بنام خدا
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
در این تاپیک در نظر دارم شما عزیزان رو با غول صنایع دریایی جهان , کمپانی معظم MAERSK آشنا کنم.
[External Link Removed for Guests] " شما عزیزان در هر کجا که هستید یا نام این شرکت رو شنیدین و یا تصاویر مربوط به لوگوی اون رو روی کانتینر ها مشاهد کردید. در همین ابتدا عرض کنم که این مقاله در چندین قسمت ارایه خواهد شد. جهت اطلاع از منابع نیز تا پایان قسمت آخر صبر کنید.
[External Link Removed for Guests] [HR]
کلیات
گروه صنایع دریایی A.P. Moller - Maersk بزرگترین کمپانی چند ملیتی است که در تمام زمینه های مرتبط با صنایع دریایی فعالیت دارد.
کمپانی که در سال 1904 توسط Arnold Peter Møller که یک دانمارکی است, ایجاد شد هم اکنون با داشتن بیش از 108 هزار نفر پرسنل در 130 کشور دنیا حضوری فعال دارد. پس از مرگ Arnold Peter Møller در سال 1965 فرزند سومش Mc-Kinney Møller مدیریت شرکت را عهده دار شد.
دانمارکی Arnold Peter Møller و موسس کمپانی
[External Link Removed for Guests]
Møller شخصی که MAERSK را به شکوه [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] حال حاضر این کمپانی به پنج بخش بسیار بزرگ تقسیم شده که در هر سری, به اختصار به معرفی فعالیت های مربوطه خواهم پرداخت.
1-گروه نفتی 2-ناوگان کشتی رانی3-گروه حفاری4-خطوط حمل و نقل 5-ناوگان حمل و نقل میعانات (TANKER)
[External Link Removed for Guests]
ادامه دارد...
MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
مدیر انجمن: شوراي نظارت

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 316
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۰:۱۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2097 بار
- سپاسهای دریافتی: 2074 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
دست شما درد نکنه، این تاپیک (بجای تاپیک های بی مورد و پوچ در مورد ارتباط لیلی و مجنون با فراماسونری و تهدید های لفظی مقامات ایران و اسراییل و ...)به اطلاعات عمومی کاربران خواهد افزود.
در زمینه ناوگان حفاری این کمپانی عرض کنم که در سال 1999 و در اولین تجربه های حفاری در میدان عظیم گازی پارس جنوبی و بر روی سکوی SPD-2، یک دستگاه دکل حفاری از نوع Jack Up از این کمپانی با نام MAERSK Viking حضور داشت و اتفاقاً در پایان پروژه، تجربه ی مفید و نتایج جالبی هم کسب کرد و راندمان مناسبی از خود نشان داد.
در زمینه ناوگان حفاری این کمپانی عرض کنم که در سال 1999 و در اولین تجربه های حفاری در میدان عظیم گازی پارس جنوبی و بر روی سکوی SPD-2، یک دستگاه دکل حفاری از نوع Jack Up از این کمپانی با نام MAERSK Viking حضور داشت و اتفاقاً در پایان پروژه، تجربه ی مفید و نتایج جالبی هم کسب کرد و راندمان مناسبی از خود نشان داد.

- پست: 603
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰, ۶:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1253 بار
- سپاسهای دریافتی: 7310 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
سلام و درود خدمت جناب Gava و همچنین سایر عزیزان
بابت تاپیک سپاسگزارم
و منتظر ادامش هستم.
وقتی صحبت از MAERSK به میان میاد اولین چیزی که به ذهن من خطور میکنه کشتی های کانتینربر عظیم کلاس E است که توسط شرکت A. P. Moller-Maersk Group سفارش داده شده است!
کشتی کانتینربر Emma Mærsk اولین نمونه کشتی از کلاس E است که توسط شرکتA. P. Moller-Maersk Group سفارش داده شد و در سال 2006 به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت .این کشتی توانایی حمل 14770 کانتینر (TEU) را دارد و در سال 2010 رکورد بارگیری 15011 کانتینر را نیز از خود بر جای گذاشته است.این کشتی توسط کارخانجات Odense Steel Shipyard دانمارک به طراحی و ساخت رسید .ساخت بدنه آن به صورت سه بلوکه انجام شد و پس از اتمام هر کدام به یکدیگر جوش داده شدند که این عملیات در حدود 7 هفته به طول انجامید.آغاز سفر دریای این کشتی در تاریخ 8 سپتامبر 2006 بود و مسیری با حرکت از بنادر دانمارک تا عبور از کانال سوئز و سنگاپور و پهلوگیری در بنادر چین برای آن در نظر گرفته شد. به طور معمول 11000 کانتینر (TEU) بر روی این کشتی بارگذاری میشوند که حداکثر وزنی تا 14 تن دارند اما امکان بارگذاری 14۷۷۰ کانتینر نیز در شرایط نیاز وجود دارد که البته کانتینرهای سبک وزن و میان وزن را شامل میشود.این کشتی وزنی در حدود 170000 تن دارد که یکی از سنگین ترین شناور هایی است که تاکنون ساخته شده است و در آن نسل جدید طراحی کشتی به کار رفته که شامل بدنه ، پیشرانه و سیستم های کنترلی نوین میباشد که امکان کاهش حداکثری تعداد خدمه را به آن میدهد.از این کشتی نمونه بزرگتر و جدیدتری نیز در اوایل سال 2011 سفارش داده شد که در دست ساخت است و توانایی حمل 18000 کانتینر را دارد و تا سال 2014 به بهره برداری خواهد رسید که عنوان بزرگترین و سنگین ترین کشتی کانتینربرجهان را به خود اختصاص خواهد دارد.Emma Mærsk از یک پیشرانه دیزل ۱۴ سیلندر مدل Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C بهره میبرد که وزنی معادل با 2300 تن و حداکثر توانی برابر با 109000 اسب بخار دارد و درهر ساعت 1660 گالن (6300 لیتر) سوخت مصرف میکند. علاوه بر این این کستی دارای 5 ژنراتور دیزل مدل Caterpillar 8M32 است که در مجموع توانی معادل با 20.8 مگاوات تولید میکنند.حداکثر سرعت این کشتی نیز 25.5 نات است (47.2 کیلومتر)
مشخصات کلی :
کشور سازنده : دانمارک
شرکت سازنده : Odense Steel Shipyard
سال بهره برداری : ۲۰۰۶
خدمه : ۱۳ نفر (دارای امکانات پذیرش خدمه تا ۳۰ نفر)
طول : ۳۹۷ متر
عرض : ۵۶ متر
وزن :۵۵۳۹۶ تن
وزن (با حداکثر بارگذاری) : ۱۷۰۹۴۷ تن
پیشرانه : یک عدد موتور دیزل ۱۴ سیلندر مدل Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C با حداکثر توان ۱۰۹۰۰۰ اسب بخار(۸۰ مگاوات) و ۵ عدد ژنراتور دیزلی Caterpillar 8M32 مجموعا با حداکثر توان ۲۰.۸ مگاوات
تعداد کانتینر قابل حمل : ۱۱۰۰۰ تا حداکثر ۱۴۷۷۰ (TEU)
سرعت : ۲۵.۵نات (۴۷.۲ کیلومتر)
مترجم : خودم!
