ساخت موتور آمریکایی هواپیمای MC-21 در روسیه

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 121
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱, ۲:۳۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 367 بار
سپاس‌های دریافتی: 819 بار

ساخت موتور آمریکایی هواپیمای MC-21 در روسیه

پست توسط sam1992 »

شرکت‌های موتورسازی ساترن روسیه و پرات اندویتنی آمریکا به دنبال تشکیل یک شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک به منظور ساخت موتور هواپیمای Mc-21 در روسیه می‌باشند. در حال حاضر موتور PW1400G که توسط شرکت پرات اندویتنی تولید شده است گزینه اصلی شرکت ایرکوت برای هواپیمای Ms-21 می‌باشد.
 تصویر 



شرکت پرات اندویتنی مدتی است که به دنبال افزایش همکاری‌های خود با شرکت‌های روسی است. این شرکت پیش از این بیش از ۲۵ درصد از مالکیت شرکت موتورسازی پرم روسیه را در اختیار گرفته بود. شرکت پرم سازنده موتور PD-14 می‌باشد که به عنوان گزینه‌ای دیگر برای هواپیمای Mc-21 مطرح شده است.
همچنین شرکت پرت اندویتنی در توسعه موتور PS-90A نصب شده بر روی هواپیمای توپولوف TU-204SM به صورت فعال با کنسرسیوم آویادیویگاتل، سازنده روسی این موتور همکاری نمود.



 تصویر  PS-90A 
 

تصویر
  تصویر 
 تصویر 
 PD-14

  هواپيماي Mc-21 از نوع هواپيماهاي 2 موتوره مسافري برد متوسط با ظرفيت 150 تا 210 نفر است كه توسط شركت‌هاي هواپيماسازي ايركوت زير نظر هواپيماسازي متحد روسيه در حال ساخت می‌باشد.
قرار است اولين سري از اين هواپيما در سال 2017 با قيمت تقريبي هر فروند 35 ميليون دلار به خريداران تحويل داده شود.
 تصویر  خانواده هواپيماي Mc-21 

........................................................
 avid & oboronprom & HITNA & aviationnews 
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 121
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱, ۲:۳۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 367 بار
سپاس‌های دریافتی: 819 بار

Re: ساخت موتور آمریکایی هواپیمای MC-21 در روسیه

پست توسط sam1992 »

 هواپیمای MC-21 در انتظار موتور روسی 


شرکت روسی آویادیویگاتل تغییرات انجام شده بر روی موتور نسل پنجمی PD-14 به منظور نصب این موتور بر روی هواپیمای MS-21 را اعلام کرد.


 تصویر 


مهندسین شرکت آویادیویگاتل به منظور کاهش خطرات احتمالی برای خطوط روغن و سامانه خنک کننده، گیربکس انتقال دهنده نیرو به زیرسامانه‌های موتور را به همراه ملحقات آن از نزدیکی هسته موتور به زیر نازل منتقل نمودند. علاوه بر این به منظور کاهش وزن و ابعاد، توربین فشار پایین را مورد طراحی مجدد قرار داده و با بهینه سازی آیرودینامیکی مسیر جریان گاز راندمان توربین را افزایش دادند.
از دیگر تغییرات انجام شده تغییر مکانیزم معکوس کننده بردار نیروی رانش می‌باشد. همچنین با استفاده از مواد کامپوزیتی فیبر کربن در بخش‌های ورودی هوا و قطعات نازل تلاش شده تا از وزن موتور کاسته شود. این شرکت همچنین به منظور بهبود محفظه احتراق با یکی از زیرمجموعه‌های شرکت موتورسیچ اوکراین همکاری می‌کند.

آزمایش‌های نهایی این موتور جهت دریافت گواهینامه پروازی برای سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شده است. پس از آن مشتریان می‌توانند از میان دو گزینه موتور غربی PW-1400G شرکت پرات اندویتنی که هم‌اکنون بر روی هواپیمای MS-21 استفاده می‌شود و موتور شرقی PD-14 شرکت پرم یکی را برای نصب بر روی هواپیماهای سفارش داده شده انتخاب کنند.


خانواده هواپيماي MS-21 از نوع هواپيماهاي 2 موتوره مسافري برد متوسط با ظرفيت 150 تا 230 نفر است كه توسط شركت‌هاي هواپيماسازي ايركوت زير نظر هواپيماسازي متحد روسيه در حال ساخت می‌باشد. قرار است اولين سري از اين هواپيما در سال 2017 با قيمت تقريبي هر فروند 35 ميليون دلار به خريداران تحويل داده شود.


...........................

HITNA
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”