[FONT=Arial,sans-serif]دوباره آموزی رانندگی برای مبتديان [FONT=Arial,sans-serif]تصور ميكنم افرادی كه گواهينامه رانندگی دارند ، سه دسته هستند، [FONT=Arial,sans-serif]دسته اول در سنين پائين ، خودرو را بدون آموزش دهنده ، بعلت سابقه موتور سواری و يا انجام بازی كامپيوتری و يا ديدن نحوه رانندگی ديگران براه می اندازند و قبل از گرفتن گواهينامه، مدتها با كليد دزدی رانندگی ميكنند . اينها دسته خطرناك و ريسك پذير هستند و اگر اتفاقی بدی برای آنها رخ ندهد و سالم از حوادث رانندگی در بروند بعدها بشرط علاقمندی ، اغلب راننده خوبی ميشوند ، چون همواره در حال تعليم سمعی و بصری از رانندگان با تجربه تر از خود هستند .
[FONT=Arial,sans-serif]دسته دوم قبل از گرفتن گواهينامه ، توسط پدر يا برادر يا فاميل يا دوست خود تعليم ميگيرند ، و معمولاً نوع رانندگی آنها ، تا حدودی تحت تاثير مربی آنها ميباشد. و در صورت آموزش طويل المدت راننده خوب يا متوسطی خواهند شد .
[FONT=Arial,sans-serif]دسته سوم شروع تعليم رانندگيشان ، توسط آموزشگاه مهارتهای رانندگی ميباشد. آموزش در اين موسسات در حدی است كه با اجرای حداقلهای عملی ، فرد تعليم ديده بتوانند از پس آزمون برای كسب گواهينامه برآيد . هنگاميكه مربی در حال تعليم است ، چون تمام مسئوليت اتفاقات بعهده او ميباشد ، نگرانی برای راننده تازه كار وجود ندارد و ضمن وجود كلاچ و ترمز اضافه ، تابلو كوچك عقب و بزرگ روی سقف ، كمك ميكند ديگر رانندگان ، تعليم گيرنده را تحت فشار برای عكس العمل مناسب ، نگذارند. [FONT=Arial,sans-serif]در بخشهائی از كلاسهای عملی رانندگی كه نياز به يادگيری برای سرعت عمل دارند چون ممكن است باعث استهلاك خودرو آموزشگاه شوند در اين زمينه يا آموزش وجود ندارد و يا مدت زمان آن كم ميباشد . در امتحان مهم است كه شما يك پارك 30 سانتی داشته باشيد در حاليكه بعدها ، بنا به موقعيت محل ، پارك 5 و يا 100 سانتی را انتخاب ميكنيد .
[FONT=Arial,sans-serif]توصيه رانندگان حرفه ائی در هنگام كاهش سرعت با فرض دور زدن در دور برگردان و يا محل پارك ، تعويض دنده در موضع مورد نياز است به اينصورت از تقويت كننده ترمز [FONT=Arial,sans-serif]( بوستر) استفاده موثر خواهد شد و ضمن آن راننده تمركز كافی برای تصميم گيری مناسب [FONT=Arial,sans-serif]را خواهد داشت و بيهوده دسته دنده را به سه و دو و يك وارد نخواهد كرد .
[FONT=Arial,sans-serif]آموزش برای شتابگيری جهت ورود به بزرگراه و يا سرعت عمل هنگام دور زدن در خيابانی كه احتمال سر رسيدن يك خودرو تند رو هست ، و يا حركت همگام با سرعت ترافيك را ، لازم نيست كه ياد بگيريد ، مهم آن است كه نكات كلاسه شده را فقط رعايت كنيد تا در امتحان قبول شويد . چون يادگيری فراتر از حداقل، هزينه ساز است . [FONT=Arial,sans-serif]يكی از دوستان شاگرد راننده كاميون پدرش بود و بيشتر او، پشت رل بود، وقتی بسن قانونی رسيد بسختی توانست گواهينامه پايه دو را بگيرد ،علت آن فراموش كردن اجرای نكات بود .!! [FONT=Arial,sans-serif]به علت اينكه راننده تازه كارهستيم با عدم كنترل سرعت و فرمان ، مطابق با حركت ترافيك در معابر شلوغ روبرو ميشويم و چون نميشود از تابلوی " من تازه راننده شده ام" روی سقف خودرويمان استفاده كنيم ، با بوق زدن خودروهای ديگر دستپاچه شده و دچار مشكل ميگرديم .
[FONT=Arial,sans-serif]بهتر است يكبار ديگر به يكی از راننده های آموزشگاه رجوع كنيم و يك دوره ده ساعته را [FONT=Arial,sans-serif]بگذرانيم و با يكی از دوستان كه ميتواند نقش مربی را داشته باشد با خودروی خودمان [FONT=Arial,sans-serif]در محلهای بی خطر رانندگی كنيم . به اينصورت به مهارت ما افزوده ميشود و بتنهائی بدون مربی نيز در محيطهای خلوت خصوصاً صبح روزهای تعطيل با سرعت كم تمرين كنيم . تا خودرو مثل يك اسب مهار شود .
[FONT=Arial,sans-serif]داشتن گواهينامه رانندگی بدون تمرين بحد كافی نميتواند تضمين كننده جلوگيری از حادثه باشد . علت هم اينست كه آموزشها ، برای يادگيری حداقلها بوده و برای رسيدن به سطح قابل قبول بايد باز هم تمرين كرد چون قرار است وارد ترافيكی شويم كه همه ازهم انتظار عدم برخورد را ، حتی با انجام كارهای اشتباهشان دارند .
[FONT=Arial,sans-serif]ترس در خانمها نسبت به مردان بيشتر است و اين يك امر غريزی برای حفظ برخورد فيزيكی ، جهت نگهداری فرزند در بطن هست . اما ترس از نوع غير عادی باعث تداخل كارها در همديگر شده و منجر به اشتباه و حادثه در رانندگی ميشود. [FONT=Arial,sans-serif]هنگاميكه به محلهای شلوغ نزديك ميشويم ترس از تصادف باعث ميشود قبل از رسيدن به آن موضع دچار اضطراب بشويم در صورتيكه اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه هرچه جلوتر ميرويد راهی كه از دور برای شما تنگ و بسته بنظر ميرسيد باز و وسيع ميشود .
[FONT=Arial,sans-serif]يكی ديگر از تمرينها كه دوستمان در مطلب بالا گفته اند نشستن در خودرو خاموش و تصور [FONT=Arial,sans-serif]كردن رانندگی همراه با تعويض دنده و گردش فرمان است . [FONT=Arial,sans-serif]بعلت علاقمندی و حوصله ائی كه داشتم ، مربی رانندگی خانم و پسر و سه دخترم بودم. بهترين تعليم گيرنده دختركوچكم و بدترين آنها خانمم بود كه نزديك به 7 سال تمرين غير پيوسته قبل از گرفتن گواهينامه با همراهی من داشت!! اما خوشبختانه در كارنامه رانندگی خود با وجود حركت لاكپشت گونه تا كنون تصادف نداشته است .
[FONT=Arial,sans-serif]دختر كوچكم سه سال است كه پشت، رل در حاليكه من بغل دست او هستم ، در خيابان و كوچه و جاده ، تمرين رانندگی ميكند . آخرين تمرين او ، حدود دو ساعت رانندگی در جاده پر پيچ و خم و باريك كوهستانی هفت برم تا بوان شهرستان نور آباد بود . بدون انحراف به چپ و يا پيچ بری . [FONT=Arial,sans-serif]سه بار در پيست كارتينگ شيراز كارت ، رانده بود روزی كه برای چهارمين بار فروردين امسال پيست آمده بوديم . جهت ايمنی آخرين ماشين ته صف را به او دادند، بقيه پسرهای بزرگسال و رانندگان عادی بودند وقتی آماده برای حركت شد ، در صف شش خودرو ديگر جلوتر از او بودند و خودروی او هفتمين بود . من با صدای بلند گفتم : حال همه شونو بگير و ازشون رد بكن . با گفته من پسرها خنديدند . اما وقتی از همه يكی يكی سبقت گرفت و رد شد و تلاش بقيه را برای سبقت گرفتن بی نتيجه گذاشت از طرف مسئول پيست دو دور ديگر رانندگی مجانی را نصيب خود كرد . و بازندگان و تماشاچی ها تشويقش كردند.
[FONT=Arial,sans-serif]وقتی كمتر از پنج سال ديگر گواهينامه اش را بگيرد ، ممكن است در خيابان برای ايستادن يك موضوع مثل كمك به عبور مطمئن يك عابر پياده ؛ يك جوجه راننده به او بگويد:
[FONT=Arial,sans-serif]خانم بهتر است پشت ماشين لباسشوئی بنشينی . [FONT=Arial,sans-serif]جعفر طاهری
[FONT=Arial,sans-serif]
[FONT=Arial,sans-serif]<o:p> </o:p>
[FONT=Arial,sans-serif]<o:p> </o:p>
<o:p>[FONT=Calibri] </o:p>
دوباره آموزی رانندگی برای مبتديان
در اين بخش ميتوانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 446
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
- محل اقامت: ماهشهر-شیراز
- سپاسهای ارسالی: 29 بار
- سپاسهای دریافتی: 389 بار
- پست: 1118
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶, ۳:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس
- سپاسهای ارسالی: 1224 بار
- سپاسهای دریافتی: 1160 بار
- تماس:
Re: دوباره آموزی رانندگی برای مبتديان
جالب بود.....
یاد دادن رانندگی به ناشیها خیلی سخته...هفت خان رستم رو باید رد کنی
یاد دادن رانندگی به ناشیها خیلی سخته...هفت خان رستم رو باید رد کنی
خدایا ...!
نیازی به زمین لرزه نیست ...!
کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!
نیازی به زمین لرزه نیست ...!
کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!
بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها