انجمن های تخصی: [COLOR=#000000]Lockheed Martin و NASAبا انجام نخستین پرواز X-56A موسوم به Multi-Utility Technology Testbed (بستر تکنولوژی چند منظوره) در تاریخ 26 جولای سال جاری در مرکز تحقیقات پروازی Dryden سازمان NASA واقع در پایگاه هوایی Edwards, یک گام بزرگ در رابطه با توسعه تکنولوژی کنترل فعال هواپیماهای بدون سرنشین برداشتند. X-56A یک هواپیمای مدولار و نوآورانه جهت تحقیقات پروازی روی تکنولوژی های کنترل فعال هواکشسان (Aeroelastic) همچون: جلوگیری از لرزش های مخرب آیرودینامیکی (Flutter) و تمایل به فرونشست بار (Load) بر سطح بدنه میباشد. Flutter یک پتانسیل بی ثباتگر مخرب است که متیواند از طریق همرفت نیروهای آیرودینامیکی و تاثیر آنها بر سازه هواگرد ایجاد گردیده و سپس همسو با سایر ارتعاشات طبیعی آن ادامه یابد. این پدیده دقیقا" همانی است که در سال 1940 باعث فروپاشی و ریزر پل Tacoma Narrows در ایالات متحده شد.
[External Link Removed for Guests]
X-56A دارای بدنه چندگانه و سخت میباشد که در خارج از پوشش پرواز خود فاقد هرگونه ثبات هواکشسان است و صرفا" توسط سیستم کنترل پرواز داخلی میتواند تعادلش را حفظ نماید. در نخستین آزمایش, X-56A به مدت 14 دقیقه پرواز در ارتفاع پایین را به انجام رساند در حالیکه خدمه زمینی در حال ارزیابی وضعیت کلی و فرمانپذیری آن در سرعت 70 نات بودند. کلیه اطلاعات کالیبراسیون سرعت هوایی با استفاده از داده های GPS اندازه گیری گردند. ارزیابی هدایت پذیری هواپیما در سرعت های حدود 60 نات و در طول مرحله تقرب (Approach) نیز مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا" هواپیما با موفقیت کامل این آزمایش را پشت سر گذاشت. طراحی X-56A بگونه ای است که میتواند طیف گسترده ای از مفاهیم و تکنولوژی های پیشرفته آیرودینامیکی را مورد ارزیابی و آزمایش قرار بدهد.
[External Link Removed for Guests]
JetCat P400
این هواپیما با دهانه بال 8.53 متر و وزن حدود 218 کیلوگرم, قدرت پیشران خود را توسط 2 عدد موتور JetCat P400 با تکنولوژی Turbojet تامین مینماید و با توجه به طراحی اختصاصی اش, امکان نصب و باز تعویض بال ها در زمان بسیار اندک فراهم شده است. نتایج به دست آمده از تحقیقات X-56A برای توسعه تکنولوژی هواگردهای آینده مخصوصا" در نمونه های باریک پیکر, سبک و دارای بال های Aspect-Ratio بالا که بخش اعظمی از هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه هوایی و کم مصرف آینده و را تشکیل میدهند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. X-56A پس از اتمام آزمایشات پروازی در نیروی هوایی ایالات متحده, به بخش پروژه های بال ثابت سازمان NASA منتقل خواهد شد تا در آنجا سایر تحقیقات پیرامون سازه های سبک وزن و تکنولوژی های پیشرفته در جهت کاهش تولید گازهای گلخانه ای را پشت سر بگذارد.
Source
[External Link Removed for Guests]
با سپاس از [COLOR=#0070C0]Goebbels عزیز

[HIGHLIGHT=#ffc000]هرگونه کپی برداری از این مطلب, تنها با ذکر نام به عنوان منبع مجاز میباشد.