با [External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]بالاخرهپس از کش و قوس های فراوان نسل جدید مرسدس ای کلاس نیز در نمایشگاه خودرویدیترویت رونمایی شد . بی شک ای کلاس یکی از اصیل ترین و محبوب ترینمحصولات بنز است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد . این خودرو درحال حاضر توسط تاپ خودرو و به طور محدود مونتاژ می شود و البته در کنارمونتاژ توسط شرکت ستاره ی ایران نیز وارد می گردد .
ادامه به بررسی دقیق تر این محصول مرسدس می پردازیم :
خارجی :
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]هیچوقت نباید از مرسدس توقع داشت تا یکی از لوکس ترین سدان هایش را با چهرهای اسپرت و جوان پسند راهی بازار نماید . نسل جدید ای کلاس نیز از طراحینسبتا محافظه کارانه ولی زیبا سود می برد .
های دو تکه که به کارگیری آن ها از اواسط دهه ی نود میلادی آغاز شدهنوز هم در ای کلاس جدید به چشم می خورد . منتها با این تفاوت که اینک بهجای فرم دایره از اشکال چهار گوش و شکسته استفاده شده است . شکل بخش اصلیچراغ جلو تا حدی زیبا است ولی بخش کوچکتر که در کنار آن جای دارد اندکینامتناسب و ناهمگون به نظر میرسد که دلیل اصلی آن نیز نحوه ی طراحی لنزدرون چراغ می باشد . به نظر میرسد که هدف طراحان مرسدس این بوده که بخشبزرگتر چراغ شخصیت این مدل را شکل دهد و بخش کوچکتر تنها برای خالی نبودنفاصله ی میان چراغ و جلوپنجره باشد تا حاصل کار پخته تر و حساب شده تر ازطرح R کلاس از آب در بیاید .
دارای همان طرح کلاسیکی است که بر روی نسل جدید C کلاس ( البتهدر سطح تجهیزات کلاسیک و الگانس ) آن را دیده بودیم . این طرح جلوپنجرهحالتی موقر و سنگین به ای کلاس می دهد . اگرچه می توان امیدوار بود کهمرسدس یک طرح اسپرت را نیز برای سطح تجهیزات آوانت گارد در نظر بگیرد تاشاید آن موقع ای کلاس بیشتر مورد توجه جوانان قرار بگیرد .
[External Link Removed for Guests]
جانبی شاهد طرحی به مراتب اسپرت تر و پرتحرک تر هستیم . خط برجسته وتیزی که بر روی بدنه کشیده شده در کنار برش های روی گلگیر جذابیت خاصی رابه ای کلاس بخشیده است . البته استفاده از برش های تند و تیز بر روی گلگیرعقب برای حجیم تر نشان دادن آن قابل تامل است چرا که عدم استفاده از خطوطنرم و عضلانی در این بخش می تواند نشانگر این باشد که طراحان مرسدس هنوزهم به دنبال خطوط تیز و خشک هستند و دیگر اهمیت چندانی به خطوط نرم نمیدهند .
می رسد بار دیگر استفاده از نوار روی بدنه یا " body wide line " درحال رایج شدن است . نوارهای روی بدنه که در دهه ی میلادی استفاده یفراوانی داشتند ( نظیر انواع محصولات پژو - پراید و... ) مدتی بود که بادنیای طراحی خداحافظی کرده بودند ولی گویا این بار در شکلی جدید قصدخودنمایی دارند . نوارهای روی بدنه ی جدید اغلب با خط شخصیت خودرو موازیهستند و جنسشان نیز از فلز است .
عقب شاهد یک طرح باطراوت و تا حدی خشن هستیم . فرم افقی چراغ ها و بهکارگیری لامپ های LED در ساختار آن ها یکی از نقاط قوت بزرگ ای کلاس محسوبمی شود . رنگ بندی چراغ نیز بسیار جذاب است . شکستگی روی صندوق نیز ازجمله چیزهایی است که به اصالت طرح و هماهنگی آن با خطوط روی بدنه میافزاید .
اذعان کرد که طرح بخش جلویی و پشتی ای کلاس چندان با هم هماهنگنیستند . در بخش جلویی بیشتر شاهد یک طرح نرم و آرام هستیم ولی در نمایعقب شاهد یک طرح خشن و تند و تیز می باشیم .
جسارت بیشتری در طراحی ای کلاس جدید خرج شده است ولی هنوز هم طراحی اینخودرو محافظه کارانه است که البته نکته ی منفی نیز محسوب نمی شود .
داخلی :
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000033]کابینای کلاس بسیار زییاتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ! قرار دادنهوشمندانه ی عناصر و اجزا در کنار یکدیگر در کنار نورپردازی مناسب واستفاده از مواد با کیفیت موجب شده تا طراحی داخلی این خودرو از سایرخودروهای رقیب یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد .
[COLOR=#000033]اینکدرون ای کلاس شباهت بیشتری با سایر اعضای خانواده ی مرسدس پیدا کرده است .طرح بدون شیب داشبورد و فرم مربع شکل دریچه های کولر که در زیر مانتیورجاسازی شده اند این شباهت را تکمیل می کند .
[COLOR=#000033]شکل فرمان ; دریچه های کولر و دکمه ها زیبا و متناسب است و طرح نشان دهنده ها نیز به این زیبایی می افزاید .
[COLOR=#000033]برایاین کابین می توان رنگ های مختلفی را سفارش داد . از قطعات چوبی تیره وروشن گرفته تا پوشش فلزی همگی برای این کابین قابل سفارش هستند که در صورتانتخاب هر کدام از آن ها اتاق خودرو به شکل دیگری در می آید .
