ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با علم و تكنولوژي به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

پست توسط Java »

 ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر 
قصد داشتم این خبر و عکس هاش رو چند روز پیش خدمت شما دو ستان ارائه کنم ولی بهتر بود صبر کنم تا خبر توسط خبر گزاری های رسمی انتشار پیدا کنه! بخصوص اینکه این خبر گزاری ها خبر های تصویری هم گذاشته اند.... که خوب دیگه لازم نیست من عکس های خودم رو با توجه به برخی مسایل قرار بدهم.
من جرثقیل در طول عمرم زیاد دیده ام , اونقدر که نتونید تصور کنید! از جر ثقیل های دروازه ای و زرافه ای تا کرین های چند صد تنی و...!!! اما این غولی که من دیدم یه چیز دیگه بود


از عظمتش هر چی بگم کم گفتم. اما برای اولین بار بود که همچین سرعت عملی رو در نصب و راه اندازی از یک اکیپ ایرانی میدیدم. امیدوارم توی یه فرصت مناسب مطالب کاملی رو در مورد مراحل و سرعت بالای مونتاژش تقدیم کنم.( در حال حاظر جرثقیل بطور کامل سر پا شده ولی تصاویر مربوط به چند روز پیش میباشد )

[HR]

به گزارش خبرنگار مهر([External Link Removed for Guests])، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) عصر پنجشنبه در بازدید از آخرین مراحل ساخت بزرگترین جرثقیل دروازه‌ای خاورمیانه اظهار داشت: این جرقثیل دارای 108 متر ارتفاع و سه‌هزار و 700 تن وزن است که دارای ظرفیت باربری یک‌هزار تن است.

 [External Link Removed for Guests] 
مهدی اعتصام از ساخت این جرثقیل توسط متخصصان داخلی در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) خبر داد و اضافه کرد: این جرثقیل دارای طول دهانه آن 153 متر است که طول خط ریل مسیر حرکت جرثقیل 440 متر است و برای ساخت و برپایی این جرثقیل 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به تشکیل این جرثقیل از دو کالکسه، ادامه داد: کالسکه بالای این جرثقیل شامل دو هوک 300 تنی و کالسکه پایین نیز یک هوک 500 تنی و یک هوک فرعی با ظرفیت 30 تن برای بلند کردن بارهای سبک دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از ساخت یک جرثقیل با ظرفیت شش تن برای انجام کارهای تعمیراتی مورد نیاز روی تیر اصلی جرثقیل خبر داد و بیان داشت: وزن کلی جرثقیل سه هزار و 700 تن شامل سه هزار و 400 تن وزن سازه و 300 تن وزن ماشین‌آلات، تجهیزات برق و مکانیک است.

وی به ساخت پایه‌های این جرثقیل به صورت هشتی‌شکل اشاره کرد و افزود: این پایه ها در هر طرف روی 24 چرخ و در مجموع 48 چرخ نصب شده است که نیروی محرکه آن توسط الکتروموتورهای نصب شده روی چرخ ها تامین می‌شود.

اعتصام به فضای تحت پوشش این جرثقیل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: چرخ‌های جرثقیل روی دو خط ریل به طول 440 متر حرکت کرده و سرتاسر حوضچه خشک کارخانه کشتی سازی جزیره صدرا را پوشش می‌دهد.

وی به مراحل ساخت این جرثقیل اشاره کرد و گفت: پس از پایان مرحله ساخت بلوک‌ها و سازه جرثقیل، نصب بلوک‌ها به یکدیگر، تکمیل پایه‌ها و تیر اصلی آن مرحله نصب تجهیزات برق و مکانیک جرثقیل در اواسط سال 90 آغاز شد.

اعتصام به نصب نهایی این جرثقیل از اواسط سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با ساخت سازه و نصب تجهیزات برق و مکانیک، مراحل ساخت فونداسیون خطوط ریل جرثقیل نیز عملیاتی شد که شامل خاک برداری، شمع کوبی، زیرسازی وساخت دال بتنی بود.

وی ادامه داد: به منظور تثبیت و بالابردن ظرفیت باربری خاک در محل ساخت فونداسیون خط ریل از تعداد 368 شمع فولادی به طول 5/18 متر استفاده شده است و فونداسیون نیز با چهارهزار و500 متر مکعب بتن ریزی ساخته شده است.

