دو تا سوال داشتم:
1- آيا صحت داره كه در خودروي پارس ELX فقط سرسيلندر از نوع زانتيايست و موتور زانتيا روي اين خودرو بكار نرفته است؟
2- در 206 هاي تيپ 3و5و6 كه ايربگ دارند آيا كليدي وجود دارد كه بتوان ايربگ سرنشين را غير فعال كرد ولي ايربگ راننده فعال باشد؟
سوال
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
Re: سوال
M.Schumacher نوشته شده:دو تا سوال داشتم:
1- آيا صحت داره كه در خودروي پارس ELX فقط سرسيلندر از نوع زانتيايست و موتور زانتيا روي اين خودرو بكار نرفته است؟
2- در 206 هاي تيپ 3و5و6 كه ايربگ دارند آيا كليدي وجود دارد كه بتوان ايربگ سرنشين را غير فعال كرد ولي ايربگ راننده فعال باشد؟
در مورد سوال اول : اين موتوري كه روي elx هست همان موتوري هست كه روي xantia1.8 16v بود اخه ديگه زانتيا با موتور 1800 توليد نميشه و همگي 2000cc هستند.قدرت موتور 1800 هم 110hp هست.
سوال دوم رو هم دوستان جواب دادند.
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
xeltek جان.ولي بعيد ميدونم ايران خودرو بتونه چنين كاري بكنه يعني اصلا كمپاني مادر چنين اجازه اي فكر نميكنم بده.موضوع ديگه هم قدرت و گشتاور يكسان اين دو موتور هست.بهر حال اگه سرسيلندر تغيير ميكرد با توجه به اينكه نقش مستقيم روي قدرت داره بايد شاهد يه تغييري تو قدرتش بوديم. شايدم همينطوري باشه كه شما فرمودين.
در مورد اينكه فرمودين اين موتور بر پايه يكي از موتورهاي پژو هست بايد بگم كه اين سه شركت "پژو ,سيترويين,رنو" جز گروه PSA هستند و استفاده از قطعات مشترك جهت پايين اوردن قيمت تمام شده چيز عجيبي نيست
موفق باشيد
در مورد اينكه فرمودين اين موتور بر پايه يكي از موتورهاي پژو هست بايد بگم كه اين سه شركت "پژو ,سيترويين,رنو" جز گروه PSA هستند و استفاده از قطعات مشترك جهت پايين اوردن قيمت تمام شده چيز عجيبي نيست
موفق باشيد
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
-
- پست: 221
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۰۰ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 16 بار
افرين بر شما که به گروه PSA اشاره کرديد !
موتور سيتروئن زانتياي 91 که اون زمون توليد ميشد يه چيز تو مايه هاي همين موتور پژوي ما بود !
بعد 16 سوپاپ کردند و بعدش براي زانتيا موتور 3000 V6 گذاشتن که واقعا" کولاک کرد !
اما ديگه دورانش به سر رسيد که توليدش متوقف شد !
در ضمن موتور اي ال ايکس را در کنار موتور زانتيا باز کرديم !
خيليييييييييييي تفاوت داشت ! من خودم تا نديده بودم فکر نميکردم اين همه تفاوت داشه باشه !
موتور سيتروئن زانتياي 91 که اون زمون توليد ميشد يه چيز تو مايه هاي همين موتور پژوي ما بود !
بعد 16 سوپاپ کردند و بعدش براي زانتيا موتور 3000 V6 گذاشتن که واقعا" کولاک کرد !
اما ديگه دورانش به سر رسيد که توليدش متوقف شد !
در ضمن موتور اي ال ايکس را در کنار موتور زانتيا باز کرديم !
خيليييييييييييي تفاوت داشت ! من خودم تا نديده بودم فکر نميکردم اين همه تفاوت داشه باشه !
Winner never quit
Quitter never win
Quitter never win
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
ghadami2005 جان
گروه PSA فقط متشکل از دو کمپانی Peugeot و Citroen هست و رنو نیز یک کارخانه مستقل است. این هم ادرس سایتشون هست.
[External Link Removed for Guests]
محمد حسین جان من امروز این تاپیک رو دیدم :
موتور ELX همون بر پایه موتور 1.8 لیتری پژو 405 هست که با بهینه سازی انجام شده و قرار دادن سرسیلندر زانتیا قدرتش به 110 اسب بخار اقزایش پیدا کرده.
درمورد سوال دوم هم بله ، یک سوئیچی وجو داره که در صورتی که نیاز باشد ایربگ سرنشین غیرفعال شود ولی ایربگ راننده در تحت هیچ شرایطی غیرفعال نمیشود.
موفق باشید
گروه PSA فقط متشکل از دو کمپانی Peugeot و Citroen هست و رنو نیز یک کارخانه مستقل است. این هم ادرس سایتشون هست.
[External Link Removed for Guests]
محمد حسین جان من امروز این تاپیک رو دیدم :
موتور ELX همون بر پایه موتور 1.8 لیتری پژو 405 هست که با بهینه سازی انجام شده و قرار دادن سرسیلندر زانتیا قدرتش به 110 اسب بخار اقزایش پیدا کرده.
درمورد سوال دوم هم بله ، یک سوئیچی وجو داره که در صورتی که نیاز باشد ایربگ سرنشین غیرفعال شود ولی ایربگ راننده در تحت هیچ شرایطی غیرفعال نمیشود.
موفق باشید
- پست: 423
- تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 264 بار
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس: