لامبورگيني مورسيلاگو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Incredible Poster
Incredible Poster
نمایه کاربر
پست: 3047
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۹:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 58 بار
سپاس‌های دریافتی: 384 بار
تماس:

لامبورگيني مورسيلاگو

پست توسط Farhad3614 »

تصویر

هر کسی که اهل فرصت دادن به حریف نباشد، مطمئناً علاقه زیادی به لامبورگینی دارد. این کارخانه ماشین سازی ایتالیایی که دیوارهای هزاران هزار اتاق خواب را در تملک خود درآورده است، سالهای سال رقیب هایی مثل فِراری و پورشه را از نظر شهرت و برتری فنی به دنبال خود کشیده است. در طول زمانها، مالکیت کمپانی بولونیایی سنت آگاتا هم مثل سلسله ازدواج های هالیوودی، تمام و کمال اما با اختلافاتی حل نشدنی همراه بوده است. طی سالهای 1987 تا 1994 این کمپانی متلق به کرایسلر بود که اشتیاق و آرزوی هفت ساله به بار نشست و لامبورگینی دوباره به دست های گروه سرمایه گذار اندونزیایی برگشت. بعدها در سال 1998، کمپانی های آئودی و فولکس واگن پس از چند وقت مساعدت فنی، به مالیکت لامبورگینی علاقه مند شدند. از آن پس، کیفیت این اتومبیل ارتقاء یافت. امروزه، لامبورگینی تاثیر شگرفی روی فرهنگ اتومبیل دارد؛ و تقلید از درهای مورب آن را همه جا، از نمایشگاه های محلی ماشین های اسپرت گرفته تا ماشین اسباب بازی پسر همسایه تان می بینید.


اینطور به نظر می رسد که لامبورگینی شکست ناپذیر در پی کسب موفقیت های بیشتر و بیشتری است. این مقصود در مدل مورسیلاگو که از نام نوعی گاو نر جنگجو گرفته شده است، به وضوح دیده می شود. این اتومبیل که برای اولین بار در سال 2001 معرفی شد، تنها مدل آن برای سال 2007، مدل کوپه LP640، که تا امروز قدرتمندترین بوده، می باشد. در اینجا می خواهیم مروری بر ویژگی های این اتومبیل اعجاب آور از نقطه نظرهای لوکس بودن و کاربردی بودن داشته باشیم.



از نقطه نظر لوکس بودن

در گذشته مورسیلاگو مورد انتقادهای بسیار زیادی قرار می گرفت، و بیشتر توجه معطوف به هم نوع کوچکتر آن "گالاردو" می شد."لوک دونکروولکه" برای طراحی مورسیلاگو از لامبورگینی های قبلی به ویژه "دیابلو" و "کونتاک" تبعیت کرده است، و مدل 2007 آن حتی از همیشه نیز مهاجم تر و سلطه جو تر به چشم می آید. روکش سخت خارجی آن از فیبر کربن می باشد (به استثنای سقف و درها که از استیل ساخته شده است). از فیبر کربن همچنین در چارچوب این اتومبیل برای قدرتمندتر و سبک تر کردن آن استفاده شده است. برای تزئینات داخلی اتومبیل نیز جزء انتخاب های اصلی بوده است.

در صحبت کردن از ویژگی های داخلی اتومبیل، شایان ذکر است که طراحی اتومبیل ایتالیا از دیرباز صاحب نام بوده است. در لامبورگینی صفحه کیلومترشمار و عقربه ها در محلی بسیار مناسب و معقول نصب شده است که به راحتی قابل خواندن است. کنترل ها و شاسی ها نیز در مستقیم ترین و مناسب ترین مکان قرار دارند. کیفیت مواد و اجناس استفاده شده در اتومبیل ارزش قیمت بالای اتومبیل را دارد و در همه ی قسمت ها هارمونی و هماهنگی خاصی به چشم می خورد. تنها چیزی که خوشبختانه تغییر نکرده، روش تغییر دنده اتومبیل است که به صورت 6 دنده و مانوال انجام می گیرد. البته برای عوض کردن دنده نیاز به دستی قوی و دقیق است. البته میتوانید نوع مانوال ترتیبی را سفارش دهید (سیستم عوض کردن دنده خودکار)، اما نوع دنده ای مانوال آن کماکان ارجحیت دارد.


حدس می زنید رقم 640 در LP640 نشاندهنده چیست؟ این عدد نشانه واحد اسب بخار است که از 6.5 لیتر و lb-ft 487 گشتاور نیرو است. این اتومبیل همچنین مجهز به کنترل تراکشن (کشش) است اما هیچ سیستم کنترل ثبات و تعادلی ندارد تا حرکت های نامناسب را به شما نشان دهد. ایرودینامیک (سیستم تهویه) این اتومبیل نیز بسیار عالی است، و دارای اسپویلرهای دو مرحله ای است که برحسب میزان سرعت کار میکنند. ورودی و خروجی های هوا نیز به محض احتیاج در دسترس هستند و بر طبق دما و سرعت تنظیم می شوند.