بابت تاپیک سپاسگزارم
و منتظر ادامش هستم.وقتی صحبت از MAERSK به میان میاد اولین چیزی که به ذهن من خطور میکنه کشتی های کانتینربر عظیم کلاس E است که توسط شرکت A. P. Moller-Maersk Group سفارش داده شده است!
کشتی کانتینربر Emma Mærsk اولین نمونه کشتی از کلاس E است که توسط شرکتA. P. Moller-Maersk Group سفارش داده شد و در سال 2006 به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت .این کشتی توانایی حمل 14770 کانتینر (TEU) را دارد و در سال 2010 رکورد بارگیری 15011 کانتینر را نیز از خود بر جای گذاشته است.این کشتی توسط کارخانجات Odense Steel Shipyard دانمارک به طراحی و ساخت رسید .ساخت بدنه آن به صورت سه بلوکه انجام شد و پس از اتمام هر کدام به یکدیگر جوش داده شدند که این عملیات در حدود 7 هفته به طول انجامید.آغاز سفر دریای این کشتی در تاریخ 8 سپتامبر 2006 بود و مسیری با حرکت از بنادر دانمارک تا عبور از کانال سوئز و سنگاپور و پهلوگیری در بنادر چین برای آن در نظر گرفته شد. به طور معمول 11000 کانتینر (TEU) بر روی این کشتی بارگذاری میشوند که حداکثر وزنی تا 14 تن دارند اما امکان بارگذاری 14۷۷۰ کانتینر نیز در شرایط نیاز وجود دارد که البته کانتینرهای سبک وزن و میان وزن را شامل میشود.این کشتی وزنی در حدود 170000 تن دارد که یکی از سنگین ترین شناور هایی است که تاکنون ساخته شده است و در آن نسل جدید طراحی کشتی به کار رفته که شامل بدنه ، پیشرانه و سیستم های کنترلی نوین میباشد که امکان کاهش حداکثری تعداد خدمه را به آن میدهد.از این کشتی نمونه بزرگتر و جدیدتری نیز در اوایل سال 2011 سفارش داده شد که در دست ساخت است و توانایی حمل 18000 کانتینر را دارد و تا سال 2014 به بهره برداری خواهد رسید که عنوان بزرگترین و سنگین ترین کشتی کانتینربرجهان را به خود اختصاص خواهد دارد.Emma Mærsk از یک پیشرانه دیزل ۱۴ سیلندر مدل Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C بهره میبرد که وزنی معادل با 2300 تن و حداکثر توانی برابر با 109000 اسب بخار دارد و درهر ساعت 1660 گالن (6300 لیتر) سوخت مصرف میکند. علاوه بر این این کستی دارای 5 ژنراتور دیزل مدل Caterpillar 8M32 است که در مجموع توانی معادل با 20.8 مگاوات تولید میکنند.حداکثر سرعت این کشتی نیز 25.5 نات است (47.2 کیلومتر)
مشخصات کلی :
کشور سازنده : دانمارک
شرکت سازنده : Odense Steel Shipyard
سال بهره برداری : ۲۰۰۶
خدمه : ۱۳ نفر (دارای امکانات پذیرش خدمه تا ۳۰ نفر)
طول : ۳۹۷ متر
عرض : ۵۶ متر
وزن :۵۵۳۹۶ تن
وزن (با حداکثر بارگذاری) : ۱۷۰۹۴۷ تن
پیشرانه : یک عدد موتور دیزل ۱۴ سیلندر مدل Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C با حداکثر توان ۱۰۹۰۰۰ اسب بخار(۸۰ مگاوات) و ۵ عدد ژنراتور دیزلی Caterpillar 8M32 مجموعا با حداکثر توان ۲۰.۸ مگاوات
تعداد کانتینر قابل حمل : ۱۱۰۰۰ تا حداکثر ۱۴۷۷۰ (TEU)
سرعت : ۲۵.۵نات (۴۷.۲ کیلومتر)
مترجم : خودم!

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
با تشكر فراوان از Goebbels گرامي!
