لغو محرومیت و بازگشت مجدد ناوگان F-35 Lightning II به آسمان

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

لغو محرومیت و بازگشت مجدد ناوگان F-35 Lightning II به آسمان

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 لغو محرومیت پروازی و بازگشت مجدد ناوگان [COLOR=#C00000]F-35 Lightning II به آسمان

  
 [External Link Removed for Guests]
US Air Force F-35 AF2 at Edwards AFB 
   انجمن های تخصصی
:
در پی دستور Pentagon مبنی بر لغو محرومیت و زمینگیری ناوگان 51 فروندی جنگنده های F-35 به دلیل کشف ترک در تیغه توربین موتور یکی از آنها, پرواز مجدد این جنگنده نسل پنجم بزودی آغاز میگردد. در روز پنجشنبه گذشته مصادف با 28 فوریه 2013, کمپانی Pratt & Whitney به عنوان سازنده موتور این هواپیما, پس از بررسی های دقیق انجام شده بر روی موتور معیوب, اعلام نمود دلیل ایجاد این ترک در فشار کاری بیش از حد نهفته است و نیازی به ادامه زمینگیری ناوگان وجود ندارد. در روز 19 فوریه سال جاری, تکنیسین های پایگاه هوایی Edwards کالیفرنیا در حین انجام بازرسی های دوره ای بر روی دومین هواپیمای آزمایشگر این پایگاه (AF-2) متوجه وجود ترک 0.6 اینچی در پره توربین موتور آن گردیدند. این یافته فنی پس از 3 روز موجب شد تا کلیه پروازهای این ناوگان به حالت تعلیق درآیند. در همان زمان بخش آسیب دیده توربین به همراه سایر سخت افزارهای مربوطه جهت بررسی و ریشه یابی علت سانحه به مجموعه موتور سازی Pratt & Whitney واقع در شهر Middletown ایالت Connecticut ارسال گردیدند.

    [External Link Removed for Guests] 
Pratt & Whitney    
به گفته Matthew Bates سخنگوی کمپانی Pratt & Whitney: پس از بررسی های اولیه مشخص شد دلیل ایجاد این ترک در فشار کاری بسیار بالای موتور نهفته میباشد که ممکن است در اثر استفاده مداوم از پس سوز قدرتمند و شرایط آزمایش سخت نشات گرفته باشد. بازرسی های انجام شده بر روی سایر F-35 های  ,
هیچگونه اثری از وجود ترک های مشابه را به همراه نداشت, بنابراین نیازی به تغییر طراحی موتورهای F-135 وجود ندارد. اما برای حصول اطمینان و پیشگیری از عواقب احتمالی, از این پس بازرسی های دقیق موتور در ازای هر 50 ساعت پیشین و  ,   هر 25 ساعت پرواز انجام میگردد. پس از بررسی های دقیقتر مشخص شد این موتور بیش از 4 بار در معرض عملیات های سنگین و دمای بسیار بالا قرار گرفته است که بطور معمول برای سایر F-35 های در حال خدمت امری طبیعی تلقی نمیشود و میتواند دلیل اصلی ایجاد ترک قلمداد گردد. بر اساس گزارش رسمی تیم تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا, این نمونه به عنوان داغترین موتور در طول برنامه توسعه حضور داشته است و بیشترین میزان گرما را تجربه نموده.


منبع: [External Link Removed for Guests]
 

  [HIGHLIGHT=#ffc000]  کپی برداری از این مطلب, تنها با ذکر نام   به عنوان منبع مجاز میباشد.     
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”