هواپيماهاي جديد براي شرکت ايران اير تورز
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
ایران هواپیمای "توپولف-204" را خریداری می کند
این هواپیماها از طریق کمپانی"ایلوشین فینانس" به ایران تحویل داده می شوند.
بعد از پایان دور دیگری از مذاکرات با طرف ایرانی \"الکساندر روبتسوف\" مدیر کمپانی \"ایلوشین فینانس\" با پیک صنعتی-نظامی مصاحبه ای انجام داد. خبر مهم این بود که کمپانی ملی هوایی \"ایران ایر\" قصد خریداری هواپیماهای \"توپولف-204-100\" را دارد.
س. آقای روبتسوف توافقنامه ای که هفته گذشته با کمپانی ملی هوایی ایران امضا کردید در چه رابطه بود؟
ج. توافقنامه ای که روز 24 شهریورماه به امضا رسید تعیین کننده پارامترهای مهم قرارداد اصلی می باشد. در آن ما در خصوص ویژگی های هواپیمای \"توپولف-204-100\" برای تحویل به ایران صحبت کرده ایم : یعنی تعداد هواپیماها، تاریخ تحویل آنها، قیمت و جدول بندی زمان اجرای قرار داد. طبق توافقنامه امضا شده ایران ایر پنج فروند هواپیمای \"توپولف-204-100\" را خریداری می نماید. همچنین پنج هواپیمای دیگر نیز برای آینده در نظر گرفته شده است. قرارداد آنها بعد از تحویل محموله اول منعقد خواهد شد. کل مجموع قرار داد در حدود 180-200 میلیون دلار می باشد.
س. با در نظر گرفتن توافقنامه جدید کارخانه \"آویا استار\" چگونه این هواپیماها را به سفارش دهنده تحویل خواهد داد؟
ج. قرار است که آغاز تحویل از جولای سال 2008 شروع می شود. بدین ترتیب \"آویا استار\" ابتدا محموله هواپیماهای \"توپولف-204-120CE\" مجهز به موتور های رولز رویس را که توافقنامه آنها در سال 2001 منعقد شده تحویل خواهد داد. سپس نوبت به هواپیماهای \"توپولف-204-100 و 100C\" سفارش کوبا خواهد رسید. بعد نوبت به هواپیماهای \"ولگا -دنپر\" و بعد از آنها نوبت به هواپیماهای سفارش کمپانیهای ملی هوایی سوریه و ایران خواهد رسید.
س. آیا طرف ایرانی بغیر از \"توپولف-204\" به هواپیمای دیگر روسی رغبت نشان داده است؟
ج. بله شرکای ما به دیگر هواپیماهای تولید روسیه نیز علاقه نشان داده اند. آنها تمایل دارند که با \"ایلوشین-96-300\" نیز پرواز کنند. از ماه اکتبر دو فروند از هواپیماهای یاد شده در ایران تحت بهره برداری قرار خواهند گرفت. ایران آنها را برای مدتی کوتاه از کمپانی هوایی \"کراسنویار\" (KrasAir) اجاره می نماید. اگر آنها از این مدل راضی باشند بحث خرید سه تا چهار فروند از آنها به میان خواهد آمد. این موضوع بعد از 6-12 ماه دیگر روشن خواهد شد. ایرانی ها اعلام کردند که اگر این مدل خود را در عمل خوب نشان دهد آنها برای خرید مدل های جدید این هواپیما تصمیم گیری خواهند کرد. به غیر از این \"سوخو-100\" که در کمپانی هواپیماهای غیر نظامی سوخوی در چارچوب برنامه هواپیماهای منطقه ای روسیه طراحی شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین موضوع هواپیماهای کوچک مدل \"آن-38\" که در کارخانه شهر نووسیبرسک کمپانی \"سوخوی\" مونتاژ می شوند نیز مطرح شد.