1-خطوط كشتي راني (Container shipping and related activities): Maersk Line
[External Link Removed for Guests] شركت MAERSK (شركتي كه بايد فعاليت هايش را تلفيقي از كشتي راني، صنايع نفت و گاز ، كشتي سازي و امور مرتبط با مهندسي فناوري اطلاعات دانست!)از بخش هاي مجزا و مختلفي تشكيل يافته اما خطوط كشتي راني آن را بايد سر شناس ترين بخش از فعاليت هايش دانست كه باعث آوازه جهاني آنها گرديده است. خطوط كشتي راني MAERSK بزرگ ترين خطوط كانتينر بر در جهان خود متشكل از بخش هاي گوناگوني است : هاي كانتينر بر، كشتي هاي حمل و نقل فله بر،كشتي هاي سوخت رسان و [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] كشتي راني MAERSK با بيش از 600 كشتي (كه اكثريت آنها را كشتي هاي كانتينر بر عظيم تشكيل ميدهند) توانايي حمل بيش از 3,800,000 TEU كانتينر را دارد. خطوط كشتي راني كه در مجموع داراي 325 دفتر ثبت شده در 125 كشور جهان تا سال 2011 ميلادي ميباشد. بزرگ ترين و سود آورترين بخش از قسمت هاي كمپاني MAERSK را نیز همین خطوط كشتي راني و حمل كننده كانتينر تشكيل ميدهندتا جائی که ساليانه حدود نيمي از درآمد اين شركت محصول فعاليت هاي اين بخش است و بيش از 22000 نفر پرسنل فعال دارد. [External Link Removed for Guests] مختصري درباره كشتي هايي كه مارسك در اختيار دارد. • PS-type vessel capacity: about 14,770 • G-type vessel capacity: about 7,000 • S-type vessel capacity: about 6,600 • M-type vessel capacity: about 6,500 • K-type vessel capacity: about 6,000
شناور حمل كننده كانتينر اين شركت همان كشتي هاي Emma Maersk ميباشد كه جناب گوبلز معرفي نمودندو فقط اضافه كنم كه تا بحال 8 فروند ازاين سري در مارسك لاين مشغول بكار شده اند. طلبانه ترين برنامه اين خطوط را بايد تلاش جهت به خدمت گرفتن 10 فروند از كشتي هاي كانتينر بر كلاس Triple E class محصول شركت Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co كره جنوبي دانست. کشتی هایی که انقلابی نوین را در عرصه کشتی های کانتینربر ایجاد خواهند کرد و نخستين فروند از آنها در سال 2013 تحويل MAERSK خواهد گردید و هر كدام از آنها توانايي حمل 18000 TEU را دارد. بر طبق قرار داد منعقده اين سفارش ميتواند تا 20 فروند نيز افزايش يابد! [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] E class هاي مارسك علاوه بر توانايي حمل 18000 TEU ،به جهت مصرف سوخت نيز به گونه اي مناسب بهينه سازي شده اند، به گونه اي كه در اين شناور به نسبت Emma براي حمل هر كانتينر 35 درصد انرژي كمتري مصرف ميشود. [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] زير مجموعه هاي خطوط كشتي راني MAERSK: كشتي راني مستقل آسيايي MCC كشتي راني مستقل آفريقايي Safmarine جديد تاسيس Damco (علاوه بر جابجايي بار هاي كوچك و فله، كرايه دادن كشتي هاي كوچك،وظيفه حمايت لجستيك در سراسر دنيا را از ناوگان دريايي MAERSK دارد) قرارگاهي كوچك با مسئو ليت محدود را نيز در خاك ايالات متحده ايجاد نموده است. دریایی :موسسه رده بندي Drewry Schedule Reliability Insight بر طبق آخرين رده بندي ايمني و اطمينان خود كه منتشر ساخته خطوط مارسك را با ضريب اطمينان 91.4 درصد اطمينان جزو بهترين و ايمن ترين خطوط حمل و نقل بين المللي دريايي دانسته است. : الارغم افزايش چشم گير قيمت سوخت در سال هاي اخير ، سوددهي خطوط كشتي راني مارسك با افزايش شاخص ها همرا بوده است به گونه اي كه جديدترين گزارشات حاکیست سود دهي اين خطوط در 3 ماهه اول سال 2012 حدود 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2011 افزايش داشته است. پایان از اونجاییکه این نوشتار مختصر رو جهت آشنایی کامل علاقه مندان با خطوط کشتی رانی مارسک کافی نمیدونم, پیشنهاد میکنم PDF زیر رو دانلود و مطالعه کنید...(6 مگ) ://www.maerskline.com/globalfile/?path=/pdf/ ادامه دارد... [HR]
نكته: در آگوست سال 2010 ميلادي دولت ايالات متحده آمريكا شركت كشتي راني MAERSK دانمارك را به دليل آنچه نقض تحريم هاي وضع شده عليه كشورمان ناميده است مشمول جريمه اي بالغ بر 60 ميليون دلار نمود!!! اين جريمه به اين دليل گريبان گير شركت MAERSK گرديد كه كميته بررسي تحريم هاي ايالات متحده متوجه شد ، اين كمپاني نزديك به 4800TEU كانتينر را به مقصد ايران و سودان بين سالهاي 2003 تا 2007 جابجا نموده است.
اما از زمان اعمال تحريم هاي جديد تر عليه كشورمان ، شركت MAERSK باز هم به جهت هرگونه همكاري با شركت تايد واتر ايران شديدا منع گرديد و اين موضوع خود باعث ايجاد سدي بلند تر از پيش در جهت همكاري شركت هاي ايراني با خطوط كشتي راني MAERSK گرديد، تا در نهايت MAERSK در JUNE 2011 را بطه خود را با بنادر ايران قطع كند.