اعتصام به برپایی کامل این جرثقیل تا دو روز اینده اشاره کرد و افزود: این جرثقیل در یک دوره دو ماهه عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به ساخت این جرثقیل در شرایط تحریم و فشارها و تهدیدات خارجی، اضافه کرد: این جرثقیل برای اولین بار در کشور ساخته می شود و در هیچ کدام از یاردهای موجود در کشور و منطقه خلیج فارس و خاورمیانه جرثقیلی با این ظرفیت وجود ندارد.

 [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests] 
    [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests] 
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 1212
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸, ۱۰:۵۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2116 بار
سپاس‌های دریافتی: 5462 بار

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

پست توسط anybody »

ماشاالله....خدا قوت
خواب دیدم قیامت شده است .

هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ ایرانیان.
خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»
گفت:«می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»
خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...»
نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یادهندوستان کند خود بهتر از هرنگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله بازگردانیم!
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 335
تاریخ عضویت: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵, ۱:۵۵ ق.ظ
محل اقامت: iran
سپاس‌های ارسالی: 594 بار
سپاس‌های دریافتی: 994 بار

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

پست توسط hany »

:-O :-O :-O
درست کردن جرثقیل دروازه ای در این ابعاد خیلی سخته...
گر به خود آیی به خدا رسی
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1454
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8701 بار
سپاس‌های دریافتی: 13240 بار

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

پست توسط Java »

با سلام مجدد خدمت دوستان سنترالي!
حال كه يكي از بزرگ ترين جرثقيل هاي دروازه اي جهان در كشورمان در حال نصب ميباشد، تصميم گرفتم شما علاقه مندان رو با بزرگترين جرثقيل دروازه اي جهان آشنا كنم! اميد كه مورد توجهتون قرار بگيره...

 [External Link Removed for Guests] 
بزرگ ترين جرثقيل دروازه اي (پلي شكل) جهان كه در حال حاظر ساخته شده است ( و البته هنوز نصب نگرديده است) ، كرين ساخت شركت Konecranes ميباشد. اين جرثقيل به سفارش شركت برزيلي
Engevix Construções Oceânicas (‘Ecovix’) ساخته شده و هفته پيش جهت نصب وارد Rio Grande do Sul در جنوب كشور برزيل گرديده است!
سفارش ساخت اين كرين غول پيكر 6500 تنی كه توانايي ليفت 2000 تن بار را دارد، در سال 2011 ميلادي به شركت Konecranes (سازنده بزرگ ترين جرثقيل دروازه اي جهان با بيش از 50 سال سابقه در زمينه ساخت و نگهداري از جرثقيل هاي دريايي ) داده شد.
ساخت اجزاء اين كرين در كشور هاي فنلاند و كره جنوبي و از اكتبر سال پيش آغاز شده بود تا در نهايت مونتاژ و نصب پاياني طبق برنامه زمانبندي تا پايان سال جاري ميلادي در يارد كشتي سازي Polo Naval do Rio Grande انجام گيرد. در حقيقت سفارش ساخت اين كرين به جهت مونتاژ نمودن 8 بلوك كشتي هاي FPSO مي باشد.
مدير عامل Ecovix ،آقاي Gerson de Mello Almada در اين باره ميگويد:
با نصب جرثقيل دروازه اي Goliath ما به سمت بهره وري و بازدهي بيشتر و بهتر خواهيم رفت و شرايط جهت ورود موثر تر ما به عرصه رقابت هاي ساخت محصولات دريايي در داخل و عرصه های بين المللي فراهم ميگردد. ما طرح هاي ديگري نيز جهت توسعه و ساخت يارد هاي كشتي سازي ديگر در برزيل داريم!

  دروازه ای Goliath پس از پایان ساخت سوار بر کشتی در حال حرکت بسوی بندری در جنوب  
 [External Link Removed for Guests] 
    [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests]  [External Link Removed for Guests] :
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Major
Major
پست: 270
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱, ۱۰:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 227 بار
سپاس‌های دریافتی: 1195 بار

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

پست توسط 144 »

سلام. :razz:
چند درصد این جرثقیل ساخت داخل میباشد و در رتبه چندم دنیا قرار دارد؟ممنون عجب چیزی :-O
در تمام رنج هایی که میکشی "صبر[COLOR=#000000]" اوج احترام به حکمت خداوند است 
ارسال پست

بازگشت به “انجمن علم و فناوري”