تست رانندگی با خودرو آزرا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶, ۱۱:۳۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

تست رانندگی با خودرو آزرا

پست توسط zaksana »

url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV2iNnQA]تصویر[/url]

بطور رسمی خوردوهایی که نسبت عقب و جلوی آنها (منظور کشیدگی درب موتور و صندوق عقب) تقریبا یکسان است به مدل های "سدان" (Sedan) معروف می باشند. این مدل ها نیز به سه دسته "سدان کوچک" (Mini Sedan)، "سدان متوسط" (Normal Sedan) و "سدان بزرگ" (Grand Sedan) تقسیم بندی می شوند. بطور مثال در بازار خودروهای کشورمان اتومبیل هایی چون "پراید صبا" (صندوق دار) و "ریو" جزو "سدان کوچک"، خودروهای "پژو پارس"، "پژو 405" و انواع "سمند" در رده خودروهای "سدان متوسط" و اتومبیل های لوکس مثل "نیسان ماکسیما"، "تویوتا کمری"، "هیوندای سوناتا" و گل سر سبد آنها یعنی "هیوندای آزرا" (به استثنای کمری هایی با پیشرانه 6 سیلندر که بهترین اتومبیل های جهان محسوب می شوند) در رده سدان های بزرگ (اتومبیل های خانوادگی رده بزرگ) قرار می گیرند.
در بخش مقاله بررسی و آزمایش فنی اتومبیل های داخلی که غالبا شامل دو بخش اتومبیل های صفر کیلومتر و کارکرد بالا می باشد این بار سری به یکی از محصولات کمپانی "هیوندای" که در رده اتومبیل های "سدان بزرگ" قرار می گیرد زده ایم که بتازگی در بازار ایران در مدلهای متنوع عرضه شده است. مدل آزمایش شده این مقاله اتومبیل "هیوندای آزرا" (Azera) فول آپشن با کارکرد 60000 کیلومتر که به تازگی وارد بازار ایران شده است.
همه چیز پیرامون هیوندای آزرا
پس از گذشت زمان که وضعیت واردات خودرو تا حدود زیادی بهبود یافت، سبب گردید خودرویی همچون نیسان ماکسیا از یکه تازی این رده کلاس در بازار خودروی کشورمان توسط محصولات "تویوتا" و "هیوندای" خارج شود تا تنوع انتخاب در این اتومبیل های لوکس تا حدودی تغییر کند. "نیسان ماکسیما" همان خودرویی بود که زمانی نامش بر سر زبانها بود و بسیاری این اتومبیل را مثالی برای آدم های پول دار بر می شمردند.
امروزه کمپانی "هیوندای" با ارائه محصول فوق العاده خود (البته برای ایران) "آزرا" که نسبت به سایر رقبا از بیشترین امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است متقاضیان را در انتخاب آزاد گذاشته است.
کمپانی "هیوندای" با توجه به نیاز مشتری و درک جامعه مصرف کننده مدل "آزرا" را با همین نام در بازار "آمریکا و کانادا" با پیشرانه 8/3 لیتری و در اروپا با نام Grandear و پیشرانه های 3/3 لیتری و 2/2 لیتری عرضه می کند. همچنین تفاوت های دیگری نیز با توجه به شرایط محیطی در عرضه این محصول در کشورهای مختلف وجود دارد که می توان به تفاوت رنگ کامل سپر جلو در محصولات آمریکا و کانادا با عرضه اروپایی و خاورمیانه اشاره داشت.
پس از گذشت ماه مبارک رمضان، حوالی ظهر روز شنبه "عید سعید فطر" با همکاری دوستان به سراغ یک دستگاه "هیوندای آزرا" با کارکرد 60000 کیلومتر رفتیم تا آزمایشات لازم را انجام و تفاوت های این خودرو لوکس را نسبت به مدل صفر کیلومتر آن بررسی نماییم. برای روشن شدن بسیاری از مسائل مربوط به این خودرو کارکرده بایستی علاوه بر چندین آزمایش پایه و اساسی که شامل بررسی طرح داخلی و خارجی خودرو، پیشرانه و گیربکس و همچنین سیستم تعلیق و شاسی اتومبیل بود آزمایشات دیگری چون تحلیل فرسایش لاستیک ها، افت بازدهی موتور و غیره صورت می گرفت تا متوجه شویم این اتومبیل پس از کارکرد چندین هزار کیلومتر چگونه عملکردی دارد.
آزمایش اول: تحلیل و بررسی ظاهری خودرو
در ابتدای هر بررسی و آزمایش اتومبیل اولین فاکتور می تواند بررسی و تحلیل ظاهری آن باشد. با یک چرخیدن به دور اتومبیل "آزرا" در اولین نگاه اوج سادگی و پویایی و در عین حال جذابیت را در طراحی آن می بینید. هماهنگی چراغ های کشیده و زاویه دار با بکار گیری لامپ های زنون به همراه شکل جلو پنجره که از 4 خط موازی یکدیگر تشکیل شده است، ابهت و زیبایی را در عین سادگی القاء می کند. اما اوج هنر طراحان این اتومبیل در طراحی خطوط برجسته درب موتور است که بطور مورب از بالا به پایین کشیده شده اند و تا اطراف جلو پنجره و همچنین تو رفتگی روی سپر ادامه دارند. مساله ای که در کناره و عقب اتومبیل رعایت شده است. لبه دار بودن سپر های جلو و عقب نیز هنری است که در طراحی "آزرا" دیده می شود.
ویژگی دیگر طراحی این اتومبیل الگوبرداری از قوس منحنی شکل انتهای سقف "مرسدس CLS" است که در این مدل "هیوندای" از طرفین نمایان می باشد. همچنین در طرفین این خودرو متوجه هماهنگی قوس گلگیرهای جلو و عقب با طرح کلی بدنه می شوید که با وجود رینگ های اسپرت 17 اینچ شکلی عضلانی به چهره "آزرا" بخشیده است.
برجسته ترین بخش ظاهری در عقب "آزرا" چراغ های سر تا سر کشیده آن مجهز به لامپ های LED و دهنه اگزوز آلومینیوم کاری شده که هماهنگی این موارد با چراغ ها و مه شکن ها در قسمت جلوی اتومبیل رعایت شده است می باشد. طراحی چراغ عقب بگونه ایست که نیمی از چراغ بر روی درب صندوق عقب ادامه پیدا کرده و توسط یک نوار نازک به یکدیگر متصل شده اند. با نگاهی تیز بینانه به درب صندوق عقب که لبه آن در بالای سپر جلو به داخل فرو رفته و در کل حالتی برآمده دارد می توان فهمید که از "سری 7 ب ام و" الگو برداری شده است.
در کل اگر بخواهیم در یک کلام ظاهر "هیوندای آزرا" را بررسی نماییم باید بگوییم خودروایست زیبا و با شکوه که سازنده سعی داشته اثری از مدل "سوناتا" را در آن بر جای نگذارد هر چند که آثار طراحی چشم بادامی ها در آن دیده می شود.
اما مساله مهمی که در ظاهر یک خودرو کار کرده وجود دارد و مالک خودرو از آن رنج می برد افت ظاهری اتومبیل می باشد که به مرور زمان در هر نوع خودرویی بوجود می آید. خودروی مورد آزمایش که در حدود 10 ماه از عمر خود را در خوزستان با شرایط آب و هوایی متفاوت (شرجی، باد و باران و بدتر از آن طوفان های شن مختص این منطقه) سپری کرده، بطور طبیعی از افت ظاهری بیشتری برخوردار بوده است. هر چند که با توجه به شرایط جوی آن منطقه چهره اتومبیل نسبت به نمونه صفر کیلومتر آن بسیار مناسب بوده و تنها در قسمت چراغ های جلو مه شکن و البته بطور نا محسوس در قسمت رنگ بدنه که تیره بودن آن مزید بر علت می باشد تغییراتی اندک دیده می شود. البته توجه داشته باشید بر اساس استاندارد جهانی افت ظاهری اتومبیل، یک خودرو رده متوسط با توجه به کیفیت ساخت پس از گذشت 5 سال "100000 کیلومتر کارکرد" در بهترین شرایط نگهداری حدود 20 درصد افت ظاهری خواهد داشت که البته با توجه به شرایط نگهداری و استفاده بهینه در مکان های مختلف تلورانسی 7/0 الی 7 درصدی خواهد داشت. یعنی اگر مثلا "هیوندای آزرا" در طول 5 سال عمر مفید در بهترین شرایط کاربردی قرار گیرد، افت ظاهری آن 3/19 درصد خواهد بود و به طبع اگر استفاده درستی از آن نشود حدود 27 درصد از نظر ظاهر بدنه افت خواهد کرد.
