هواپيماهاي جديد براي شرکت ايران اير تورز

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

نگرانی آمریکا از فروش هوایماهای روسی به ایران

پست توسط Reza6662 »

نگرانی آمریکا از فروش هوایماهای روسی به ایران

در حالیکه مذاکرات ایران و روسیه برای خرید هواپیما نهایی می‌شود، آمریکا نیز نگران از دست دادن بازار هوایماهای ایرباس در ایران است. آمریکا نگران این مطلب است که با باز شدن بازار ایران برروی هواپیماهای روسی، نه تنها بازار ایرباس در ایران بلکه بازار هواپیماهای غربی در کل خاورمیانه به خطر افتد و بازار برای هواپیماهای روسی مهیا شود.

در حقیقت آنچه آمریکایی ها به دنبال آن هستند، تامین منافع اقتصادی خود در ایران است.

اما پارادوکسی که دولتمردان آمریکایی با آن روبرو می باشند این است که اگر خود به ایران قطعات ایرباس را بدهند آنگاه تحریم را شکسته اند و از دیگر کشورها همانند روسیه نیز نباید انتظار عدم همکاری با ایران را داشته باشند و برنده نهایی این بازی نیز تنها روسیه خواهد بود.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2885&T=%20نگراني%20آمريکا%20از%20فروش%20هوايماهاي%20روسي%20به%20ايران]منبع[/url]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

مانع تراشی آمریكا در راه خرید هواپیماهای توپولف توسط ایران

پست توسط Reza6662 »

مانع تراشی آمریكا در راه خرید هواپیماهای توپولف توسط ایران

رئیس هیات مدیره شركت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: آمریكا درصدد مانع تراشی در مسیر خرید هواپیماهای توپولف از روسیه است ولی ایران همچنان مصمم به خرید این هواپیماها است.

پورمحمدی اظهار داشت: قرار بود مسئله خرید 5 فروند هواپیمای توپولف 204 توسط ایران از روسیه در مذاكرات آقای متكی با چرینكف مطرح شود ولی به دلیل اختلافاتی كه به تازگی در مورد نوع موتور این هواپیماها به وجود آمده، این موضوع مورد بحث قرار نگرفت.
وی افزود: پیدایش این اختلافات ناشی فشارهایی است كه دولت آمریكا برای منصرف كردن روسیه از گسترش همكاریهای خود با ایران، به این كشور وارد آورده است.
رئیس هیات مدیره ایران ایرتور در عین حال این مشكل را بسیار كم اهمیت توصیف و بر پایبندی طرف روسی به مذاكرات قبلی، اظهار خوش بینی كرد.
لازم به ذكر است موافقتنامه خرید توپولف‌های 204 روز 16 سپتامبر سال میلادی جاری به امضای طرفین رسیده و شركت روسی موظف شده است پس از امضای قرارداد نهایی با ایران این هواپیماها را طی 18 ماه به همان شكلی كه با ایران به توافق رسیده است، ساخته و به ایران منتقل كند.
این هواپیماها پس از ساخته شدن در یك پروسه 4 ماهه وارد ایران خواهند شد به نحوی كه آخرین فروند از این توپولف‌ها حداكثر تا پایان سال 2008 میلادی به ناوگان هوایی كشور خواهد پیوست.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=3695&T=رئیس%20هیات%20مدیره%20ایران%20ایرتور%20خبر%20داد:%20%20مانع%20تراشی%20آمریكا%20در%20راه%20خرید%20هواپیماهای%20توپولف%20توسط%20ایران]منبع[/url]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

هزار و یک شب توپولف های روسی

پست توسط Reza6662 »

هزار و یک شب توپولف های روسی

ایران باهدف تجهیز ناوگان هواپیمایی مسافربری، از سه سال پیش مذاكرات با مقامات روسیه و شركت "توپولف" بزرگترین مجموعه هواپیماسازی مسافربری روسیه برای خرید انواع پیشرفته این هواپیمارا آغاز كرد.

توافق كلی همكاری دو كشور در این خصوص در جریان دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران از روسیه در ماه مارس۲۰۰۱میلادی حاصل شده بود.

"حسن حاج علی فرد" رییس وقت سازمان هواپیمایی كشوری در آبانماه۱۳۸۲ در راس هیاتی مركب از چهار كمیته مدیریت و برنامه ریزی، فنی ،عملیاتی و طراحی داخلی به بررسی دقیق و علمی تواناییها، ظرفیتها و امكانات هواپیمای مسافربری توپولف ۲۰۴و ‪ ۲۱۴پرداختند.

كمیته‌های مذكور از كارخانجات توپولف ۲۰۴در اولیانوفسك و پرم بازدید كرده و استاد خلبان ایرانی نیز به همراه مهندس پرواز اقدام به انجام عملیات پرواز با توپولف ۲۰۴كردند.

"احمد خرم" وزیر راه و ترابری ایران نیز در سال ۸۲با اعلام تصمیم خرید تعدادی از هواپیماهای "توپولف" روسیه گفت: قیمت توپولف ۲۰۴بین۲۲تا۲۷ میلیون دلار است درحالی كه قیمت هواپیمای ایرباس مشابه حدود ‪ ۸۰میلیون دلار می‌باشد.

یك روزنامه روسی در مورد سخنان "خرم" نوشته بود: علت اصلی خرید هواپیماهای روسی توسط ایران ارزان بودن آنهانیست بلكه اختلافات این كشور با غرب باعث شده كه غیر از هواپیماهای روسی انتخاب دیگری نداشته باشد.

یك كارشناس دفتر طراحی توپولف نیز دراین‌باره گفت : مسلما هواپیماهای ما را كشورهایی كه به دنبال صرفه‌جویی هستند، خریداری می‌كنند.

"ماكسیم پیادوشكین" معاون مركز تحلیل راهبردی و فناوری روسیه نیز گفت : ما در مورد فروش هواپیمای توپولف ۲۰۴به ایران با آمریكاییها هیچگونه مشكلی نخواهیم داشت زیرا درمورد این هواپیماها مجازاتهای بین‌المللی وضع نشده است.

دو كارخانه "اویاستار" و "كاپو" در روسیه باظرفیت ۴۰فروند در سال این نوع هواپیماها را تولید می‌كنند.

"آندری اوسیپف" معاون اداره كل برنامه‌های پیشرفت فناوری سازمان هواپیمایی و فضانوردی روسیه گفته بود: هواپیمای توپولف ۲۰۴مشابه بویینگ ۷۵۷و ایرباس آ-۳۲۰ است ولی قیمت و هزینه خدمات بهره‌برداری آن از این نوع هواپیماها ارزانتر است.

جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه فروردین ماه ۸۳یادداشت تفاهمی در زمینه گواهی پرواز هواپیمای توپولف۲۰۴ -۱۰۰ را امضا كردند.

رییس سازمان هواپیمایی كشوری پس از امضای یاداشت تفاهم تایید گواهی پروازبا طرف روسی در مسكو گفت: بر اساس برنامه كاری موجود دولت ایران قصد خرید پنج فروند هواپیمااز نوع توپولف۲۰۴ -۱۰۰ از روسیه را دارد.

به گفته وی شركتهای هواپیمایی ایرانی می‌توانند پس از امضای تفاهم نامه سازمان هواپیمایی كشوری با آژانس هوا-فضای روسیه، مذاكرات برای خرید را شروع كنند.

حاجعلی فرد" گفت : مجموعه‌ای از خواسته‌های طرف ایرانی برای تغییر دراین هواپیما و در قالب ۷۰مورد به روسیه ارایه شد.

طرف روسی همچنین موافقت كرده است تا ساختار پیشرفته ناوبری غربی را در این هواپیما مورد استفاده قرار دهد.

به گفته وی گواهی پرواز این هواپیما در ایران هم بزودی از سوی سازمان هواپیمایی كشوری صادر می‌شود.

هواپیمای "توپولف۲۰۴ -۱۰۰ یك هواپیمای میان برد با شرایط پرواز دو تا 2.5 ساعت است كه ظرفیت حمل ‪ ۲۰۰مسافر را دارد.

این هواپیمای دوموتوره در رده خانواده ایرباس قرار داشته و به ایرباس روسی شهرت دارد.

موافقت نامه "مسایل فنی" مربوط به هواپیمای توپولف۲۰۴-۱۰۰نیز همانزمان از سوی نماینده ایران و مسوولان و نمایندگان آژانس "هوا- فضا" ، شركت "آویاكسپورت" ،شركت "توپولف" ، كارخارنجات "آویااستار" و موتور هواپیماسازی "پرم" امضا شد.

این موافقت نامه بیانگر نهایی شدن مذاكرات پنج ماهه دو طرف و ایجاد امكان خرید هواپیمای توپولف۲۰۴-۱۰۰بوسیله شركتهای هواپیمایی ایرانی بود.

[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

ايران‌ايرتور ده هواپيماي ايران 140خريد

پست توسط Reza6662 »

ايران‌ايرتور ده هواپيماي ايران 140خريد

مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) گفت: شركت ايران‌ايرتور در جهت حمايت از صنايع داخلي و نيز مقابله با تحريم‌هاي هوايي اقدام به خريداري 10 فروند هواپيماي ايران 140 كرده است.


