مروري بر محصولات ايران خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

مروري بر محصولات ايران خودرو

پست توسط Mr.Amirhessam »

1-پژو اردي(روا-RD1600)
تنوع يكي از عوامل موفقيت يك شركت در عرصه رقابت بازار آزاد است . زيرا تنوع توليد مي تواند خريداران با سليقه هاي گوناگون بيشتري را جذب نمايد. از طرف ديگر تنوع در توليد خود بخود تنوع در قيمت كالا را همراه دارد.
لذا افراد با بنيه مالي گوناگون تري جذب خواهند شد . بعلاوه هر توليد جديد متضمن تعدادي فعاليت و كار مهندسي است كه تجربه ارزشمندي را براي يك واحد به ارمغان مي آورد.
لذا در سال 1376 مديريت ايران خودرو تصميم گرفت با حداكثر استفاده ازامكانات توليدات جاري خود توليد ديگري را در آلبوم توليدات خود جاي دهد كه اين خودرو پژو آر – دي نام گرفته است.


پژو آر- دي خودرويي است كه پوسته خارجي ( شكل ظاهري بدنه ) و تقويت پوسته آن مطابق پژو RD مدل D60 و عمده قطعات نيروي محركه آن مطابق پيكان 1600 و تزئينات آن عمدتا" مطابق پژو RD مدل D73 است .
اين خودرو كه با نظارت شركت پژو در ايران خودرو ساخته مي شود و با ديفرانسيل عقب است ، با استفاده از دو حرف نام لاتين ديفرانسيل عقب ( Rear wheel drive ) دوحرف RD ا نتخاب و در كنار نام پژو قرا ر گرفت و به اين ترتيب خودرويي با نام پژو RD نام گذاري شد .


کارايي:نوع موتور : 1600i-HC
حجم موتور : 1598cc
نسبت تراکم : 8.5
تعداد سيلندر : 4
سيستم سوخت رساني : انژکتوري
حداکثر توان موتور : 66 HP در5000 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور: 110 Nm در 3750 دور در دقيقه
حد اکثر سرعت : 175 KM/HR
----------------------------------------------
مصرف (ليتر در صد کيلومتر):
باسرعت ثابت 90 کيلومتر در ساعت : 7.4 انژکتوري
---------------------------------------------
گيربکس:
دستي 5 سرعته
كلاچ : کابلي
نسبت دنده 1 /0.2398
- 2 /0.4612
- 3 /0.7336
- 4/ 1
- 5 /1.2422
- عقب/ 0.2828
- خروجي/ 35x9
-------------------------------------------
وزن (kg):
وزن خودرو : 1090
وزن روي اکسل جلو : 630
وزن روي اکسل عقب : 491
وزن ناخالص : 1500
------------------------------------------
سيستم الکتريکي:
باطري : 55 Ah V 12
دينام : 80A
استارت : 0.9kW
-----------------------------------------
سيستم فرمان:
سيستم فرمان : شانه اي
قطر دايره دوران : 11.6 متر
-------------------------------------------
تعليق :
جلو :پايه هيدروليکي داخل فنرها
عقب : اکسل فعال روي فنر شمش
---------------------------------------------
ترمزها :
ترمز جلو : ديسکي با پره هاي خنک کننده
ترمز عقب: کاسه ای
---------------------------------------------
لاستيکها :
اندازه لاستيکها : 80/165 R13
--------------------------------------------
ايمني:
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پايين بودن سطح روغن ترمز
ضربه گيرهاي کناري تمام درها ، ايمني در کوچکترين جزئيات درنظر گرفته شده است.دربهاي مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگي ضربات کناري افزايش مي دهند
برف پاک کن با زمان سنج
رفع بخار شيشه هاي جانبي درهاي جلو
زبانه قفل کودک در درهاي عقب
سيستم قفل مرکزي با درب صندوق بار
شيشه جلو لامينه
چراغ مه شکن عقب
آينه داخلي ديد در شب (قابل تنظيم)
کمربند ايمني صندلي عقب*
* درصورت سفارش همانند پارس قابل نصب است.
---------------------------------------------------------------------
مشخصات روا:
تعداد و آرايش سیلندرها: 4 سیلندر خطی
قطر سیلندر × کورس ( میلی متر): 7.66 * 3.87
ظرفيت ( سی سی): 1599
نسبت تراکم: 1 : 5.9
حداکثر توان: 61 KW @ 5000 RPM
حداکثر گشتاور: 135 N.M @ 3000 RPM
نوع و اکتان سوخت مصرفی: بنزین با اکتان 95- 87
تعداد سوپاپ: 8
سيستم سوخت رسانی: انژکتوری چند نقطه ای ( MPFI )
سيستم جرقه: الکترونیکی
جنس بلوک سیلندر: چدن
جنس سر سیلندر: آلومینیوم
====================================================
نتيجه گيري:
پژو اردي خودرويي نامتقارن است كه زائده دست متخصصان ايران خودروست.اين خودرو در ابتدا هيچ حرفي براي گفتن نداشت و از فرمان و كولري ضعيف و ترمزي ضعيف تر رنج ميبرد اما از ابتداي سال 81 فرمان اين خودرو به فرمان هيدروليك تبديل گشت و موتور كاربراتوري ان به انژكتوري ارتقا يافت كه تا حدودي شتاب و مصرف سوخت ان را بهبود بخشيد.حال در سال 1385 پژو اردي روا با موتوري جديد با 84 اسب بخار قدرت كه توانايي پاس كردن استاندارد يورو2 و حتي يورو3 را دارد وارد بازار گشت اين نوع از اردي كه از موتوز و گيربكسي تقويت شده بهره ميبرد توانسته تا حدودي از كاستي هاي اردي كم كند.در ضمن پژو روا در رنگهاي متاليك و روغني عرضه ميگردد.
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

