ال 90 اگه دچار مشكل بشه و نياز به قطعه يدكي داشته باشه به درد سرش نمي ارزه
اگر خيلي مسافرت ميري سمند با اولويت LX
اگر خيلي مسافرت نميري پژو206
پيشنهاد سوم هم ريو هست
راهنمایی در خرید ماشین:شما کدام یک از این خودروها رو انتخاب میکنید؟
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
- پست: 416
- تاریخ عضویت: شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶, ۹:۴۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 284 بار
- سپاسهای دریافتی: 488 بار
واقعا از لطف دوستان ممنونم که راهنماییم میکنند.
در مورد پا ترول قانع شدم.پس این به کنار
ریو رو ماله یکی از دوستام بود امروز روندم صدای موتورش خیلی داخل اتاق می یاد.سروصداشم زیاده منظوراز لحاظ سیستم تعلیق
پس موند 206 و ال 90
من قدم حدوده 190 هستش،نمیدونم توش راحت هست یا نه.
البته تیپ 2 امکانات و امنیتش کمه.اگه تصویب بشه تیپ 5 کارکرده،خانوادگی پیدا میشه کرد که تمییز باشه.
واما ال 90،پشت رلش نشستم،ادم احساس تسلط داره میکنه تو جاده،چون یه کم ارتفاش بلنده.موتورش هم که 16 سوپاپه.قیافشم بستگی به سلیقه داره.اگه یادتون باشه وقتی سمند اومد تو بازار همه با قیافش مشکل داشتند ولی به مرور عادت کردیم.
در مورد شاسی بلندشم،کمی تعادل برمیگرده به لاستیکاش که یزد تایره ،با عوض کردنش حل میشه
v20 رو هم قبول نداشتم و ندارم.صد رحمت به قیافه ال90
در مورد سرب زیر 206 هم تاجایی که شنیدم به خااینکه سر پیچها تعادلش به هم نخوره زیرش یک لایه سرب هست که متعادل نگش میداره.شما با تیپ5 یا 6 میتونید با سرعت 160 سر پیچ دور بزنید ولی مدلهی پایینتر نه.البته شنیدم از دوستانی که ماشین بازند.
الان بین این دو تا موندم.هر دوشون تا حدودی پر خرجند.البته البته عمر قطعاتشونم هم بالاست.
البته اینا هردوشون فرانسویند،اگه تحریم شه در واقع هردوشون یدکیشون گران میشه.
خب از دوستان نظری دارید؟
در مورد پا ترول قانع شدم.پس این به کنار
ریو رو ماله یکی از دوستام بود امروز روندم صدای موتورش خیلی داخل اتاق می یاد.سروصداشم زیاده منظوراز لحاظ سیستم تعلیق
پس موند 206 و ال 90
من قدم حدوده 190 هستش،نمیدونم توش راحت هست یا نه.
البته تیپ 2 امکانات و امنیتش کمه.اگه تصویب بشه تیپ 5 کارکرده،خانوادگی پیدا میشه کرد که تمییز باشه.
واما ال 90،پشت رلش نشستم،ادم احساس تسلط داره میکنه تو جاده،چون یه کم ارتفاش بلنده.موتورش هم که 16 سوپاپه.قیافشم بستگی به سلیقه داره.اگه یادتون باشه وقتی سمند اومد تو بازار همه با قیافش مشکل داشتند ولی به مرور عادت کردیم.
در مورد شاسی بلندشم،کمی تعادل برمیگرده به لاستیکاش که یزد تایره ،با عوض کردنش حل میشه
v20 رو هم قبول نداشتم و ندارم.صد رحمت به قیافه ال90
در مورد سرب زیر 206 هم تاجایی که شنیدم به خااینکه سر پیچها تعادلش به هم نخوره زیرش یک لایه سرب هست که متعادل نگش میداره.شما با تیپ5 یا 6 میتونید با سرعت 160 سر پیچ دور بزنید ولی مدلهی پایینتر نه.البته شنیدم از دوستانی که ماشین بازند.
الان بین این دو تا موندم.هر دوشون تا حدودی پر خرجند.البته البته عمر قطعاتشونم هم بالاست.
البته اینا هردوشون فرانسویند،اگه تحریم شه در واقع هردوشون یدکیشون گران میشه.
خب از دوستان نظری دارید؟
هیچ چیز واقعا خراب نیست ، حتی ساعتی كه از كار افتاده است ، دو بار در روز زمان را درست نشان می دهد ...توماس ادیسون
-
- پست: 577
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵, ۷:۲۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 502 بار
- سپاسهای دریافتی: 231 بار
این سرب دیگه چیه؟
مگه مریضا یه ماشین طراحی کنن بعد سرب بریزن توش تا پایدار بشه؟
این حرف رو من از کسانی شنیدم که مثلا موتور پراید رو عوض می کردن و بعد برای پایداری بیشتر سرب سوار می کردن.
یعنی انجام کار به صورت یلخی. نه محاسبه ای، نه برآوردی... موتور رو سوار می کنن بعد می بینن ماشین سر پیچ بلند میشه میگن خوب سرب بریزیم . نمی گن شاید این اسکلت توانایی جذب این قدرت رو نداره و براش زیاده.
این حرف ها برای یه شرکتی که مثل پژو که هر سال داره مدل جدید عرضه می کنه قابل قبول نیست.
این شرکت تمام محاسبات رو انجام می ده بعد محصول رو عرضه می کنه.
در ضمن سرب رو برای پایداری بیشتر در مقابل قدرت بیشتر موتور قرار می دن نه برای موتور ضعیف تر که توان کمتری داره.
مطلب بعدی اینه که سرب بشدت سنگینه و خودش یه مصبیت جدیده چون ماشین سنگینه ترمز کردنش هم مشکل تر میشه و مسافت بیشتری رو برای توقف می خواد.
206 تیپ دو با تمام این اوصاف بسیار بهتر از سمند عمل می کنه و ترمز محکمی داره.
اشکال کار اینجاست که بعضی از راننده ها سرعت مطمئنه رو رعایت نمی کنن و انتظار دارن ماشین پا به پای اونها تو هر معبری بیاد و کم نیاره. تا ترمز کردن وایسه و تا گاز می دن 170 تا بره.
مگه مریضا یه ماشین طراحی کنن بعد سرب بریزن توش تا پایدار بشه؟
این حرف رو من از کسانی شنیدم که مثلا موتور پراید رو عوض می کردن و بعد برای پایداری بیشتر سرب سوار می کردن.
یعنی انجام کار به صورت یلخی. نه محاسبه ای، نه برآوردی... موتور رو سوار می کنن بعد می بینن ماشین سر پیچ بلند میشه میگن خوب سرب بریزیم . نمی گن شاید این اسکلت توانایی جذب این قدرت رو نداره و براش زیاده.
این حرف ها برای یه شرکتی که مثل پژو که هر سال داره مدل جدید عرضه می کنه قابل قبول نیست.
این شرکت تمام محاسبات رو انجام می ده بعد محصول رو عرضه می کنه.
در ضمن سرب رو برای پایداری بیشتر در مقابل قدرت بیشتر موتور قرار می دن نه برای موتور ضعیف تر که توان کمتری داره.
مطلب بعدی اینه که سرب بشدت سنگینه و خودش یه مصبیت جدیده چون ماشین سنگینه ترمز کردنش هم مشکل تر میشه و مسافت بیشتری رو برای توقف می خواد.
206 تیپ دو با تمام این اوصاف بسیار بهتر از سمند عمل می کنه و ترمز محکمی داره.
اشکال کار اینجاست که بعضی از راننده ها سرعت مطمئنه رو رعایت نمی کنن و انتظار دارن ماشین پا به پای اونها تو هر معبری بیاد و کم نیاره. تا ترمز کردن وایسه و تا گاز می دن 170 تا بره.
و يارانم
در مشقت هاي فوق الطاقه چندين ساله هيچ مقصودي نداشته و نداريم جز
حفظ ايران از تعرضات خارجي و فشار خائنين داخلي ، تامين آزادي رنجبران ستمديده مملكت و استقلال حكومت
كوچك
در مشقت هاي فوق الطاقه چندين ساله هيچ مقصودي نداشته و نداريم جز
حفظ ايران از تعرضات خارجي و فشار خائنين داخلي ، تامين آزادي رنجبران ستمديده مملكت و استقلال حكومت
كوچك
- پست: 4374
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6699 بار
- سپاسهای دریافتی: 12093 بار
- تماس:
از نظر گزینه 4 شما که فرمودین امنیت باید بگم که سراغ ریو که اصلا نرو ! که آشغاله به تمام معناست با 1.5 ستاره ایمنی یعنی افتضاح! ( ورژن جدید قوطی حلبی به نام پراید ) ال 90 هم که با 3 ستاره میشه گفت نه خوبه و نه بد ! اما 206 دارای 4 ستاره هست که از این لحاظ یک سرو گردن از ال 90 و 12 سر و 16 گردن از ریو ایمن تر هست !
هشدار !
ریو تست شده در اروپا و در شرکت EURO NCAP بوده و کره ای اصل بوده دارای ایربگ ( کیسه هوا ) بوده !!!! که در مدلهای ساخت ایران به دلیل بی ارزش بودن جان افراد این گزینه حذف گردیده!!!! و از همه مهمتر ریو تست شده با دست توانمند خودرو سازان داخلی آشنا نشده بوده!
تست تصادف 206 : [External Link Removed for Guests]
هشدار !
ریو تست شده در اروپا و در شرکت EURO NCAP بوده و کره ای اصل بوده دارای ایربگ ( کیسه هوا ) بوده !!!! که در مدلهای ساخت ایران به دلیل بی ارزش بودن جان افراد این گزینه حذف گردیده!!!! و از همه مهمتر ریو تست شده با دست توانمند خودرو سازان داخلی آشنا نشده بوده!
تست تصادف 206 : [External Link Removed for Guests]
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
- پست: 58
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 12 بار
- سپاسهای دریافتی: 26 بار
سلام
من خودم الان 5 ماهه لوگان سوار ميشم
اول بگم به نظر من تنها فرق فول لوگان يعني E2 با E1 خرج بيشتر اونه، اگه يکبار سروکارت با اين ماشين به لوازم يدکي بخوره بمن حق ميدي و آپشن هاي اضافي E2 رو به راحتي و ارزوني لوازم E1 ترجيح ميدي بجز ABS
دوما دنده 3 اين ماشين حرف نداره من با دنده 3 با زانتيا هم سر به سر گذاشتم البته تاکيد ميکنم سر به سر گذاشتم و هيچ ادعايي ندارم.
در مورد جا داري حرف هيچ کس رو باور نکن تا خودت توش بشيني من هيچي نميگم ولي تاکيد ميکنم تا خودت توش نشستي حرف کسي رو باور نکن. شايد به چشمت کوچيک بياد ولي زير اون سقف بلند کلي جا هست. امتحان کن.
