اپل کورسا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱, ۹:۵۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار

اپل کورسا

پست توسط Tina7 »

من میخوام مشخصات کامل اپل کورسا رو بدونم.ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی داره بهم بگه چون این اولین ماشینیه که من میخوام میخرم و آشنایی زیادی با این ماشین ندارم!مرسیتصویر
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: اپل کورسا

پست توسط nima-rad »

تصویر
 :  کورسا   انگلیسی:   eco    مونتاژ کننده:  [External Link Removed for Guests]      استاندارد:  .   موتور:     قدرت:  @   دنده:   دنده    سرعت:     0 تا 100:        سیلندر:     سوپاپ:     سوپاپ به سیلندر:     گشتاور:  @   تراکم:     مصرف بنزین خارج شهر:  .2 ترکیبی    مصرف بنزین داخل شهر:  .2 ترکیبی      :  <a   :  <a   :  <a    دو محور:  <a    تایر:     تایر:      ارتفاع به عرض تایر:       ضد قفل ABS:     هیدرولیک:     هوا:     مرکزی:        مخزن:     در حالت معمول:  <a    سرنشین:       سازنده:   « Opel »   سازنده:     تولید:     تولید:    





swing-1994-t23112.html



تصویر تصویر تصویر
 [External Link Removed for Guests] 
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: اپل کورسا

پست توسط KH.I.A.2500 »

با سلام :razz:



توصیه میکنم یک خودرویی بخرید که وقتی خواستید اون رو بفروشید، مشتری داشته باشه .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۸ ق.ظ
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: اپل کورسا

پست توسط RAHVAR »

به نقل از سایت phalls

البته این مطالب برا چند سال پیش هستش


ماشين خوبيه .... خيلي قرص و محكمه .... ترمز هاي خوبي داره .... خوش دست و خوشگله ... موتورهاي خوبي داره و كم اصطهلاكه تقريبا .... به نسبت پرايد واقعا سره و مي ارزه ... توي جاده به نحو باور نكردني چسبندگي داره ( البته در مورد ماشين هاي توي اين كلاس ) ... طراحي بيروني و داخليش هم خوب و هنوز با ارايه ي ماشين هايي مثل ماتيز و 206 به نظر من جذابه ..
ولي عيب هاش همون مشكل فروش ... شتاب پايين تر از پرايد ...

ماشين خوبيه. كوچك و خوب. ترمز خوب؛ محكم؛ خوشگل؛ براي رانندگي تو شهر خيلي خوبه اما وقتي تو جاده مي افته گريه در مي ياره(اگر اهل گاز دادن و تند پيچيدن باشي البته) چسبندگي اش تا يه حدي از بقيه ماشينها بيشتره اما اگر از اون حد بيشتر بري به طور ناگهاني ماشين منحرف مي شه. يعني اگر از Limit بيشتر بري نمي توني كنترلش كني. البته راننده هاي حرفه اي مي تونن اينقدر بپيچن پس از اين نظر هم مشكل چنداني نداري.
شتاب و حداكثر سرعت خيلي پايينه(پي كي مي گيرش) اما خيلي راحت و خوبه.
مشكل فروش هم داره. البته نه خيلي.

كورسا

همه اينها رو گفتن هيچكدوم 100% درست نيست چون هيچكس كورسا نداشته يا اگر هم داشته نشناخته .اكثر كساني كه كورسا دارند تمامي امكانات اين ماشين رو نميشناسند .اول اينكه ايمني با لا يي داره (صرفنظر از بدنه خيلي محكمش).شتاب كه دوستان فرمودند در اين مورد دو نوع شتاب مطرح هستش .اول شتاب اوليه و دوم شتاب ثانويه يا در حال حركت.شتاب اوليه كورسا كم است و تنبل ميباشد ولي چرا ؟ علت : سنگين بودن اتاق اين ماشين به خاطر استفاده از ورق بدنه خيلي ضخيم و داشتن شاسي \ چون هيچكدام از اتومبيلهاي سواري مخصوصا در اين كلاس اتاق اصلا شاسي ندارن و فقط سر شاسي دارند.دوم استفاده از گاردهاي گردن كلفت در كليه دربها و حتي در صندوق عقب و حتي در زير پوسته سقف به طوري كه اين ماشين تنها ماشيني هست كه براي استاندارد كردن و شركت در مسابقات رالي احتياجي به گذاشتن لوله و آهنكشي داخل اتاق را ندارد.

