تاپیک جامع آموزش چتربازی اتوماتیک
مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 27
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶, ۴:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
- پست: 73
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: navidsilver@mcn.com
- سپاسهای دریافتی: 9 بار
سلام :
لازم شد من هم يک زير نويس برم .
بعد از سوار شدن به هواپيما در ايران ( سي 130 ) چهار رديف مي نشينند .
در بالاي درب خروج هواپيما 3 عدد چراغ به رنگ قرمز – زرد – سبز وجود دارد .
تا رسيدن به نقطه آلفا ( نقطه پرش که با حرف آ لاتين بر روي زمين مشخص شده است ) چراغ قرمز روشن است
همه پرنده ها نشسته و منتظر رسيدن به بالاي نقطه آلفا هستند .
مربي پرش در بين پرنده ها گشتي مي زند تا از نظر روحيه و ترس پرنده ها را شناسايي کند .
بر پا داده مي شود . پرنده ها در اين حالت بايد بند مسکوتين را در محل صحيحش جا بياندازند .
مربي يکي از پرنده هايي که کاملا بر خودش ايمان دارد و نمي ترسد را براي اولين نفر در صف انتخاب مي کند .
اولين نفر بايد در جلوي درب هواپيما به ايستد . چراغ در اين حالت بر روي رنگ زرد روشن مي باشد .
مربي از نظر اين که همه چيز براي پرش آماده است را باز بيني مي کند . چراغ سبز مي شود و نفر
اول با گرفتن دو طرف درب هواپيما خود را به بيرون پرتاب مي کند و مي پرد بند مسکوتين چتر کوچک را از
درون کيسه اش بيرون مي کشد و بعد از آن چتر اصلي . در ضمن فقط چتر اتوماتيک بند مسکوتين دارد .
و به دليل اين که بلا فاصله بعد از پرش بوسيله بند مسکوتين چتر باز مي شود .
در چتر غير اتومات که در سقوط آزاد کاربرد دارد چتر بوسيله يک بند آزاد مي شود و تا پرنده بند را نکشد
چتر باز نخواهد شد . البته بوسيله يک ارتفاع سنج همواره ارتفاع را مي شود کنترل کرد .
هر نيرويي که يک دوره آموزش چتر بازي را در زمين و 7 پرش در شب و 9 پرش در روز را بگذراند مفتخر
به دريافت آرم پرش يا همان چتر بازي با يک ستاره مي شود .
با پرش در حدود 50 الي 60 پرش مفتخر به دريافت آرم پرش با دو ستاره مي گردد .
با پرش بيش از 150 پرش مفتخر به دريافت آرم پرش با سه ستاره مي گردد .
لازم شد من هم يک زير نويس برم .
بعد از سوار شدن به هواپيما در ايران ( سي 130 ) چهار رديف مي نشينند .
در بالاي درب خروج هواپيما 3 عدد چراغ به رنگ قرمز – زرد – سبز وجود دارد .
تا رسيدن به نقطه آلفا ( نقطه پرش که با حرف آ لاتين بر روي زمين مشخص شده است ) چراغ قرمز روشن است
همه پرنده ها نشسته و منتظر رسيدن به بالاي نقطه آلفا هستند .
مربي پرش در بين پرنده ها گشتي مي زند تا از نظر روحيه و ترس پرنده ها را شناسايي کند .
بر پا داده مي شود . پرنده ها در اين حالت بايد بند مسکوتين را در محل صحيحش جا بياندازند .
مربي يکي از پرنده هايي که کاملا بر خودش ايمان دارد و نمي ترسد را براي اولين نفر در صف انتخاب مي کند .
اولين نفر بايد در جلوي درب هواپيما به ايستد . چراغ در اين حالت بر روي رنگ زرد روشن مي باشد .
مربي از نظر اين که همه چيز براي پرش آماده است را باز بيني مي کند . چراغ سبز مي شود و نفر
اول با گرفتن دو طرف درب هواپيما خود را به بيرون پرتاب مي کند و مي پرد بند مسکوتين چتر کوچک را از
درون کيسه اش بيرون مي کشد و بعد از آن چتر اصلي . در ضمن فقط چتر اتوماتيک بند مسکوتين دارد .
و به دليل اين که بلا فاصله بعد از پرش بوسيله بند مسکوتين چتر باز مي شود .
در چتر غير اتومات که در سقوط آزاد کاربرد دارد چتر بوسيله يک بند آزاد مي شود و تا پرنده بند را نکشد
چتر باز نخواهد شد . البته بوسيله يک ارتفاع سنج همواره ارتفاع را مي شود کنترل کرد .
