سلام. اولا بنده elx رو دیدم که میگن 110 اسب بخاره!!! اینم میدونم که 6 اتوماتبک کمتره شتابش از 5 که به لطف over drive کمی بهتر شده منظورتو از راه نمیره نمیفهمم!!.اگه شاسی s (over drive رو فعال کنی بازم elx رو قورت میده تیپ 6. موتور elx چندان فرقی با معمولیش نداره فقط سرسیلندرش ماله زانتیاست همین.من خودم با تیپ 5 elx رو گرفتم خب حقیقت تلخه اونم نه 1 بار. 206 هم سبکتره هم ایرودینامیکش بهتره از پرشیا باور نمیکنی از بچه های همین جا بپرس. پرشیا با اینکه قدیمی تر از 206 هست چون بزرگتره میگن ایمنیش بیشتره لازم به ذکره 206 طوری طراحی شده که تو تصادف شدید کاپوت تخریب میشه و موتور به سمت زمین متمایل میشه و به سرنشین صدمه نمیزنه ولی در خودرو های دیگه موتور مثل اکاردئون جمع میشه و میاد تو اتاق.پشت موتور و ستون ها با فولاد تقویت شده.یه نگاه به ساختار اتاقش بنداز پس جثه بزرگ به معنی ایمنی بیشتر نیست

یه سر اگه به پارکینگ بیمه بزنی و نمونه های چپی و جلو خورده پرشیا و 206 رو مقایسه کنی قطا متوجه میشی. و در مورد air bag و abs شما سیستم نصب شده توسط کمپانی رو با نصب شده توسط مهندسین ایران خودرو رو یکی نکن!!!.و همچنین air bag .این 2 فقط نمونه ای از تمایز بود وگرنه تمایز زیاده مثل سیستم تهویه ی اتوماتیک سیستم ورود بدون کلید سیستم ضد سرقت یا ECU بسیار پیشرفته تر از پرشیا. اینجا باید بگم که از ماشینای داخلی فقط 206 و گل استاندارد ترمز با ضریب منفی( 0 )دارند(میان خودرو های هم رده)(پراید=7/6- ار دی 7/5- 405و پرشیای معمولی 7/4- سمند 7/3- ای ال ایکس 7/2- ) و از نظر ایمنی بنز و مگان( 5) ستاره 206( 4 )ستاره و ورنا (3) ستاره از موسسه ی استاندارد ایمنی اروپا کسب کردن . خاستی لینک این اطلاعاتو میدم بهت

عزیزم پرشیا فقط تو ایرانه که مقبوله. پس بازم میگم تعصب رو بزاریم کنار خیلی بهتره اینم فقط به خاطر تایید حرفم میگم پدر بنده elx داره ولی من شخصا اسپروی خودمو ترجیح میدم خب سلیقه ها و انتظارات فرق داره.