مسئله بعدي اينه كه اين ماشين كه سفارش شركت ملبا براي ايران بوده از كوچكترين كلاس موتور استفاده شده. وبراي همين هم نسبت به وزن اتاقش شتابش كمتره (1200 CC ) اگر موتور پرايد 1400 رو روي اين ماشين بگذاريد خود پرايد رو لوله ميكنه! كلاسهاي موتورهاي كورسا عبارتند از 1200 - 1400- 1600- 1800-2000- 2200 -2400 - 2600 كه البته موتورهاي 2400- و 2600 آن توربو ديزل هستند و موتور 2000 بنزيني 2200 بنزيني با سوپر شارژ و بدون سوپر شارژ هم ميباشند. در كلاسهاي بالاي 1600 در كف اتاق قوطيهاي كوچك ومتعددي بكار رفته ودر هر كدام به اندازه خاصي جيوه ريخته شده و داراي طراحي مخصوصي هست كه وقتي شما به چپ ميپيچيد جيوه به راست رفته و وقتي به راست ميپيچيد جيوه به چپ ميرود و باعث تعادل در مركز ثقل ماشين ميشود.

يكي ديگه از امكانات اين ماشين كه كمتر كسي از اون خبر داره يك سوكت در روي گلگير ماشين در محفظه موتور هست كه در مواقعي كه شما از بنزين سوپر استفاده ميكنيد درپوش اين سوكت كه در اصل يك جمپر ميباشد را روي عدد 95 و در موارد بنزين معمولي روي 91 قرار ميدهيد كه به صورت اتوماتيك از كامپيوتر ماشين نحوه احتراق سوخت را كنترل ميكند .البته چون در ايران متاسفانه بنزينهاي ما از كيفيت خيلي پايين برخوردارند عدد اكتان بنزينهاي سوپر در ايران به 91 هم نميرسد چه برسه به بنزين معمولي و بايد در مواقع استفاده از بنزين سوپر هم جمپر را روي 91 بگذاريد تا عملكرد بهتري داشته باشد.

يكي ديگه اينكه در كنار صندليهاي جلو كه روي ركاب كه يك پوشش پلاستيكي وجود دارد ودر زير اين پوشش كه يك دريچه كوچك هم هست در كنار پايه صندلي يك كپسول از گاز فشرده هست كه به آن سيستم عملكرد و واكنش سريع كمربند مي گويند و براي بالاتر بردن امنيت سرنشين ميباشد كه با كوچكترين اشاره حتي در ترمزهاي خيلي تيز قفلهاي كمربند عمل كرده و سرنشين را در جاي خودش ميخكوب ميكند.

به هر حال اگر مسئولين آنموقع شركت ملبا كلاسهاي بزرگتر موتور اين ماشين رو وارد ميكردند كه البته وارد كردند ولي تعداد آن انگشت شمار است \ اونموقع 206 و پرايد واز اين خزولات و آتاشغالها رقيبي براي كورسا نبودند . هرچند همين الان هم اين ماشينها كه مثل اسباب بازي و به مانند پر كاه هستند اصلا قابل مقايسه با كيفيت و استاندارد بالاي اپل نيستند. اگر باور نداريد و يا قبول نداريد بگذاريد 5 الي 6 سال از عمر اين 206 ها بگذرد بعدا قيافه آنها را نگاه كنيد. اونوقت قضاوت كنيد كه بعد از 5 يا 6 سال عمر آيا ميشود به آنها ماشين گفت يا نه ؟ مطمئن باشيد اصلا نمي توانيد به آنها نگاه كنيد . انصافا همين الان هم كه 206 و مانند آن نو و تميز هستند به نسبت عمر 10 ساله اپل مجسم كنيد بعد از 10 سال قيافه اونها چه شكلي ميتواند باشد.!!!!!!!

پژو وپرايدي كه 2 سال از عمرش ميگذرد حداقل 2بار جلوبندي آنها و كمكهايشان به تعميرگاه رفته / مخصوصا پرايد؛ در حاليكه جلوبندي كورسا اگر تصادف شديد از جلو نداشته باشد تا 15 سال به تعميرگاه روانه نميشود چون جلو بندي آن هم خبلي ساده است و در عين حال خيلي گردن كلفت
   تصویر     
  
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”