هر نيرويي که يک دوره آموزش چتر بازي را در زمين و 7 پرش در شب و 9 پرش در روز را بگذراند مفتخر
به دريافت آرم پرش يا همان چتر بازي با يک ستاره مي شود .
با پرش در حدود 50 الي 60 پرش مفتخر به دريافت آرم پرش با دو ستاره مي گردد .
با پرش بيش از 150 پرش مفتخر به دريافت آرم پرش با سه ستاره مي گردد .
يک روز با تو يک روز بر عليه تو ... روزي که با تو ست مغرور نشو ... روزي که بر عليه توست مايوس نشو
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
[External Link Removed for Guests]
اغاز پرش
[External Link Removed for Guests]
شمارش(5 ثانیه) و در انتظار باز شدن چتر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
باز شدن چتر ویک نفس راحت
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پیدا کردن جهت باد و محل فرود
[External Link Removed for Guests]
هدایت چتر رو به باد و اماده برای فرود(50 متر)
[External Link Removed for Guests]
در حال فرود
[External Link Removed for Guests]
پایان ، جمع اوری چتر و حمل ان
اغاز پرش
[External Link Removed for Guests]
شمارش(5 ثانیه) و در انتظار باز شدن چتر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
باز شدن چتر ویک نفس راحت
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پیدا کردن جهت باد و محل فرود
[External Link Removed for Guests]
هدایت چتر رو به باد و اماده برای فرود(50 متر)
[External Link Removed for Guests]
در حال فرود
[External Link Removed for Guests]
پایان ، جمع اوری چتر و حمل ان
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
بار ریزی
[External Link Removed for Guests]
اماده کردن بار
[External Link Removed for Guests]
پرتاب بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
خروج بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
فرود بار در محل تعیین شده
[External Link Removed for Guests]
تخلیه بار در ارتفاع بسیار کم
[External Link Removed for Guests]
اماده کردن بار
[External Link Removed for Guests]
پرتاب بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
خروج بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
فرود بار در محل تعیین شده
[External Link Removed for Guests]
تخلیه بار در ارتفاع بسیار کم
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
(( سقوط ازاد ))
[External Link Removed for Guests]
اموزشهای زمینی
[External Link Removed for Guests]
اموزش حالت بدن در هنگام سقوط
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
بستن چتر
[External Link Removed for Guests]
اولین پرشها ( بند دار)
[External Link Removed for Guests]
سقوط ازاد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اموزشهای زمینی
[External Link Removed for Guests]
اموزش حالت بدن در هنگام سقوط
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
بستن چتر
[External Link Removed for Guests]
اولین پرشها ( بند دار)
[External Link Removed for Guests]
سقوط ازاد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 27
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶, ۴:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
- پست: 27
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶, ۴:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
سلام عليک دوست عزيز
چترها انواع گوناگوني دارندو براي مقاصد گوناگوني استفاده ميشوند
اما من تا کنون چتر اتوماتيک براي پرش افراد در سايز مختلف نديدم و همه در يک اندازه بوده اند
اگه درست متوجه سوالتون شده باشم به نفر اول گروه چترباز که بيرون مي پره اصطلاحا * اماده به در * گفته ميشه
چترها انواع گوناگوني دارندو براي مقاصد گوناگوني استفاده ميشوند
اما من تا کنون چتر اتوماتيک براي پرش افراد در سايز مختلف نديدم و همه در يک اندازه بوده اند
به نفر اول كه ميخواد بپره چي ميگن اصطلاحا؟
اگه درست متوجه سوالتون شده باشم به نفر اول گروه چترباز که بيرون مي پره اصطلاحا * اماده به در * گفته ميشه
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 27
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶, ۴:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
دوست عزيز
تا جايي که من اطلاع دارم حداقل ارتفاع براي پرش با چترهاي اتوماتيک 250متر است
البته اين ارتفاع مطمئن و استاندارد است و کمتر از ان نيز امکان دارد
و بيشترين ارتفاع حدود 1200 متر البته بالاتر از ان نيز امکان دارد ولي چون چترهاي اتوماتيک داراي امکان کمي براي هدايت هستند و احتمال خروج چترباز از محل تعيين شده براي فرود زياد است. پرش از ارتفاع بيش از 1000 متر مرسوم نيست اما چترهاي اتوماتيکي مجهز به تايمر هستند که با ان مي توان از ارتفاع 10000 متري( 10 کیلو متری ) نيز پرش انجام داد
---------------------------------------------------------------
در مورد چترهاي سقوط ازاد
حداقل ارتفاع استاندارد 500 متر است البته باز کردن چتر به دست چتر باز است
اما ارتفاعي که مي توان از ان پرش ايمن انجام داد 100 متر است
و حداکثر ارتفاع در ايران معمولا 2 تا 3 کيلومتر است
درخارج نیز تا جایی که هواپیما یا وسیله حمل کنند بتواند ارتفاع بگیرد امکان پرش وجود دارد
در پرش از ار تفاعات بالا نياز به ماسک و کپسول اکسيزن است
-----------------------------------------------
بله می تواند پرش موفقی داشته باشد البته بستگی به ورزیدگی اندامها و استحکام استخوانها دارد
به اين ادرس هم سري بزنيد
http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... highlight=
تا جايي که من اطلاع دارم حداقل ارتفاع براي پرش با چترهاي اتوماتيک 250متر است
البته اين ارتفاع مطمئن و استاندارد است و کمتر از ان نيز امکان دارد
و بيشترين ارتفاع حدود 1200 متر البته بالاتر از ان نيز امکان دارد ولي چون چترهاي اتوماتيک داراي امکان کمي براي هدايت هستند و احتمال خروج چترباز از محل تعيين شده براي فرود زياد است. پرش از ارتفاع بيش از 1000 متر مرسوم نيست اما چترهاي اتوماتيکي مجهز به تايمر هستند که با ان مي توان از ارتفاع 10000 متري( 10 کیلو متری ) نيز پرش انجام داد
---------------------------------------------------------------
در مورد چترهاي سقوط ازاد
حداقل ارتفاع استاندارد 500 متر است البته باز کردن چتر به دست چتر باز است
اما ارتفاعي که مي توان از ان پرش ايمن انجام داد 100 متر است
و حداکثر ارتفاع در ايران معمولا 2 تا 3 کيلومتر است
درخارج نیز تا جایی که هواپیما یا وسیله حمل کنند بتواند ارتفاع بگیرد امکان پرش وجود دارد
در پرش از ار تفاعات بالا نياز به ماسک و کپسول اکسيزن است
-----------------------------------------------
بله می تواند پرش موفقی داشته باشد البته بستگی به ورزیدگی اندامها و استحکام استخوانها دارد
به اين ادرس هم سري بزنيد
http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... highlight=
- پست: 27
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶, ۴:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 10 بار
1.به طور متوسط يه چترباز اتوماتيك چقدر طول مي كشه كه به زمين برسه؟
2.درباره انواع بادهاونوع مقابله با انهاچه در موقع باز بودن چتروچه درموقع زمين خوردن وخلاصه بازي با فرمان چتر mc1توضيح بدين
3.اياراسته كه بعضي ها خودشون رو هنگام پرش(با عرض معذرت)خراب مي كنن وچرا؟
4.ايا در هنگام باز بودن چترmc1ميتوان فرمان را رها كردوبه كارهاي ديگرمثل عكس برداري وفيلم برداري ويا تيراندازي پرداخت؟
5.ايا در هنگام باز بودن چتر سقوط هم ميشود فرمان را رها كرد؟(يعني با رها كردن فرمان ايا كنترل چتر از دست نفر چترباز خارج ميشود يا خير)در هر دو نوع اتوماتيك و سقوط
از اينكه لطف شما دوستان هميشه شامل ما هست خيلي خوشحالم وازتون خيلي خيلي ممنونم انشاالله بتونم براتون جبران كنم
چاكر همه بروبچ پرنده هم هستيم
به اميد روز پرش كه ارزوي من تو اين دنياست
يا علي مدد
2.درباره انواع بادهاونوع مقابله با انهاچه در موقع باز بودن چتروچه درموقع زمين خوردن وخلاصه بازي با فرمان چتر mc1توضيح بدين
3.اياراسته كه بعضي ها خودشون رو هنگام پرش(با عرض معذرت)خراب مي كنن وچرا؟
4.ايا در هنگام باز بودن چترmc1ميتوان فرمان را رها كردوبه كارهاي ديگرمثل عكس برداري وفيلم برداري ويا تيراندازي پرداخت؟
5.ايا در هنگام باز بودن چتر سقوط هم ميشود فرمان را رها كرد؟(يعني با رها كردن فرمان ايا كنترل چتر از دست نفر چترباز خارج ميشود يا خير)در هر دو نوع اتوماتيك و سقوط
از اينكه لطف شما دوستان هميشه شامل ما هست خيلي خوشحالم وازتون خيلي خيلي ممنونم انشاالله بتونم براتون جبران كنم
چاكر همه بروبچ پرنده هم هستيم
به اميد روز پرش كه ارزوي من تو اين دنياست
يا علي مدد
یا حسین(ع)فرماندهی از آن توست