تاریخچه کمپانی کادیلاک

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 73
تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: navidsilver@mcn.com
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

تاریخچه کمپانی کادیلاک

پست توسط N@AVID »

با سلام :
من تازه به اين سايت آمده ام / از سايت ...
ديدم بد نيست مقاله هاي قبلي که در اون سايت :-( گذاشتم رو در اين جا نيز بگدارم .
با اين اميد که در کنار هم بتوانيم مطالب بيشتري بياموزيم :D


می پردازم به تاریخچه کمپانی کادیلاک :
کادیلاک در سال 1899 با نام کمپانی دیترویت آغاز به کار نمود موسس کارخانه دیترویت نام کمپانی رو در سال هی بعد به کادیلاک تغییر داد .
اولین کادیلاک اتومبیلی تک سیلندر و شکیلی بود که تا سال 1905 تولید شد
در سال 1907 کمپانی کادیلاک با اتومبیل های 4 سیلندر خود به موفقیت بزرگی
دست یافت .
لی لند موسس کارخانه کادیلاک پروژه جدیدی را پیاده نمود که طبق آن قطعات یک اتومبیل در اتومبیل های دیگر استفاده شود . این طرح در سال
1908 برنده جایزه R.A.C شد .
همچنین این کمپانی بار دیگر در سال 1913 با طرح چراغ های الکترونیکی برنده جایزه شد .
این پیشرفت در فناوری باعث شد که ویلیام سی دورانت که یکی از بزرگان کمپانی جنرال
موتورز بود توجه خاصی به کمپانی کادیلاک کند
در سال 1915 این کمپانی اولین خودروی تجاری خود را با نام کادیلاک51 وارد بازار نمود
ای مدل سوپاپهای بسار نرمی داشت و بسار قدرتمند بود .
پس از آن در سال 1923 این کمپانی اتومبیل 8 سوپاپی تولید کرد که توانایی ترمز در چهار
چرخ را داشت .
مطالعات کمپانی جی ام نشان می داد که کمپانی کادیلاک پر سودترین زیر مجموع است
و بازار فروشی مناسبتر دارد . به همین دلیل بیشترین سرمایه گذاری خود را در این کمپانی
متمرکز کرد.
مدل La Salle به عنوان دومین محصول این کمپانی در جنرال موتورز تولید میشد
این مدل اولین اتومبیل ساخت جی ام بود که دارای وزن کم و کیفیت بالا بود و در سال
1931 زیباترین محصول جی ام شد .
دهه 1930 دهه بوجود آمدن اتومبیل های چندسیلند قدرتمند بود . کادیلاک با مدل 425
16 سوپاپ افسانه ای خود توانست جزو پیشگامان این صنعت بشود .
خطتولید این مدل به علت بالا بودن قیمت پس از مدتی تعطیل شد و مدل 368 به تعداد بالا
تولید و جای گزین شد این مدل 12 سوپاپ بود .
طرح های این کمپانی از جمله شاسی , بدنه و سبک ساخت کادیلاک را به یکی از مشهورترین
خودروسازان تبدیل کرد .
کادیلاک بر اثر پاینتر بودن دیگر محصولات جی ام کم کم بازار را از دست داد .
این روند باعث شد که یکی از شرکای کادیلاک , دیگر شرکارا مطلع کرد که با این روند
امکان ادامه حیات کادیلاک نیست .
در سال 1934 این کمپانی در سبک تولید خود تغییراتی داد . یکی از این تغییرات ,
استفاده بعضی از قطعات جلوی کادیلاک برای دیگر محصولات جی ام بود .
در سال 1936 کادیلاک شروع به ساخت مدل هایی با بدنه استیل , شیشه جلوی
V شکل و ترمز تمام هیرولیکی کرد .
در دهه 40 کادیلاک با تولید مدل Packard توانست از تمام رقبای خود پیشی بگیرد و
به سمبل اتومبیلهای آمریکایی تبدیل شود .
در سال 1941 کم کم شروع به ساخت اتومبیل های دفرانسیل عقب نمود .
در سال 1948 با تولید مدل های 2 درب 4 سرنشین که تقلیدی از اتومبیل های ساخت
جی ام بود , انتقادهمگان را برانگیخت . پس از آن ساخت مدل هایی به شکل بال ماهی در قسمت عقب آغاز کرد . در سال 1949 کادیلا ک با تغییر موتور های خودتوانست موتوری را تولید کند
که می توانست به سرعت 160 کیلومتر برسد و همچنین موتوری بود پر قدرت .
این مدل کم کم به اتومبیلی لوکس تبدیل شد .
در سال 1949 تا سال 1961 به عنوان بهترین اتومبیل در آمریکا شناخته شده بود .
این کمپانی در سال 1951 ارزانترین مدل خود را روانه بازار کرد .
در این زمان بتدریج اتومبیل ها پهن تر شدند و شاسی پایین کادیلاک به عنوان الگویی
برای دیگر مدل ها شد .
در سال 1958 کادیلاک برای اولین بار مدلهایی با دو چراغ گرد بزرگ را روانه بازار کرد
در سال 1963 کادیلاک مدلی را با موتور v8 به بازار عرضه کرد که نسبت به تمامی
مدل های کادیلاک برتری خاصی داشت , فضای داخلی بزرگ + موتوری قدرتمند داشت .
مدل های 1964 را می توان با سقف تاشو و تهویه اتوماتیک مشاهده کرد که چراغهای
آن در صورت روشن بودن خودرو بصورت اتوماتیک در تاریکی روشن می شدند !!!
در سال 1965 کادیلاک به اتومبیلی تجملی تبدیل شد که لوازم آن بیشتر جنبه تجمل را
داشتند .
در دهه 70 به دلیل گران شدن قیمت بنزین در آمریکا و مصرف بالای اتومبیل های
بزرگ کادیلاک , هدف بر کاهش حجم در نتیجه کاهش لوازم لوکس و پایین آوردن مصرف
سوخت بود .
در سال 1975 Seville ( کادیلاک ایران ) از روی مدل قدیمی De ville ساخته شد
اتومبیل جدید 61 سانت از مدل قبلی کوچکتر بود و به عنوان مدل Saloon در اروپا شناخته
شد .
در سال 1978 تمامی مدل های کادیلاک تغییر حجم دادن و همگی کوچکتر شدند .
پس از آن موتور های 4 – 6 – 8 سیلندر تولید می شد .
پس از سال 1980 همگی مدل ها کوچکتر شدند . تولید اتومبیل های لیموزین کاهش یافت و در
صورت سفارش عرضه می شد . کادیلاک به ساخت اتاق های کوچکتر روی آورد تا همگام با
بازار پیش برود . پس از آن کادیلاک مدلی را تولید کرد با سبک قدیم و لوکس .ولی این مدل
شکست خورد . کمپانی کادیلاک تصمیم گرفت بیشتر از اتومبیل های اروپایی الهام بگیرد .
با خواندن تاریخچه کمپانی کادیلاک انسان در فکر فر می رود که تکنولوپی در این کمپانی
حرف اولرا می زند و هر روز باید منتظر پدیده جدیدی از این کمپانی بود
مثلا در حال حاضر کادیلاک توانسته پدیده ای خلق کند که به آن می گویند کم اصطحکاک ترین
قطعات مکانیکی و هیدرولیکی !!! ( موتور نورث استارت )
به نظر بنده زیبا ترین اتومبیل ها – لوکس ترین اتومبیلها – با پرستیژ ترین اتومبیل ها
ساخت کمپانی کادیلاک است ولا غیر ...
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”