آخرين اخبار دربارهء به خدمت گيري و مشکلات فني F-22

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

کلنل خلبان چازان, اتفاقاً میگ 29 SMT مانورپذیرترین جنگنده نیست.
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

آرمان,
در حال حاضر میگ 29 مانورپذیر ترین جنگنده
دنیاست.

بحث هاي مهمتري براي پرداختن به آنها داريم تا مانورپذير بودن يا نبودن SMT.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

کلنل خلبان چازان, به صورت فرعي عرض کردم. چون اين بحث حداقل
با من بي فايده است چون من هيچوقت F/A-22 را قبول نداشته ام و ندارم و
البته بي دليل هم نمي گويم مدت ها بحث کرده ايم و اين ثابت شده. حالا
باز بگو ثابت نشده و شما تئوري مي خونين و... :-o
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

آرمان,
بالاخره وظيفه من تبادل آنچه است كه در اين مورد مي دانم.
خواه شما بپسندي خواه خير!
پس شايسته است حتي در صورت عدم همراهي مدام بر آن نكوبيد.
اگر صحيح بينديشيم قابل تامل است اما اگر ابتداي كار بحث را بي فايده بدانيم .....
دلايل شما براي اثبات معكوس قضيه تنها تاخير در عملياتي شدن است.
يا Landing Gear System و بعضاً هم Ceiling و يا Short Range Missiles.
اما اينان معيار برتري در نبردهاي وسيع امروزه نيستند.
امروزه حرف اول را آن مي زند كه با سرعت امروز حركت كند.مهم انديشه سازندگان است و تفكر هزاران كارشناس در مدتي طويل.
با ورود اف-22 Naval اين اشتباه نبايد تكرار شود درست است؟ا
ما خير بيشتر به اف-22 بپردازيد.
هر گاه شما نقصي اساسي در آن برشماريد كه حتي در مدل هاي بعدي نيز قابل رفع نباشد بنده نيز خواهم پذيرفت كه دلايل شما منطقي است.

اما در نهايت موافقيد در اين مورد بيشتر بدانيم؟ :-?
آخرین ويرايش توسط 1 on Colonel Chazan, ويرايش شده در 0.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Major II
Major II
پست: 217
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵, ۱۰:۵۱ ب.ظ
محل اقامت: بندر
سپاس‌های دریافتی: 14 بار
تماس:

پست توسط su34 »

اگه فيلمهايي که من از سوخوي 37 ديدم ميديدين اونوقت نمي گفتين ميگ 29 مانورپذيرترينه!
واقعا چي کار نمي کنهههههههههههههه :smile:
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 258 بار

پست توسط Saeid12345 »

مانور پذيري زماني مهم هست که آيونيک جنگنده پيشرفته باشد وگرنه ميگ-23 هم تا 8 جي مانور ميده. :-(
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

در ساخت جنگنده ي F-22 به مسئله ي خفاکاري (Stealth) بيشتر توجه شده تا قدرت مانور.
مطمئن باشيد F-22 هم قدرت مانور داره ولي نه به اندازه ي سوخوي27 يا ميگ29.
مهمترين مسئله بعد از خفاکاري در اف22، استفاده ي گسترده ي اين جنگنده از آويونيک خيلي
پيشرفته است. البته به دوستم آقاي آرمان حق ميدم، چون لاکهيد پس از سال 1981 تاکنون
درگير پروژه ي ساخت اف22 بوده و تاکنون نتونسته مشکلات سيستم تغيير بردار رانش رو
حل کنه. ضمن اينکه مشکلات ريزي که حتا در هواپيماهايي مثل F-4 فانتوم نيست در اين
جنگنده بعضن رخ ميدن. مثل بازنشدن کاناپي.
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, لاکهید از همون ابتدا هم شرکتی نبود که قابل اعتماد
نیروی هوایی باشد. اما به تدریج با باز شدن دست باند ها جای این شرکت
هم در نیروی هوایی باز شد. خودتان می دانید که این شرکت برای فروش
F-104، C-5 Galaxy مشکل داشت و حالا هم که شاهد مشکلات عدیده ی
F/A-22 یا نسل پنجم جنگنده ها ! هستیم. :-(
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

ايالات متحده در جستجوي مشتري خارجي براي F-22

پست توسط Reza6662 »

