مردی که خالق افسانه گاو نربود

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 181
تاریخ عضویت: شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶, ۱۲:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

مردی که خالق افسانه گاو نربود

پست توسط hossein_s89 »

تصویر

فرو چیو لامبورگینی در 28 آوریل سال 1916 میلادی در مزرعه ای در فرارا واقع در شمال بولونیای ایتالیا پا به عرصه وجود گذاشت . این مرد افسانه ای با کشاورزی بزرگ شد و بعد از اتمام تحصیل خود در کالج نیروی هوایی ایتالیا در جنگ جهانی دوم شرکت کرد و در انگلستان به اسارت در آمد.

پس از رهایی از بند اسارت به زادگاه خود, فرارا بازگشت تا آغاز کننده راهی جدید باشد.
او با لاشه تانک های باقی مانده از جنگ شروع به ساختن ماشین آلات کشاورزی کرد و تا آنجایی پیش رفت که دست به ساختن تراکتور های معروف خود کرد.
کشاورزی ایتالیا که بعد از جنگ جهانی دوباره پا گرفته بود نیازمند ادوات کشاورزی شد و همین امر لامبورگینی را به ثروت زیادی رساند.
تا جایی که در سال 1959 تولید تراکتورهای لامبورگینی در رده سوم بعد از فیات و فرگوسان قرار گرفت.

در آن زمان استوره های اتومبیل ایتالیایی یعنی فراری , مازراتی و چند کارخانه دیگر دست به تولیدات سفارشی برای ثروتمندان دنیا زدند که از آن جمله آقای لامبورگینی بود .

در یکی از روزهایی که فروچیو با فراری GT 250 رانندگی می کرد متوجه مشکلی در سیستم کلاچ خودرو شد.
از آنجایی که وی با انزو فراری دوست بود به دفتر وی رفت و از مشکل و نیز خدمات بعد از فروش کارخانه فراری شکایت کرد.
از خصوصیات آقای انزو فراری رفتار بد و گستاخانه او با اطرافیانش بود برای همین از اینکه لامبورگینی از او انتقاد کرد , ناراحت و با وی برخورد ناشایستی کرد.
فروچیو نیز از وی و محصولات کارخانه ای او شکایت و اقامه دعوا کرد و مهمترین تصمیم خود را در زندگی شخصیش گرفت و آن دست زدن به تولید اتومبیل بود.

اقای لامبورگینی زمانی قصد تولید هلی کوپتر کرد ولی بدلیل عدم صدور مجوز از سوی دولت وقت ایتالیا این کار را متوقف کرد و در زمانی که قصد تولید اتومبیل را کرد , از کارگاه سابق هلی کوپتر خود در سنت آگاتا بولونیز استفاده کرد و بنیان گذارد.

وی با این تفکر وارد صنعت خودروهای اسپرت شد که شعارش ارائه خدمات پس از فروش واقعی به مشتری و تعمیرات رایگان بود. او هنگامی که ویژگی یک اتومبیل اسپرت واقعی را بیان می کرد می گفت: خودرو اسپرت مورد علاقه من باید ظاهری زیبا , سرعت خودروهای فرمولا 1 , کیفیت ساعت سوییسی و استحکام تراکتورهایم را داشته باشد.

در اوایل دهه 70 میلادی که تازه شرکت نوپای او شروع به سود دهی کرده بود بر اثر کودتاهای سیاسی و نیز تجمع های روزانه کارگران در کارخانه و بعضی نقاط دنیا به مرز ورشکستگی نزدیک شد و او مجبور به فروش کارخانه تراکتورسازی و نیز وسایل گرمایشی و از همه مهمتر 51% سهام کارخانه اتومبیل خود به یک ساعت ساز سوئیسی شد و مابقی سهام خود را به دوست این ساعت ساز فروخت و از عرصه کارخانه داری خداحافظی کرد.
او پس از این قضیه به شکارگاهی ذر سواحل دریاچه تراسیمن رفت و زندگی آرامی را آغاز کرد.
پس دست به دست شدن کارخانه اتومبیل سازی لامبورگینی توسط چند نفر از سوی دولت ورشکستگی این کارخانه اعلام شد و به فروچیو پیشنهاد خرید کارخانه با نازلترین قیمت شد ولی این پیرمرد اسطوره ای
بزرگ قبول نکرد و آخرین پل پشت سر خود را خراب کرد و هرگز با شرکتی که تجلی شخصیتش بود درگیر نشد و سرانجام در سن 76 سالگی بر اثر حمله قلبی در فوریه 1993 میلادی دار فانی را وداع گفت تا فقط نامش به عنوان اسطوره ای که خالق افسانه گاو نر بود باقی بماند.

منبع : [External Link Removed for Guests]
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 181
تاریخ عضویت: شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶, ۱۲:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

سري عكسهاي سازنده گاو نر

پست توسط hossein_s89 »

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”