آخرين اخبار دربارهء به خدمت گيري و مشکلات فني F-22

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
بله دوست من
منم در مورد لاکهيد و بوئينگ همين مطلب رو نوشتم. ولي از نورثروپ و گرومن تعريف کردم. :)
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, خوب مگه من هم چیزی خلافش عرض کردم؟
منم توضیحاتی در باب همون تعاریف دادم دیگه :)
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۱۲:۱۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Reza6662

منم نظرم مثل شماست منم نورث- روپ گرومن خيلي قبول دارم
مخصوصا با اعجوبه بايي مثل f14 يا f5 كه آدم از توانايي شون واقعا
شگفت زده مي شه
راستي يك مقاله نمي خواين در مورد yf-23 بدين من اصلا در موردش اطلاعاتي ندارم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

mach1,
راستي يك مقاله نمي خواين در مورد yf-23 بدين من اصلا در موردش اطلاعاتي ندارم

هست 8) نديدي؟
YF-23 :)
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

علي.,
دوست عزيز متاسفانه و بازهم متاسفانه دوستان عزيز در اين مبحث بيش از حد آني
و لحظه اي قضاوت مي كنند.
اگر فرصت كنم حتماً و حتماً در مورد تونايي هاي كاملاً منحصر به فرد اف-22 خواهم نوشت.
هر كس درك صحيحي از نبرد هوايي در اين برهه از زمان داشته باشد به حداقل تونايي هاي
اف-22 پي خواهد برد.
YF-23 هواپيمايي نيست كه برايش متاسف بودو اين مناقصه كاملاً صحيح و دقيق برگزار شده.
اف-22 هواپيماييست كه براي امروز طراحي شده و عيوب بسيار بسيار مختصري دارد.
دوستاني كه از ضعف ارابه هاي فرود اف-22 سخن مي گويند آيا به تونايي هاي كارشده و بسيار مدرن آن
حتي در همين مورد آشنايي ندارند؟
_________________________________________________________________________
Reza6662,
براي بوئينگ و USAF متاسفم چون F/A-22 مشکلات زياد هم در مانوري پذيري داره.

اميدوارم بتوانم خلاف اين گفته را به شما ثابت كنم.
اف-22 كاملاً بر خلاف گفته شما يكي از مانورپذيرترين جنگنده حال حاضر در خدمت نيروي هوايي آمريكاست و با توجه به
شكل Fueslageو خصوصاً بالهاي پهن به كار رفته مسئله مبهمي نيست و مشكلي از لحاظ مانورپذيري ندارد.
_________________________________________________________________________

دوستان از اين پس مي كوشم عقايد شما را تحليل نموده و دلايل آن را جويا شوم.منتظر نكاتي در مورد توانايي هاي خارق العاده و
به واقع جنگنده برتر قرن 21 جهان باشيد.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

کلنل خلبان چازان, شما بر اساس چه سند و مدرکی اظهار می کنید که
F/A-22 مانورپذیرترین جنگنده دنیاست؟ در حال حاضر میگ 29 مانورپذیر ترین جنگنده
دنیاست. F/A-22 مشکلات شدیدی در پایداری داره و حتی یک لوپ ساده رو هم نمی
تونه با پایداری کامل انجام بده. در ضمن هروقت شرکت لاکهید توانست که هواپیمایی
رو درست کنه که کاناپی اون گیر نکنه (!) اونوقت من این شرکت رو به رسمیت خواهم
شناخت. در ضمن شما که با این جنگنده پرواز نکردی که می گویی که در مانورپذیری
مشکلی ندارد. نظر خیلی از کارشناسان بر اینه که ضعف های F/A-22 بیش از حد
انتظار است و حتی خود شرکت لاکهید هم اعتراف کرده بود که در این جنگنده بیشتر
پنهانکاری رو مد نظر قرار داده نه مانورپذیری و .... . راستی چازان، مگر خود شما نمی
گفتی که هواپیماهای جدید نیازی به مانور پذیری ندارن؟ پس چطوره که الان خودتون
دارید برای اثبات مانورپذیری رپتور بحث می کنید؟ :) :smile: :) :) :) :)
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

کلنل خلبان چازان,
دوستان از اين پس مي كوشم عقايد شما را تحليل نموده و دلايل آن را جويا شوم.

اطلاعات من هم از سايتهاي رسمي مربوط به هوانوردي مثل FAS هستش.
F-22 جنگنده اي هست که از سال 1991 که رسمن معرفي شد تا الآن مشکلات
زيادي داشت که نتونسته آنها رو رفع تا به تعداد مورد نياز نيروي هوايي توليد و وارد خدمت بشه.
يکي از دلائل در خدمت ماندن F-15E تا سال 2030 که قرار بود حداکثر تا سال 2010 با F-22 جايگزين
بشه همين مشکلات ريز و درشت رپتر هست.
منتظر نكاتي در مورد توانايي هاي خارق العاده و به واقع جنگنده برتر قرن 21 جهان باشيد.

اگر منظور شما از توانايي خارق العاده، سيستم هاي الکترونيک ساخت موتورلا يا هيوز هست منم با شما موافقم.
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۱۲:۱۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Reza6662
دستت درد نكنه
اگه ديده بودم كه نمي گفتم :grin:
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, سیستم های الکترونیکی ساخت هیوز که افتخاری نیست
می دونید که موشک AIM-54 هم که ساخت همون هیوز هست. خوب آمریکا
از نظر الکترونیک پیشرفته هست و همین الکترونیک پیشرفته برای هر هواپیمای
ساخت آمریکا وجود داره. بهتره به ضعف های دیگر F/A-22 بپردازید.
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

تصويري از اف-22 در هر حال انجام مانوري سنگين

تصویر
يكي از مشكلاتي كه لاكهيد در اين مدت با آن درگير بود مشكل عدم ثبات براي انجام مانور و مشكل مانورپذيري بود كه با تعبيه دو Flap عمودي بر بال(دوسر بال) تا حد زيادي مرتفع شد.
بنده اف-22 را يكي از مانورپذيرترين جنگنده هاي معرفي كردم آرمان و نه مانورپذيرترين!

دوستان گرانقدر در صورت پذيرش مواردي كه گفته شد بحث را ادامه خواهيم تا به نتايج بهتري برسيم و بهتر آن است كه توانايي هاي ساختاري آن را مورد بررسي قرار دهيم.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

کلنل خلبان چازان, چيزي که در اين تصوير نشون داده شده به احتمال
زياد مانور لوپ هست. البته بهتون بگم که تصوير نمي تونه نشان دهنده قدرت
يک جنگنده باشه. چون ممکنه F/A-22 دراين صحنه زحمت زيادي کشيده باشه
تا به اين حالت برسه. در ضمن من هيچگاه فلپ عمودي روي دو سر بال F/A-22
نديدم. در ضمن منظورت از توانايي هاي ساختاري چيه. :-) :) :-) :)
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

آرمان,

چيزي که در اين تصوير نشون داده شده به احتمال
زياد مانور لوپ هست.

اگر با پيچيدگي مانور Dual لوپ آشنا باشي به اين تصوير توجه بيشتري خواهي كرد.اصرار شما را بر رد مسايل ثبت شده نمي دانم.

البته بهتون بگم که تصوير نمي تونه نشان دهنده قدرت
يک جنگنده باشه.

شما تمامي دانسته هاي خود را علاوه بر تئوريات از عكس هايي در پيرامون موضع بوده به دست آورده ايد وگرنه چه مي دانيد Mig-29SMT مانورپذيرترين جنگنده است.

من هيچگاه فلپ عمودي روي دو سر بال F/A-22
نديدم.

خطاي بنده است؟اگر تصويري مختص اين موضوع پيدا كنم براي استفاده دوستان درج خواهم كرد.

در ضمن منظورت از توانايي هاي ساختاري چيه.

بايد در اين زمينه به توانايي هاي ساختاري توجه كرد:يعني كار مقايسه فعلاً بيهوده است.اول قابليت هاي اف-22 را از نظر قطعات و تكنولوژي به كار رفته در آنها را بررسي خواهيم كرد،سپس به شرح و مقايسه آن مي پردازيم.بدون اغراق و بدون تعصب!در نهايت وظيفه بنده پس از اين مراحل به اتمام خواهد رسيد و هر كس آزاد است قضاوت كند.

سوالي داريد بفرماييد در غير اين صورت بهتر آن است كه بنده را همراهي كنيد :-)
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”