آزمایش دوم: آشنایی با فضای داخل کابین
وارد کابین بزرگ و جاده دار "هیوندای آزرا" می شویم. سادگی و زیبایی فضای داخلی و قرار گیری ادوات مربعی شکل (دریچه کولر، بخاری، سیستم تهویه و محل قرار گرفتن رادیو پخش) و همخوانی آنها با یکدیگر بیشتر از هر چیزی شما را مجذوب خود می کند.
طراح سازنده علاوه بر مد نظر گرفتن زیبایی درون کابین، برای ایجاد فضای کاربردی مواردی چون صاف بودن سطح روی داشبورد و ایجاد فضای زیاد در کنسول وسط را که نصب ادوات مختلف بر روی آن امکان پذیر می باشد را رعایت کرده است.
صندلی ها به طرز قابل قبولی جا دار و منطبق با فضای کابین طراحی شده و در قسمت جلو نیز مجهز به گرمکن هستند. دکمه های پایین صندلی های جلو که موقعیت آن را عقب یا جلو و بالا و پایین می کند این امکان را می دهد تا سرنشینان جلو مخصوصا راننده بهترین وضعیت را برای خود تنظیم کند. تنظیم فرمان اتومبیل نیز به وسیله اهرم کوچکی که در سمت چپ محور فرمان قرار دارد امکان پذیر است. فضای سرنشینان در قسمت عقب نیز شرایط مناسبی را حتی برای یک فرد فربه بوجود می آورد. چرا که طراحی و دوخت آن بگونه ای است که بدن سرنشینان را به خوبی پوشش می دهد.
در مورد تجهیزات رفاهی این اتومبیل که با نشستن درون کابین بدان پی می برید بایستی گفت که "آزرا" از این حیث بهترین خودرو در میان رقبایی چون انواع "کمری"، "ماکسیما" و حتی پسر عمومی خود "سوناتا" است. صندلی مجهز به گرمکن همراه با 3 حافظه تنظیم، آفتابگیر برقی عقب، تنظیم آینه های بغل، موقعیت فرمان الکترونیکی، سیستم کروز کنترل، شاسی باز و بسته کردن درب صندوق عقب، دریچه باک بنزین، تنظیم کننده صدای سیستم صوتی بر روی فرمان و سیستم صوتی تا حدودی پشرفته شرکت "اینفینیتی" مجهز به 11 بلند گو مینی ساب ووفر برخی از موارد قابل ذکر رفاهی این اتومبیل می باشند. نکته جالب دیگر سیستم تهویه الکترونیکی بصورت جداگانه و قابل تنظیم برای سرنشینان جلو و فیلتر تصفیه کننده گرد و غبار که بصورت استاندارد در مدل فول آپشن "آزرا" نصب شده می باشد.
مهمترین نکته در مورد تفاوت ظاهر کابین "آزرا" کار کرده با مدل صفر کیلومتر آن در کثیف شدن زود هنگام روکش صندلی هاست که به خاطر روشن بودن رنگ این مساله بطور طبیعی بوجود می آید. همچنین مجموعه داشبورد نیز که به رنگ روشن است پس از مدتی از قیافه می افتد که البته در صورت داشتن مالکی وسواسی این مشکل به خوبی مرتفع خواهد شد. اما این محصول هیوندای لیاقت خود را در آرگونومی فوق العاده اش نشان می دهد؛ جایی که پس از گذشت 10 ماه کار کرد مداوم حتی کوچکترین تغییری در آرگونومی این اتومبیل حس نمی شود. در کل "آزرا" از نظر وسعت و زیبایی در میان رقبای خود حرف اول را می زند. در صورتیکه فردی خواهان کابین لوکس و زیبا باشد، بدون شک "آزرا" می تواند بهترین انتخاب باشد.

