چرخيدن با ترمز دستي

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Incredible Poster
Incredible Poster
نمایه کاربر
پست: 3047
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 9:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 58 بار
سپاس‌های دریافتی: 384 بار
تماس:

چرخيدن با ترمز دستي

پست توسط Farhad3614 »

می توانیم با استفاده از ترمز دستی 180 درجه اتومبیل خود را بچرخانیم. کاری که به آن " دستی کشیدن " می گوئیم. این تکنیک بسیار آسانی است که با رعایت شرایط ایمنی در پیست نتیجه ای زیبا خواهد داشت. تمرین بیشتر باعث زیباتر شدن این تکنیک می شود.

دستی کشیدن با هر ماشینی امکان پذیر است ولی بهترین حالت آن با ماشین های دیفرانسیل جلو بوجود می آید. بطور مثال با یک کیا ریو میتوان به زیبایی یک کوروت این کار را انجام داد.

برای انجام اینکار با سرعت بین 50 تا 60 کیلومتر در ساعت در یک مسیر مستقیم با دنده یک یا دو برانید. سرعت کمتر باعث میشود تا نتوانید 180 درجه کامل بپیچید و سرعت بیشتر باعث چرخش بیشتر و از کنترل در آمدن ماشین خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که سرعت ایده ال با توجه به نوع سطحی که بر روی آن میرانید بستگی دارد. اگر سطح لغزنده و خیس باشد سرعت خود را کمتر کنید.

یک دست خود را بر روی فرمان در جایی قرار دهید که بتوانید با همان دست فرمان را یک دور کامل بچرخانید. این به این معناست که دست چپ خود را بر روی قسمت راست فرمان قرار دهید و آماده باشید تا با یک حرکت ناگهانی فرمان را 180 درجه بچرخانید. البته جایگاه دقیق دست بر روی فرمان به طرفی که قصد پیچیدن دارید نیز بستگی دارد. دست دیگر خود را بر روی ترمز دستی قرار داده و دکمه آنرا نیز فشار دهید و آماده کشیدن آن باشید. ( در ماشینهای دنده اتوماتیک اول دنده را در حالت خلاص قرار دهید و بعد آماده کشیدن ترمز دستی شوید ). قبل از اینکه دستی را بکشید شروع به پیچیدن نمایید. این رمز نتیجه خوب برای اجرای این تکنیک است. حالا پا را از روی گاز بردارید و کلاچ را تا ته فشار دهید ( اگر دنده اتوماتیک بود به حالت خلاص بروید و خیلی سریع فرمان را به طرفی که میخواهید اتومبیل بچرخد برگردانید.

بلافاصله پس از اینکه فرمان را چرخاندید ترمز دستی را بکشید. چرخهای عقب باید با اینکار بطور کامل قفل شوند. در این لحظه ماشین شما شروع به چرخیدن خواهد کرد و بطور کاملا محسوس شتاب جانبی که به شما وارد خواهد شد را حس خواهید نمود. همانطور که ماشین شما می چرخد باید آرام آرام فرمان را برگردانید و صاف کنید. در انتها باید کم و بیش ماشین شما در خلاف جهت اولیه قرار گرفته باشد


دوستان لطفا" این عمل را در خیابانهای شلوغ انجام ندهید و در جاهایی که مشخص هست تمرین کنید .. :-o
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
البته با اجازه آقا فرهاد
سعي كنيد كه از سرعت هاي كم شروع كنيد بعد يوش يواش سرعتو برسونيد به 50 يا 60
موقع فرمون دادن ترمز نگيريد براي بارهاي اول هم جاي خلوتي رو انتخاب كنيد (سعي كنيد جايي رو پيدا
كنيد كه جدول نداشته باشه تا يه موقع خدايي نكرده با ماشين نرين جدول حل كنيد :grin: )
با آرزوي موفقيت براي شما ويه 180 :(
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

Farhad3614, mach1, ممنون تمام نکات گفته شد و چيزي براي گفتن باقي نموند :smile:
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 تیر 1387, 5:17 pm

پست توسط gol27 »

خيلي ممنون بسيار آموزنده بود
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 421
تاریخ عضویت: جمعه 5 خرداد 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 65 بار
تماس:

پست توسط M0H@mM@d »

يه پيشنهاد...اگه ناشي هستيد به هيچ وجه حتي خيال دستي کشيدن با پرايد به سرتون نزنه وگرنه کف ماشينتون حسابي آفتاب ميخوره :grin:
 [marq=down] *:*:*:*بلندآســـــــــــــــــــــمان جایگاه من است*:*:*:* [/marq] 
 [External Link Removed for Guests] 
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 دی 1385, 1:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 249 بار

پست توسط mohammad tomcat »

من یه بار با پراید توی پارکینگ دانشگاه کردم ولی با سرعتهای بیشتر از 50 کیلومتر خیلی خطرناکه و به احتمال زیاد پراید چپ میکنه :x :x
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 680
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 مهر 1386, 8:46 pm
محل اقامت: رشت
سپاس‌های ارسالی: 99 بار
سپاس‌های دریافتی: 175 بار
تماس:

پست توسط dr_mehdi57 »

واقعا هيجان انگيزه :smile: و البته بسيار خطرناک :-O
[FONT=Times New Roman]
در زندگي زخمهايي هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا مي خورد و مي تراشد...
 
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

قربون پرايدا برم اين بي زبونا اصلآ دستي كشيدن نميخوان كه. شما يه رانندگيه عادي هم كه بخواين با پرايد انجام بدين توش پره از حركات اكروباتيكي كه دستي كشيدن توش گمه :? راستي كسي ميدونه من چه جوري ميتونم با پرايد راكفورد بزنم؟ البته مطمئن نيستم اسمشو درست نوشته باشم منظورم حركتيه كه توش سر ماشين عين پرگار دور ميزنه و محور عقب ثابت ميمونه :grin:
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
Captain
Captain
پست: 1086
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 آبان 1385, 12:38 am
محل اقامت: هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !
سپاس‌های ارسالی: 103 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

پست توسط osilatoria »

آره این حرکت رو یکی توضیح بده پلیز !

شخصا فکر می کنم اینطوری باید باشه که ترمزدستی تا آخر بالا باشه و پس از پیچوندن کامل فرمان ، پا رو از روی کلاچ برداشته و به شدت گاز بدیم :grin:
 تصویر 
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

نه تا اونجاكه من آموزش ديدم اگه ترمزدستي بالا باشه اثر منفي ميذاره يكي از سوپر درايورهايي كه به شدت بهش اعتقاد دارم تئوريشو اينجوري برام شرح داد: فرمون رو تا آخر مي پيچوني ميذاري دنده عقب با پنجه ي پا ترمزو نگه ميداري وبا پاشنه ي پا گاز ميدي در همون حال كلاچ رو كم كم رها ميكني وقتي دورموتور به ( 6 )رسيد يهويي ترمزو رها ميكني ماشين از جا كنده ميشه وشروع به چرخيدن ميكنه البته بايد براي تداوم حركت در طول حركت جوري با گازو كلاچ بازي كني كه دور موتور روي (6) نگهداشته بشه. من امتحان كردم جواب ميده اما اين حركت براي كساني كه به گيربكس و موتور اتومبيلشون علاقه مندند توصيه نميشه حداقل به پرايد خيلي فشار مياره راستي اگه خواستين امتحانش كنين حتمآ حواستون به فاصله با جدول باشه ::ss لطفآ اگه كسي راه ديگه اي بلده كه كمتر فشار به اتومبيل مياره بگه بهمون :grin:
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

پست توسط KH.I.A.2500 »

در اثر فشار شديد و ناگهاني که به " تسمه تيم " وارد ميشه احتمال پاره شدن تسمه تيم وجود داره .
خصوصا پرايد ماشيني نيست که بشه باهاش کار زوردار کرد . ساخت ايرانه ، بايد باهاش مدارا کرد .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1118
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 آبان 1386, 3:56 pm
محل اقامت: ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس
سپاس‌های ارسالی: 1224 بار
سپاس‌های دریافتی: 1160 بار
تماس:

پست توسط big-man »

سلام راهنماييهاي دوستان جالب بود ممنون از همه

فقط يه سوال داشتم . . . توي اين فيلما چجوري ماشين رو بالا پايين ميپرونند.؟ انگار زير چرخاش فنر گذاشتند....
توي بازي جي تي آي هم بود . . .
تا حالا توي ايران نديدم چنين چيزي.

يه سول ديگه: يه روز كه توي شهر مشغول رانندگي بودم ماشين بنز پليس يه تويوتاي قاچاقچي رو تعقيب ميكرد به ماشين قاچاقچي زياد نزديك شده بود و نزديك بود بگيردش . اما يه دفعه تمامي محيط پر دود سفيد شد و ديدن دور و بر غيرممكن بود. بعد مدتي دود تموم شد اما ماشين پليس همونجا وايساده بود و ماشين فراري اثري ازش نبود. . . . . . .
نميدونم چي تو اگزوزش ريخته بود. . .
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”