از کانتینربرهای مارسک زمان پهلو گیری در اسکله شهید رجایی بندر عباس(عکاس:Gava) [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
1-خطوط كشتي راني (Container shipping and related activities): Maersk Line
[External Link Removed for Guests] شركت MAERSK (شركتي كه بايد فعاليت هايش را تلفيقي از كشتي راني، صنايع نفت و گاز ، كشتي سازي و امور مرتبط با مهندسي فناوري اطلاعات دانست!)از بخش هاي مجزا و مختلفي تشكيل يافته اما خطوط كشتي راني آن را بايد سر شناس ترين بخش از فعاليت هايش دانست كه باعث آوازه جهاني آنها گرديده است. خطوط كشتي راني MAERSK بزرگ ترين خطوط كانتينر بر در جهان خود متشكل از بخش هاي گوناگوني است : هاي كانتينر بر، كشتي هاي حمل و نقل فله بر،كشتي هاي سوخت رسان و [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] كشتي راني MAERSK با بيش از 600 كشتي (كه اكثريت آنها را كشتي هاي كانتينر بر عظيم تشكيل ميدهند) توانايي حمل بيش از 3,800,000 TEU كانتينر را دارد. خطوط كشتي راني كه در مجموع داراي 325 دفتر ثبت شده در 125 كشور جهان تا سال 2011 ميلادي ميباشد. بزرگ ترين و سود آورترين بخش از قسمت هاي كمپاني MAERSK را نیز همین خطوط كشتي راني و حمل كننده كانتينر تشكيل ميدهندتا جائی که ساليانه حدود نيمي از درآمد اين شركت محصول فعاليت هاي اين بخش است و بيش از 22000 نفر پرسنل فعال دارد. [External Link Removed for Guests] مختصري درباره كشتي هايي كه مارسك در اختيار دارد. • PS-type vessel capacity: about 14,770 • G-type vessel capacity: about 7,000 • S-type vessel capacity: about 6,600 • M-type vessel capacity: about 6,500 • K-type vessel capacity: about 6,000
شناور حمل كننده كانتينر اين شركت همان كشتي هاي Emma Maersk ميباشد كه جناب گوبلز معرفي نمودندو فقط اضافه كنم كه تا بحال 8 فروند ازاين سري در مارسك لاين مشغول بكار شده اند. طلبانه ترين برنامه اين خطوط را بايد تلاش جهت به خدمت گرفتن 10 فروند از كشتي هاي كانتينر بر كلاس Triple E class محصول شركت Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co كره جنوبي دانست. کشتی هایی که انقلابی نوین را در عرصه کشتی های کانتینربر ایجاد خواهند کرد و نخستين فروند از آنها در سال 2013 تحويل MAERSK خواهد گردید و هر كدام از آنها توانايي حمل 18000 TEU را دارد. بر طبق قرار داد منعقده اين سفارش ميتواند تا 20 فروند نيز افزايش يابد! [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] E class هاي مارسك علاوه بر توانايي حمل 18000 TEU ،به جهت مصرف سوخت نيز به گونه اي مناسب بهينه سازي شده اند، به گونه اي كه در اين شناور به نسبت Emma براي حمل هر كانتينر 35 درصد انرژي كمتري مصرف ميشود. [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] زير مجموعه هاي خطوط كشتي راني MAERSK: كشتي راني مستقل آسيايي MCC كشتي راني مستقل آفريقايي Safmarine جديد تاسيس Damco (علاوه بر جابجايي بار هاي كوچك و فله، كرايه دادن كشتي هاي كوچك،وظيفه حمايت لجستيك در سراسر دنيا را از ناوگان دريايي MAERSK دارد) قرارگاهي كوچك با مسئو ليت محدود را نيز در خاك ايالات متحده ايجاد نموده است. دریایی :موسسه رده بندي Drewry Schedule Reliability Insight بر طبق آخرين رده بندي ايمني و اطمينان خود كه منتشر ساخته خطوط مارسك را با ضريب اطمينان 91.4 درصد اطمينان جزو بهترين و ايمن ترين خطوط حمل و نقل بين المللي دريايي دانسته است. : الارغم افزايش چشم گير قيمت سوخت در سال هاي اخير ، سوددهي خطوط كشتي راني مارسك با افزايش شاخص ها همرا بوده است به گونه اي كه جديدترين گزارشات حاکیست سود دهي اين خطوط در 3 ماهه اول سال 2012 حدود 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2011 افزايش داشته است. پایان از اونجاییکه این نوشتار مختصر رو جهت آشنایی کامل علاقه مندان با خطوط کشتی رانی مارسک کافی نمیدونم, پیشنهاد میکنم PDF زیر رو دانلود و مطالعه کنید...(6 مگ) ://www.maerskline.com/globalfile/?path=/pdf/ ادامه دارد... [HR]
نكته: در آگوست سال 2010 ميلادي دولت ايالات متحده آمريكا شركت كشتي راني MAERSK دانمارك را به دليل آنچه نقض تحريم هاي وضع شده عليه كشورمان ناميده است مشمول جريمه اي بالغ بر 60 ميليون دلار نمود!!! اين جريمه به اين دليل گريبان گير شركت MAERSK گرديد كه كميته بررسي تحريم هاي ايالات متحده متوجه شد ، اين كمپاني نزديك به 4800TEU كانتينر را به مقصد ايران و سودان بين سالهاي 2003 تا 2007 جابجا نموده است.
اما از زمان اعمال تحريم هاي جديد تر عليه كشورمان ، شركت MAERSK باز هم به جهت هرگونه همكاري با شركت تايد واتر ايران شديدا منع گرديد و اين موضوع خود باعث ايجاد سدي بلند تر از پيش در جهت همكاري شركت هاي ايراني با خطوط كشتي راني MAERSK گرديد، تا در نهايت MAERSK در JUNE 2011 را بطه خود را با بنادر ايران قطع كند.