آزمایش سوم: تست شتاب اولیه و ثانویه
هدف از انجام این آزمایش که یکی از مهمترین بخش های تست فنی هر خودرو به حساب می آید بررسی عملکرد و واکنش موتور در برابر نسبت میزان وزن اتومبیل و آیرودینامیک بدنه است که به دو بخش مجزا تقسیم می شوند. بخش اول که شامل تست های مکرر میزان تیک آف و عدم تیک آف و عملکرد سیستم انتقال قدرت در دو حالت اتوماتیک و تیپترونیک می باشد، تفاوت شتاب میان اتومبیل مورد آزمایش (کارکرد 60000 کیلومتر) با مدل پایه صفر کیلومتر آن مد نظر است. این مقایسه در بخش دوم تست نیز که آزمایش پیشرانه اتومبیل در دورهای بالا و رسیدن به حداکثر سرعت مد نظر می باشد در نظر گرفته شده است.
"آزرا" اتومبیلی است که از نظر شتاب اولیه و ثانویه بهترین مدل در میان هم گروه های خود می باشد؛ هر چند که به خاطر برخورداری از گیربکس اتوماتیک تا حدودی کند عمل می کند. شتابگیری نسبتاً سریع این خودرو نشأت گرفته از پیشرانه 6 سیلندر (DOHC) به گنجایش 3/3 لیتر، قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 303 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه، وجود دو اگزوز خروجی منطبق بر استاندارد "EURO3" و همچنین مساله نسبت وزن اتومبیل به قدرت موتور آن است. در انجام تست های مکرر که در دو حالت "تیپترونیک" و "اتوماتیک" انجامید خودروی مورد آزمایش توانست شتاب اولیه یا همان صفر تا صد را در حالت اتوماتیک در 5/8 ثانیه طی کرد و تنها این اختلاف به خاطر افت نا محسوس موتور، واکنش گیربکس و لاستیک ها می باشد. در مرحله دوم تست که شتاب ثانویه مد نظر بود، خودروی "آزرا" در شرایط متفاوت مورد آزمایش قرار گرفت. ابتدا برای ارزیابی هندلینگ و توانایی حرکتی، خیابان های شلوغ در سطح شهر را انتخاب کردم تا شرایط متغیر رانندگی را نیز با این اتومبیل تجربه کنم. سپس خیابان های شلوغ شهر را به سمت اتوبان های برون شهری ترک کردم تا واکنش موتور و آیرودینامیک بدنه مورد ارزیابی قرار گیرد. تقریبا تمامی طول مسیر آزمون با انتخاب نوع دنده در حالت تیپترونیک انجام گرفت که به مراتب رانندگی راحت تری را به شما ارزانی می دهد. تشخیص سیستم تیپترونیک بوسیله دو نشانه مثبت و منفی در پایین شیار دنده امکان پذیر است. سیستمی که به صورت هوشمند عمل کرده و هیچ گونه نگرانی در هنگام استفاده از آن وجود ندارد، چرا که اگر در حالت تیپترونیک فراموش کردید که دنده را تعویض کنید و در همان هنگام توقف کنید، به طور خودکار به دنده یک تعویض می شود.
در پایان هر دو آزمایش شتاب و بررسی کلی توانایی حرکتی خودرو باید متذکر شویم "آزرا" در برابر واکنش های ناگهانی نظیر حرکات مارپیچ و فرارهای ناگهانی از ترافیک سنگین به دلیل برخورداری از بدنه ای غول پیکر تا حدودی عاجز خواهد بود، هر چند که در امتحان "بادی رول" قبولی را بدست آورد. هر چه بر سرعت "آزرا" افزوده می شود وضعیت های هندلینگ خودرو بیشتر نمایان می شود، چرا که وضعیت مناسب آیرودینامیک و لاستیک های پهن و بزرگ 235 میلی متری این غول چشم بادامی ها کمک شایانی در بهبود هندلینگ خودرو کرده اند که بر ثبات خودرو در سرعت های بالا کاملا تاثیر گذارند.
فاکتور بسیار مهم دیگر بررسی وضعیت ترمزها در این قسمت تست بود. جالب است بدانید در حین انجام آزمایش شتاب ثانویه که رسیدن به حداکثر سرعت مد نظر بود، در یک صحنه برای جلوگیری از بروز حادثه مجبور به انجام ترمزگیری سنگین شدم که نتیجه این اقدام با واکنش مناسب مجموعه ترمز همراه بود.
اما بحث دیگر این مقاله که بررسی و تحلیل وضعیت اجزای درونی و برونی خودرو مورد آزمایش می باشد لازم است برخی از افت های قابل پیش بینی این اتومبیل را در وضعیت داینامیکی شرح دهیم.
واقعیت چنین است که در مدل دست دوم "آزرا" با کارکرد 60 هزار کیلومتر چندان تفاوت حرکتی از نظر هندلینگ دیده نمی شود. اما بایستی اظهار داشت که این خودرو با افت نا محسوسی در بخش پیشرانه همراه بوده که با توجه به نگهداری نا مطلوب مالک خودرو قابل پیش بینی می بود. این بی توجهی به همراه عدم توجه به نکات ریز رانندگی از سوی مالک خودرو علاوه بر تجزیه قدرت موتور کمی از روان بودن جعبه دنده خودکار اتومبیل کاست. البته با وجود این مساله دلیلی وجود ندارد تا از توانایی های خودرو چشم پوشی کنیم. "آزرا" با برخورداری از امکانات رفاهی خودرویی است مناسب برای لذت بردن از رانندگی در کنار خانواده و نه ویراژ دادن در خیابان های شهر و اتوبان ها.

جدول شتاب اولیه، ثانویه و ضریب دنده
درگیری دنده حداکثر سرعت در دور موتور 6000 (RPM) تا سرعت... ((km/h صفر کیلومتر کارکرد 60000 کیلومتر
1 Km/h 8/58 0 تا 100 8/7 ثانیه 1/8 ثانیه
2 Km/h 6/94 0 تا 160 1/21 ثانیه 8/22 ثانیه
3 Km/h 7/146 0 تا 192 35 ثانیه 5/36 ثانیه
4 Km/h 6/203 0 تا 220 8/49 ثانیه 52 ثانیه
5 Km/h 6/237 0 تا 240 68 ثانیه

جدول شتاب سبقت و ترمز نهایی
صفر کیلومتر کار کرد 60000 کیلومتر
زمان طی شده از سرعت 40 به 80 کیلومتر بر ساعت (ثانیه) 9/11 ثانیه 3/12 ثانیه
زمان طی شده از سرعت 80 به 120 کیلومتر بر ساعت 5/11 ثانیه 12 ثانیه
شتاب 5 تا 400 متر (زمان/سرعت) m/h 6/155 ـ s 4/14 Km/h 2/153 ـ s1/15
قدرت ترمزها: توقف کامل (سرعت/خط ترمز) M9/54 ـ km/h 120 M9/54 ـ km/h120

آزمایش سوم: تست در مسیر خاکی ناهموار و درون شهری
عملکرد آیرودینامیک، شاسی و سیستم تعلیق
هدف از انجام این آزمایش که مهمترین آیتم برای انتخاب یک خودرو از نظر راحتیست بررسی عملکرد آیرودینامیک بدنه در برابر فشار هوای وارده به خودرو و مقاومت شاسی و سیستم تعلیق در برابر ضربات وارده بوده که بطبع لازمه چنین آزمایش فنی ای انجام مراحل آزمون در خیابانها، اتوبان ها، بزرگراه ها و از همه مهمتر جاده های خاکی ناهموار که یادآور مسابقات رالی می باشد است.
در این مرحله که تمامی آزمون بر روی یک خودرو دست دوم با کار کرد نسبتاً بالا انجام می شد وسواس و دقت زیادی را می طلبید تا انجام آزمایش به طرز صحیح و استاندارد صورت گیرد. لذا آزمون این مرحله را در سه مکان مختلف با شرایط کاملا متفاوت و متغیر به انجام رساندیم تا ضربات وارده ناشی از سنگلاخها، پستی و بلندی های گوناگون مسیر خاکی و سراشیبی های درون شهری سیستم تعلیق و شاسی اتومبیل را تحت فشار قرار دهد.
