مبحث مقايسه F-15E Stirke Eagle و Su-34

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماها به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
فکر مي کنم با توجه به تيره شده و تيره مانده ابدي روابط با روم، سوخوي34 و ميگ31 دو تا از بهترين گزينه ها براي تجهيز
IRIAF هستن. :-o
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

من شخصا از سوخو-34 خوشم نمياد و سوخو-30 را ترجيح ميدهم به دو دليل :

1- اين بمب افکن هرگز با تواناييهاي استراتژيکي به ايران فروخته نميشود.

2- سوخو-30 در نبرد هوايي سرتر هست.
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, من هم نظر سعیدجان رو دارم. سوخو 34 رو حتی اگر ایران
روابط حسنه هم با روم داشته باشه به ما نخواهند فروخت. در ضمن، ما که قصد
بمباران آمریکا رو نداریم، پس جنگنده ای که نقش های هوایی رو هم بتونه ایفا
کنه و هم اینکه توانایی های جنبی GA هم داشته باشه برای ما بهترین انتخابه
که در این مورد یعنی Su-30. :o
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
سوخوي34 يک بمب افکن تاکتيکي ميان برد در حد سوخوي24 هستش ولي با امکانات رزم هوايي و مانورپذيري بهتر.
من فکر مي کنم با توجه به اينکه روسها دارن سوخوهاي24 خودشون رو از رده خارج مي کنن، ايران بياد و اين سوخوهاي24 رو به قيمت پائين از روسيه بخره و اونها رو اورهال کنه. هر چي که باشه از F-4 هاي گراند شده و F-7 هايي که امنيت خيلي پائيني دارن بسيار بهتر هستش.
براي برتري هوايي هم اگر به ايران ميگ31 نمي فروشن بيايم و از همون MiG-29A هاي روسيه بخريم که بعيد مي دونم مشمول تحريم باشن. به هرحال سايه نيروي هوايي اگرچه جنگنده ي مناسب و به روز هم نداشته باشه از نبودش خيلي بهتره. :?
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

نظر من اين هست که بياييم و تحت امتياز روسيه جنگنده آذرخش را با تجهيزات روسي مونتاژ کنيم.

مثلا 30 فروند در سال به مدت 10 سال.

اگر آذرخش با يک راداري که بردش 120 کيلومتر هست و از موشک آر-77 استفاده ميکند تجهيز شود ميتواند به عنوان يک

ميانبر براي نيروي هوايي عمل بکند و تا زماني که ايران بتواند خودش جنگنده پيشرفته بومي طراحي و توليد کند مناسب هست.

در کنار اين 300 تا آذرخش هم خريد 200 تا ميگ-29 براي برتري هوايي و ارتقاي جنگنده هاي کنوني با تجهيزات روسي توليد

داخل مناسب هست.

:-(
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
مسئله اينه که چيزي به نام آذرخش توليد نميشه بلکه معدودي از اف5 هاي سالم باقي مانده از جنگ رو
با موتورهاي RD-33 تجهيز کردن. براي توليد کامل محصولي مثل آذرخش بايد بدنه، سيستم هيدروليک،
سيستم ارابه هاي فرود، سيستم هاي ناوبري، سيستم رادار، سيستم هاي آويونيک و . . . توليد بشن که اين امر
تا سالها از عهده ي ايران خارج هستش. :-(
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

فکر نميکنم که توليد آذرخش فراتر از توان صنعتي کنوني ايران باشد.

بجاي توليد به اصطلاح خودروي ملي و فروش با 3 برابر قيمت ميتوان بر روي ساخت بدنه و قطعات و سيستم هيدروليک و ... هواپيما کرد و نيز از کمکهاي خارجي نيز استفاده کرد.

به هر حال با يک سرمايه گذاري 10 ميليارد دلاري و تزريق سالانه 2 ميليارد به اين مبلغ ظرف 15 سال ايران ميتواند اف-16 توليد کند.

با توجه به درآمد نفتي 10 ميليارد سرمايه اوليه و بعدا 2 ميليارد دلار در سال براي ايران امکام پذير هست.

ولي مشکل اين است که ... :cool:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
اينهايي که شما مي فرمائيد کاملن درسته هستش ولي اينجا ايران هست و برنامه ريزي و مديريت کلان کشور در جهت توليدات احمقانه اي مثل سمند و پژو 206 صندوقدر استوار هست تا ايجاد و احياء صنعت بسيار مهمي مثل هواپيماسازي. :?
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

درست مي فرماييد و مسئولان غافل از اين هستند که امروزه در صنايع خودروسازي از تجربيات صنايع هوافضا نيز استفاده ميشود.
:-x
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Saeid12345, ایران در حال حاضر قادر به ساخت هیچ جنگنده مستقلی
نیست و حتی با جرات میگم که قادر نیست هواپیمایی در حد Cessna Caravan
هم بسازه. در ضمن شما صحیح می فرمایید. همین علم آیرودینامیک در علم
اتومبیل سازی کاربرد بسیار گسترده ای دارد.

در ضمن برای چنین برنامه هایی، راستش را بخواهید کار از جای دیگر لنگ است...
New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۱:۳۵ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط kianoosh »

آرمان جان ولی باید اینو قبول کنی که تکنولوژی وتجهیزات روسی یه چیز دیگه است و روسیه همیشه سرآمد بوده و هست :( :-o :smile:
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

kianoosh, برام بسيار جالبه که بدونم کي تکنولوژي روسي هميشه سرآمد بوده است؟
لطفاً با دليل و مدرک صبحت کنيد. :)
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماها”