" ديوار صوتي " در بزرگراه‌هاي اطراف فرودگاه مهرآباد نصب مي‌شود

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 249
تاریخ عضویت: شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵, ۱۰:۳۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 19 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

" ديوار صوتي " در بزرگراه‌هاي اطراف فرودگاه مهرآباد نصب مي‌شود

پست توسط salo »

شهردار منطقه ‪ ۹‬تهران از نصب ديوارهاي صوتي در بزرگراه‌هاي اطراف فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد.

ليرضا سرگل‌زهي" اظهارداشت: ساكنان مناطق مسكوني‌اطراف فرودگاه مهرآباد بخصوص محله‌هاي"هاشمي و مهرآباد جنوبي"سال‌هاست مشكلات بسياري را ازصداي نشست و برخاست هواپيماها در فرودگاه مهرآباد دارند.

وي ادامه داد: در همين زمينه شهرداري تهران براي رفع مشكلات شهروندان درتابستان امسال اقدام به نصب ديوارهاي صوتي در بزرگراه‌هاي اطراف فرودگاه "آيت‌الله سعيدي و فتح" خواهد كرد.

به گفته وي، با مسوولان فرودگاه مهرآباد تهران نيز هماهنگي‌هاي لازم براي انتقال پروازهاي خارجي و نيز پروازهاي شبانه از فرودگاه مهرآباد به فردوگاه امام خميني (ره) صورت گرفته تا مشكلات مردم به حداقل رسد.

شهردار منطقه ‪ ۹تهران تاكيد كرد: هم اكنون تمامي پروازهاي خارجي به فرودگاه امام خميني منتقل شده و تا پايان تابستان پروازهاي شبانه نيز به اين فرودگاه منتقل خواهد شد.

سرگل زهي خاطرنشان كرد: با نصب ديوار صوتي كه بر اساس استانداردهاي روز دنيا نصب انجام خواهد گرفت و نيز كاهش پروازها در فرودگاه مهرآباد، مشكل چندين ساله ساكنان اين منطقه برطرف مي‌شود.

ديوارهاي صوتي با ارتفاع حدود ‪ ۱۵متر نصب شده كه صداي مهيب نشست و برخاست هواپيما و نيز انفجارهاي سوخت را به شدت كاهش مي‌دهد.

"بيشترين فشار صوتي ناشي از پرواز هواپيماها تا ارتفاع ‪ ۴۰متري از سطح زمين است كه با نزديك شدن به ديوارهاي صوتي بخش مهمي از آن شكسته خواهد شد."
"علاوه بر پروازها،انجام تست موتور هواپيماها در محوطه باز فرودگاه كه صداي بسياري توليد مي‌كند نيز سبب شده است تا آلودگي صوتي فرودگاه بيش از بيش افزايش يابد كه با نصب ديوار صوتي برطرف خواهد شد."
آخرين بررسي شركت كنترل آلودگي هواي تهران نشان مي‌دهد كه در مجموع ۵۹ مركز آموزشي و ‪ ۱۶مركز درماني منطقه اطراف فرودگاه مهرآباد درمعرض صداهاي فراتر از حد مجاز قرار دارد.

طبق‌استاندارد، تست‌موتور هواپيما بايد دراتاقك مخصوصي‌همراه با كاهنده- هاي صوتي صورت گيرد كه اين استاندارد در فرودگاه مهرآباد رعايت نمي‌شود.

از سويي، انجام تست "رانا" كه از الزامات پرواز هواپيماهاست در فضاي باز فرودگاه صورت مي‌گيرد و اين در شرايطي است كه در هيچ جاي دنيا انجام تست موتور با آخرين دور(رانا) در محوطه فرودگاه انجام نمي‌شود و اتاقك‌هاي مخصوص آگوستيك براي اين كار وجود دارد.

آمارهاي سازمان بهداشت جهاني، از خسارات روزانه چهارميليون دلاري ناشي سر وصداهاي گوناگون در سراسر دنيا حكايت دارد كه سهم پرواز هواپيماها به جهت اشتباه شنيدن، خستگي و گرسنگي و سرما قابل توجه است.


[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”