س. طرف ایرانی چه توصیه و شرایطی دارد؟
ج. آنها تمامی موضع های اختیاری اضافی که ما اغلب به خریداران خود پیشنهاد می کنیم را در خواست کردند. از جمله کابین به زبان انگلیسی همچنین عالی ترین سطح راحتی سالن با جدیدترین سیستم های سرگرمی برای مسافران هنگام پرواز. از جمله مسئله قدرت موتور هواپیما به دقت مورد بررسی قرار گرفته شد. آنها خواهان موتورهای قدرتمند PS-90 شدند چرا که ایران کشوری کوهستانی است و برای امنیت پرواز از برخی از فرودگاه ها بهتر است که هواپیماها به موتورهای قوی مجهز باشند. همچنین در خواست هایی در خصوص شرایط بهره برداری در دمای 50 + درجه سلسیوس ، فرود و پرواز از فرودگاهایی که در 3000 متری از سطح دریایی قرار دارند نیز در نظر گرفته شده است.
س. آیا در آینده هم دورنمای همکاری با \"ایران ایر\" وجود دارد؟
ج. اگر همه چیز به خوبی پیش رود این کمپانی 5 فروند دیگر \"توپولف 204\" خریداری خواهد کرد. بنا به ارزیابی های ما ایران نیاز به 30 فروند هواپیماهای دورپرواز دارد.
س. شما از امضای این توافقنامه چه احساسی داشتید؟
ج. خوشحالم که روند طولانی توافق بر سر تمامی مسائل به سر رسیده است. مذاکره با طرف ایرانی چند سال به طول انجامید. وبالاخره توافقات اصلی روی کاغذ با امضاهای ما ثبت شد. قرارداد نهایی را باید تا 15 دسامبر منعقد نماییم.
[External Link Removed for Guests]
این هواپیماها از طریق کمپانی"ایلوشین فینانس" به ایران تحویل داده می شوند.
بعد از پایان دور دیگری از مذاکرات با طرف ایرانی \"الکساندر روبتسوف\" مدیر کمپانی \"ایلوشین فینانس\" با پیک صنعتی-نظامی مصاحبه ای انجام داد. خبر مهم این بود که کمپانی ملی هوایی \"ایران ایر\" قصد خریداری هواپیماهای \"توپولف-204-100\" را دارد.
س. آقای روبتسوف توافقنامه ای که هفته گذشته با کمپانی ملی هوایی ایران امضا کردید در چه رابطه بود؟
ج. توافقنامه ای که روز 24 شهریورماه به امضا رسید تعیین کننده پارامترهای مهم قرارداد اصلی می باشد. در آن ما در خصوص ویژگی های هواپیمای \"توپولف-204-100\" برای تحویل به ایران صحبت کرده ایم : یعنی تعداد هواپیماها، تاریخ تحویل آنها، قیمت و جدول بندی زمان اجرای قرار داد. طبق توافقنامه امضا شده ایران ایر پنج فروند هواپیمای \"توپولف-204-100\" را خریداری می نماید. همچنین پنج هواپیمای دیگر نیز برای آینده در نظر گرفته شده است. قرارداد آنها بعد از تحویل محموله اول منعقد خواهد شد. کل مجموع قرار داد در حدود 180-200 میلیون دلار می باشد.
س. با در نظر گرفتن توافقنامه جدید کارخانه \"آویا استار\" چگونه این هواپیماها را به سفارش دهنده تحویل خواهد داد؟
ج. قرار است که آغاز تحویل از جولای سال 2008 شروع می شود. بدین ترتیب \"آویا استار\" ابتدا محموله هواپیماهای \"توپولف-204-120CE\" مجهز به موتور های رولز رویس را که توافقنامه آنها در سال 2001 منعقد شده تحویل خواهد داد. سپس نوبت به هواپیماهای \"توپولف-204-100 و 100C\" سفارش کوبا خواهد رسید. بعد نوبت به هواپیماهای \"ولگا -دنپر\" و بعد از آنها نوبت به هواپیماهای سفارش کمپانیهای ملی هوایی سوریه و ایران خواهد رسید.