پست توسط Mr.Amirhessam »

2-پژو پرشيا(پارس)
در راستاي پاسخگويي به درخواست هاي مشتريان عزيز در رابطه با ايجاد تنوع در توليدات سواري كه به بازار عرضه مي گردد بار ديگر اين توفيق نصيب متخصصين شركت ايران خودرو گرديد كه از تاريخ 5/12/76 طي تلاشي دو ساله محصول جديدي به نام پارس را به بازار عرضه نمايند .
تجهيزات به کار گرفته شده در اين محصول نظير موتور با سيستم سوخت پاششي (Injection) ، فرمان تقويت شده ، آينه هاي خارجي با کنترل برقي ، کولر با خنک کنندگي مناسب و ... ضمن فراهم نمودن آسايش بيشتر براي راننده و سرنشينان با استانداردهاي کنترل آلودگي و مصرف روز دنيا مطابقت دارد.
اين پروژه (توليد پارس) ، در اسفند ماه 1378 به توليد انبوه رسيد.
اين محصول كه با الگوبرداري از پژو 405 طراحي گشته در اوايل ورود با نام تجاري پرشيا به بازار عرضه ميگشت اما در سال 1380 و به ناگاه ايران خودرو نام پارس را براي ان بر گزيد.اين خودرو كه به لحاظ فني و امكانات از پژو 406 جلوتر بوده و قيمتي در حدود 155000 را در تهران دارد.
----------------------------------------------------------------
کارايي:
مدل موتور : XU7JP/L3
حد اکثر سرعت : 186 KM/HR
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : انژکتوري
حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور: 15.3 Kgm در 3500 دور در دقيقه
شتاب از صفر تا 100 کيلومتر در ساعت : 11.8 ثانيه
-------------------------------------------------------------------
پارس با موتور انژکتوري 16 سوپاپ:
مدل موتور : XU7JP4/L4
حد اکثر سرعت : 192 KM/HR
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : انژکتوري
حداکثر توان موتور : 110 HP در5500 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور: 155 Nm در 4250 دور در دقيقه
شتاب از صفر تا 100 کيلومتر در ساعت : 11 ثانيه
---------------------------------------------------------------------
ظرفيت :
ظرفيت مخزن سوخت: 70 ليتر
-----------------------------------------------------------------------
وزن (kg):
وزن خودرو : 1190
وزن روي اکسل جلو : 700
وزن روي اکسل عقب : 440
حداکثر وزن مجاز خودرو : 1600
حداکثر وزن مجاز خودرو با تريلر : 2750
----------------------------------------------------------------------------
سيستم الکتريکي :
باطري : Ah 55
دينام : A 80
دينام : Kw 1.1
-------------------------------------------------------------------------------
سيستم فرمان:
قطر دايره دوران : 11 متر
جعبه فرمان : هيدروليک - شانه اي
-------------------------------------------------------------------------------
تعليق:
جلو: مستقل از نوع مک فرسون
عقب : مستقل از نوع فنر پيچشي
--------------------------------------------------------------------------------
سيستم ترمز :
ترمز جلو : ديسکي با پره هاي خنک کننده
ترمز عقب : ديسکي
--------------------------------------------------------------------------------
لاستيکها :
اندازه لاستيکها : 65/185 R14
--------------------------------------------------------------------------------
ايمني:
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پايين بودن سطح روغن ترمز
چراغ مه شکن عقب
چراغ مه شکن جلو
چراغهاي جلو نوع H7
رفع بخار شيشه هاي جانبي درهاي جلو
زبانه قفل کودک در درهاي عقب
شيشه جلو لامينه
برف پاک کن دو سرعته شيشه جلو
سيستم قفل مرکزي با در اتاق بار يا در صندوق
کمربند ايمني وسط وجانبي در صندلي عقب
ضربه گيرهاي کناري تمام درها ، ايمني در کوچکترين جزئيات درنظر گرفته شده است.دربهاي مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگي ضربات کناري افزايش مي دهند
طراحي سيستم فرمان جهت قرار دادن کيسه هوا *
---------------------------------------------------------------------------
نتيجه گيري:
پژو پارس نسبت به همتاي خود يعني پژو 405 از وزن و امكانات بيشتر بهره ميبرد ولي اختلاف 5 ميليوني با پژو405 در كل كمي عجيب به نظر ميرسد.در اين خودرو از ضبط و باند مخصوص كن ود استفاده ميشود و در كل از شتاب و قدرت موتور خوبي برخوردار است.ايران خودرو قرار دادي مبني بر توليد اين خودرو را با خودرو سازي از كشور مصر منعقد كرده تا اين خودرو در كشور مصر توليد گردد.

تصویرتصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

پست توسط Mr.Amirhessam »

پژو (GLX405):

از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواري پژو (از جمله پژو 405 جي ال ، پژو 405 جي ال ايکس 1580 و 2000 سي سي و پژو 405 جي ال ايکس اتوماتيک 2000 سي سي) در خطوط توليد سواري سازي به انجام رسيده است. ساخت داخلي قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پايان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتي که حاصل تلاش صنعتگران ايراني مي باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامي که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتي به پژو فرانسه اعلام شده است ، ميزان ساخت قطعات داخل اين خودرو به 89% بالغ خواهد گرديد.

بررسي هاي به عمل آمده حاکي از اين بود که از ميان قطعات مورد استفاده در توليد پژو 405 مي بايست 35 قطعه به کلي تغيير مي يافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جديد شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزييناتي ، طراحي و ساخته مي شد و اين مبناي فعاليت فشرده طراحان و مهندسين مرکز تحقيقات ايران خودرو قرار گرفت.

کليه محاسبات و اقدامات اجرايي اين پروژه در مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام شده و خودروي پژو 405 تشريفاتي (ليموزين) به عنوان اولين دستاورد اين مرکز تحقيقاتي محقق شد.


اعمال دقت و ظرافت در ساخت اين خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتي کارشناسان بين المللي خودرو گرديده و با اختصاص جايگاهي در موزه پژوي فرانسه به خودروي تشريفاتي ساخت ايران ، توانمندي صنعتگران ايراني به قضاوت جهانيان گذاشته شد.
اين خبر در جرايد و محافل خارجي انعکاس وسيعي داشته و يکي از مجلات فرانسوي زبان از موفقيت ايران با تعبير "وقتي پژو مرسدس بنز را مات مي کند" ياد کرده است.

يکي از موفق ترين اتومبيلهاي کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب گشت ، اتومبيل پژو 405 مي باشد.
پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و يکي از بهترين اتومبيلهاي مونتاژ شده در ايران مي باشد.

بدنه پژو 405 ايران در عين زيبايي و جاداري با طرح آئروديناميک و با ضريب 31% در برابر جريان هوا مقاومت ناچيزي دارد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
کارايي:
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : كاربراتور
حد اکثر سرعت : 182 KM/HR
نسبت تراکم : 8
تعداد سيلندر : 4
حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقيقه
Aحداکثر گشتاور: 153 Nm در 3500 دور در دقيقه
شتاب از 0 تا 100 کيلومتر در ساعت : 11.8 ثانيه
----------------------------------------------------------------------
مصرف (ليتر در صد کيلومتر) :
با سرعت 90 کيلومتر در ساعت : 7.8
-----------------------------------------------------------------------
گيربکس:
دستي 5 سرعته
------------------------------------------------------------------------
لاستيکها:
اندازه لاستيکها : 185/65 R14
------------------------------------------------------------------------
ظرفيت :
ظرفيت مخزن سوخت: 70 ليتر
-----------------------------------------------------------------------
وزن (kg) :

وزن خودرو : 1100
وزن روي اکسل جلو : 670
وزن روي اکسل عقب : 420
حداکثر وزن مجاز خودرو : 1550
حداکثر وزن مجاز خودرو با تريلر : 2750
-----------------------------------------------------------------------------
سيستم الکتريکي :

باطري : 55 Ah
دينام : 80 A
استارت : 1.1 Kw
------------------------------------------------------------------------------
سيستم فرمان :

قطر دايره دوران : 11 متر
جعبه فرمان هيدروليک - شانه اي
------------------------------------------------------------------------------
تعليق :

مک فرسون : جلو
فنر پيچشي : عقب
-------------------------------------------------------------------------------
سيستم ترمز :

ديسکي پره دار : ترمز جلو
کاسه اي : ترمز عقب
نوع كلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگير زير در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهاي داخل چرخ زاپاس
سيستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراري
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ايمني:
بادشکنهاي جلو ،لبه سپر ، برف پاک کنهاي متناسب با شيشه هاي جلو و عقب ، درها با واشرهاي لاستيکي خميده که به کاپوت کاملا کيپ شده است ، کناره هاي خميده تحتاني ، دستگيره هاي در داخل قرار داده شده ، آينه هاي ديد عقب با دو زاويه پهن جهت رسيدن به بهترين وضعيت ايمني تعبيه شده اند. سيستم ترمزها با نوع موتور و نه با ميزان تجهيزات هماهنگي دارد .
ترمزهاي ديسکي با ابزار اندازه گيري شناور در قسمت جلو ، ترمز کاسه اي عقب ، مدار هيدروليک با شکل X و فرمان هيدروليک ، ضربه گيرهاي کناري تمام درها ، ايمني در کوچکترين جزئيات درنظر گرفته شده است.
دربهاي مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگي ضربات کناري افزايش مي دهند. کيفيت ، بهبود و آسايش ، سه نکته کليدي که بر مفهوم 405 سايه افکنده است در تمامي جنبه هاي آن اعمال شده است.
هر کدام از بازبيني ها جهت داشتن بهترين تمرکز راننده تعبيه شده است و تمامي ملزومات در خصوص آسايش و ايمني را در بر دارد.


چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تايمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهاي محافظ اطراف بدنه
آينه داخلي ديد در شب (قابل تنظيم(
آئينه هاي بيروني بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهاي عقب
سيستم قفل مرکزي با با سيستم گپرنده و فرستنده نوري
کمربند ايمني صندلي جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نتيجه گيري:
پژو 405 در سال 1369 در دومدل جي ال و جي ال ايكس توليد گشت اين روند تا سال 1384 ادامه داشت كه تا توليد مدل جي ال ان به پايان رسيد و فقط مدل جي ال ايكس توليد ميگردد.اين روند ادامه يافت و تا كنون ادامه يافته ولي در سال 1383 تغييري را ايران خودرو در اين خودرو اعمال كرد و ان تعويض موتور ان با موتور1800 انژكتوي شركت پژو بود.ايت تغيير بنا به در خواست سازمان محيط زيست انجام پذيرفت.پژو 405 جزو قديمي ترين خودهاي ساخت داخل است كه تا كنون ساخت ان ادامه يافته است.درسال 1383 ايران خودرو دست به تغييري در اين خودرو زد تا ان را ارزان تر كند و حاصل اين تغيير پژو GLI 405 بود كه بدون شيشه بالابر برقي و رنگ روغني به بازار عرضه شده.در اخر اينكه اين خودرو از محبوب ترين خودرو هاي ايراني است كه از قدرت موتور و شتابي بسيار بالا بهره ميبرد.
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

405 استيشــن

پست توسط Mr.Amirhessam »

405 استيشــن:
با توجه به فرهنگ مردم کشورمان ، پر جمعيت بودن اکثر خانواده ها و نوع ارتباطات فاميلي که در اين فرهنگ جاريست ، حکم مي کند که خودرويي با فضاي مناسب جهت سرنشينان و همچنين محل اثاثيه ، در ايران خودرو تهيه گردد که پس از توليد خودروي 405 سواري به دليل نزديک بودن قطعات زيادي از اين مدل با مدل استيشن خودروي 405 ، شرکت ايران خودرو تصميم به توليد خودروي استيشن هم نموده است.


تا نياز بازار را با توجه به توضيحات فوق بر طرف نمايد که توليد انبوه خودرو در تيراژ بسيار کمتري از خودروي مشابه سواري هم اکنون در خطوط توليدي شرکت ايران خودرو ادامه دارد و در اختيار هموطنان قرار مي گيرد.
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

پست توسط Mr.Amirhessam »

تصویر

تصویر

شركت ايران خودرو و پژو فرانسه با امضاي قراردادي توافق كردند كه خودروي پژو 206 را به صورت مشترك توليد كنند.
بر اساس اين قرارداد از مهرماه سال 1380 سالانه 120 هزار دستگاه پژو 206 در شركت ايران خودرو به مدت 10 سال توليد خواهد شد و از بدو توليد حدود بيش از 65% قطعات آن ساخت داخل خواهد بود.
اين قراردادبر اساس موازنه ارزي منعقد گرديده و به هر ميزاني كه ايران خودرو قطعات پيش ساخته ( C.K.D.) وارد كند، خودرو توليدي صادر خواهد شد و به اين ترتيب مي توان گفت كه توليد اين خودرو هيچ گونه هزينه ارزي براي دولت و ايران خودرو نخواهد داشت.
اين خودرو که هم اکنون در اروپا عرضه مي شود نسل ششم خودروهاي فرانسه است و از تکنولوژي بسيار پيشرفته اي برخوردار است.
شروع توليد اين خودرو در کشور فرانسه از سال 1998 مي باشد.