از کانتینربرهای مارسک زمان پهلو گیری در اسکله شهید رجایی بندر عباس(عکاس:Gava) [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
2-بخش فراساحلي (Tankers, offshore and other shipping activities) [External Link Removed for Guests]
اين بخش از فعاليت هاي MAERSK نزديك به 10 در صد از كل سود ساليانه اين شركت را تشكيل ميدهد كه اين سود 25 درصد از كل سود ناشي از حمل و نقل فراورده ها و محصولات مختلف نفتی توسط MAERSK را شامل ميگردد. بخش فراساحلي خود شامل 5 زير مجموعه ارزشمند و پر كار است كه عبارتند از:
Maersk Tankers
Maersk Supply Service
Maersk Drilling
Maersk FPSO
Svitzer
Norfolkline and Car Carriers
تانكر هاي مارسك:
شناور هاي اين بخش شامل انواع :تانكر هاي نفتكش و شناور هاي حمل LNG ميباشند.
[External Link Removed for Guests] بار اين بخش از كمپاني مارسك در سال 1928 ميلادي آغاز بكار كرد و هم اكنون شناور هاي عظيم الجثه اين شركت ،ظرفيت جابجايي بيش از 18 ميليون تن نفت و ساير ميعانات را در هرنقطه از جهان دارند. كليه شناور هاي حمل فراورده هاي نفتي اين شركت داراي بدنه دو جداره هستند.اگرچه مارسك صاحب بزرگ ترين يگان دريايي حمل نفت و فرآورده هاي آن در دنيا نيست ، اما ناوگان مارسك داراي تعداد قابل توجي شناور جهت حمل و نقل نفت و فرآورده هاي آن ميباشد. اين بخش از شركت مارسك در سال 2011 شاهد رشد منفي 4 درصدي بوده است.
ليست دارايي هاي ناوگان MAERSK TANKERS تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
نمونه هاي از MAERSK TANKERS ويژه حمل نفت [External Link Removed for Guests] محفظه درون شناور Maersk Marib يكي از تانكرهاي ويژه حمل گاز مايع طبيعي(LNG) شركت مارسك
[External Link Removed for Guests]
حفاري:
اين بخش از كمپاني مارسك نيز داراي حوزه فعاليت بسيار گسترده مي باشد. در پايان سال 2009 اين بخش از گروه مارسك داراي 10 يگان كامل مجهز Jack up ويژه حفاري، يك يگان نيمه مغروق جهت حفاري هاي ويژه و 10 بارج ويژه حفاري بوده است.اما بخش حفاري مارسك موفق به كسب رشد 13 درصدي در سال 2011 گرديده است كه با توجه به ركود حاكم بر تجارت جهاني يكي از بخش هاي موفق و رو به رشد اين شركت بوده است!
ليست دارايي هاي ناوگان حفاري مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests] براي سال 2012 نيز حداقل دو دستگاه جك آپ ويژه حفاري در آبهاي عميق را به يگان تحت خدمت خود اضافه خواهد كرد. يكي از دستگاههاي حفاري مارسك مستقر در آبهاي عميق 3000 متري (Liberia) [External Link Removed for Guests] نمونه هايي از تجهيزات ويژه حفاري مارسك [External Link Removed for Guests]
شناور هاي FPSO:
FPSOها و يا سكوهاي استخراج نفت و گاز شناور كمپاني مارسك، يكي از تازه كار ترين بخش هاي اين كمپاني است كه پس از ثبت در سال1995 در سال 2008،به عنوان يك بخش مستقل و مجزا از مارسك آغاز به كار نمود. براساس گزارش ساليانه ،رشد اين بخش از كمپاني مارسك در سال 2011 حدود نیم درصد بوده است.
ليست دارايي هاي ناوگان FPSOs مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
شناور Maersk Peregrino به عنوان يكي از اعضاي جديد الورد به يگان FPSOs را بايد يكي از عظيم ترين تجهيزات حال حاظر مارسك دانست كه در هم اكنون در آبهاي برزيل مشغول به خدمت ميباشد. طبق برآوردهاي اوليه اين شناور پس از استقرار كامل در آبهاي برزيل بايد بمدت 30سال نفت را استخراج و به شناور هاي تانكر جهت حمل تحويل دهد!
[External Link Removed for Guests] نمونه اي از شناور هاي FPSO مارسك [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Supply Service:
[External Link Removed for Guests]
متشكل از ناوگاني گسترده از شناور هاي پشتيباني و تداركاتي مارسك ميباشد كه وظيفه سرويس دهي به صنايع فراساحلي را عهده دار ميباشد. اين بخش نيز در سال 2011 ميلادي رشد حدود 11 درصدي را تجربه نموده است.
ناوگان Supply Service مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests] نمونه اي از يگان هاي Supply Service مارسک [External Link Removed for Guests]
Svitzer:
متشكل از شناور هاي يدك كش ميباشد كه وظايف مختلف و متفاوتي را عهده دار ميباشند از جمله باربري در حجم هاي محدود ،ايمني دريايي،جستجو و نجات و انجام ساير خدمات ساحلي.
ليست ناوگان يدك كش هاي مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
Norfolkline and Car Carriers:
يك بخش كوچك از شركت مارسك كه تنها محدود به خدمت رساني در اروپا مي باشد.
ادامه دارد...
اين بخش از فعاليت هاي MAERSK نزديك به 10 در صد از كل سود ساليانه اين شركت را تشكيل ميدهد كه اين سود 25 درصد از كل سود ناشي از حمل و نقل فراورده ها و محصولات مختلف نفتی توسط MAERSK را شامل ميگردد. بخش فراساحلي خود شامل 5 زير مجموعه ارزشمند و پر كار است كه عبارتند از:
Maersk Tankers
Maersk Supply Service
Maersk Drilling
Maersk FPSO
Svitzer
Norfolkline and Car Carriers
تانكر هاي مارسك:
شناور هاي اين بخش شامل انواع :تانكر هاي نفتكش و شناور هاي حمل LNG ميباشند.
