جمعه، ۲ شهریور ۱۳۸۶ _ نمايشگاه هوايي مسكو از نظر قراردادها، پرثمرترين نمايشگاه شناخته شد
نمايشگاه بينالمللي هوا- فضاي مسكو موسوم به "ماكس- "۲۰۰۷از نظر تعداد و ارزش قراردادهاي امضا شده، پرثمرترين نمايشگاه هوايي روسيه شناخته شد.
مجله "اخبار نمايشگاههاي هوايي" روز جمعه نوشت: نمايشگاه "ماكس-"۲۰۰۷ از اين نظر در سه روز فعاليت آن، از نمايشگاههاي هوايي قبلي پيشي گرفت.
هشتمين نمايشگاه بينالمللي هوا- فضاي مسكو روز سهشنبه آغاز بكار كرد و در سه روز نخست، تنها مقامات و كارشناسان نظامي و هياتهاي خارجي اجازه بازديد از آن را داشتند و در سه روز آينده درهاي اين نمايشگاه به روي مردم باز خواهد بود.
در سه روز اخير در اين نمايشگاه بيش از ده قرارداد ازجمله قراردادهاي خريد هواپيما و موتور آن به امضا رسيد.
به گزارش شبكه اول تلويزيون روسيه، بيشترين قراردادها را شركت روسي "ايليوشين فاینانس" امضا كرد كه ارزش قراردادهاي آن از مرز يك ميليارد دلار فراتر رفت.
قرارداد فروش پنج فروند هواپيماي مسافربري "توپولف- "۲۰۴به ايران و دو فروند از اين نوع هواپيما و سه فروند "آنتونف- "۱۴۸به خطوط هوايي كوبا و شش فروند هواپيماي توپولف- ۲۰۴به يك شركت هواپيمايي روسي بنام "خطوط هوايي- "۴۰۰از اين جمله بود.
نمايشگاه "ماكس-"۲۰۰۷در محدوده انستيتو پژوهشهاي هواپيمايي "گروموف" در شهرك "ژوكوفسكي" در حومه مسكو برپا شده است و در آن حدود ۷۰۰شركت روسي و ۲۵۰شركت خارجي انواع هواپيما و بالگرد نظامي و غيرنظامي، مجموعه پدافند هوايي، كشتيهاي فضايي و هوايي و ماهواره را در معرض نمايش قرار دادهاند.
منبع:Russia News
[External Link Removed for Guests]
نمایشگاه هوائی MAKS-2007، بیست و یکم تا بیست و ششم اوت 2007
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
گزارش ویژه از پنجمین روز نمایشگاه
گزارش ویژه از پنجمین روز نمایشگاه
برآورد بازدید حدود نیم میلیون نفر در تعطیلات آخر هفته
[align=left][url=http://upload2.postimage.org/445414/photo_hosting.html]
در حالی که نمایشگاه «ماکس-2007» در خارج از مسکو جریان دارد، شنبه که دومین روز بازدید عمومی بود تعداد بازدید کنندگان تقریباً به 250 هزار نفر رسید، جاده ها و قطارهای رفت و برگشت به شهر «ژوکوفسکی» (محل نمایشگاه) مملو از مردمی بود که قصد بازدید از نمایشگاه را داشتند، مردمی که برای دیدن هواپیماهائی که در کنار یکدیگر پارک شده اند آمده بودند.
«ماکس» این شانس را به افراد از تمامی سنین می دهد تا در باره صنایع هوائی و فضائی کسب اطلاع نمایند، بازدید کنندگان با آینده طراحی هواپیماهای جدید آشنا می شوند، پی می برند که چه برنامه ریزی هائی برای کاوشهای فضائی صورت گرفته و در کل دانش آنها را در باره تکنولوژی موجود توسعه می دهد و البته مردم برای دیدن نمایشهای هوائی که «ماکس» برای آن مشهور است، می آیند.
در زمان برگزاری نمایشگاه یک رقابت جهانی نیز اتفاق می افتد، جائی که تک خلبانان مهارت های پروازی خویش را به رخ یکدیگر می کشند. نمایشهای به مبارزه طلبیدن نیروی جاذبه که جمعیت انبوه را خیره می سازد از نکات مشخص دومین روز نمایشگاه بود، برنامه شامل نمایش پروازی توسط گروه «Patrouille de France»، «Russian Swift Planes» و هواپیماهای شکاری آمریکائی که با هم پرواز می کنند (پرواز جمع) و چرخشهای 360 درجه را انجام می دهند، از دیگر موارد پرش با چتر نجات از هلی کوپترهای نظامی را می توان اضافه نمود.
«ماکس-2007» بزرگترین نمایشگاه هوائی روسیه تا به این تاریخ بوده است، شاید این دلیل خوبی برای تحقق برگشت سرمایه گذاری انجام شده در سازماندهی آن باشد. شرکت کنندگان از بالا بودن هزینه های فضای نمایشگاهی ناراضی هستند که برای مثال از نرخهای نمایشگاه «برژه» (پاریس) امسال بالاتر بود.
بازدید کنندگان از پائین بودن کیفیت خدمات و بالا بودن نرخ غذا و نوشیدنی صحبت می کنند، اما آنچه که بیش از هر چیز هر کسی را دیوانه می کند طی 40 کیلومتر راه دسترسی به محل برگزاری از مسکو می باشد، بزرگراه ها به اندازه تمامی فضای موجود آنها مملو از وسایل نقلیه است که باعث می شود از 5 تا 7 ساعت برای رسیدن به محل وقت صرف شود، اما برای خیلی از خانواده ها در واقع یک اتفاق بزرگ محسوب می گردد و آنها تمامی دردسرهای آن را بجان می خرند.
این رویداد هر دو سال یکبار اتفاق می افتد و تعداد زیادی از مردم آن را در تقویم خویش قرار می دهند و بسیاری از آنها که مدت زیادی انتظار نمایشگاه را کشیده اند پی انتظار در صفهای طولانی مختلف را به تن خود مالیده اند. این شامل تجربیاتی است که ممکن است تنها یکبار در تمامی طول زندگی برای تعدادی از بازدیدکنندگان اتفاق افتد.
برای بچه ها یک تجربه و اتفاقی خاص محسوب می شود، از زاویه دیگر آیا آنها شانس نشستن در داخل کابین خلبان را خواهند داشت، می توانند هواپیماهای کنترل از راه دور را لمس کنند و خود را همچون خلبان واقعی در داخل شبیه ساز پروازی احساس نمایند؟
پدر «Pavel» کشیش ارتدوکس مسافت 300 کیلومتر را برای دیدن نمایشگاه طی کرده است، او اعتراف می کند که هر پسر بچه ای به پرواز علاقمند است و او نیز در زمان نوجوانی آرزوی خلبان شدن را در سر می پرورانده است.
اما زمانی که بازدید کنندگان از سرگرمی های آن لذت می برند، جامعه تجارتی بدنبال آنند که چگونه در روزهائی که به گروههای بازرگانی اختصاص دارد معاملات موفقی انجام دهند، روسیه بعنوان دومین صادر کننده بزرگ هواپیماهای نظامی امیدوار است که از این نمایشگاه برای کمک به توسعه بیشتر صنایع هوائی خود استفاده نماید.
«Rosoboronexport»، سازمان دولتی مسئول معاملات تسلیحاتی روسیه هر دو سال یکبار معادل یک میلیارد دلار به دارائی های خود اضافه می کند که نصف آن از درآمد فروش هواپیماهای رزمی بدست می آید،طی چند سال گذشته مالزی، ونزوئلا و مکزیک در زمره کشورهائی قرار گرفته اند که خریدهای نظامی خود را به سمت روسها سوق داده اند.
«Sergey Chemezov» از سرویس فدرال برای همکاریهای نظامی و فنی می گوید: امسال ارزش تسلیحات صادراتی بین 5/5 تا 7 میلیارد دلار خواهد بود که از این رقم 3 میلیارد دلار به صادرات هواپیما اختصاص دارد و از اینکه از برنامه عقب بیافتیم نگرانی نداریم، ما تقریباً معادل 3 میلیارد دلار از جنگ افزارهای سفارشی را به کشورهای خارجی تحویل داده ایم.