از تورک موتور بگم، تا حالا هيچ ماشيني تو ايران با اين تورک نديدم اگه تو ماشيني ديدي که تو سر بالايي بعد از پل جاجرود بسمت تهران با دنده 3 و سه نفر سرنشين با سرعت 20 km بله واقعا 20 km بتونه با همون دنده 3 ادامه بده يکي پيدا کردي که بهتره من که تا حالا نديدم من خودم اولين با که ديدم باورم نشد به دوستام هم تو ماشين نشون دادم که يکيشون 206 داره يکي پرشيا اونا هم اول باور نکردن تا دنده رو با دست نشونشون دادم. تو اين ماشين اگه معقول رانندگي کني وقتي به دنده 4 رسيدي واقعا نياز به عوض کردن دنده نميبيني. دور موتور رد لاين نداره چون تو نمينوني دور موتورت رو به حد خطرناک برسوني کامپيوتر بهت اجازه نميده. موتور کاملا کامپيوتريه و هوشيار و تا خودت پشت فرمون نشيني نميبيني، اکه ماشين موقع گرم بودن استارت بخوره (تو آفتاب بوده باشه) کاملا ميبيني که موتور خودش داره تنظيم ميشه و اگه گاز بدي دور موتور بعد از گاز تو طوري بالا و پايين ميره که ميفهمي يکي تو موتور هست که کاملا به شرايط آگاه و نيازي به نگراني تو نيست تو ترافيک هم يه ارتباطي بين ترمز موتور و گاز هست که ميتوني اونو بعد از يه مدت بدست بياري که تو کلاج گرفتن پشت سر هم کمکت ميکنه شايد توضيحش سخت باشه ولي تو عمل ازش لذت ميبري دو سه بار که پشت سرهم کلاج بگيري و دنده رو تو يک و دو عوض کني گاز موتور تو دنده يک يا دو فرقي نميکنه توري ميشه که خودش عمل ميکنه البته شايد بگي اين حالت تو ماشينهاي ديگه هم هست بهت ميگم هست ولي نه اينطوري بايد خودت پشت فرمون باشي تا حرف من رو قبول کني. تو موتور رو که نگاه کني کامپيوتر موتور رو با مارک زيمنس ميبيني هموني که تو موتور 206 با مارک ساژم هست. 105 اسب بهت قدرت ميده. از مصف بنزين هم هر چي بگم بازم کمه واقعا تو 100 بين 5 تا 6 ميسوزونه، الکي نمگم و ميدونم باورش سخته ميتوني تمام چيزهايي که من اينجا نوشتم رو تحقيق کني.
راحتيش با جراعت بگم از 206 بهتره در کورد سمند بايد بگم که تو يک سال اول سمند ماشين متين تريه ولي نه بعد از اون چون وزن اضافي سمند بلاخره خودش رو بهت نشون ميده و کاري از دست تو بر نمياد.
اين ماشين تو اروپا داره راه ميره و اگه تو يک روزي خدا نکرده زلزله همه چيزت رو از بين برد غير از ماشينت، ميتوتني با همين ماشين از کشور خارج بشي و راحت بفروشيش و لازم نيست که اول دو ساعت به يارو توضيح بدي که اين ماشين اصلا چي هست موتورش اله و بدنه اش بله.
از خوبيهاش گفتم از بديهاش هم بگم، کولرش زياد خنک نيست و با تعويض کمپرسورش موافقم که مشکل رو برطرف ميکنه. صندوق عقب از تو باز نميشه و براي تعويض ف_ * ل*_ ت ر روغن و هوا يه مقدار جاشون غير منطقيه. ولي من به عنوان يه راننده معمولي که يه مقداري راجع به ماشين ميدونه ايرادي توش نميبينم. نميگم بهترين ماشينه ولي به جراعت ميگم تو قيمت و کلاس خودش اينجا بهترين ماشينه. مهمتر اينه بعد از تحويل فقط سوارش شو و نگران مراجعه به خدمات پس از فروش و آچار کشي و اينا نباش، اينا که گفتم مال سري اولشه و بعدي ها رو نميدونم.
من خودم الان 5 ماهه لوگان سوار ميشم
اول بگم به نظر من تنها فرق فول لوگان يعني E2 با E1 خرج بيشتر اونه، اگه يکبار سروکارت با اين ماشين به لوازم يدکي بخوره بمن حق ميدي و آپشن هاي اضافي E2 رو به راحتي و ارزوني لوازم E1 ترجيح ميدي بجز ABS
دوما دنده 3 اين ماشين حرف نداره من با دنده 3 با زانتيا هم سر به سر گذاشتم البته تاکيد ميکنم سر به سر گذاشتم و هيچ ادعايي ندارم.
در مورد جا داري حرف هيچ کس رو باور نکن تا خودت توش بشيني من هيچي نميگم ولي تاکيد ميکنم تا خودت توش نشستي حرف کسي رو باور نکن. شايد به چشمت کوچيک بياد ولي زير اون سقف بلند کلي جا هست. امتحان کن.
از تورک موتور بگم، تا حالا هيچ ماشيني تو ايران با اين تورک نديدم اگه تو ماشيني ديدي که تو سر بالايي بعد از پل جاجرود بسمت تهران با دنده 3 و سه نفر سرنشين با سرعت 20 km بله واقعا 20 km بتونه با همون دنده 3 ادامه بده يکي پيدا کردي که بهتره من که تا حالا نديدم من خودم اولين با که ديدم باورم نشد به دوستام هم تو ماشين نشون دادم که يکيشون 206 داره يکي پرشيا اونا هم اول باور نکردن تا دنده رو با دست نشونشون دادم. تو اين ماشين اگه معقول رانندگي کني وقتي به دنده 4 رسيدي واقعا نياز به عوض کردن دنده نميبيني. دور موتور رد لاين نداره چون تو نمينوني دور موتورت رو به حد خطرناک برسوني کامپيوتر بهت اجازه نميده. موتور کاملا کامپيوتريه و هوشيار و تا خودت پشت فرمون نشيني نميبيني، اکه ماشين موقع گرم بودن استارت بخوره (تو آفتاب بوده باشه) کاملا ميبيني که موتور خودش داره تنظيم ميشه و اگه گاز بدي دور موتور بعد از گاز تو طوري بالا و پايين ميره که ميفهمي يکي تو موتور هست که کاملا به شرايط آگاه و نيازي به نگراني تو نيست تو ترافيک هم يه ارتباطي بين ترمز موتور و گاز هست که ميتوني اونو بعد از يه مدت بدست بياري که تو کلاج گرفتن پشت سر هم کمکت ميکنه شايد توضيحش سخت باشه ولي تو عمل ازش لذت ميبري دو سه بار که پشت سرهم کلاج بگيري و دنده رو تو يک و دو عوض کني گاز موتور تو دنده يک يا دو فرقي نميکنه توري ميشه که خودش عمل ميکنه البته شايد بگي اين حالت تو ماشينهاي ديگه هم هست بهت ميگم هست ولي نه اينطوري بايد خودت پشت فرمون باشي تا حرف من رو قبول کني. تو موتور رو که نگاه کني کامپيوتر موتور رو با مارک زيمنس ميبيني هموني که تو موتور 206 با مارک ساژم هست. 105 اسب بهت قدرت ميده. از مصف بنزين هم هر چي بگم بازم کمه واقعا تو 100 بين 5 تا 6 ميسوزونه، الکي نمگم و ميدونم باورش سخته ميتوني تمام چيزهايي که من اينجا نوشتم رو تحقيق کني.
راحتيش با جراعت بگم از 206 بهتره در کورد سمند بايد بگم که تو يک سال اول سمند ماشين متين تريه ولي نه بعد از اون چون وزن اضافي سمند بلاخره خودش رو بهت نشون ميده و کاري از دست تو بر نمياد.
اين ماشين تو اروپا داره راه ميره و اگه تو يک روزي خدا نکرده زلزله همه چيزت رو از بين برد غير از ماشينت، ميتوتني با همين ماشين از کشور خارج بشي و راحت بفروشيش و لازم نيست که اول دو ساعت به يارو توضيح بدي که اين ماشين اصلا چي هست موتورش اله و بدنه اش بله.
از خوبيهاش گفتم از بديهاش هم بگم، کولرش زياد خنک نيست و با تعويض کمپرسورش موافقم که مشکل رو برطرف ميکنه. صندوق عقب از تو باز نميشه و براي تعويض ف_ * ل*_ ت ر روغن و هوا يه مقدار جاشون غير منطقيه. ولي من به عنوان يه راننده معمولي که يه مقداري راجع به ماشين ميدونه ايرادي توش نميبينم. نميگم بهترين ماشينه ولي به جراعت ميگم تو قيمت و کلاس خودش اينجا بهترين ماشينه. مهمتر اينه بعد از تحويل فقط سوارش شو و نگران مراجعه به خدمات پس از فروش و آچار کشي و اينا نباش، اينا که گفتم مال سري اولشه و بعدي ها رو نميدونم.