[COLOR=#000033]ازجمله تجهیزات رفاهی که در کابین این خودرو به چشم می خورد می توان بهصندلی ها با قابلیت کنترل پیشرفته و مجهز به ماساژور و سیستم THERMOTRONICکه به طور اتوماتیک دمای هوا را کنترل می کند اشاره کرد .
[COLOR=#000033]البتهبه این تجهیزات سیستم صوتی با قابلیت دریافت دو سی دی - CD پلیر - هشتبلندگو ی پرتوان و سیستم اینترفیس برای تلفن های همراه را نیز اضافه کنید.
[COLOR=#000033] ای کلاس جدید در این بخش بسیار پرتوان ظاهر شده است و هم امکاناتمناسبی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد و هم طراحی زیبایی رابه نمایش می گذارد .
[COLOR=#cc0066]ایمنی :
[COLOR=#000033]بهنظر شما ایمنی خودرویی که در بیش از 150 تست تصادف با سرعت های بالا شرکتکرده و در حدود 17000 شبیه سازی رایانه ای بر روی آن انجام شده چگونه است؟ خصوصا وقتی که بدانید این خودرو ساخت شرکت مرسدس بنز است ؟
[COLOR=#000033]72 درصد بدنه ی ای کلاس جدید از فولاد پیشرفته و مقاوم ساخته شده است تا ایمنی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد .
[COLOR=#000033]درنظر گرفتن هفت کیسه ی هوا به طور استاندارد - کمربندهای مجهز به محدودکننده ی نیرو و پشت سری های فعال ایمنی نسل جدید را بالاتر از نسل قبلنموده است .
[COLOR=#000033]مرسدسبرای عابران پیاده نیز راهکاری اندیشیده تا در صورت برخورد خودرو با اینافراد یک سیستم در کسری از ثانیه بخش عقبی کاپوت را به میزان 50 میلی متربلند می کند تا مانع از رسیدن آسیب جدی به سر عابر شود .
[COLOR=#000033]سیستمPRESAFE نیز مطابق معمول بر روی این خودرو نیز نصب می شود تا در صورتتشخیص امکان وقوع تصادف کمربندها را سفت کند و ایربگ ها را در حال آمادهباش قرار دهد .
[COLOR=#000033] کل ای کلاس جدید تجهیزات ایمنی بدیع و کارآمدی را ارایه می کند که می تواند اعتماد خریداران را بیش از پیش جلب نماید .
و گیربکس :
[External Link Removed for Guests]
[COLOR=#000000]ایکلاس جدید با موتورهای بسیار پیشرفته ای به فروش می رسد . این موتورها کهاز سیستم تزریق مستقیم سوخت و انژکتورهای پیزو سود می برند در مواردی حتیمی توانند استاندارد آلایندگی یورو 6 را نیز پاس کنند . قابل ذکر است کهاین استاندارد از سال 2014 اجباری می شود ( در ایران در حال حاضراستاندارد یورو 2 آن هم نه به طور کامل ! اجرا می شود ) .
که به توربوشارژر نیز مجهز است 170 اسب بخار ; E200 CDI نیز 150 اسببخار قدرت تولید می کند . مصرف این مدل تنها 3/5 لیتر گازوئیل در هر صدکیلومتر است .
ی چهار سیلندرهای دیزلی E 250 CDI است که 204 اسب بخار توان و 500نیوتون متر گشتاور دارد . میزان تولید گاز دی اکسید کربن این موتور نیز درهر کیلومتر 139 گرم است و میزان مصرف سوخت نیز در هر صد کیلومتر 3/5 لیتراست .
سیلندری که بر روی مدل E350 CDI نصب شده است توانایی تولید 231 اسببخار را داراست و البته به سیستم BlueTEC نیز مجهز است .
تلاشی که شرکت بر روی مدل های مختلف انجام داده است میزان مصرف سوخت 20 درصد کاهش پیدا کرده است .
بنزینی E200 CGI که به سیستم توقف / حرکت خودکار نیز مجهز است ( مانندمحصولات ب ام و ) می تواند 184 اسب بخار قدرت تولید کند . میزان مصرف سوخت8/6 لیتری در هر صد کیلومتر این خودرو را کاملا اقتصادی نموده است .
که 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون منر گشتاور تولید می کند با گیربکس5 سرعته ی اتوماتیک 4/7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کند ( "مینیاتور " نیز با 80 اسب بخار قدرت حدود 7 لیتر در صد کیلومتر مصرف میکند !! ) .
مدل E350 CGI و E500CGI که به ترتیب 292 و 388 اسب بخار قدرت تولید میکنند 6/0 لیتر نسبت به مدل های قبلی کم مصرف تر شده اند .
[External Link Removed for Guests]
سخن :
[COLOR=#000000]نسلجدید ای کلاس یک سدان لوکس است که در اغلب جهات پیشرفت کرده است . ایمنیبیشتر - موتورهای قدرتمندتر و کم مصرف تر - چهره ی زیباتر ... همه و همهاین خودرو را به یک اتومبیل ایده آل برای افرادی که خواهان یک رانندگی لذتبخش هستند تبدیل نموده است . سبک طراحی این خودرو به گونه ای است که بهنظر می رسد باز هم بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار بگیرد .
خودرو از مارس 2009 وارد بازارهای فروش اروپا می شود .
mercedes e class
در اين بخش ميتوانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

- پست: 130
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۸, ۱۰:۴۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 45 بار
- سپاسهای دریافتی: 502 بار
- تماس:
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها