چند ساعت پیش مشغول تحقیق در مورد نیروی هوایی کره (شمالی) بودم که در پایان بهتر دیدم که اطلاعاتی که بدست آوردم رو به همراه منابعشون برای استفاده تمامی اعضای سنترال کلابز تاپیک کنم (به دلیل نبود تاپیک جامع در مورد این اژدهای مرده)
کره شمالی یکی از دشمنان دیرنه آمریکا است که تو جنگی در دهه 50 موسوم به جنگ کره با آمریکا گلاویز شد و ظاهرا" بعد از اون تونسته تمامیت ارضی خودش رو تا به امروز حفظ کنه. (کره مسلح به سلاح هسته ای می باشد)

با توجه به روابط امروز ایران و کره شمالی بهتر یه نگاه به این مقاله بندازید و اون رو با ایران مقایسه کنید.
توجه:در کره شمالی به دلایل سخت گیرانه و شدید امنیتی شبکه ای به اسم اینترنت وجود نداره و مردم مجبور به استفاده از شبکه داخلی اینترانت هستند (خدا اون روز رو تو ایران نیاره) به همین دلیل منابع در مورد موضوع مورد بحث ما بسیار کم و انگشت شمار اند.
دارایی های این نیرو به نقل از Wikipedia
جنگنده تهاجمی: (Su 7 (60) - Q5 (40) - Su 25 (
بمب افکن: (IL 28 ، H 5 (80
جنگنده: (F 7 (40) - F 5 (100) - F 6 (98) - Mig 21 (30) - Mig 23 (50) - Mig 29 (
شناسایی: An 24 - Tu 143
ترابری:Il 76 (3) - Il 62 (2) - An 24 (6) - An 2
آموزشی: (180) L 39 (12) - Mig 15 (30) - CJ 6
هلیکوپتر: Mil Mi 2 (70) - Mil Mi 26 (4) - (48)Z 5 - (15) Mil Mi 8 - (10) Mil Mi 14
همه تجهیزات این نیرو به عنوان یکی از سه قوای اصلی این کشور به جز مواردی که با رنگ قرمز مشخص شده فرسوره و از رده خارجه می باشد و در درگیری های امروزی حرفی برای گفتن ندارد.
(این آمار با معمولا" با استفاده از نرم افزار Google Earth بدست آمده)
جدول های تسلیحات هوایی مورد استفاده جنگنده ها:
Soviet/Russian AAM
[TABLE][TR]NameManufacturerNotes[/TR] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests] and [External Link Removed for Guests]; probably withdrawn? [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests], [External Link Removed for Guests], [External Link Removed for Guests] and [External Link Removed for Guests]? [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] on [External Link Removed for Guests]
Chinese AAM
[TABLE][TR]NameManufacturerNotes[/TR] [External Link Removed for Guests] Nanfeng Machine Factory (Hanzhong Air-to-Air Missile Factory)? copy [External Link Removed for Guests] Atoll, used on [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] Nanfeng Machine Factory (Hanzhong Air-to-Air Missile Factory) version of [External Link Removed for Guests], used on [External Link Removed for Guests]? [External Link Removed for Guests] 331 (Zhuzhou Aeroengine Factory) copy of [External Link Removed for Guests], used on [External Link Removed for Guests]?
توضیحاتی به نقل از سایت Military.ir
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]نيروي هوايي ارتش خلق كره يا KPAF (Korean People's Army Air Force) دومين نيروي بزرگ از لحاظ تعداد پرسنل در ارتش خلق كره شمالي ميباشد.تعداد پرسنل اين نيرو چيزي بالغ بر 110000 نفر براورد ميشود.و تعداد هواپيماهاي اين نيرو نيز در حدود تا 1700فروند از انواع گوناگون تخمين زده شده است.كه بيشتر انها هواپيماهاي ساخت اتحاد جماهير شوروي و تعدادي نيز ساخت جمهوري خلق چين ميباشند.وظيفه اصلي KPFA دفاع از حريم هوايي كشور كره شمالي در برار تجاوز و تهديدات دمشن ميباشد.
تاريخ تشكيل KPAF بر ميگردد به زمانيكه ارتش خلق كره تشكيل و سپس در تاريخ 20 اگوست سال 1947 KPAF نيز بعنوان شاخه هوايي ارتش خلق كره اعلام موجوديت نمود. کیم ایل سونگ پايگاههاي نيروي هوايي را در شهرهاي پيونگ يانگ،Sinuiju و برخي شهرهاي ديگر به محض ازاد سازي كشور كره ايجاد نمود.و در سال 1945 همه ان پايگاههاي هوايي را تحت عنوان نيروي هوايي با يكديگر ادغام نمود. همچنين كره شمالي در سالهاي 91-1990 چهار پايگاه هوايي جديد را در نزديكي مرز مشترك دو كره ايجاد نموده است.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]KPAF از همان ابتداي تشكيلش تاكتيكهاي مورد استفاده در نيروي هوايي ارتش اتحاد جماهير شوروي را در نبرد هايش بكار ميبرد بخصوص در زمانيكه درگيري با نيروهاي سازمان ملل را تجربه مينمود.
بر اساس تجربياتي كه كره شمالي در خلال جنگ كره و بمبارانهاي شديد مواضعش توسط بمب افكنهاي نيروهاي سازمان ملل كسب نمود امروزه هدف اساسي و تاكتيك اصلي KPAF بر دفاع همه جانبه از حريم هوايي ان كشور با تكيه بر هواپيماهاي جنگنده و موشكهاي سطح به هوا(sam) و توپهاي ضد هوايي (aaa) تعيين گشته است.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]با توجه به پير و كهنه بودن اكثر هواپيماهاي ساخت اتحاد جماهير شوروي و جمهوري خلق چين متعلق به KPAF و نزديك بودن سن بازنشستگي بسياري از انها هدف اصلي نيروي هوايي در سالهاي اخير تنها به پشتيباني از نيروهاي زميني و همچنين تهديد همسايه جنوبي به حملات به مناطق شهري و حمله به اهداف نظامي تغيير يافته است و بيش از اين نيز انتظاري از ان نميرود.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
از اين طريق كره شمالي با استفاده از تهديدات هميشگي به حملات نيروي هوايي اش به مناطق مسكوني و مراكز نظامي همسايه جنوبي اش سعي در حفظ توازان قوا با كره جنوبي مي نمايد همانند همان استفاده اي كه از تهديد بوسيله موشكهاي بالستيكش ميكند و خلا ناشي از وجود تكلونوژي مدرن در ارتشش را با استفاده از اين تهديد ها پر مينمايد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]و اين تهديدات با انتقال 120 فروند هواگرد شامل هواپيماهاي جنگنده و بمب افكن و هواپيماي ترابري به منطقه مرزي دو كره در سالهاي اخير شكلي جدي تر يافته اند در حاليكه تا بيش از اين نيز كره شمالي حدود 440 فروند از انواع هواپيماهاي نظامي را در ان منطقه مستقر نموده بود.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]و با در نظر دكترين نظامي كره شمالي در توليد انبوه و ذخيره مقادير زيادي از سلاحهاي شيميايي و ميكروبي توسط اين كشور و همچنين داشتن سلاح اتمي اين حجم از نقل و انتقال نيرو ميتواند بسيار در خور توجه قرار گيرد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]پرسنل و اموزش
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تعداد پرسنل در حال خدمت در KPAF حدود 110000 نفر تخمين زده شده است كه اين تعداد نيرو از نيروهاي داوطلب،نيروهاي وظيفه و همچنين ساير نظامياني كه از ساير يگانهاي ارتش خلق كره به نيروي هوايي فرستاده شده اند تشكيل شده است.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]افسران و كارمندان نيروي هوايي ارتش كره شمالي معمولا بين 20 تا 30 سال سن داردند.و حقوق ماهيانه انان بر اساس درجه نظامي و همچنين محل خدمت انان تعيين ميگردد.و حقوق خلبانان نيز بر اساس ساعات پرواز انان و نيز شرايط پروازي انان در هواي نا مساعد و يا پرواز در شب يا روز متفاوت ميباشد.و عليرغم رخ دادن بحران غذا و قحطي در كره شمالي در اوايل دهه نود،خلبانان نيروي هوايي ارتش با وجود اينكه مقرري كامل خود را دريافت نمينمودند اما همچنان بهترين جيره غذايي را در ميان واحدهاي مختلف ارتش كره شمالي دريافت ميكردند.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]غذاي خلبانان ارتش كره شمالي در سال 2000 شامل 850 واحد كالري در هر روز بوده است و اين مقدار كالري در زمان انجام تمرينات پروازي به 950 واحد در روز افزايش ميابد.همچنين انان در تعطيلات ملي نيز يك جيره غذاي اضافي كه شامل گندم سياه و مقداري گوشت گاو ميباشد دريافت ميكنند.مصرف الكل و سيگار براي خلبانان ممنوع بوده و خاطيان به شدت تنبيه ميگردند.همچنين خلبانان و خانواده شان از مزايي همچون داشتن اتوموبيل شخصي،تلويزيون،يخچال و ساير امكانات رفاهي مناسب برخوردارند.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]از سال 1978 تا 1995 ژنرال Jo Myong-rok فرماندهي نيروي هوايي ارتش خلق كره يا KPAF بر عهده داشته است كه وي در سال 1995 با ترفيع درجه از اين سمت كنار رفت و بجاي او سرهنگ Oh Gum-chol به فرماندهي KPFA گمارده شد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ساعات پرواز ساليانه خلبانان كره شمالي از مواردي است كه در مقدار ان ابهام زيادي وجود دارد.البته بنظر ميرسد تمرينات خلبانان نيروي هوايي نيز همانند تمرينات ساير يگانهاي ارتش كره شمالي بسيار سخت و شديد باشد اما منابع بسياري نيز در اين مورد موجود هستند كه حاكي از ان هستند كه ساعات پرواز ساليانه براي خلبانان در سالهاي اخير از كم به خيلي كم در حال كاهش است و اين فقط به دليل فرسوده بودن جنگنده هاي انان ميباشد كه از پس تمرينات سخت و دشوار ساليانه بر نمي ايند.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ساعات پرواز ساليانه خلبانان هر ارتش معيار بسيار مهمي ميتواند باشد براي تخمين زدن ميزان امادگي و چالاكي نيروي هوايي ان ارتش و همچنين ميزان و توانايي پاسخگويي انان به حملات دشمنان خارجي.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اكثر منابع خارجي ساعات پرواز ساليانه خلبانان كره شمالي را تنها بين 7 تا 25 ساعت براي هر خلبان ذكر كرده اند كه اين ميزان ساعت پرواز تقريبا برابر است با ساعات پرواز خلبانان اتحاد جماهير شوروي در سال 1990.قابل ذكر است كه خلبانان جنگنده هاي ناتو هر كدام در طول سال حداقل 150 ساعت پرواز با جنگنده هايشان انجام ميدهند.
تصویرها بر گرفته از سایت Acig.org
(مطلب این سایت با تو ضیحات بالا چندان تفاوتی نمی کرد)