سعيد حسامي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: با وجود اينكه ايران‌اير به دليل مغايرت با اساسنامه شركت نمي‌تواند هواپيماهاي ايران 140 خريداري كند ولي شركت ايران‌ايرتور در راستاي حمايت از صنايع داخلي 10 فروند از اين هواپيماها را خريداري كرده است.

وي با بيان اينكه هواپيماهاي مذكور احتمالا از سال آينده در اين شركت به كار گرفته خواهند شد، افزود: شركتهاي هواپيمايي بايد به پروژه ساخت ايران 140 به عنوان يك پروژه ملي نگاه كنند و كارخانه سازنده را در جهت رفع مشكلات موجود در نمونه ساخته شده ياري دهند.
مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: شركت ايران‌اير علي‌رغم اينكه از اين هواپيما در ناوگان خود استفاده نمي‌كند ولي با متخصصان كارخانه هسا در جهت ارتقاي كيفيت هواپيماي ايران 140 تبادل نطر و ارتباط بسيار تنگاتنگي دارد.

حسامي تاكيد كرد: تا زماني كه اين هواپيما دقيقا به سطح استانداردهاي سازمان هواپيمايي كشوري نرسيده باشد به هيچ وجه وارد ناوگان هوايي كشور نخواهد شد.
وي در پايان با مهم توصيف كردن اهميت استفاده ديگر شركتهاي هواپيمايي از اين نوع هواپيما، تصريح كرد: با شروع به كار هواپيماهاي ايران 140 در مسيرهاي داخلي، كشور قادر خواهد بود با بخشي از مشكلات ناشي از تحريم مقابله كند.

Please Login or Register to see this code
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 876
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵, ۹:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 71 بار

پست توسط Ahmad6644 »

خبرهايي شنيده شده مبني بر خريد وزارت نفت و ارتش كه گفته ميشه 10 فروند براي وزارت نفت و تعداد نامعلومي هم براي ارتش سفارش داده شده . :?
  ازل مهر علي را به من آموخته اند ****** تا ابد نيز دلم دست به دامان علي‌ 
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 55
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵, ۲:۰۵ ق.ظ
محل اقامت: Mir Space Station
سپاس‌های دریافتی: 3 بار
تماس:

پست توسط Danial_cartio »

وای اجب هواپیما نازی !!! :(
اندازه یه اتوبوسه . یه زمانی حدود 40 سال پیش بش آنتونوف 140 می گفتن :L:L
آنتونوف اون زمانا هنوز یکی از زیر شاخه های توپولوف بود .
البته زیادم بد نیست برای اورگان های دولتی یا ارتش و سپاه بهر حال بهتر C130 نیم قرن پیشه (البته از نظر امنیت)
یه سوال ؟ این هواپیما اندازه یکی از موتور های ایرباس A380 هم نیست چطور می تونه 54 نفر رو حمل کونه ؟
پس در این صورت با 6 تا از این هواپیما ها می شه اندازه یه A380 مسافر جابجا کرد ولی پول همه این هواپیما ها اندازه ارابه فرود A380 هم نیست که برای اقتصاد نداشته ایران توپه توپه :smile: :smile: :-D :smile: :smile:
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۲:۲۶ ب.ظ

پست توسط ilok »

بابا يه كم فكر كنيد 204 حدود 7سال است كه توليد شده است.204هاي ايران مانند 204ماهان تقريبن نو هستند. :-?
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶, ۷:۲۲ ب.ظ

پست توسط آرش 27 »

بابا يه كم فكر كنيد 204 حدود 7سال است كه توليد شده است.204هاي ايران مانند 204ماهان تقريبن نو هستند.

مهم نيست که چند سال از ساخت يک هواپيما ميگذره مهم اينه که استانداردها رعايت بشه که شده. Tu-204 استاندارد روسي معادل JAR-25 اروپا و FAR-25 امريکا رو داره.
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶, ۷:۲۲ ب.ظ

پست توسط آرش 27 »

درست است که هواپيما روسي است
و ما هم از آن دل پري داريم اما بايد با آرزوي مرگ هموطنانمان اين پري دل را خالي کنيم؟

کاش ميشد يه جوري از شز اين روس ها راحت شد!مثل بختک افتادن رو ايران و دارن ايرانو محترمانه چپاول ميکنن!

برخي از سوانح هواپيماهاي توپولف در ايران اينه که ايران هواپيماي روسي رو با خدمه اجاره مي کرد و به دليل تفاوت لهجه ي انگليسي مشکلاتي ايجاد ميشد مثلا در يک مورد su-24 با tu-154 در تهران برخورد کرد. اگر هواپيما هاي روسي خوب نبودند خطوط اروپايي tu-204 نمي خريدند
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”