slx انگاه که جراحي ديگر کارساز نيست!

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶, ۱۱:۳۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

slx انگاه که جراحي ديگر کارساز نيست!

پست توسط zaksana »

ماه گذسته یکی از هیجان انگیز ترین و شوک بر انگیز ترین اخبار خودرویی داخلی انتشار یافت,اشتباه نکنید این بار خبر هیچ ربطی به ((رنو لوگان)) و یا ((چری)) سردرگم نداشت,بلکه صحبت از ارائه نمونه بهینه سازی شده (facelift) پزو 405 ان هم با کد جدید slx بود

[External Link Removed for Guests]

[ایران خودرو پس از مشکلات متعددی که طی سالیان اخیر در مدل 405 خود مشاهده نمود با ارائه مدل slx سعی کرده تا چهره خدشه دار شده 405 را بار دیگر احیا نماید,اما ایا واقعا تغییرات انجام گرفته بر روی slx تا این حد قابل توجه است که رقمی حدود 1 ملیون تومان!بیشتر را می طلبد؟و ایا این عضو پیر خوانواده پزو هنوز جراحی پذیر است؟
تغییرات انجام گرفته بر روی 405 به دو بخش طراحی داخلی و طراحی ظاهری تقسیممی شود که کاری بوده از تیم طراحی شرکت مادر یعنی پزو و مرکز تحقیقات ایران خودرو در بخش طراحی بدنه ,این تغییرات بدین شرح است:
1طراحی جدید داخلی چراغ های جلو 2- همرنگ نمودن سپر (قطعات بی رنگ زیرین)با بدنه 3- تغییر نوارهای محافظ روی درها به نمونه پارس 4-بی رنگ نمودن چراغ های راهنما روی گلگیر 5-طراحی مجدد جلو پنجره 6- اضافه نمودن چراغ های مه شکن "fog lamp" طراحی جدید گرافیک چراغ های عقب 8-اضافه نمودن اسپویلر روی در صندوق trunk lid
9- تغییر اینه های بغل 10-طراحی قالپاق های جدید 11-اضافه نمودن یک قطعه پلاستیکی روی در صندوق
در بخش طراحی داخلی تمام تغییرات توسط تیم طراحی مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام گرفته که شامل موارد ذیل است
1-تغییر کامل رو دری های جلو و عقب2-تغییر قاب وسط فرمان خودرو و کلیت ان از دو شاخه به چهار شاخه با قابلیت نصب ایربگ 3- پنل مرکزی,A/C و کلید های کنترل ان بر روی کنسول 4-ساعت جدید 5-تغییر کلید راهنما و فلاشر از نظر فرم و ابعاد 6-حذف در ضبط خودرو 7-تغییر مکانیزم جا سیگاری 8-اضافه نمودن فضایی اضافه جهت گذاشتن وسایل و ابزار در قسمت پایین جا سیگاری 10-تغییر تو دوزی و پارچه های مورد استفاده "trim"
یکی از مهم ترین نکات تغییر یافته در slx تغییر مکانیزم باز شدن در صندوق عقب بوده که قابلیت باز شدن از داخل به صورت برقی و از بیرون توسط سوییچ را داراست که عامل بسیار مثبتی در جلو گیری از سرقت های شایع در 405 است.
اما این که چرا 405 پس از گذشت بیست سال (1198)و یک بار بهینه سازی(facelift)اساسی توسط شرکت پزو و تولید ان توسط ایران خودرو البته ا تغییر نام به ((پرشیا))و سپس ((پارس)) ,بار دیگر تغییرات جزیی را تجربه می کند,سوالی است که جواب ان را می بایست در سیاست های تولید کننده ان جستجو نمود و سوال دیگر اینکه حال که پزو اقدام به طراحی بسیاری قطعات ذکر شده بر روی slx نموده چرا تا این حد در انتخاب سطحی نگری شده استو چرا که 405 علیرغم گذشت سالیان سال از معرفی اما از نظر طراحی و استایل خودرویی محافظه کار وزیبا و متناسب با استانداردهای زمان خود بوده است,هر چند سیر قهقرایی شرکت پزو (در طراحی محصولات جدید خود و فاصله گرفتن از جنبش عظیمی که با معرفی مدل 206 و قبل از ان 406کوپه صورت گرفته بود),ادامه دارد و جای سوال چندانی نمی گذارد.
دريا نمي گيره نشون از قطره هاي در به در ...
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”