ايالات متحده در جستجوي مشتري خارجي براي F-22

پس از کاهش تعداد سفارش ايالات متحده براي جنگندهء F-22 به 189 فروند و ايجاد بحران مالي براي شرکت هواپيماسازي لاکهيد مارتين، اين شرکت به دنبال راهي براي فروش هواپيماي خود به مشتريان خارجي است.
اما کنگرهء ايالات متحده، به دنبال راهي براي حفظ قانون منع 9 سالهء صادرات جنگندهء F-22A است. اين موضوع، به دنبال راي گيري براي رفع ممنوعيت صادرات اين جنگنده در مجلس نمايندگان آمريکا به تاريخ 20 ژوئن، صورت گرفت.

[External Link Removed for Guests]

قانون گذاران در ايالات متحده، يک اصلاحيه بر بودجهء‌ دفاعي سال 2007 ارائه کردند که اجازه مي دهد سازندهء F-22A يعني لاکهيد ماتين، جنگندهء خود را به ديگر کشورهايي که خواهان ارتقاء ناوگان هواپيماهاي جنگي خود هستند، بفروشد. مشتريان بالقوهء F-22، کشورهاي ژاپن و کرهء جنوبي هستند.

اصلاحيه اي که باعث رفع تحريم فروش به مشتريان خارجي مي شد توسط سناتور جمهوري خواه – Kay Granger – نمايندهء مردم تگزاس از بخش فورت ورث در مجلس نمايندگان ارائه شد.
مرکز اصلي کارخانهء هواپيماسازي لاکهيد مارتين در فورت ورث ايالت تگزاس واقع شده است.

پيشنهاد آقاي Granger زماني اجرا مي شود که فروش F-22A به مشتريان خارجي، براي بخش بازرگاني شرکت لاکهيد مارتين، قطعي شود و اين در حالي است که خريد آتي F-22 توسط خود ايالات متحده در پردهء ابهام قرار دارد و فروش خارجي F-22 مي تواند کمک بسياري به رفع مشکلات عظيم مالي لاکهيد مارتين در پروژهء پرخرج ساخت و توليد F-22 بنمايد.
آن طور که به نظر مي رسد، F-22 نتوانسته است انتظارات نيروي هوايي ايالات متحده را به عنوان جنگندهء نسل آينده، برآورده کند و کاهش تعداد سفارش نيروي هوايي براي F-22 و ادامهء در سرويس ماندن F-15E تا سال 2030، گواهي بر اين مدعاست.

[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on Reza6662, ويرايش شده در 0.
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31681 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

Reza6662 خبر جالبيه :-(
به نظرم اين موضوع دليلي بر نرسيدم به اون چيزهايي هست كه از بيش براي رپتور در نظر داشتن، و به همين دليل مي‌خوان با فروش اون هزينه‌ها رو جبران كنند :-o
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Mahdi1944,
بله - دقيقن
اين مطلبي هست که امروز من به طور اتفاقي ديدم و فورن ترجمه اش کردم.
F-22 مشکلات زيادي به بار آورده. جديدترين مشکل، عدم توانايي کارکرد سيستم هاي الکترونيکي
در دماي بيش از 44 درجه است.
ظاهرن يک فروند F-22 جهت آزمونهاي پروازي در شرائط آب و هوايي گرم به بغداد برده شده و اونجا
سيستم هاش پس از نيم ساعت Stand By بودن هواپيما روي زمين، از کار افتادن؛ چيزي که حتا در
F-4 فانتوم هم تا حالا اتفاق نيفتاده.
حالا هم نيروي هوايي از 355 فروند سفارش اوليه پشيمان شده و 180 فروند رو قطعي کرده و اين
يعني شکست پروژهء F-22.
ضمن اينکه پنتاگون دوباره به سمت استفاده و آزمونهاي مجدد از YF-23 رو آورده. شايد دلائلي مرتبط
با ناموفق بودن رپتر وجود داشته باشه.
فکر مي کنم حق با آقاي آرمان بود که اين هواپيما رو ناموفق مي دونستن. :-(
[External Link Removed for Guests]
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31681 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

Reza6662 اين كه به سمت YF-23 برگشتند اميدوار كننده هست :-(
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”