بيشترين سرعتي که رفته ايد؟؟
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
-
- پست: 1086
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵, ۱۲:۳۸ ق.ظ
- محل اقامت: هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !
- سپاسهای ارسالی: 103 بار
- سپاسهای دریافتی: 117 بار
- پست: 361
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 31 بار
من ماه اولي که گواهينامه گرفتم توي جاده با پيکان تا 150 تا گازيدم . که البته نتيجشم ديدم ...
با ماشين جديدمم بيشتر از 140 تا نرفتم . اونم با کلي دقت ! اين جديده انقدر شتاب داره که آدم خودبخود از تند رفتن ميترسه !
در کل اگر هم شهوت تند رفتن بر عقل کسي غلبه کرد بايد چند نکته رو مد نظر داشته باشه :
اولا که بايد آدم آرومي باشه . در سرعتهاي بالا فشار خون ميره بالا و قلب سريعتر کار مکينه . برخي هورمونها هم ترشحشون زياد ميشه ( فکر ميکنم آدرنالين و امثالهم ! ).کساني که اندکي اضطراب بر اونها غلبه کنه به هيچ وجه نبايد سرعت برن . چون صد درصد اگه موقعيت ناجوري پيش بياد حول ميکنند و خودشون به کنار , ديگران رو به کشتن ميدن . دو نفر از اعضاي فاميل ما در اثر رانندگي همين ترسوها و ناشيها که لاشي گري هم چاشني کارشون شده بوده ( لايي کشي ) در دم جان سپردند . يعني در عرض يکي دو دقيقه جون دادند ...
خود من هم همون بار اولي که باماشين رفتم توي جاده ( و نوشتم که 150 تا هم باهاش رفتم) زدم به يه موتوري که شانسم گفت طرف هيچيش نشدجز چند خراش !!!!!!!!!!!!!!!!! خودش از بغل ماشين افتاد روي آسفالت چون با نوک سمت راست ماشين زدم بهش و موتورش رفت توي هوا افتاد وسط جاده . در هر صورت جستيم و اين رو هم ميدونم که هميشه انقدر خوش شانسي با آدم يار نيست .
دوما وقتي تند ميريد ديگه بايد تموم ( تموم به معناي واقعي ! ) حواستون به جلو باشه و با چشماتون نيم نگاهي به کنار جاده داشته باشيد که يه دفعه خري گاوي گوسفندي آدمي بچه اي چيزي نپره جلوتون. البته تنها زير چشمي و طوري که حواستون از جلو پرت نشه و 999 درصد حواستون به جلو باشه . اشتباه محض اينه که در سرعت بالا حواستون به کيلومتر باشه يا سرتونو نود درجه بچرخونيد تا آينه بغل رو تماشا کنيد !!! يه لحظه کافيه که اتفاقي که نبايد بيفته , بيفته ... به هيچ وجه نگاهتونو از جلو برنداريد .
يکي از دوستان همين خريت رو در جاده هنگامي که با يه ماشين ديگه کورس گذاشته بود انجام ميده و نگاهش رو ميبره روي کيلومتر ببينه سرعت چقدره( در سرعت 200 کيلومتر !!!!!!!!! ) که در يه آن لاستيکش ميترکه و ملق و ... و کلي استخوناش ميشکنه و تا دم مرگ ميره که اگه راننده ء ماشين ديگه که باهاش کورس گذاشته بود نجاتش نميداد الان تو قبرستون خوابيده بود . احتمالا در همون يه لحظه از روي سنگ يا کلوخ يا يه همچين چيزي رد شده و همين براي ترکيدن لاستيک کفايت ميکنه .
سوما فرمون رو محکم با دست نگه داريد . فقط يه آن رها شدن فرمون براي هر اتفاق ناگواري کافيه . اما مواظب باشيد اين محکم گرفتن فرمون باعث نشه موقع عکس العمل نشون دادن , اون رو محمکم هم بچرخونيد !!!!!!! اين آخر خ..يته !
حواستون باشه سرعت که ميره بالا گاها پا روي گاز قفل ميشه ( از شدت اضطراب يا هيجان ) و همين باعث ميشه در صورت پيش اومدن موقعيت ناجور , راننده نتونه عکس العمل به موقعي نشون بده . پس بايد خيلي مراقب باشيد به محضي که احساس کرديد داريد قفل ميکنيد ( پاي خودتون نه ماشين ! ) يا سرعت رو کم کنيد يا حداقل پاتونو کمي راحت بگيريد .
