یک فروند هواپیمای ایرباس 340 به ناوگان هوایی هما پیوست
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) گفت: ناوگان هوايي اين شركت به يك فروند هواپيما ايرباس ۳۴۰از نوع ۲۰۰كه از جمله پيشرفتهترين هواپيماي جهان ميباشد، مجهز شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، "سعيد حسامي" روز شنبه در مراسم ورود رسمي نخستين هواپيماي ايرباس ۳۴۰به ناوگان هوايي هما، در جمع خبرنگاران سخن ميگفت، افزود: اين هواپيما در مسيرهاي دوربرد پرواز خواهد كرد و مهمترين مسير پروازي كه براي اين هوپيما طراحي شده، تهران - كاراكاس است كه از طريق مادريد و دمشق انجام خواهد شد.
حسامي با بيان اينكه عمليات پروازي اين هواپيما بزودي آغاز خواهد شد، گفت: هواپيماي ايرباس ۳۴۰در برخي از مسيرهاي اروپايي هما نيز به پرواز در خواهد آمد.
مديرعامل هما افزود: اين هواپيما مجهز به همه امكانات رفاهي است و در مجموع داراي ۲۸۲صندلي شامل ۳۶صندلي درجه يك و ۲۴۶صندلي معمولي يا عادي است كه نخستين پرواز آن در مسير تهران به مشهد خواهد بود.
[External Link Removed for Guests]
وي در خصوص اينكه نشست و برخاست اين هواپيما در فرودگاه امام (ره) با مشكلي مواجه نخواهد بود، گفت: اين هواپيما مشكلي براي نشستن و برخاستن در فرودگاه امام (ره) ندارد ضمن اينكه در فرودگاههاي اصفهان، شيراز و مشهد و بسياري از فرودگاههاي كشور در اين زمينه مشكلي نخواهد داشت.
حسامي سپس با بيان اينكه اين هواپيما ۱۸تا ۲۰ساعت ميتواند به صورت مداوم پرواز كند، افزود: در تلاش هستيم از كادر پروازي داخلي در هواپيماي ايرباس ۳۴۰استفاده كنيم.
گفتني است هواپيماي ايرباس ۳۴۰در مالكيت شركت هواپيمايي ملي ونزوئلا قرار دارد و از آنجايي كه اين شركت با هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در خط پروازي مستقيم تهران به كاراكاس همكاري دارد، به صورت اجاره در اختيار هما قرار گرفته است.
[External Link Removed for Guests]
يك فروند هواپيماي ايرباس ۳۴۰به ناوگان هوايي هما پيوست
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 682
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۴۷ ق.ظ
- محل اقامت: زير آسمون ابري
- سپاسهای ارسالی: 6 بار
- سپاسهای دریافتی: 164 بار
- تماس:
اولين هواپيماي ايرباس 340 رسما به ناوگان هما پيوست
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اين هواپيما كه در سال 1993 ساخته شده است توسط كشور ونزوئلا در اختيار ايراناير قرار گرفته است.
مدير عامل هما در مراسم تحويل ايرباس 340 با اشاره به دوربرد بودن اين هواپيما و فعاليت عمده آن در مسير تهران - كاراكاس، اظهار اميدواري كرد كه در آيندهاي نزديك هواپيماهاي بيشتري براي پوشش دادن مسيرهاي دوربرد به اين شركت بپيوندند.
وي در مورد خصوصيات هواپيماي تحويلي به ايراناير، تصريح كرد: هواپيماي مذكور با داشتن 282 صندلي اعم از 36 صندلي هما كلاس (first class) و 246 صندلي اكونومي يكي از پيشرفتهترين هواپيماهاي كشور است كه توسط خلبانان ايراني هدايت خواهد شد.
حسامي با بيان اينكه اين ايرباس نسل جديد قادر به 18 ساعت پرواز مداوم در حالت عادي است، اظهار داشت: تعمير ونگهداري اين هواپيما در حال حاضر توسط تكنسينهاي خارجي صورت ميگيرد ولي در بلندمدت اين كار نيز به متخصصان داخلي سپرده خواهد شد.
وي در پايان تصريح كرد: شركت ايراناير در نظر دارد به منظور تبرك هواپيماي ايرباس 340، اولين پرواز آن را در چند روز آينده به مقصد مشهد مقدس انجام دهد.
به گزارش فارس شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي در حال حاضر بر خلاف مقررات بينالمللي توسط آمريكا تحريم شده است كه اين شرايط اضافه كردن ناوگان را براي اين شركت با مشكلات متعددي همراه كرده است.
اين در حاليست كه مسئولان هما و دستاندركاران صنعت هوايي كشور تلاش بسياري در جهت تهيه ناوگان و افزايش مسيرهاي پروازي توسط ايراناير انجام ميدهند.
مديريت هما در موارد متعدد به تمامي مسافران اين شركت اطمينان داده است كه هيچ كدام از پروازهاي هما با كوچكترين ريسكي به جهت وجود نقص فني، انجام نخواهد شد. به همين دليل در برخي موارد بروز تاخير به منظور برطرف كردن نقص فني اجتناب ناپذير به نظر ميرسد.
مدير عامل هما در مراسم تحويل ايرباس 340 با اشاره به دوربرد بودن اين هواپيما و فعاليت عمده آن در مسير تهران - كاراكاس، اظهار اميدواري كرد كه در آيندهاي نزديك هواپيماهاي بيشتري براي پوشش دادن مسيرهاي دوربرد به اين شركت بپيوندند.
وي در مورد خصوصيات هواپيماي تحويلي به ايراناير، تصريح كرد: هواپيماي مذكور با داشتن 282 صندلي اعم از 36 صندلي هما كلاس (first class) و 246 صندلي اكونومي يكي از پيشرفتهترين هواپيماهاي كشور است كه توسط خلبانان ايراني هدايت خواهد شد.
حسامي با بيان اينكه اين ايرباس نسل جديد قادر به 18 ساعت پرواز مداوم در حالت عادي است، اظهار داشت: تعمير ونگهداري اين هواپيما در حال حاضر توسط تكنسينهاي خارجي صورت ميگيرد ولي در بلندمدت اين كار نيز به متخصصان داخلي سپرده خواهد شد.
وي در پايان تصريح كرد: شركت ايراناير در نظر دارد به منظور تبرك هواپيماي ايرباس 340، اولين پرواز آن را در چند روز آينده به مقصد مشهد مقدس انجام دهد.
به گزارش فارس شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي در حال حاضر بر خلاف مقررات بينالمللي توسط آمريكا تحريم شده است كه اين شرايط اضافه كردن ناوگان را براي اين شركت با مشكلات متعددي همراه كرده است.
اين در حاليست كه مسئولان هما و دستاندركاران صنعت هوايي كشور تلاش بسياري در جهت تهيه ناوگان و افزايش مسيرهاي پروازي توسط ايراناير انجام ميدهند.
مديريت هما در موارد متعدد به تمامي مسافران اين شركت اطمينان داده است كه هيچ كدام از پروازهاي هما با كوچكترين ريسكي به جهت وجود نقص فني، انجام نخواهد شد. به همين دليل در برخي موارد بروز تاخير به منظور برطرف كردن نقص فني اجتناب ناپذير به نظر ميرسد.

.................... دنياي ديگري هم هست كه ميتوان در آن آواز خواند ...................
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
از نكات جالب اين هواپيما( و سريهاي جديد ايرباس) داشتن صندليهاي بسيار راحت و مجهز بودن هر صندلي به يك مونيتور با قابليت Touch Screen است. با اين مونيتور هر مسافر ميتواند به سليقه خود : فيلم، موسيقي، انواع گيم، اطلاع از موقعيت هواپيما و اطلاعاتي ازقبيل.. سرعت، ارتفاع، دما، زمان رسيدن به مقصد... و انواع سرگرميهاي ديگر را به طور كاملا مستقل از صندلي بغلي خود انتخاب كند. كلا زمان در اين نوع ايرباس بسيار سريع ميگذرد


يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
- پست: 368
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵, ۳:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 221 بار
- سپاسهای دریافتی: 216 بار
نميخوام بحث را به بيراهه بکشم
ولي به نظر شما اين کار درست است که کشوري با ان همه سابقه در صنعت هوايي امروز افتخار کند که توانسته است
يک هواپيماي دست دوم را اجاره کند در حالي که بايد صدها فروند هواپيماي مدرن و جديد در اختيار داشته باشد
متاسفانه کشور قطر با داشتن مساحتي اندازه کرج خودمان 70 فروند هواپيماي ايرباس اي 350 سفارش ميدهد و
ما يا بايد هواپيماي دسته چندم از ترکيه و امارات و غيره بخريم ان هم با قيمت گزاف يا بايد رو کنيم به توپولوف و ....
به اميد روزي که تحريم ها برطرف شود و شاهد پرواز هواپيماهاي جديد ايرباس و بويينگ باشيم

ولي به نظر شما اين کار درست است که کشوري با ان همه سابقه در صنعت هوايي امروز افتخار کند که توانسته است
يک هواپيماي دست دوم را اجاره کند در حالي که بايد صدها فروند هواپيماي مدرن و جديد در اختيار داشته باشد


متاسفانه کشور قطر با داشتن مساحتي اندازه کرج خودمان 70 فروند هواپيماي ايرباس اي 350 سفارش ميدهد و
ما يا بايد هواپيماي دسته چندم از ترکيه و امارات و غيره بخريم ان هم با قيمت گزاف يا بايد رو کنيم به توپولوف و ....
به اميد روزي که تحريم ها برطرف شود و شاهد پرواز هواپيماهاي جديد ايرباس و بويينگ باشيم


خدایا کشور ما را از دروغ و فساد و چاپلوسی و فقر نجات بده
- پست: 98
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵, ۳:۵۱ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
- تماس: