
اين چه هواپيماييه !
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 530
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ق.ظ
- محل اقامت: اصفهان
- سپاسهای ارسالی: 36 بار
- سپاسهای دریافتی: 140 بار
- تماس:
-
- پست: 152
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۹:۱۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 180 بار
- سپاسهای دریافتی: 201 بار
ft نوشته شده:اینها را جای دیگه هم گذاشتم فکر می کنید چی هستند؟
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ftجان درمورد تصویراولی پیداکردنش مثل گشتن دنبال سوزن توی انبارکاه هست،چون روسها هواپیماهای شبیه به این زیاددارند.
ولی احتمالامیشه بازیرورو کردن این 6سایت زیرجواب شما روپیداکرد:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصویردومی هم شایدمدلی از yak-130 باشه که دوسکانه ساخته شده.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
[External Link Removed for Guests]
EM-10 Bielik جت اموزشي ساخت لهستان (ZRPSL)
طول: 9 متر
ارتفاع: 50/2 متر
دهانه بال: 60/6 متر
خدمه : دو نفر
موتور: جنرال الكتريكJ 85 با توان 5/13 كيلو نيوتن
وزن خالي: 1700 كيلو گرم
حداكثر وزن 2500 كيلو گرم
حداكثر سرعت : 1000 كيلومتر بر ساعت
برد: 2500 كيلومتر
اوجگيري: 75 متر بر ثانيه
[External Link Removed for Guests]
نماي داخلي
EM-10 Bielik جت اموزشي ساخت لهستان (ZRPSL)
طول: 9 متر
ارتفاع: 50/2 متر
دهانه بال: 60/6 متر
خدمه : دو نفر
موتور: جنرال الكتريكJ 85 با توان 5/13 كيلو نيوتن
وزن خالي: 1700 كيلو گرم
حداكثر وزن 2500 كيلو گرم
حداكثر سرعت : 1000 كيلومتر بر ساعت
برد: 2500 كيلومتر
اوجگيري: 75 متر بر ثانيه
[External Link Removed for Guests]
نماي داخلي
- پست: 176
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷, ۳:۳۷ ب.ظ
- محل اقامت: I.R.IRAN
- سپاسهای ارسالی: 15 بار
- سپاسهای دریافتی: 179 بار
- تماس:
shahbaz جان متشکر از دقت شما
چند وقت پیش در یک سایت نطامی امریکایی با چاپ این عکس ادعا کرده بود که شفق کپی برداری شده ویا تحت لیسانس این هواپبما است در حالی که
تفاوتها بسیار زیاد است خواستم دوستان از طریق طرح این سوال وبررسی وجستجو اطلاعات بیشتری بدست بیاورند
عکس اول مربوط به نمونه ای عمود پرواز از mig 21 است
چند وقت پیش در یک سایت نطامی امریکایی با چاپ این عکس ادعا کرده بود که شفق کپی برداری شده ویا تحت لیسانس این هواپبما است در حالی که
تفاوتها بسیار زیاد است خواستم دوستان از طریق طرح این سوال وبررسی وجستجو اطلاعات بیشتری بدست بیاورند
عکس اول مربوط به نمونه ای عمود پرواز از mig 21 است
باور کنيم ما ميتوانيم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 176
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷, ۳:۳۷ ب.ظ
- محل اقامت: I.R.IRAN
- سپاسهای ارسالی: 15 بار
- سپاسهای دریافتی: 179 بار
- تماس:
TOPGUN نوشته شده:/
دوست عزيز
عمود خيز صحيح است نه عمود پرواز
اکثر هواپيماها عمود پرواز هستن
اگر ترجمه انگليسي به فارسي ميكنيد بايد بگويد عمود نشين . كلمه عمود خيز من دراوردي است.
عمود پرواز لحن مرسوم و نام متداول اين نوع از هواپيماهاست
فكر ميكنم محل بحث لغت شناسي در اين قسمت نباشد.
در ضمن پاس داشتن پارسي به اين نيست كه بجاي ص از س استفاده كنيد . باابداء كلمات با ديكته غلط فقط به زبان و فرهنگ خود لطمه مي زنيم از كلمات پارسي استفاده كنيد ومعماي لغتي طرح نكنيد.
باور کنيم ما ميتوانيم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]