.jpg)
اداره مرکزی حمل و نقل هوایی آمریکا FAA مجازاتهای مدنی را برای تابش نور لیزر به داخل کابین هواپیما وضع نمود .
[FONT=Tahoma,sans-serif]وزیر حمل و نقل و مدیر اداره مرکزی حمل و نقل هوایی آمریکا متفقا اعلام نمودند که مجازاتهایی برای اقدام ( تابش نور لیزر به داخل کابین خلبان ) تصویب و بزودی علیه مرتکبین اعمال خواهد شد . [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]وزیر حمل و نقل آمریکا افزود : اولویت اصلی کار ما حفاظت از ایمنی مسافرتهای عمومی است و از اعمال مجازات در قبال کسانی که مرتکب این عمل خطرناک می شوند ، لحظه ای تردید نخواهیم کرد. [FONT=Tahoma,sans-serif]مدیر اداره مرکزی حمل ونقل هوایی آمریکا می گوید : تابش نور لیزر به داخل کابین خلبان یک شوخی نیست . این تابشها می تواند باعث نابینایی موقت خلبان شده و فرود ایمن را غیر ممکن و همزمان جان مسافران داخل هواپیما و مردم روی زمین را به خطر اندازد.
[FONT=Tahoma,sans-serif]اداره مرکزی حمل ونقل هوایی آمریکا اخیرا تفسیر حقوقی را منتشر ساخته است که در آن اقدام تابش نور لیزر به داخل کابین خلبان را که می تواند در حین پرواز آنها را از انجام وظایف خود بازدارد ، تخلف از مقررات حمل و نقل هوایی دانسته است. در گذشته، [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA [FONT=Tahoma,sans-serif] این مقررات را علیه مسافرانی که در داخل هواپیما با اقدامات فیزیکی خود ، موجب تداخل درانجام وظایف کارکنان پروازی می شدند ، اعمال می نمود.
[FONT=Tahoma,sans-serif]تفسیر امروز نشاندهنده این واقعیت است که تابش نور لیزر از روی زمین به داخل کابین خلبان بطور جدی می تواند به دید خلبان آسب رسانده و کارکنان پروازی را از انجام وظایف و مسئولیتهایشان در پرواز باز دارد.
[FONT=Tahoma,sans-serif]مبلغ 11 هزار دلار ، حداکثر مجازات مدنی است که برای هر اقدام نقض کننده مقررات [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA [FONT=Tahoma,sans-serif] که موجب اخلال در وظایف کارکنان پروازی شود ، تعیین شده است .
[FONT=Tahoma,sans-serif]در سال جاری در سراسر کشور ( آمریکا ) ، بیش از 1100 حادثه تابش نور لیزر به هواپیما توسط خلبانان گزارش شده است . این گزارشها از هنگامی که [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]بمنظور جمع آوری اطلاعات خلبانان ، یک سیستم گزارش دهی رسمی را در سال 2005 ایجاد نمود بطور پیوسته در حال افزایش بوده است. این گزارشها از نزدیک به 300 مورد در سال 2005 ، به 1527 مورد در سال 2009 و 2836 مورد در سال 2010 افزایش یافته است .
[FONT=Tahoma,sans-serif]در سال 2010 ، فرودگاه بین المللی لس آنجلس به تنهایی در سرتاسر کشور ،بالاترین تعداد گزارش وقایع تابش لیزر ( 102 مورد ) در حریم فرودگاه و دو برابر آن ( 201 مورد ) را در منطقه ای وسیعتر در لس آنجلس دریافت و ضبط نموده است . فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهارا با 98 گزارش رتبه دوم و فرودگاه بین المللی فونیک آسکای هاربر و فرودگاه بین المللی نورمن وای مینتا سن جونز با 80 گزارش در جایگاه سوم قرار دارند .
[FONT=Tahoma,sans-serif]در سال جاری تاکنون در مناطق فونیکس و دالاس فورت وورث بیش از 45 مورد وقایع تابش لیزر گزارش شده است و در مناطق لس آنجلس، فیلادلفیا و هوستون بیش از 30 مورد گزارش در یافت گردیده است .
[FONT=Tahoma,sans-serif]به احتمال زیاد افزایش گزارشات به سبب عواملی از قبیل آگاهی بیشتر خلبانان و تشویق آنها به گزارش ، در دسترس بودن دستگاههای لیزری ارزان در اینترنت ، وجود دستگاههای لیزر با سطح انرژی بالاتر بمنظور آسیب رسانی به هواپیما در ارتفاعات بالاتر و معرفی و عرضه لیزرهای سبز رنگ که راحت تر از قرمز رنگ دیده می شوند .
[FONT=Tahoma,sans-serif]بعضی از شهرها و ایالات در آمریکا قوانین بازدارنده ای در قبال تابش نور لیزر دارند و در بیشتر موارد هم افراد با مجازتهای قانونی مرکزی ( فدرال ) روبرو هستند. [FONT=Tahoma,sans-serif]در حال حاضر [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA [FONT=Tahoma,sans-serif] آمادگی دارد تا بمنظور کمک به تعقیب کیفری تحت قوانین موجود ، با ایالات ، شهرها و مراکز قانونی محلی تعامل داشته باشد .
[FONT=Tahoma,sans-serif]در حال حاضر، کنگره آمریکا مشغول بررسی و تصویب قوانینی بمنظور جرم تلقی نمودن تابش نور لیزر به هواپیما است . مجلس سنا نیز در 17 فوریه 2011 قانونی را برای [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]بمنظور نوسازی و ارتقاء ایمنی حمل و نقل هوایی به تصویب رساند. مجلس نمایندگان نیز در 28 فوریه ، قانونی مشابه را بمنظور مجازات مرتکبین تابش لیزر تصویب نمود. این قوانین در انتظار اقدامات بیشتر هستند . [FONT=Tahoma,sans-serif] [FONT=Tahoma,sans-serif]FAA : Federal Aviation Administration
[FONT=Tahoma,sans-serif] [External Link Removed for Guests]