س. آیا طرف ایرانی بغیر از \"توپولف-204\" به هواپیمای دیگر روسی رغبت نشان داده است؟
ج. بله شرکای ما به دیگر هواپیماهای تولید روسیه نیز علاقه نشان داده اند. آنها تمایل دارند که با \"ایلوشین-96-300\" نیز پرواز کنند. از ماه اکتبر دو فروند از هواپیماهای یاد شده در ایران تحت بهره برداری قرار خواهند گرفت. ایران آنها را برای مدتی کوتاه از کمپانی هوایی \"کراسنویار\" (KrasAir) اجاره می نماید. اگر آنها از این مدل راضی باشند بحث خرید سه تا چهار فروند از آنها به میان خواهد آمد. این موضوع بعد از 6-12 ماه دیگر روشن خواهد شد. ایرانی ها اعلام کردند که اگر این مدل خود را در عمل خوب نشان دهد آنها برای خرید مدل های جدید این هواپیما تصمیم گیری خواهند کرد. به غیر از این \"سوخو-100\" که در کمپانی هواپیماهای غیر نظامی سوخوی در چارچوب برنامه هواپیماهای منطقه ای روسیه طراحی شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین موضوع هواپیماهای کوچک مدل \"آن-38\" که در کارخانه شهر نووسیبرسک کمپانی \"سوخوی\" مونتاژ می شوند نیز مطرح شد.
س. طرف ایرانی چه توصیه و شرایطی دارد؟
ج. آنها تمامی موضع های اختیاری اضافی که ما اغلب به خریداران خود پیشنهاد می کنیم را در خواست کردند. از جمله کابین به زبان انگلیسی همچنین عالی ترین سطح راحتی سالن با جدیدترین سیستم های سرگرمی برای مسافران هنگام پرواز. از جمله مسئله قدرت موتور هواپیما به دقت مورد بررسی قرار گرفته شد. آنها خواهان موتورهای قدرتمند PS-90 شدند چرا که ایران کشوری کوهستانی است و برای امنیت پرواز از برخی از فرودگاه ها بهتر است که هواپیماها به موتورهای قوی مجهز باشند. همچنین در خواست هایی در خصوص شرایط بهره برداری در دمای 50 + درجه سلسیوس ، فرود و پرواز از فرودگاهایی که در 3000 متری از سطح دریایی قرار دارند نیز در نظر گرفته شده است.
س. آیا در آینده هم دورنمای همکاری با \"ایران ایر\" وجود دارد؟
ج. اگر همه چیز به خوبی پیش رود این کمپانی 5 فروند دیگر \"توپولف 204\" خریداری خواهد کرد. بنا به ارزیابی های ما ایران نیاز به 30 فروند هواپیماهای دورپرواز دارد.
س. شما از امضای این توافقنامه چه احساسی داشتید؟
ج. خوشحالم که روند طولانی توافق بر سر تمامی مسائل به سر رسیده است. مذاکره با طرف ایرانی چند سال به طول انجامید. وبالاخره توافقات اصلی روی کاغذ با امضاهای ما ثبت شد. قرارداد نهایی را باید تا 15 دسامبر منعقد نماییم.
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1236
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵, ۳:۱۲ ب.ظ
- محل اقامت: جايي درست وسط غربت شهر...انطرف تر از اب...در کنار خورشيد...
- سپاسهای دریافتی: 65 بار
- تماس:
Reza6662,
مگر اين قرارداد ها منتفي نشد؟قرار بود به جاي اين تابوت هاي پرنده ايران 140 ساخته و وارد ناوگان هوايي شود
مگر اين قرارداد ها منتفي نشد؟قرار بود به جاي اين تابوت هاي پرنده ايران 140 ساخته و وارد ناوگان هوايي شود
پاسگاه مرزي گدار... سراوان
جاده زابل به زاهدان ...تاسوکي
تقاطع بلوار بزرگمهر و معلم... زاهدان
بلوار ثارلله مجتمع نسترن ...زاهدان
پاسگاه مرزي ناجا... سراوان
تاريخ هيچ کدام را از ياد نخواهد برد...