همه چیز در این اتومبیل هدفی را دنبال می کند. ترمزهای ضد قفل و دیسک های سرامیکی نیز به طور دلخواه در این اتومبیل نصب می شوند که کارایی ایست و متوقف کردن آن را چند برابر می کند. با اینکه ترمزهای استاندارد آن هم خوب کار می کند، اما کسی که حاضر است 300،000 دلار خرج ماشین کند، چرا از این مزیت اضافی استفاده نکند.


رای:

به هیچ وجه نمی توانیم قابلیت های این اتومبیل را نادیده بگیریم. طراحی فوق العاده زیبای آن—چه در داخل و چه در خارج آن--چشم هر بیننده ای را خیره میکند. تکنولوژی ایمنی راحتی و سهولت استفاده از ماشین، به خوبی در این اتومبیل به کار رفته است. با اینکه ترمزهای استاندارد این اتومبیل هم حتی بیش از ترمز سایر اتومبیل ها کارایی دارد، اما رانندگی با سرعت بالا که از ویژگی های این اتومبیل است، همان مزیت دیسک های سرامیکی را اقتضا می کند. کارایی این اتومبیل از هر نظر واقعاً گیج کننده است.


امتیاز از نقطه نظر لوکس بودن: 50/49

از نقطه نظر کاربردی بودن

حتی بین اتومبیل های خارق العاده هم، لامبورگینی نتوانسته است از نظر کاربردی بودن امتیاز بالایی را نصیب خود کند. اما، مدل های امروزی این رتبه را ارتقا داده اند. دیگر زمان آن گذشته است که نقشه مسیر جاده را برای مکانیکتان فکس کنید و قبل از هر رانندگی کل کمپانی اتومبیل سازی را به دنبال خود بکشید.


همانطور که قبلاً هم گفتیم، به نسبت اینکه توانایی حتی 320 كيلومتر در ساعت سرعت را دارد، داخل مورسیلاگو بسیار راحت است و شما کنترل بیشتری روی اتومبیل دارید. اما در ترافیک، اندازه این ماشین محدودیت بیشتری به شما می دهد. این اتومبیل که تقریباً 7 فوت پهنا دارد، در بسیاری از خیابان ها فقط یک فوت و نیم از هر طرف اتومبیل با اطراف فاصله دارید. از اینرو راننده باید مدام از آینه ها استفاده کند و فاصله ها را خوب بسنجد. همچنین خاطرتان باشد که شعاع دور زدن این اتومبیل تقریباً برابر با اتوبوس و 41 فوت است. حتی داخل و خارج شدن از پارکینگ هم نیاز به دقت و مهارت دارد.


مصرف بنزین این اتومبیل بسیار بالاست . آنقدر که هر بار بیرون رفتن مجبورید یکی دو بار باک را پر کنید. بااینکه باک این اتومبیل چیزی درحدود 26 گالن سوخت میگیرد، اما این میزان بنزین حتی برای 300 مایل هم جواب نمی دهد—یعنی تقریباً هر 10 مایل یک گالن.


با اینکه باید بسیار مراقب اتومبیلتان باشید، اما راحت سفر می کنید، چون کمپانی این اتومبیل را دو سال یا 24،000 مایل گارانتی می کند. به نسبت اولین مدل، مثل دیابلو، اعتبار و گارانتی لامبورگینی روز به روز ارتقا یافته است. سیستم خدماتی این اتومبیل نیز قابل قبول است. با اینکه فقط تعداد محدودی شبکه معاملات لامبورگینی در ایالات متحده وجود دارد، اما اکثر مالکان لامبورگینی فاصله چندانی از متخصصین فنی و فروشندگان آن ندارند. آندسته نیز که خیلی از این مکانها دور هستند، معمولاً اتومبیل خود را برای سرویس با کشتی به آن منطقه حمل می کنند. و برای کسی که این همه پول برای داشتن اتومبیل خرج میکند، این هزینه ها چیز زیادی به حساب نمی آید.

رای:

حتی بین اتومبیل های خارق العاده هم لامبورگینی هیچوقت جزء اتومبیل های کاربردی و عملی به حساب نیامده است. البته مدل های جدید کم کم تغییرات بهینه ای ایجاد می کنند. از نقطه نظر کاربردی بودن به جرات می توان گفت که گالاردو در سطحی بالاتر از مورسیلاگو قرار دارد. اما به هر حال آنها که دنبال رانندگی های وحشیانه و سرعت بالا هستند، در این اتومبیل ایمنی بیشتر خواهند داشت و خسارت های کمتری را متحمل خواهند شد.

امتیاز از نقطه نظر کاربردی بودن: 50/33


و مجموع کلی امتیازات......

با وجود پرداخت تقریباً تمام عیار این اتومبیل از نقطه نظر لوکس و تجملی بودن، از نظر کاربردی بودن نسبت به سایر اتومبیل های اعجاب آور کم می آورد. به طور کلی، رانندگی با این اتومبیل تجربه ای بسیار نشاط آور به همراه خواهد داشت و ظاهر آن بسیار مسحور کننده و فریب آمیز است. اتومبیل هایی مثل این، اعتبار لامبورگینی را روز به روز افزایش خواهند داد.

100/82

از : سایت مردمان
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”