با سلام :
من تازه به اين سايت آمده ام / از سايت ...
ديدم بد نيست مقاله هاي قبلي که در اون سايت گذاشتم رو در اين جا نيز بگدارم .
با اين اميد که در کنار هم بتوانيم مطالب بيشتري بياموزيم
می پردازم به تاریخچه کمپانی کادیلاک :
کادیلاک در سال 1899 با نام کمپانی دیترویت آغاز به کار نمود موسس کارخانه دیترویت نام کمپانی رو در سال هی بعد به کادیلاک تغییر داد .
اولین کادیلاک اتومبیلی تک سیلندر و شکیلی بود که تا سال 1905 تولید شد
در سال 1907 کمپانی کادیلاک با اتومبیل های 4 سیلندر خود به موفقیت بزرگی
دست یافت .
لی لند موسس کارخانه کادیلاک پروژه جدیدی را پیاده نمود که طبق آن قطعات یک اتومبیل در اتومبیل های دیگر استفاده شود . این طرح در سال
1908 برنده جایزه R.A.C شد .
همچنین این کمپانی بار دیگر در سال 1913 با طرح چراغ های الکترونیکی برنده جایزه شد .
این پیشرفت در فناوری باعث شد که ویلیام سی دورانت که یکی از بزرگان کمپانی جنرال
موتورز بود توجه خاصی به کمپانی کادیلاک کند
در سال 1915 این کمپانی اولین خودروی تجاری خود را با نام کادیلاک51 وارد بازار نمود
ای مدل سوپاپهای بسار نرمی داشت و بسار قدرتمند بود .
پس از آن در سال 1923 این کمپانی اتومبیل 8 سوپاپی تولید کرد که توانایی ترمز در چهار
چرخ را داشت .
مطالعات کمپانی جی ام نشان می داد که کمپانی کادیلاک پر سودترین زیر مجموع است
و بازار فروشی مناسبتر دارد . به همین دلیل بیشترین سرمایه گذاری خود را در این کمپانی
متمرکز کرد.
مدل La Salle به عنوان دومین محصول این کمپانی در جنرال موتورز تولید میشد
این مدل اولین اتومبیل ساخت جی ام بود که دارای وزن کم و کیفیت بالا بود و در سال
1931 زیباترین محصول جی ام شد .
دهه 1930 دهه بوجود آمدن اتومبیل های چندسیلند قدرتمند بود . کادیلاک با مدل 425
16 سوپاپ افسانه ای خود توانست جزو پیشگامان این صنعت بشود .
خطتولید این مدل به علت بالا بودن قیمت پس از مدتی تعطیل شد و مدل 368 به تعداد بالا
تولید و جای گزین شد این مدل 12 سوپاپ بود .
طرح های این کمپانی از جمله شاسی , بدنه و سبک ساخت کادیلاک را به یکی از مشهورترین
خودروسازان تبدیل کرد .
کادیلاک بر اثر پاینتر بودن دیگر محصولات جی ام کم کم بازار را از دست داد .
این روند باعث شد که یکی از شرکای کادیلاک , دیگر شرکارا مطلع کرد که با این روند
امکان ادامه حیات کادیلاک نیست .
در سال 1934 این کمپانی در سبک تولید خود تغییراتی داد . یکی از این تغییرات ,
استفاده بعضی از قطعات جلوی کادیلاک برای دیگر محصولات جی ام بود .
در سال 1936 کادیلاک شروع به ساخت مدل هایی با بدنه استیل , شیشه جلوی
V شکل و ترمز تمام هیرولیکی کرد .
در دهه 40 کادیلاک با تولید مدل Packard توانست از تمام رقبای خود پیشی بگیرد و
به سمبل اتومبیلهای آمریکایی تبدیل شود .
در سال 1941 کم کم شروع به ساخت اتومبیل های دفرانسیل عقب نمود .
در سال 1948 با تولید مدل های 2 درب 4 سرنشین که تقلیدی از اتومبیل های ساخت
جی ام بود , انتقادهمگان را برانگیخت . پس از آن ساخت مدل هایی به شکل بال ماهی در قسمت عقب آغاز کرد . در سال 1949 کادیلا ک با تغییر موتور های خودتوانست موتوری را تولید کند
که می توانست به سرعت 160 کیلومتر برسد و همچنین موتوری بود پر قدرت .
این مدل کم کم به اتومبیلی لوکس تبدیل شد .
در سال 1949 تا سال 1961 به عنوان بهترین اتومبیل در آمریکا شناخته شده بود .
این کمپانی در سال 1951 ارزانترین مدل خود را روانه بازار کرد .
در این زمان بتدریج اتومبیل ها پهن تر شدند و شاسی پایین کادیلاک به عنوان الگویی
برای دیگر مدل ها شد .
در سال 1958 کادیلاک برای اولین بار مدلهایی با دو چراغ گرد بزرگ را روانه بازار کرد
در سال 1963 کادیلاک مدلی را با موتور v8 به بازار عرضه کرد که نسبت به تمامی
مدل های کادیلاک برتری خاصی داشت , فضای داخلی بزرگ + موتوری قدرتمند داشت .
مدل های 1964 را می توان با سقف تاشو و تهویه اتوماتیک مشاهده کرد که چراغهای
آن در صورت روشن بودن خودرو بصورت اتوماتیک در تاریکی روشن می شدند !!!
در سال 1965 کادیلاک به اتومبیلی تجملی تبدیل شد که لوازم آن بیشتر جنبه تجمل را
داشتند .
در دهه 70 به دلیل گران شدن قیمت بنزین در آمریکا و مصرف بالای اتومبیل های
بزرگ کادیلاک , هدف بر کاهش حجم در نتیجه کاهش لوازم لوکس و پایین آوردن مصرف
سوخت بود .
در سال 1975 Seville ( کادیلاک ایران ) از روی مدل قدیمی De ville ساخته شد
اتومبیل جدید 61 سانت از مدل قبلی کوچکتر بود و به عنوان مدل Saloon در اروپا شناخته
شد .
در سال 1978 تمامی مدل های کادیلاک تغییر حجم دادن و همگی کوچکتر شدند .
پس از آن موتور های 4 – 6 – 8 سیلندر تولید می شد .
پس از سال 1980 همگی مدل ها کوچکتر شدند . تولید اتومبیل های لیموزین کاهش یافت و در
صورت سفارش عرضه می شد . کادیلاک به ساخت اتاق های کوچکتر روی آورد تا همگام با
بازار پیش برود . پس از آن کادیلاک مدلی را تولید کرد با سبک قدیم و لوکس .ولی این مدل
شکست خورد . کمپانی کادیلاک تصمیم گرفت بیشتر از اتومبیل های اروپایی الهام بگیرد .
با خواندن تاریخچه کمپانی کادیلاک انسان در فکر فر می رود که تکنولوپی در این کمپانی
حرف اولرا می زند و هر روز باید منتظر پدیده جدیدی از این کمپانی بود
مثلا در حال حاضر کادیلاک توانسته پدیده ای خلق کند که به آن می گویند کم اصطحکاک ترین
قطعات مکانیکی و هیدرولیکی !!! ( موتور نورث استارت )
به نظر بنده زیبا ترین اتومبیل ها – لوکس ترین اتومبیلها – با پرستیژ ترین اتومبیل ها
ساخت کمپانی کادیلاک است ولا غیر ...
تاریخچه کمپانی کادیلاک
در اين بخش ميتوانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 73
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: navidsilver@mcn.com
- سپاسهای دریافتی: 9 بار
بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها