تاریخچه کمپانی بيوک موتورز

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 73
تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: navidsilver@mcn.com
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

تاریخچه کمپانی بيوک موتورز

پست توسط N@AVID »

سلام :

شرکت بیوک موتورز در سال1903توسط David Dunbar buick تاسیس شد .اما این شرکت ضعیف شروع کرد و تا سال 1904 تولیدات مناسبی نداشت .شرکت بیوک از نظر مالی ضعیف بود و طرح های کمی برای آینده داشت .
تا وقتی که در سال 1904 ویلیام سی دورانت آن را خرید .
دورانت کارخانه را برای تولید بیشتر سازمان دهی کرد و کارخانه جدیدی برای شرکن خریددر سال 1905 مدل C
موفقيت زيادي كسب كرد و در سال 1907 بيوك پس از فورد مقام دوم فروش را بدست آورد .
در سال 1908 دورانت ، شركت بزرگ جنرال موتورز را تاسيس كرد .
موفقيت بيوك مشكلات مالي جي ام را در سال 1910 كاهش داد و در آن سال توانست از همه توليد كننده گان خودرو پيشي بگيرد . پس از آن بيوك هميشه در بين بهترين توليد كننده و فروشنده اتومبيل جاي گرفت .
در سال 1914 كه بيوك اولين اتومبيل 6 سيلندر خود را به فروش گذاشت ، سيستم روشنايي و استارت دلكو الكترونيك
بصورت استاندارد در آمد .اين مدل هاي 6 سيلندر تا دهه 20 از جمله اتومبيل هاي پرفروش بود . البته مدل هاي 4 سيلندر
هم در كنار آن توليد مي شد .
در سال1930 موتورهاي 8 سيلندري براي تمام مدلها عرضه شد . اما در دهه 1931 سير تكامل بيوك از طرف جي ام
كاملا شكل جديدي به خود گرفت وتماما محصولات خود را طبق ديكته جي ام توليد كرد .
گيربكس مدل سنچوري به حالت استاندار در آمد . مدل هاي برتر در بين توليدات : مدل ردمستر و ليميتد بودند و مدل
سنچوري در سال 1935 تا سال 1942 بدليل موتور قويتر و اتاق جادارتر و نرمي خاصش توليد شد .
پس از جنگ جهاني 2 هم دوبارهساخت موتور هشت سيلند از سر گرفته شد .
در سال 1948 اولين گربكس 2 دنده توليد شد و با توليد اتاق جديدي نام رودمستر و ريويرا تحول جديدي در بيوك
آغاز شد . مدل رودمستر و سوپر داراي موتور 8 سيلند و 188 اسب بخار شدند و سپس در سال 1954 اين موتور
به شكل استاندارد در امد . در سال 1957 مدل پر بازده بيوك ، مدل سنچوري بود كه قدرت آن از چند مدل V8
گرفته مي شد . بيوك در سال 1958 با افت مالي مواجع شد و آهسته و سنگين قدم بر مي داشت .
با آمدن موتور جديدي كه تماما آلمينيومي بود و حجم آن 215 اينچ مربع بود ، مدل هاي سال 1961 كوچكتر شدند .
اين موتور توان 155 اسب بخار را داشت . تقاضا براي اتومبيل هاي پر قدرت باعث شد كه موتور هاي بزرگ V8
در مدل هايي مثل ريويرا و استراتژي هاي GM خصوصيات منحصر به فرد اين خودرو از دست برود و در بسياري
از قطعات به صورت اشتراكي در آمد .
از آنجايي كه بحران نفت شروع شده بود ، بيوك در فكر ساخت و توليد خودرو هاي كم مصرف بر آمد و بدليل
آن كه ديگر كسي به قدرت ماشين ها توجه نمي كرد و مسأله بنزين بود .
لذا در سال 1975 كاتاليزور بصورت استاندارد در آمد و موتور ها كوچك شدند . يك مدل V6 مجددآ توليد شد .
اولين موتور ديزلي بيوك در سال 1980 توليد شد در صورتي كه موتور هاي چهار سيلندر هنوز روي مدل هاي
ارزان ( اسكايلارك ) عرضه مي شد .
همانجور كه اتومبيل ها كوچيكتر شدن فروش بيوك نيز كاهش يافت . مديران بيوك به اين نتيجه رسيدند كه
بايد راه سنتي خود را دنبال كنند .
امسال هم كه قرار شد كه نام هاي سنتي از ميان برود ، نام هاي جديد براي مدل هاي جديد !
لوسر آخرين مدل بيوك كه كم صدا ترين ماشين دنيا لقب گرفته توانست ركورد بي صدايي رو از تويوتا بگيرد.
رئيس كمپاني جي ام نيز كه كاديلاك سوار هست ، تصميم گرفته است بيوك سوار شود .
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”