redcard عزيز با تشکر بابت مطلب جالبی که در فروم قرار داديد ولی فکر ميکنم جملات بالا چيزی جز کلمات نامفهوم برای ديگر کاربران عزيز نباشه . ايکاش اگر قرار بود خلاف مقررات فروم رفتار بشه و زبانی غير از زبان شيرين فارسی در اين انجمن دوست داشتنی بکار رود حداقل از زبان انگليسی که بيشتر کاربران عزيز به اون آشنايی دارند استفاده ميشد . به هر صورت ضمن سپاس مجدد از قرار دادن مطلب بالا با کسب اجازه از مديريت فروم متن انگليسی همين مطلب رو قرار ميدهم . البته اساتيد به نظر من بهتر است که بعد از مدت زمان محدودی هر دوی مطالب را پاک کنند تا خدای نکرده پايه گذار سنتی غلط نشويم . با تشکر .
First supersonic experimental aircraft for a VTOL interceptor. A total of 457 test flights were carried out with the VJ 101 C-X1 and the C-X2. Testing focused on the aircraft's supersonic capability, the usage of the entire installed engine capacity for vertical takeoff and landing, the tilting of the engine pods, hover control using thrust modulation, and the usage of afterburners for transitions.
Wingspan 6.61m (21.69ft), construction weight 4,900 kg (10,800lbs), flying weight 6,100 kg (13,450lbs), max. speed Mach 1.08. Six RR/MAN Turbo RB 145 jet engines with 12.2kN (1250kp) thrust each (two in the fuselage to provide vertical thrust, four in two tilting pods at the end of either wing).
kp
All rights reserved. No copies permitted!
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]