چهارما اگر جايي از جاده خيس بود قبل از رسيدن به اون سرعت رو کم کنيد اما مراقب باشيد به هيچ وجه روي آب ترمز نکنيد . يه نيش ترمز روي آب حتي با سرعتهاي بالاي صد کافيه تا ماشين تعادلشو از دست بده و دور خودش بچرخه .
حرکتهاي انفجاري هم انجام نديد . مثلا يه دفعه فرمونو بديد به راست يا به چپ . چون يا بايد حواستون به آينه باشه يا جلوتون . اگه آينه رو نگاه کنيد که بغل رو بپاييد ممکنه از جلو اتفاقي بيفته اگر هم آينه رو نگاه نکنيد و هيئتي فرمونو بپيچونيد ممکنه به ماشيناي ديگه بزنيد . بهترين کار مستقيم روندنه .در کل قر و غميش کار رو زياد نکنيد .
فقط همينا به ذهنم رسيد !
راستي در آلمان چون توي برخي بزگراهها محدوديت سرعت ندارند و توي بقيه شونم سرعتهاي بالايي برقراره در هنگام آموزش رانندگي شيوه ء صحيح تند رفتن رو هم آموزش ميدن . اما در اينجا همه عشق سرعتند و هيچ کسي هم نحوه ء انجام اين کار رو به درستي بلد نيست . نتيجشم ميشه سالي سي هزار کشته که در جهان بي نظيره . يعني فکر کنم در اين مورد در دنيا اول باشيم ...
نکات اضافي ! :
1- ماشينتونو به هيچ کسي نديد . حتي برادرتون و ... و حتي اگر ماشينش عين ماشين شما بود . اين بزرگترين خيانته هم به اون طرف و هم به ديگر مردمان . ماشينهاي کاملا شبيه به هم و توليد يک کارخانه و يک خط توليد هم با هم تفاوتهايي دارند که اگر به اونهاعادت نکرده باشيد صد درصد خطر جاني در پي داره . مثلا من و برادرم دوماشين عين هم و همزمان تحويل گرفتيم اما فرمون ماشين من از فرمون ماشين برادر گرامي سفت تره حالا اگه من ماشين برادر گرامي رو روزي بگيرم و باهاش 120 تا برم و در پيچ با همون قدرتي که فرمون قبلي رو ميپيچوندم اين يکي رو هم بپيچونم چه اتفاقي ميفته ؟؟؟ هيچي ! کارم با کرام الکاتبينه .
2- اگر ماشين جديد گرفتيد مدتي باهاش آروم و آدم وار رانندگي کنيد تا کاملا به ابعاد و گاز و ترمز و فرمونش و ... آشنا بشيد . هيئتي ماشين بابا رو برنداريد و بريد تو خيابونا گاز و گو... من همين ماشين جديد رو که گرفتم دو هفته باهاش تمرين کردم و دور زدم و آروم رانندگي کردم ( البته از سمت راست خيابون ! نه اينکه بندازم لاين چپ و با ده کيلومتر در ساعت برم !!! ) و پارک کردم و ... تا فرمون و کلاچ و ... کامل بياد دستم و وقتي ميخوام نيم کلاچ بگيرم توي يه سربالايي بد خاموش نکنم و جلوي ديگران کنف شم ! همين کار کوچک کلي بهم کمک کرد و الان که هفت هشت ماه از خريد ماشين جديد ميگذره حتي يه خش هم برنداشته . اما عوضش يکي از هم محليها مثل خود من ماشينش رو از پيکان به ماشين جديد ارتقا داد اما تمرين نکرد و همون بار اول که نشسته بود پشت ماشين اومده بود بره سمت راست فرمونو زياد پيچونده بود و رفته بود تو درختا . اگه ايربگ نداشت الان تو قبرستون رفته بود لالا !
اميدوارم زياد باعث انحراف تاپيک نشده باشم .
باقي بقايت . جانش فدايت .
با ماشين جديدمم بيشتر از 140 تا نرفتم . اونم با کلي دقت ! اين جديده انقدر شتاب داره که آدم خودبخود از تند رفتن ميترسه !
در کل اگر هم شهوت تند رفتن بر عقل کسي غلبه کرد بايد چند نکته رو مد نظر داشته باشه :
اولا که بايد آدم آرومي باشه . در سرعتهاي بالا فشار خون ميره بالا و قلب سريعتر کار مکينه . برخي هورمونها هم ترشحشون زياد ميشه ( فکر ميکنم آدرنالين و امثالهم ! ).کساني که اندکي اضطراب بر اونها غلبه کنه به هيچ وجه نبايد سرعت برن . چون صد درصد اگه موقعيت ناجوري پيش بياد حول ميکنند و خودشون به کنار , ديگران رو به کشتن ميدن . دو نفر از اعضاي فاميل ما در اثر رانندگي همين ترسوها و ناشيها که لاشي گري هم چاشني کارشون شده بوده ( لايي کشي ) در دم جان سپردند . يعني در عرض يکي دو دقيقه جون دادند ...
خود من هم همون بار اولي که باماشين رفتم توي جاده ( و نوشتم که 150 تا هم باهاش رفتم) زدم به يه موتوري که شانسم گفت طرف هيچيش نشدجز چند خراش !!!!!!!!!!!!!!!!! خودش از بغل ماشين افتاد روي آسفالت چون با نوک سمت راست ماشين زدم بهش و موتورش رفت توي هوا افتاد وسط جاده . در هر صورت جستيم و اين رو هم ميدونم که هميشه انقدر خوش شانسي با آدم يار نيست .
دوما وقتي تند ميريد ديگه بايد تموم ( تموم به معناي واقعي ! ) حواستون به جلو باشه و با چشماتون نيم نگاهي به کنار جاده داشته باشيد که يه دفعه خري گاوي گوسفندي آدمي بچه اي چيزي نپره جلوتون. البته تنها زير چشمي و طوري که حواستون از جلو پرت نشه و 999 درصد حواستون به جلو باشه . اشتباه محض اينه که در سرعت بالا حواستون به کيلومتر باشه يا سرتونو نود درجه بچرخونيد تا آينه بغل رو تماشا کنيد !!! يه لحظه کافيه که اتفاقي که نبايد بيفته , بيفته ... به هيچ وجه نگاهتونو از جلو برنداريد .
يکي از دوستان همين خريت رو در جاده هنگامي که با يه ماشين ديگه کورس گذاشته بود انجام ميده و نگاهش رو ميبره روي کيلومتر ببينه سرعت چقدره( در سرعت 200 کيلومتر !!!!!!!!! ) که در يه آن لاستيکش ميترکه و ملق و ... و کلي استخوناش ميشکنه و تا دم مرگ ميره که اگه راننده ء ماشين ديگه که باهاش کورس گذاشته بود نجاتش نميداد الان تو قبرستون خوابيده بود . احتمالا در همون يه لحظه از روي سنگ يا کلوخ يا يه همچين چيزي رد شده و همين براي ترکيدن لاستيک کفايت ميکنه .
سوما فرمون رو محکم با دست نگه داريد . فقط يه آن رها شدن فرمون براي هر اتفاق ناگواري کافيه . اما مواظب باشيد اين محکم گرفتن فرمون باعث نشه موقع عکس العمل نشون دادن , اون رو محمکم هم بچرخونيد !!!!!!! اين آخر خ..يته !
حواستون باشه سرعت که ميره بالا گاها پا روي گاز قفل ميشه ( از شدت اضطراب يا هيجان ) و همين باعث ميشه در صورت پيش اومدن موقعيت ناجور , راننده نتونه عکس العمل به موقعي نشون بده . پس بايد خيلي مراقب باشيد به محضي که احساس کرديد داريد قفل ميکنيد ( پاي خودتون نه ماشين ! ) يا سرعت رو کم کنيد يا حداقل پاتونو کمي راحت بگيريد .
چهارما اگر جايي از جاده خيس بود قبل از رسيدن به اون سرعت رو کم کنيد اما مراقب باشيد به هيچ وجه روي آب ترمز نکنيد . يه نيش ترمز روي آب حتي با سرعتهاي بالاي صد کافيه تا ماشين تعادلشو از دست بده و دور خودش بچرخه .
حرکتهاي انفجاري هم انجام نديد . مثلا يه دفعه فرمونو بديد به راست يا به چپ . چون يا بايد حواستون به آينه باشه يا جلوتون . اگه آينه رو نگاه کنيد که بغل رو بپاييد ممکنه از جلو اتفاقي بيفته اگر هم آينه رو نگاه نکنيد و هيئتي فرمونو بپيچونيد ممکنه به ماشيناي ديگه بزنيد . بهترين کار مستقيم روندنه .در کل قر و غميش کار رو زياد نکنيد .
فقط همينا به ذهنم رسيد !
راستي در آلمان چون توي برخي بزگراهها محدوديت سرعت ندارند و توي بقيه شونم سرعتهاي بالايي برقراره در هنگام آموزش رانندگي شيوه ء صحيح تند رفتن رو هم آموزش ميدن . اما در اينجا همه عشق سرعتند و هيچ کسي هم نحوه ء انجام اين کار رو به درستي بلد نيست . نتيجشم ميشه سالي سي هزار کشته که در جهان بي نظيره . يعني فکر کنم در اين مورد در دنيا اول باشيم ...
نکات اضافي ! :
1- ماشينتونو به هيچ کسي نديد . حتي برادرتون و ... و حتي اگر ماشينش عين ماشين شما بود . اين بزرگترين خيانته هم به اون طرف و هم به ديگر مردمان . ماشينهاي کاملا شبيه به هم و توليد يک کارخانه و يک خط توليد هم با هم تفاوتهايي دارند که اگر به اونهاعادت نکرده باشيد صد درصد خطر جاني در پي داره . مثلا من و برادرم دوماشين عين هم و همزمان تحويل گرفتيم اما فرمون ماشين من از فرمون ماشين برادر گرامي سفت تره حالا اگه من ماشين برادر گرامي رو روزي بگيرم و باهاش 120 تا برم و در پيچ با همون قدرتي که فرمون قبلي رو ميپيچوندم اين يکي رو هم بپيچونم چه اتفاقي ميفته ؟؟؟ هيچي ! کارم با کرام الکاتبينه .
2- اگر ماشين جديد گرفتيد مدتي باهاش آروم و آدم وار رانندگي کنيد تا کاملا به ابعاد و گاز و ترمز و فرمونش و ... آشنا بشيد . هيئتي ماشين بابا رو برنداريد و بريد تو خيابونا گاز و گو... من همين ماشين جديد رو که گرفتم دو هفته باهاش تمرين کردم و دور زدم و آروم رانندگي کردم ( البته از سمت راست خيابون ! نه اينکه بندازم لاين چپ و با ده کيلومتر در ساعت برم !!! ) و پارک کردم و ... تا فرمون و کلاچ و ... کامل بياد دستم و وقتي ميخوام نيم کلاچ بگيرم توي يه سربالايي بد خاموش نکنم و جلوي ديگران کنف شم ! همين کار کوچک کلي بهم کمک کرد و الان که هفت هشت ماه از خريد ماشين جديد ميگذره حتي يه خش هم برنداشته . اما عوضش يکي از هم محليها مثل خود من ماشينش رو از پيکان به ماشين جديد ارتقا داد اما تمرين نکرد و همون بار اول که نشسته بود پشت ماشين اومده بود بره سمت راست فرمونو زياد پيچونده بود و رفته بود تو درختا . اگه ايربگ نداشت الان تو قبرستون رفته بود لالا !
اميدوارم زياد باعث انحراف تاپيک نشده باشم .
باقي بقايت . جانش فدايت .
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...