گارانتي به ميزان 30000 کيلومتر


تجهيزات موجود و يا قابل نصب به صورت سفارشي:

گيربکس معمولي و يا اتوماتيک
فرمان هيدروليک يا معمولي
سيستم کاتاليست موتور جهت جلوگيري از آلودگي هوا (به صورت آبشن)
کيسه هاي هواي ايمني براي راننده و سرنشين
تنظيم صندلي راننده به طور عمودي
سيستم ضد قفل ترمز ABS
سيستم BSI (مغز متفکر الکترونيکي)
تنظيم چراغهاي جلو از داخل اتاق خودرو
شيشه بالابر برقي
کولر و کمربند ايمني براي کليه سرنشينان
شناسايي سوئيچ خودرو به منظور جلوگيري از سرقت
موتور ديزلي (به صورت سفارشی قابل نصب است)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

جايگاه ديفرانسيل : تک صفحه اي خشک با عملکرد مکانيکي
تعليق جلو : مستقل از نوع مک فرسون با فنر پيچشي
تعليق عقب : مستقل ، ميله پيچشي Shock absorber هيدروليک


سيستم فرمان : هيدروليکي
شعاع چرخشي : 9.85 m
مشخصات تاير : راديال ، تاير بدون تويي
جايگاه زاپاس : زير صندوق عقب

مشخصات (مدل) 1------ 2 --------------------------------------------------------3 --------------4
موتور-------------- TU3JP/L4 -----------------------------------------------------------TU5JP4
تعداد --------------سيلندر 4 سيلندر خطي
تعداد سوپاپها-------- 8 ----------------------------------------------------------------------16
حجم موتور------ 1360cm3 ---------------------------------------------------------------1587cm3
حداکثر توان موتور 75 HP در 5500 دور در دقيقه ------------------------------- 110 HP در 5800 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور 109 Nm در 2700 دور در دقيقه--------------------------------- 147 Nm در 4000 دور در دقيقه
سوخت بنزين بدون سرب
عدد اکتان 91
سيستم سوخت رساني انژکتوري سيستم تزريق به صورت مرحله اي
حداکثر سرعت 170---- km/h 190--------------------------------------------------------------- km/h
0-100 14.1 Sec 9.5 Sec
مصرف سوخت در شهر 9.4 (Lit/100Km) 9.9---------------------------------------------- (Lit/100Km)
مصرف سوخت در خارج شهر 5.5 (Lit/100Km) 5.5 ----------------------------------------(Lit/100Km)
گنجايش باک سوخت 50 Lit
وزن خودرو خالي 950 Kg 1013----------------------------------------------------------------------- Kg
وزن خودرو با بار 1450 Kg 1550----------------------------------------------------------------------- Kg
گيربکس 5 سرعته دستي ---------------------------------------------------------------4 سرعته اتوماتيک
مشخصات کلاچ تک صفحه اي خشک با عملکرد مکانيکي ----------------------------هيدروليک ، کنترل الکترونيکي
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

تصویر

پژو 206 صندوقدار پنجمين و آخرين گونه از انواع مدل 206 به شمار مي رود. اين خودرو در ميان مدلهاي ديگر پژو 206 شامل هاچ بك 3 در و 5در ، كوپه روباز و استيشن به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار نقش خود را به عنوان يك خودرو خانوادگي ايده آل به خوبي ايفا مكند. این خودرو اولین خودرو در کلاس ابعادی B/C وخانواده محصولات 206 است كه در هر دو مدل بنزيني و دوگانه سوز جهت تولید انبوه طراحی گردیده است. 206 صندوقدار براي نخستين بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت 2005 به جهانيان معرفي شد. اين خودرو حاصل ايده و فكر ايراني و همكاري دو شركت بزگ ايران خودرو و پژو مي باشد. پروژه 206SD با كد T13 از مارس 2004 و با هدف طراحي و توليد مدل سدان اين خودرو براي عرضه در بازار ايران و 39 كشور دنيا شروع شد. ايران‌خودرو تنها عرضه كننده اين محصول در بازارهاي صادراتي خواهد بود. خودروي 206 صندوقدار بصورت 19 مدل مختلف طبق تعريف بازار كشورهاي صادرتي و بازار ايران توليد و عرضه خواهد شد. اين مدلها در موتور، گيربكس، سيستم تعليقّ، سيستم ترمز، نوع سوخت مصرفي و تجهيزات جانبي متفاوت خواهند بود. كشورهاي صادراتي طبق تعريف شامل : كشورهاي حوزه خليج فارس، آسياي ميانه ، اروپاي شرقي ، خاورميانه، آفريقا ، چين و روسيه مي باشد.


206 صندوقدار با برخورداري از طرح زيبا و تجهيزات كاربردي و از همه مهم تر صندوق عقب جادار، در حقيقت مهندسي روز دنيا را براي دستيابي به حداكثر ايمني و رفاه سرنشينان به خدمت گرفته است، ايمني و آسايشي كه در خودروهاي بزرگ و گران قيمت تر مي توان سراغ گرفت.

استاندارد :

مطابق با کلیه استانداردهای (EEC) همزمان با اروپا در سال 2006
تطابق با استانداردهای کشور روسیه (Russia GOST)
دستیابی به استانداردGS در تصادف از عقب که دارای شرایط دشوارتری نسبت به استانداردهای اروپا میباشد (Persian Gulf Standard)
تطابق با استاندارد Euro IV در ارتباط با سطح آلودگی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

کارایی :

نوع موتور TU5JP4
استاندارد آلودگي يورو 4
حجم موتور 1578
حداكثر قدرت موتور 110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور 142 نيوتن متر در 400 دور در دقيقه
حداكثر سرعت با گيربكس دستي 193 كيلومتر در ساعت
حداكثر سرعت با گيربكس اتوماتيك 189 كيلومتر در ساعت
نسبت تراكم 5/10
سيستم سوخت رساني انژكتوري
تعداد سوپاپ 16
نوع و تعداد سيلندر 4 سيلندر خطي
--------------------------------------------------------------------------------------------------
مخزن سوخت :

ظرفيت مخزن سوخت 50 ليتر
صرف سوخت تركيبي با گيربكس دستي 6/6 در 100 كيلومتر
مصرف سوخت تركيبي با گيربكس اتوماتيك 3/7 در 100 كيلومتر
------------------------------------------------------------------------------------------------
سيستم فرمان:

هيدروليكي
-------------------------------------------------------------------------------------------------

وزن (kg) :

وزن خالص (گيربكس دستي) 1069
وزن خالص (گيربكس اتوماتيك) 1099
وزن ناخالص (با بار كامل و باك پر_ گيربكس دستي) 1567
وزن ناخالص (با بار كامل و باك پر _ گيربكس اتوماتيك) 1597
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سيستم تعليق :

سيستم تعليق جلو مستقل از نوع مک فرسون با فنر پيچشي
سيستم تعليق عقب بازويي با ميله پيچشي و ميله تقويتي
كمك فنر جلو هيدروليكي + گازي
كمك فنر عقب هيدروليكي
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ترمز :

سيستم ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري
سيستم ترمز عقب ديسكي
ترمز ABS چهار كاناله با چهار حسگر
سيستم كلاچ هيدروليك- الكترونيكي
لاستيک 14R65/185
------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

سيستم استارت الکترونيکي : ضد سرقت
سپرها : تزريقي همرنگ بدنه با چراغ مه شکن
کمربند : با سيستم کشنده اوليه براي سرنشينان جلو
پشت سري جلو : با تنظيم ارتفاع
درها و در صندوق : قفل مرکزي با کنترل از راه دور
كيسه ايمني هوا جلو براي تيپ 2و3
ترمز ABS براي تيپ 2و3
-----------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

پست توسط Mr.Amirhessam »

تصویر

تصویر

پس از گذشت سه دهه از توليد پيكان و عدم تنوع در شكل ظاهري و فني آن نياز مبرم به طراحي و ساخت خودرو جديدي كاملآ متفاوت از نوع فعلي مد نظر قرار گرفت كه مديريت اين شركت را بر آن داشت در جهت پيشبرد اهداف سازندگي كشور و رقابت با شركتهاي خودروساز خارجي در مركز تحقيقات ايران خودرو با همكاري مهندسين و متخصصين ايراني نمونه هائي از خودرو ملي را با نام پيكان جديد طراحي و توليد كند.
در توليد اين خودرو مدرنترين سيستم هاي ايمني و رفاهي از جمله كمربند ايمني كليه صندلي ها، قفل مركزي، شيشه بالابر برقي ، كولر، راديو پخش، آئينه هاي چپ و راست قابل تنظيم از داخل و … پيش بيني و تعبيه گرديده است.
اين خودرو به كمك مشاوران خارجي و ايراني طراحي شده ، موتور آن 1761 (cm3) است و هيچ يك از قطعات فعلي پيكان در آن به كار نرفته و يك خودرو كاملآ جديد، مدرن با ايمني بالا و مطلوب، اكسل جلو، قابليت هاي فراوان و بدنه طراحي شده جديد است.
خودرويي است كه با كيفيتي حتي بهتر از پژو 405 توليد خواهد شد. با طراحي و توليد سمند ، ايران به صف كشورهاي خودروساز جهان مي پيوندد و ميزان توليد آن از 5000 دستگاه در سال آغاز شده و به تدريج افزايش خواهد يافت، به طوري كه در مدت 5 سال از مرز 200 هزار دستگاه در سال خواهد گذشت.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

کارايي :

مدل موتور : XU7JP/L3
حد اکثر سرعت : 185 KM/HR
نسبت تراکم : 9.3:1
تعداد سيلندر : خطي 4
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : انژکتوري پاششي (MPFI)
حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقيقه
قطر سيلندر : 83mm
کورس پيستون : 81.4mm
----------------------------------------------------------------------------------
گيربکس :

گيربکس : اتوماتيک 5 سرعته + دنده عقب
نسبت دنده 1 : 0.2894
نسبت دند ه 2 : 0.5384
نسبت دنده 3 : 0.7812
نسبت دنده 4 : 1.0512
نسبت دنده 5 : 1.3428
دنده عقب :0.3
-------------------------------------------------------------------------------------
کلاچ :

