سوال

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 423
تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 264 بار

سوال

پست توسط M.Schumacher »

دو تا سوال داشتم:
1- آيا صحت داره كه در خودروي پارس ELX فقط سرسيلندر از نوع زانتيايست و موتور زانتيا روي اين خودرو بكار نرفته است؟
2- در 206 هاي تيپ 3و5و6 كه ايربگ دارند آيا كليدي وجود دارد كه بتوان ايربگ سرنشين را غير فعال كرد ولي ايربگ راننده فعال باشد؟
Captain II
Captain II
پست: 5147
تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار
تماس:

پست توسط DJ.HAMED »

سلام در مورد سوال اول ما خودمانELX داریم

از تعمیرکار ایران خودرو پرسیدیم گفت فقط سيلندر های این ماشین مال زانتیا هست ولی موتورش مثل زانتیا نیست

اگر بری از مردم بپرسی ۱۰۰٪ بهت می گن موتور زانتیا ولی موتورش مال زانتیا نیست

:grin: :grin:
Old Moderator
Old Moderator
پست: 221
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 16 بار

پست توسط XELTEK »

دوست عزيز
موتور پاري اي ال ايکس حتي از نظر سرسيلندر هم با زانتيا تفاوتهايي دارند

و در مورد سوال دوم اينکه : من خودم زياد طرف 206 نميرم اما ديدم که بعضيا همچين کاري کردن !
يعني اگه نباشه خارج از عرفه !
Winner never quit
Quitter never win
Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

Re: سوال

پست توسط ghadami2005 »

M.Schumacher نوشته شده:دو تا سوال داشتم:
1- آيا صحت داره كه در خودروي پارس ELX فقط سرسيلندر از نوع زانتيايست و موتور زانتيا روي اين خودرو بكار نرفته است؟
2- در 206 هاي تيپ 3و5و6 كه ايربگ دارند آيا كليدي وجود دارد كه بتوان ايربگ سرنشين را غير فعال كرد ولي ايربگ راننده فعال باشد؟



در مورد سوال اول : اين موتوري كه روي elx هست همان موتوري هست كه روي xantia1.8 16v بود اخه ديگه زانتيا با موتور 1800 توليد نميشه و همگي 2000cc هستند.قدرت موتور 1800 هم 110hp هست.

سوال دوم رو هم دوستان جواب دادند.
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
Old Moderator
Old Moderator
پست: 221
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 16 بار

پست توسط XELTEK »

ghadami2005, جان
یه تفاوتهایی دارند !
همون نیست !
موتور بر پایه ی یکی از موتور های پژوست ! که در ایران خودرو کمی تغییر یافته
Winner never quit
Quitter never win
Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 »

xeltek جان.ولي بعيد ميدونم ايران خودرو بتونه چنين كاري بكنه يعني اصلا كمپاني مادر چنين اجازه اي فكر نميكنم بده.موضوع ديگه هم قدرت و گشتاور يكسان اين دو موتور هست.بهر حال اگه سرسيلندر تغيير ميكرد با توجه به اينكه نقش مستقيم روي قدرت داره بايد شاهد يه تغييري تو قدرتش بوديم. شايدم همينطوري باشه كه شما فرمودين. :razz: :razz: :razz:

در مورد اينكه فرمودين اين موتور بر پايه يكي از موتورهاي پژو هست بايد بگم كه اين سه شركت "پژو ,سيترويين,رنو" جز گروه PSA هستند و استفاده از قطعات مشترك جهت پايين اوردن قيمت تمام شده چيز عجيبي نيست

موفق باشيد :razz:
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
Old Moderator
Old Moderator
پست: 221
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 16 بار

پست توسط XELTEK »

:razz: افرين بر شما که به گروه PSA اشاره کرديد !

موتور سيتروئن زانتياي 91 که اون زمون توليد ميشد يه چيز تو مايه هاي همين موتور پژوي ما بود !
بعد 16 سوپاپ کردند و بعدش براي زانتيا موتور 3000 V6 گذاشتن که واقعا" کولاک کرد !
اما ديگه دورانش به سر رسيد که توليدش متوقف شد !

در ضمن موتور اي ال ايکس را در کنار موتور زانتيا باز کرديم !
خيليييييييييييي تفاوت داشت ! :shock: من خودم تا نديده بودم فکر نميکردم اين همه تفاوت داشه باشه ! :m:a
Winner never quit
Quitter never win
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

ghadami2005 جان

گروه PSA فقط متشکل از دو کمپانی Peugeot و Citroen هست و رنو نیز یک کارخانه مستقل است. این هم ادرس سایتشون هست.
[External Link Removed for Guests]

محمد حسین جان من امروز این تاپیک رو دیدم :

موتور ELX همون بر پایه موتور 1.8 لیتری پژو 405 هست که با بهینه سازی انجام شده و قرار دادن سرسیلندر زانتیا قدرتش به 110 اسب بخار اقزایش پیدا کرده.

درمورد سوال دوم هم بله ، یک سوئیچی وجو داره که در صورتی که نیاز باشد ایربگ سرنشین غیرفعال شود ولی ایربگ راننده در تحت هیچ شرایطی غیرفعال نمیشود.

موفق باشید :D
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 423
تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 264 بار

پست توسط M.Schumacher »

mohsen1001 جان ميتونم بپرسم اين سوييچي كه ميگيد جاش كجاست؟ممنون
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

M.Schumacher,

این سوئیچ در قسمت راننده زیر دریچه کولر ، کنار کلید قفل شیشه برقی سرنشینان عقب و تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو هست.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”