-
- پست: 19
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵, ۳:۳۷ ق.ظ
-
- پست: 19
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵, ۳:۳۷ ق.ظ
و ببخشيد دوبار پشت سر هم پيغام دادم به نظر من تنها خوبيm6 اين هست که شتاب بيشتري داره و
سريعتر به سرعت 260 می رسه و صدای موتور بهتر ولی در کل بيشتر از 260 نمي ره ولی جوری که من
پرسيدم می شه سنسور را غير فعال کرد ولي اگه پليس بفهمه جريمه سنگين داره و گوهينامه را برای
يک مدت از تو می گيرن.ولی به نظر من تنها خوبیm6 شتاب ماشين و صدای موتور هست و گر نه
سرعتش با 645هيچ فرق نداره تازه من شنيدم تو ايران فقط630 هست.به نظر من موتور اين ماشين خيلي ضعف هست
برای آين ماشين بزرگ
سريعتر به سرعت 260 می رسه و صدای موتور بهتر ولی در کل بيشتر از 260 نمي ره ولی جوری که من
پرسيدم می شه سنسور را غير فعال کرد ولي اگه پليس بفهمه جريمه سنگين داره و گوهينامه را برای
يک مدت از تو می گيرن.ولی به نظر من تنها خوبیm6 شتاب ماشين و صدای موتور هست و گر نه
سرعتش با 645هيچ فرق نداره تازه من شنيدم تو ايران فقط630 هست.به نظر من موتور اين ماشين خيلي ضعف هست
برای آين ماشين بزرگ
-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
milad_rapper نوشته شده:سرعتش با 645هيچ فرق نداره تازه من شنيدم تو ايران فقط630 هست.به نظر من موتور اين ماشين خيلي ضعف هست
برای آين ماشين بزرگ
نخیر دوست عزیز 645 هم هست.در مورد 630 هم اتفاقا موتور خیلی خوبی داره و از نظر حجم موتور/قدرت و همچنین مصرف گزینه خیلی خوبیه.

"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
- پست: 175
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵, ۴:۳۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 28 بار
آخه مگه شما از جونتون سير شدين؟؟؟ تو جادههاي ايران .....
من سرعت 2 ماخ رو با گاو مشتي حسن تجربه کردم
160 km /h با 405 , 1.8 اما تو جاده داراب - بندر عباس
زياد دور ورندريد تو اتوبان با گاو مشتي حسن همتون رو ميگيرم
اما هيچ ماشيني تويتا CROWN نميشه
دنده 1 80 تا پر ميکنه سوپر سالن, یخچال, دنده اتومات یه دکمه هم داره مخصوص مواقع اضطراری بزنی میخ کوب میشه ماشین
کی میدونه او ن اول اولا که 405 , 2000 اومده بود چه لقبی رو بهش داده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من سرعت 2 ماخ رو با گاو مشتي حسن تجربه کردم
160 km /h با 405 , 1.8 اما تو جاده داراب - بندر عباس

اما هيچ ماشيني تويتا CROWN نميشه

کی میدونه او ن اول اولا که 405 , 2000 اومده بود چه لقبی رو بهش داده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دوستان.
من با زانتیا 2000CC در فرودگاه اضطراری بین راهی بین شهر اسلام آباد و پلدختر 210 تا پر کردم اما باز هم جا داشت.(بعدا یه عکس براتون می زارم)
با تویوتا کرولا 2003 هم باز توی همون جاده ذکر شده بالا 230 تا پر کردم.
با پژو 405 هم باز توی همون جاده 195 تا پر کردم.
ماکزیما رو خودم دیدم 250 تا بره(البته من رانندش نبودم).
پسر داییم هم با پراید مدل 80 سرعت 175 رفته.(البته این پراید رو خود پسر داییم اتوماتیکش کرده بود)
راستی با نیسان پیکاب هم توی جاده اهواز آبادان 190 تا پر کردم(باور ندارین بعدا یه عکس می گیرم می زارم توی سایت)
موفق باشید.
بدرود.
من با زانتیا 2000CC در فرودگاه اضطراری بین راهی بین شهر اسلام آباد و پلدختر 210 تا پر کردم اما باز هم جا داشت.(بعدا یه عکس براتون می زارم)
با تویوتا کرولا 2003 هم باز توی همون جاده ذکر شده بالا 230 تا پر کردم.
با پژو 405 هم باز توی همون جاده 195 تا پر کردم.
ماکزیما رو خودم دیدم 250 تا بره(البته من رانندش نبودم).
پسر داییم هم با پراید مدل 80 سرعت 175 رفته.(البته این پراید رو خود پسر داییم اتوماتیکش کرده بود)
راستی با نیسان پیکاب هم توی جاده اهواز آبادان 190 تا پر کردم(باور ندارین بعدا یه عکس می گیرم می زارم توی سایت)
موفق باشید.
بدرود.