كلاچ
نوع كلاچ : تك صفحه اي خشك
قطر خارجي کلاچ : 200mm
قطر داخلي كلاچ : 132mm
ديفرانسيل : ديفرانسيل جلو و دنده خورشيدي
-------------------------------------------------------------------------------------------
سوخت:

ظرفيت مخزن سوخت: 70 ليتر
عدد اکتان : 95 RON
درجه آلودگي : Euro II
مصرف خارج از شهر : براساس استاندارد : 9.2 ECE R84
ترکيبي بر اساس استاندارد : 8.5 ECE R101
با سرعت ثابت 90 : 6.8Lit
با سرعت ثابت 120 : 9.2Lit
آلودگي منواکسيد کربن با کاتاليست کانورتور : %0.5
------------------------------------------------------------------------------------------------
سيستم فرمان :

شعاع چرخش با هيدروليک 5.5 متر
جعبه فرمان هيدروليک - شانه اي
زاويه چرخش چرخها به سمت داخل/ به سمت خارج : 6.0-5.0 mm
زاويه چرخش چرخها به سمت داخل : 5.43mm
-------------------------------------------------------------------------------------------
سيستم الکتريکي :

باطري : 12 V 35 Ah
دينام : 80A
استارت : 0.9 KW
نوع باطري : اسيد سرب
---------------------------------------------------------------------------------------------
وزن (kg) :

وزن خودرو : 1200 (KG)
وزن روي اکسل جلو : 716 (KG)
وزن روي اکسل عقب : 468 :(KG)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
تعليق:

مستقل از نوع مک فرسون : جلو
مستقل از نوع فنر پيچشي : عقب
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ترمز :

دو مداره تحت کنترل با بوستر : سيستم ترمز
ديسکي با پره هاي خنک کننده : ترمز جلو
توپي : ترمز عقب
سيستم ترمز ضد قفل ABS : انتخابي
توع سيستم ضد قفل :4 کانال با سيستم قدرتي EBD توزيع ترمز الکترونيکي
مدل : MK 20E (Continental Teves) ABS
------------------------------------------------------------------------------------------------
چرخها :

تاير : 65/185 88H R15
چرخهاي استاندارد : فولادي 6J15
چرخهاي انتخابي : آلومينيومي 6.5J15
ECU (واحد کنترل الکترونيکي): S2000
ECU (واحد کنترل الکترونيکي): S2000
سيستم خنک کننده : 7.4
روغن گيربکس : 2
روغن سيستم فرمان : 1
---------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

چراغ اخطار توقف فشارسنج
چراغ اخطار پايين بودن فشار روغن موتور
چراغ اخطار تست سيستم
ABS ترمز چراغ اخطار کمربند ايمني
کمربند ايمني جمع شونده جلو و عقب
کمربند صندلي وسط عقب با دو نقطه اتکا
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار باز بودن در
------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصویر

===================================
تصویر

تصویر

کارايی:

۱٨۵ کيلومتر در ساعت حداکثر سرعت
۱۱/۹ثانيه شتاب . تا 100 کيلو متر در ساعت
XU7JPL3 injection نوع موتور
۱۷٦۱ سی سی حجم موتور
٤- خطی تعداد سيلندر
۱٠٠ اسب بخار در ٦٠٠٠ دور در دقيقه حداکثر قدرت موتور
۱۵۳ نيوتن متر در ۳٠٠٠ دور در دقيقه حداکثر گشتاور
انژکتوری چند نقطه ای سيستم انژکتوری
بنزين سوپر بدون سرب با اکتان ۹۵ نوع سوخت
٨ تعدادسوپاپ
سيستم جرقه دوبل سيستم احتراق
Euro2 استاندارد حد آلايندگی
-------------------------------------------------------------------------
کلاچ :

۵ دنده دستی شامل يک ديسک ويک صفحه کلاج از نوع ديافراگمی فنری
محرک جلو ديفرانسيل
---------------------------------------------------------------------------
ظرفيت :

70 ليتر باک بنزين
۵ دسی متر مکعب يا ۵٠٠ ليتر حجم فضای صندوق عقب
٤/٧ ليتر سيستم خنک کننده (حالت خشک)
۵ ليتر روغن موتور (با ف_ * ل*_ ت ر)
۲ ليتر جعبه دنده (حالت خشک)
۱ ليتر روغن هيدروليک فرمان
٤/۳ليتر مخزن شيشه شوی
٤٨/٠ليتر ميزان پر کردن مدار روغن ترمز
Total Quartz 7000 10w40 or Total Quartz 5000 نوع روغن موتور
AFT DextronII-D نوع روغن هيدروليک فرمان
Dot4 نوع روغن ترمز
---------------------------------------------------------------------------------

فرمان:

فرمان هيدروليک نوع فرمان
دنده شانه ای و پينيون نوع دنده
۱/۳ دور تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان
۱۱ متر قطر دايره چرخش خودرو
GEAR BOX
5-Speed manual, BE3/5 (short Neck)
---------------------------------------------------------------------------------
تجهيزات الکتريکی :

