معرفی هواپیمای هیبریدی ESTOLAS آمیخته ای از مشخصات هواپیما، بالگرد، هواناو و بالون
همانگونه که در کوشش های پیگیر کمکی-امدادی در طی طوفان هایان فیلیپین مشاهده شد، مدد و حمایت از پرسنل و قربانیان مناطق مصیبت زده از دشواری های عمده می باشد به این علت که همگی بسترها از قبیل باندهای فرودگاه ها که در این حادثه صدمه دیده و غیرقابل استفاده گردیده اند. حال طرح جدید از مدلی هواپیما که شاخصه ها و ویژگی های بالون، هواپیما، هلی کوپتر و هواناو را در هم آمیخته است و به مثابه قسمتی از طرح تیک آف و فرود سریع و کوتاه مدت بر روی سطحی (ESTOLAS* ) که بوسیله مجمع تحقیقاتی و عملیاتی اروپا در دست توسعه و اقدام است که قادر است به برطرف نمودن این مشکلات کمک خواهد نمود.
هواپیمای ترکیبی ESTOLAS که متشکلاز طراحی کوتاه و تناوری است و موتورهای ملخی آن در پس بدنه اصلی صفحه ای مانند آن که جایگاه روتور آن همانند یک بالگرد است، تعبیه شده است.

این هواپیما تقریبا کاملا متشکل از مواد کامپوزیت کم وزن می باشد و حاوی بدنه ای که قادر است با هلیوم به جهت پایین نگه داشتن وزن بیشتر و تامین قدرت بالابری اضافی، انباشته شود.
این مزیت ها به آن در تیک آف و فرود در سرعت کم تر بر روی باندهای کوتاه مدد می رساند و اگر باند فرود عادی قابل دسترس نباشد، این هواپیما قادر است از دامنه کوسن هوایی و چرخ های اسکی خود به منظور تیک آف و فرود بر روی همه سطوح طبیعی مثل صحراها، باتلاق ها، آب و یا حتی برف استفاده نماید.
تیم سازنده این طرح در حال بررسی چهار اندازه از ESTOLAS می باشند که شامل: انواع کوچک، متوسط، سنگین و فوق سنگین با حداکثر حمل بار از زیر ۳٫۳ تن گرفته تا بیش از ۴۴۰ تن می باشند.
همسان و یکنواخت کننده این طرح، السکاندر گامالیو از دانشگاه فنی ریگا در لیتوانی اظهار داشته که نمونه فوق سنگین ESTOLAS قادر به تیک آف و فرود در فاصله ۱۷۵ متری است در صورتی که نمونه کوچک آن توانایی این عملیات را در ۷۵ متری خواهد داشت.

نسبت های بار نیز به میزان ۱٫۵ تا دو برابر بالاتر از جت های معمولی و یا هواپیماهای ملخی می باشند و به علاوه مصرف سوخت کمتر به این هواپیما قدرت تحویل محموله هایی را به اقصی نقاط کره زمین بدون سوخت گیری دوباره خواهد دادد.
و مصرف سوخت پایین تر این هواپیمای هیبریدی آن را هم سطح با وسایل حمل و نقل ریلی از نظر هزینه قرار داده است در صورتی که نقصان و کاستن انتشار گاز CO2 در آن این وسیله را به وسیله ایی با کارایی بیشتر به منظور حمل و نقل هوایی برای محیط زیست مبدل ساخته است.

سوای بر استفاده از این هواپیما درعملیات امداد رسانی، گروه پیشرفت و توسعه بر این عقیده استوار است که ESTOLAS دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از قبیل: برنامه های دفاعی، تجاری، توریستی و حمایتی به منظور ساخت و بهره برداری از میادین نفت و گاز از راه دور می باشد.
و همچنین این نمونه دارای پتانسیل ارائه حمل و نقل هوایی با صرفه تر و ارزان تر و کارگشاتر بین شهرها با بهره جستن از باندهای کنونی و فرودگاه ها و شهرهای کوچک تر که از اینگونه امکانات بی بهره می باشند.

[*][External Link Removed for Guests]
[*]حجم فایل:۴٫۴ KB
[*]رمز بازگشایی: [External Link Removed for Guests]
منبع:[External Link Removed for Guests] پرواز و فرود در باندهای بسیار کوتاه در هر جای ممکن [External Link Removed for Guests] * : Extremely Short Take Off and Landing On any