جاده زابل به زاهدان ...تاسوکي
تقاطع بلوار بزرگمهر و معلم... زاهدان
بلوار ثارلله مجتمع نسترن ...زاهدان
پاسگاه مرزي ناجا... سراوان
تاريخ هيچ کدام را از ياد نخواهد برد...
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
همسفر با کوير,
پروژهء ساخت ايران140 علي الظاهر به مشکل برخورد کرده. البته توپولف204 هواپيمايي در کلاس بالاتر هست و از اين نظر يا ايران140 قابل قياس نيست.
به لینک زیر هم که در مورد ایران140 هست، بد نیست نیم نگاهی بندازی:
پایان حیات هواپیمای ایران140
پروژهء ساخت ايران140 علي الظاهر به مشکل برخورد کرده. البته توپولف204 هواپيمايي در کلاس بالاتر هست و از اين نظر يا ايران140 قابل قياس نيست.

به لینک زیر هم که در مورد ایران140 هست، بد نیست نیم نگاهی بندازی:

پایان حیات هواپیمای ایران140
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
ارتقاء ناوگان هوايي شرکت ايران اير
ارتقاء ناوگان هوايي شرکت ايران اير
خطوط هوایی ایرانایر در نظر دارد تا برای پیگیری پروژه نوسازی ناوگان هوایی خود و شرکت ایرانایرتور، از نسل جدید هواپیماهای روسی استفاده نماید.
قرار است 5 فروند هواپیمای توپولوف Tu-204-100s برای شرکت ایرنایرتور خریداری شود. همچنین دو فروند هواپیمای ایلیوشین Il-96-300s نیز برای استفاده کوتاه مدت در پروازهای اصلی ایرانایر از روسیه اجاره خواهد شد.
این قرارداد در 15 دسامبر سال جاری به امضا خواهد رسید. ایرانایر انتظار دارد تا تحویل این هواپیماها از نیمه دوم سال 2008 آغاز گردد و هر ماه یک فروند از این هواپیماها به ایران تحویل داده شود. شرکت ایرانایرتور هم اکنون 12 فروند هواپیمای توپولوف Tu-154Ms را در اختیار دارد.
به گفته مقامات روسی، این قرارداد بر خلاف قراردادهای قبلی شرکت توپولوف با کوبا، سوریه و زیمباوه برای فروش Tu-204s به آنها که حمایت و گارانتی دولت روسیه را به همراه داشته است از حمایت دولت روسیه بی بهره خواهد بود!
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2671&T=%20شرکت%20ايراناير%20براي%20ارتقاء%20ناوگان%20هوايي%20خود%20از%20روسيه%20کمک%20خواهد%20گرفت]منبع[/url]
خطوط هوایی ایرانایر در نظر دارد تا برای پیگیری پروژه نوسازی ناوگان هوایی خود و شرکت ایرانایرتور، از نسل جدید هواپیماهای روسی استفاده نماید.
قرار است 5 فروند هواپیمای توپولوف Tu-204-100s برای شرکت ایرنایرتور خریداری شود. همچنین دو فروند هواپیمای ایلیوشین Il-96-300s نیز برای استفاده کوتاه مدت در پروازهای اصلی ایرانایر از روسیه اجاره خواهد شد.
این قرارداد در 15 دسامبر سال جاری به امضا خواهد رسید. ایرانایر انتظار دارد تا تحویل این هواپیماها از نیمه دوم سال 2008 آغاز گردد و هر ماه یک فروند از این هواپیماها به ایران تحویل داده شود. شرکت ایرانایرتور هم اکنون 12 فروند هواپیمای توپولوف Tu-154Ms را در اختیار دارد.
به گفته مقامات روسی، این قرارداد بر خلاف قراردادهای قبلی شرکت توپولوف با کوبا، سوریه و زیمباوه برای فروش Tu-204s به آنها که حمایت و گارانتی دولت روسیه را به همراه داشته است از حمایت دولت روسیه بی بهره خواهد بود!
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2671&T=%20شرکت%20ايراناير%20براي%20ارتقاء%20ناوگان%20هوايي%20خود%20از%20روسيه%20کمک%20خواهد%20گرفت]منبع[/url]