اسيد سرب نوع باطری
۵۵ آمپر ساعت توان باطری
۱۲ ولت ولتاژ
آلترناتور يا دينام سيستم شارژ
٨٠ آمپر آلتر ناتور يا دينام
.۹/٠ کيلو ولت استارت
ساژم ۲٠٠٠ واحد کنترل الکترونيکی
---------------------------------------------------------------------------------
تعليق:

سيستم مستقل جلو از نوع Macpherson شامل فنر لول وکمک فنرهای هيدروليکی يک پارچه همراه با ميل موج گير تعليق جلو
سيستم تعليق نيمه مستقل عقب ، شامل دو ژامبون ، يک فنر پيچشی به طور عرضی و کمک فنرهای هيدروليکی تعليق عقب
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ترمز :

ترمز هيدروليکی بوستر دار دومداره نوع ترمز
ديسکی نوع ترمز جلو
کاسه ای نوع ترمز عقب
ABS ترمز ضد قفل
چهار کاناله همراه EBD مدل ترمز ضد قفل
--------------------------------------------------------------------------------
تصویر

سيستم ترمز ضد قفل سفارشی 4(ABS) کانال با سيستم قدرتي EBD توزيع ترمز الکترونيکي
كمربند ايمنی صندلی های جلو
سه كمربند ايمنی برای صندلی های جلو
قفل مركزی با كنترل از راه دور راديويی
قفل كن مركزی از داخل يا از طريق كنترل از راه دور
چراغهای هشدار دهنده کمربند ایمنی
-----------------------------------------------------------------------------------------
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

ســوزوکي Grand Vitara

پست توسط Mr.Amirhessam »

ســوزوکي Grand Vitara:

تصویر

بدنه :

نوع بدنه : 5 در 5 نفره
----------------------------------------------------------------
موتور :

نوع موتور : بنزيني 2 ليتري J20A
تعداد سيلندر : 4
تعداد سوپاپ : 16
حجم موتور : 2000 cc
نسبت تراکم : 5/10
حداکثر قدرت موتور : 140 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور : 183 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
استاندارد آلآيندگي : Euro 4
-----------------------------------------------------------------------
ظرفيت:

ظرفيت باک : بنزين 66 ليتر
تعداد سرنشين : 5 نفر
-----------------------------------------------------------------------
انتقال قدرت :

سيستم انتقال قدرت : دو ديفرانسيل چهار وضعيته (4WD)
--------------------------------------------------------------------------------
فرمان :

سيستم فرمان : دنده شانه اي
-------------------------------------------------------------------------------
تعليق :

تعليق - جلو : پايه هاي مک فرسون
تعليق - عقب : اتصالات چند گانه
---------------------------------------------------------------------------------------
ترمزها :

ترمز جلو : ديسکي با سيستم خنک کاري
ترمز عقب : عقب کاسه اي
---------------------------------------------------------------------------------
لاستيک :

نوع تاير و لاستيک : R16-225/70
ابعاد

طول كلي (با روكش لاستيك زاپاس) : 4.470 ميليمتر
عرض كلي (بدون آيينه هاي جانبي) : 1.810 ميليمتر
ارتفاع كلي : 1.695 ميليمتر
فاصله بين دو محور : 2.640 ميليمتر
فاصله چرخهاي جلو از هم : 1.540 ميليمتر
فاصله چرخهاي عقب از هم : 1.570 ميليمتر
فاصله كف خودرو با زمين : 200 ميليمتر
شعاع دايره گردش خودرو : 5/5 متر
تعداد سرنشين : 5 نفر
-------------------------------------------------------------------------
تجهيزات :

سيستم دو ديفرانسيل (4WD) با 4 وضعيت
فرمان هيدروليك
قفل مركزي با كنترل از راه دور
شيشه بالابرهاي برقي جلو و عقب با قفل ايمني
تنظيم ارتفاع صندلي راننده
آينه هاي جانبي برقي همراه با سيستم گرمـكن
سيستم ترمز ضدقفل با توزيع كننده الكترونيكي نيرو
سيستم كمك ترمز
كيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو
كنترل راديو پخش روي فرمان
فرمان 3 پره
كمربندهاي ايمني 3 نقطه اي با تنظيم ارتفاع
سيستم پيش¬كشنده و كاهش ضربه كمربند ايمني
سيستم ضد سرقت (Immobilizer)
تهويه مطبوع (كولر) اتوماتيك
راديو پخش سي دي ضد سرقت
ريلـهاي سقف براي نصب باربند
برف پاك كن عقب
صندلي هاي تاشو
محافظ لاستيك زاپاس
سيستم سوخت رساني انژکتوري با پاشش چند نقطه اي
نوع سوخت (اکتان) 95
----------------------------------------------------------------------------
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

اميرحسام عزيز

ممنونم ، تاپيک جالب و مفيدي را ايجاد کرديد :)
اميدوارم فعاليتتون در اين قسمت ادامه داشته باشه :-D
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”