ظاهر کپل بدنه "آزرا" با برنامه ریزی و محاسبه دقیق به منظور ایجاد ضریب آیرودینامیک بالا طراحی شده است. در مورد هندلینگ و شاسی بایستی اشاره داشت که با توجه به وجود رینگ های آلیاژی و اسپرت 18 اینچی در نمونه مورد آزمایش، سیستم فرمان و همچنین تنظیمات سیستم تعلیق در مسیرهای متغیر شهری و خصوصا پیچ های هرپین شکل (U شکل) و مسیرهای خاکی نا هموار، خشک و کوبنده عمل می کند. لذا توصیه می شود در صورت تعویض رنگ چرخ ها از رینگ های سبک با ابعاد استاندارد استفاده شود.
آپشن های ایمنی فعال
آخرین مطلبی که تکمیل کننده مبحث آزمون فنی "هیوندای آزرا" است بحث سیستم های ایمنی فعال این اتومبیل کره ای است که سازنده با نصب این سیستم های حفاظتی خودرویی لوکس و در عین حال زیبا و ایمن را روانه بازار کرده است. مساله ای که در بازار پر از تکنولوژی خودروی ایران خصوصا پژو 405 و پراید به خوبی دیده می شود!!!
سیستم های ایمنی فعال این خودرو شامل مواردی چون ESC (Electronic Stability Control) کنترل الکترونیکی پایداری، TES (Traction Control System) سیستم کنترل کشش، کمک ترمز، سیستم ضد بلوکه ABS و EBD (Electronic Brake Distribution) تقسیم کننده نیروی ترمز هستند که از "آزرا" یک لوکس با اعتماد ساخته اند. تعبیه 12 ایربگ نیز برای راننده و تمامی سرنشینان تکمیل کننده اطمینان خریدار از این اتومبیل فول آپشن است.
در خاتمه تشکر و قدردانی ازآقایان "بهمن شافعی" و "فرزاد نیک بین" که اقدامات، همکاری و شرایط لازم را جهت انجام این آزمایش فراهم ساختند.
مشخصات فنی "هیوندای آزرا" فول آپشن
پیشرانه 6 سیلندر
حجم موتور (سی سی) 3300
تعداد سوپاپ در هر سیلندر 4، زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی
حداکثر قدرت (اسب بخار/دور در دقیقه) 235
حداکثر گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه) 6000/303
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 8/7
حداکثر سرعت (استاندارد/آزمایش شده) 240/237
سیستم انتقال قدرت 5 دنده خودکار مجهز به سیستم تیپترونیک
سیستم ترمزها/قطر دیسک (میلی متر) دیسکی خنک شونده با ABSوEBD/جلو: 296×28، عقب: 281×10
قفل تا قفل فرمان (میلی متر) 2/3
طول×عرض×ارتفاع (میلی متر)
فاصله بین محورها
چسبندگی به جاده 89%
ضریب مقاومت آیرودینامیک 33%
ابعاد و نوع لاستیک 55/235
سطح صدای داخل اتاق با موتور روشن (دسی بل) 34
مصرف سوخت در شهر/جاده (لیتر) 4/10 ـ 8/9
گنجایش سوخت (لیتر) 75

مبنای مقایسه (حداکثر امتیاز) هیوندای آزرا
فضای سرنشین جلو (10) 10
فضای سرنشین عقب (10) 10
راحتی کلی سرنشینان (10) 10
طراحی خارجی بدنه (10) 8
طراحی داخلی (10) 9
سطح تجهیزات رفاهی (10) 9
سطح تجهیزات ایمنی (10) 8
کیفیت سواری (10) 7
قدرت و واکنش موتور (10) 8
گشتاور (کشش ثانویه) (10) 9
شتابگیری (10) 8
عملکرد جعبه دنده (10) 7
خوش دستی (Handling) (10) 8
مانور پذیری (10) 7
لذت رانندگی (10) 7
ترمز (توانایی توقف) (10) 9
کیفیت ساخت (10) 9
ارزش در مقابل مبلغ پرداختی (10) 7
بازار فروش (10) 7
گستردگی خدمات پس از فروش (10) 6
فضای حمل بار (5) 5
میدان دید جلو (5) 5
میدان دید عقب (5) 4
میدان دید اطراف (5) 5
راحتی و عملکرد ادوات (5) 4
ارگونومی (5) 5
نفوذ صدا به کابین (5) 5
مجموع کلاچ (5)
کنترل در ترمز ناگهانی (5) 8
مصرف سوخت (5) 4
مجموع امتیازات 205

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
دريا نمي گيره نشون از قطره هاي در به در ...
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”