[External Link Removed for Guests] بار اين بخش از كمپاني مارسك در سال 1928 ميلادي آغاز بكار كرد و هم اكنون شناور هاي عظيم الجثه اين شركت ،ظرفيت جابجايي بيش از 18 ميليون تن نفت و ساير ميعانات را در هرنقطه از جهان دارند. كليه شناور هاي حمل فراورده هاي نفتي اين شركت داراي بدنه دو جداره هستند.اگرچه مارسك صاحب بزرگ ترين يگان دريايي حمل نفت و فرآورده هاي آن در دنيا نيست ، اما ناوگان مارسك داراي تعداد قابل توجي شناور جهت حمل و نقل نفت و فرآورده هاي آن ميباشد. اين بخش از شركت مارسك در سال 2011 شاهد رشد منفي 4 درصدي بوده است.
ليست دارايي هاي ناوگان MAERSK TANKERS تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
نمونه هاي از MAERSK TANKERS ويژه حمل نفت [External Link Removed for Guests] محفظه درون شناور Maersk Marib يكي از تانكرهاي ويژه حمل گاز مايع طبيعي(LNG) شركت مارسك
[External Link Removed for Guests]
حفاري:
اين بخش از كمپاني مارسك نيز داراي حوزه فعاليت بسيار گسترده مي باشد. در پايان سال 2009 اين بخش از گروه مارسك داراي 10 يگان كامل مجهز Jack up ويژه حفاري، يك يگان نيمه مغروق جهت حفاري هاي ويژه و 10 بارج ويژه حفاري بوده است.اما بخش حفاري مارسك موفق به كسب رشد 13 درصدي در سال 2011 گرديده است كه با توجه به ركود حاكم بر تجارت جهاني يكي از بخش هاي موفق و رو به رشد اين شركت بوده است!
ليست دارايي هاي ناوگان حفاري مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests] براي سال 2012 نيز حداقل دو دستگاه جك آپ ويژه حفاري در آبهاي عميق را به يگان تحت خدمت خود اضافه خواهد كرد. يكي از دستگاههاي حفاري مارسك مستقر در آبهاي عميق 3000 متري (Liberia) [External Link Removed for Guests] نمونه هايي از تجهيزات ويژه حفاري مارسك [External Link Removed for Guests]
شناور هاي FPSO:
FPSOها و يا سكوهاي استخراج نفت و گاز شناور كمپاني مارسك، يكي از تازه كار ترين بخش هاي اين كمپاني است كه پس از ثبت در سال1995 در سال 2008،به عنوان يك بخش مستقل و مجزا از مارسك آغاز به كار نمود. براساس گزارش ساليانه ،رشد اين بخش از كمپاني مارسك در سال 2011 حدود نیم درصد بوده است.
ليست دارايي هاي ناوگان FPSOs مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
شناور Maersk Peregrino به عنوان يكي از اعضاي جديد الورد به يگان FPSOs را بايد يكي از عظيم ترين تجهيزات حال حاظر مارسك دانست كه در هم اكنون در آبهاي برزيل مشغول به خدمت ميباشد. طبق برآوردهاي اوليه اين شناور پس از استقرار كامل در آبهاي برزيل بايد بمدت 30سال نفت را استخراج و به شناور هاي تانكر جهت حمل تحويل دهد!
[External Link Removed for Guests] نمونه اي از شناور هاي FPSO مارسك [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Supply Service:
[External Link Removed for Guests]
متشكل از ناوگاني گسترده از شناور هاي پشتيباني و تداركاتي مارسك ميباشد كه وظيفه سرويس دهي به صنايع فراساحلي را عهده دار ميباشد. اين بخش نيز در سال 2011 ميلادي رشد حدود 11 درصدي را تجربه نموده است.
ناوگان Supply Service مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests] نمونه اي از يگان هاي Supply Service مارسک [External Link Removed for Guests]
Svitzer:
متشكل از شناور هاي يدك كش ميباشد كه وظايف مختلف و متفاوتي را عهده دار ميباشند از جمله باربري در حجم هاي محدود ،ايمني دريايي،جستجو و نجات و انجام ساير خدمات ساحلي.
ليست ناوگان يدك كش هاي مارسك تا پايان سال 2011 [External Link Removed for Guests]
Norfolkline and Car Carriers:
يك بخش كوچك از شركت مارسك كه تنها محدود به خدمت رساني در اروپا مي باشد.
ادامه دارد...
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
طبق گزارش مؤسسه آلفالاینر که در جولای 2012 منتشر شده؛ عنوان اولین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان در اختیار شرکت مرسک است که با دارا بودن ناوگانی با ظرفیت 2 میلیون و 629 هزار TEU ،سهم 15.8 درصدی از ظرفیت ناوگان کانتینری جهان را در اختیار دارد.
پس از این، شرکت دانمارکی شرکت کشتیرانی MSC سوئیس با ناوگانی با ظرفیت 2 میلیون و 206 هزار TEU کانتینری و سهم 13.3 درصدی قرار دارد.
CMA CGM فرانسه با در اختیار داشتن ناوگانی با ظرفیت یک میلیون و 358 هزار TEU و سهم 8.2 درصدی و شرکت کاسکو چین با 715 هزار و 545 TEU و سهم 4.3 درصدی در جایگاه دومین و سومین شرکت بزرگ کشتیرانی کانتنینری جهان قرار دارند.
شرکتهای اورگرین و هاپاگ لوید نیز در ردههای بعدی قرار دارند.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی که تا قبل از تشدید تحریمهای غرب علیه ایران در سال 2009 در رتبه هفدهم جهان قرار داشت؛ موقعیت خود را در بین بیست و پنج شرکت برتر کانتینری از دست داده و متقابلا Zim اسرائیل در جایگاه هفدهم قرار گرفته است.
منبع: [External Link Removed for Guests]
پس از این، شرکت دانمارکی شرکت کشتیرانی MSC سوئیس با ناوگانی با ظرفیت 2 میلیون و 206 هزار TEU کانتینری و سهم 13.3 درصدی قرار دارد.
CMA CGM فرانسه با در اختیار داشتن ناوگانی با ظرفیت یک میلیون و 358 هزار TEU و سهم 8.2 درصدی و شرکت کاسکو چین با 715 هزار و 545 TEU و سهم 4.3 درصدی در جایگاه دومین و سومین شرکت بزرگ کشتیرانی کانتنینری جهان قرار دارند.
شرکتهای اورگرین و هاپاگ لوید نیز در ردههای بعدی قرار دارند.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی که تا قبل از تشدید تحریمهای غرب علیه ایران در سال 2009 در رتبه هفدهم جهان قرار داشت؛ موقعیت خود را در بین بیست و پنج شرکت برتر کانتینری از دست داده و متقابلا Zim اسرائیل در جایگاه هفدهم قرار گرفته است.
منبع: [External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
جدیدترین کشتی کشتیرانی مرسک، که اولین فروند از سری شناورهای Triple-E است، امروز در مراسمی در یارد شرکت کشتیسازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) در اکپو کره جنوبی نامگذاری شد.
[External Link Removed for Guests]
به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این کشتی جدید به نام کشتی قدیمی دیگر شرکت مرسک که در آوریل 2012 در 98 سالگی از ناوگان خارج شده بود؛ Mærsk Mc-Kinney Møller نامگذاری شد.
Søren Skou، مدیرعامل شرکت مرسک لاین، در مراسم نامگذاری این کشتی گفت: سنت برگزاری چنین مراسمی به سال 1906 و برای ورود دومین شناور این شرکت به ناوگان، با نام پیتر، برمیگردد.
Mærsk Mc-Kinney Møller اولین فروند از 20 کشتی بزرگی است که بعنوان بزرگترین کشتیهای کانتینربر دنیا سفارش ساخت آنها به دوو داده شده است.
ویژگی این کشتیهای کانتینربر تنها در ابعاد آنها نیست؛ بلکه از نظر بهرهوری انرژی و مسایل زیست محیطی، استانداردهای تازهای را در ساخت این نوع شناورها بوجود آورده است. به نظر میرسد این کشتیها با طراحی منحصربه فرد خود بتوانند سرعت پایینتر و بیشترین بهرهوری را داشته باشند. ضمن آنکه میزان انتشار گازکربنیک در این کشتی، 50 درصد کمتر از میانگین کشتیهایی است که در مسیر آسیا-اروپا تردد دارند.
قرار است این کشتی که 18 هزار و 270 TEU کانتینر ظرفیت دارد و 190 میلیون دلار ارزش دارد؛ پس از آباندازی و گذراندن تستهای دریانوردی از 14 جولای وارد خط آسیا-اروپای مرسک شود.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این کشتی جدید به نام کشتی قدیمی دیگر شرکت مرسک که در آوریل 2012 در 98 سالگی از ناوگان خارج شده بود؛ Mærsk Mc-Kinney Møller نامگذاری شد.
Søren Skou، مدیرعامل شرکت مرسک لاین، در مراسم نامگذاری این کشتی گفت: سنت برگزاری چنین مراسمی به سال 1906 و برای ورود دومین شناور این شرکت به ناوگان، با نام پیتر، برمیگردد.
Mærsk Mc-Kinney Møller اولین فروند از 20 کشتی بزرگی است که بعنوان بزرگترین کشتیهای کانتینربر دنیا سفارش ساخت آنها به دوو داده شده است.
ویژگی این کشتیهای کانتینربر تنها در ابعاد آنها نیست؛ بلکه از نظر بهرهوری انرژی و مسایل زیست محیطی، استانداردهای تازهای را در ساخت این نوع شناورها بوجود آورده است. به نظر میرسد این کشتیها با طراحی منحصربه فرد خود بتوانند سرعت پایینتر و بیشترین بهرهوری را داشته باشند. ضمن آنکه میزان انتشار گازکربنیک در این کشتی، 50 درصد کمتر از میانگین کشتیهایی است که در مسیر آسیا-اروپا تردد دارند.
قرار است این کشتی که 18 هزار و 270 TEU کانتینر ظرفیت دارد و 190 میلیون دلار ارزش دارد؛ پس از آباندازی و گذراندن تستهای دریانوردی از 14 جولای وارد خط آسیا-اروپای مرسک شود.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاعرسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی، مؤسسه تحقیقات دریایی آلفالاینر لیست 100 شركت برتر كشتیرانی جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی را منتشر كرد.
در این لیست كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 86 هزار و 320 TEU كانتینر ظرفیت و سهم 0.5 درصد از ناوگان جهان در جایگاه بیست و سوم جهان قرار دارد .
كشتیرانی والفجر نیز با دارا بودن ناوگانی با ظرفیت 5 هزار و 299 TEU كانتینر در جایگاه نودو هشتم لیست 100 شركت برتر كشتیرانی جهان قرار گرفته است.
براساس اعلام آلفالاینر، شركت كشتیرانی APM مرسك دانمارك با دارا بودن ناوگانی با ظرفیت 2 میلیون و 627 هزار و 376 TEU و سهم 15.1 درصدی در ناوگان جهانی در جایگاه نخست قرار دارد.
پس از مرسك، شركت MSC سوئیس با 2 میلیون و 382 هزار و 529 TEU كانتینر ظرفیت و سهم 13.7 درصدی و شركت CMA CGM فرانسه با یك میلیون و 490 هزار و 225 TEU ظرفیت و سهم 8.6 درصد در جایگاه دوم و سوم جهان قرار گرفتند.
شركتهای كشتیرانی اورگرین تایوان، كاسكو،هاپاگ لوید آلمان،هانجین كره جنوبی،APL، CSCL، MOL در جایگاه چهارم تا دهم این لیست را به خود اختصاص داده اند .
در این بین شركت كشتیرانی UASC امارات با 282 هزار و 206 TEU ظرفیت و سهم 1.6 درصدی از ناوگان جهان در جایگاه نوزدهم قرار دارد.
در این لیست كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 86 هزار و 320 TEU كانتینر ظرفیت و سهم 0.5 درصد از ناوگان جهان در جایگاه بیست و سوم جهان قرار دارد .
كشتیرانی والفجر نیز با دارا بودن ناوگانی با ظرفیت 5 هزار و 299 TEU كانتینر در جایگاه نودو هشتم لیست 100 شركت برتر كشتیرانی جهان قرار گرفته است.
براساس اعلام آلفالاینر، شركت كشتیرانی APM مرسك دانمارك با دارا بودن ناوگانی با ظرفیت 2 میلیون و 627 هزار و 376 TEU و سهم 15.1 درصدی در ناوگان جهانی در جایگاه نخست قرار دارد.
پس از مرسك، شركت MSC سوئیس با 2 میلیون و 382 هزار و 529 TEU كانتینر ظرفیت و سهم 13.7 درصدی و شركت CMA CGM فرانسه با یك میلیون و 490 هزار و 225 TEU ظرفیت و سهم 8.6 درصد در جایگاه دوم و سوم جهان قرار گرفتند.
شركتهای كشتیرانی اورگرین تایوان، كاسكو،هاپاگ لوید آلمان،هانجین كره جنوبی،APL، CSCL، MOL در جایگاه چهارم تا دهم این لیست را به خود اختصاص داده اند .
در این بین شركت كشتیرانی UASC امارات با 282 هزار و 206 TEU ظرفیت و سهم 1.6 درصدی از ناوگان جهان در جایگاه نوزدهم قرار دارد.
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
بزرگترین کشتى کانتینربر جهان که توان حمل بیش از 18000 TEU کانتینر را داراست؛ نخستین سفر دریایی خود را در بنادر آسیایی به انجام رساند و راهی اروپا شد.
به گزارش مارین نیوز، کشتى Maersk Mc-Kinney Moller متعلق به خط کشتیرانی مرسک دانمارک بعنوان بزرگترین کشتى کانتینربرجهان که ظرفیت حمل 18000 TEU انواع کانتینر را دارد و ساخت آن به تازگى توسط صنایع کشتى سازی دووی کره جنوبى خاتمه یافته، فعالیت رسمى خود را از پانزدهم جولاى سال جاری میلادى با پهلوگیری و بارگیری کانتینر در بنادر پوسان و کوانگ یانگ کرهجنوبى، شانگهای و یانتیان چین و تانجون پلاپاس مالزی آغاز و سپس از طریق دریای سرخ و کانال سوئز راهى بزرگترین بنادر اروپایى شد.
این کشتى غول پیکر که امکان بارگیری کانتینر در هشت طبقه بر روی عرشه را داراست، در سفر اروپایى خود علاوه بر بندر روتردام هلند در بنادر برمهاون آلمان، گدانسک رومانى، آرهوس دانمارک و گوتنبرگ سوئد پهلو مىگیرد و عملیات تخلیهوبارگیری کانتینر بر روی آن انجام مىپذیرد.
خط کشتیرانى مرسک در مجموع ساخت 20 فروند از این نوع کشتی (هریک با ظرفیت 18000 TEU) را سفارش داده ونوع آنها را EEE یا همان Triple-E مىخواند که بهتدریج پس از تحویلگیری وارد چرخه حمل و نقل دریایى بین آسیا و اروپا مىشوند.
[External Link Removed for Guests]
به گزارش مارین نیوز، کشتى Maersk Mc-Kinney Moller متعلق به خط کشتیرانی مرسک دانمارک بعنوان بزرگترین کشتى کانتینربرجهان که ظرفیت حمل 18000 TEU انواع کانتینر را دارد و ساخت آن به تازگى توسط صنایع کشتى سازی دووی کره جنوبى خاتمه یافته، فعالیت رسمى خود را از پانزدهم جولاى سال جاری میلادى با پهلوگیری و بارگیری کانتینر در بنادر پوسان و کوانگ یانگ کرهجنوبى، شانگهای و یانتیان چین و تانجون پلاپاس مالزی آغاز و سپس از طریق دریای سرخ و کانال سوئز راهى بزرگترین بنادر اروپایى شد.
این کشتى غول پیکر که امکان بارگیری کانتینر در هشت طبقه بر روی عرشه را داراست، در سفر اروپایى خود علاوه بر بندر روتردام هلند در بنادر برمهاون آلمان، گدانسک رومانى، آرهوس دانمارک و گوتنبرگ سوئد پهلو مىگیرد و عملیات تخلیهوبارگیری کانتینر بر روی آن انجام مىپذیرد.
خط کشتیرانى مرسک در مجموع ساخت 20 فروند از این نوع کشتی (هریک با ظرفیت 18000 TEU) را سفارش داده ونوع آنها را EEE یا همان Triple-E مىخواند که بهتدریج پس از تحویلگیری وارد چرخه حمل و نقل دریایى بین آسیا و اروپا مىشوند.
[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: MAERSK: غول صنعت دریایی جهان
بدون شرح..... درباره کانتینربرهای سری Triple E class
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/