اما در نمایشگاه امسال دستیابی به سفارشات جدید دور از انتظار خواهد بود و تنها قراردادی که به امضاء رسید با اندونزی در ارتباط با تهیه شش فروند هواپیمای شکاری «سوخوی» بود، ارزش معامله با جاکارتا حدود 350 میلیون دلار بود که با امضای آن تعداد شکاریهای روسی آن کشور به ده فروند رسید، در همین ارتباط کشورهای دیگری نیز بمنظور خرید مذاکراتی داشتند ولی سفارش ثابتی ثبت نشد.
[/url]
آقای «Ruslan Pukhov » از مرکز ارزیابی استراتژیها و تکنولوژیها توضیح می دهد:
از زمانی که اهمیت هواپیماهای برخوردار از تکنولوژی مدرن به اثبات رسید، مشتریان عمده ای همچون هند و چین تقریباً نیازهای خود را برآورده کردند و اجازه مونتاژ آنها را نیز گرفتند، برای سایر کشورها این هواپیماها بطور نسبی گران محسوب می شوند در نتیجه بسیاری از کشورها همچون ویتنام و اندونزی با توجه به نیاز و علاقمندی موجود به تعداد کمتری خرید می کنند.
سازمان دهندگان«ماکس» این موضوع که نمایشگاه را بعنوان معیاری برای سنجش پتانسیل تجاری هواپیماهای نظامی در نظر دارند کتمان نمی کنند، در «MAKS 2007 » امید فراوان و این تفکر وجود دارد که برای بالا کشیدن صنعتی که روزی دچار بحران بوده زمان زیادی لازم نیست.
در پایان اضافه می کنم که در بعضی فیلمهای خبری در احتزازبودن پرچم ایران برایم جالب بود و زمانیکه به لیست شرکت کنندگان مراجعه کردم با نام «بخش علمی- صنعتی سفارت ایران» و «نمایشگاه هوائی کیش» برخورد کردم، امیدوارم که مسئولین برگزاری نمایشگاه هوائی کیش تجربه و درسهائی را گرفته باشند و در نمایشگاه آتی خود بکار برند.
برخی مطالب از سایت ماهواره ایRussia Today نقل شده است.
توضیح: در صورت ذکر منبع امکان استفاده از مطالب این گزارش آزاد است.Tomcat380
برآورد بازدید حدود نیم میلیون نفر در تعطیلات آخر هفته
[align=left][url=http://upload2.postimage.org/445414/photo_hosting.html]

در حالی که نمایشگاه «ماکس-2007» در خارج از مسکو جریان دارد، شنبه که دومین روز بازدید عمومی بود تعداد بازدید کنندگان تقریباً به 250 هزار نفر رسید، جاده ها و قطارهای رفت و برگشت به شهر «ژوکوفسکی» (محل نمایشگاه) مملو از مردمی بود که قصد بازدید از نمایشگاه را داشتند، مردمی که برای دیدن هواپیماهائی که در کنار یکدیگر پارک شده اند آمده بودند.
«ماکس» این شانس را به افراد از تمامی سنین می دهد تا در باره صنایع هوائی و فضائی کسب اطلاع نمایند، بازدید کنندگان با آینده طراحی هواپیماهای جدید آشنا می شوند، پی می برند که چه برنامه ریزی هائی برای کاوشهای فضائی صورت گرفته و در کل دانش آنها را در باره تکنولوژی موجود توسعه می دهد و البته مردم برای دیدن نمایشهای هوائی که «ماکس» برای آن مشهور است، می آیند.
در زمان برگزاری نمایشگاه یک رقابت جهانی نیز اتفاق می افتد، جائی که تک خلبانان مهارت های پروازی خویش را به رخ یکدیگر می کشند. نمایشهای به مبارزه طلبیدن نیروی جاذبه که جمعیت انبوه را خیره می سازد از نکات مشخص دومین روز نمایشگاه بود، برنامه شامل نمایش پروازی توسط گروه «Patrouille de France»، «Russian Swift Planes» و هواپیماهای شکاری آمریکائی که با هم پرواز می کنند (پرواز جمع) و چرخشهای 360 درجه را انجام می دهند، از دیگر موارد پرش با چتر نجات از هلی کوپترهای نظامی را می توان اضافه نمود.
«ماکس-2007» بزرگترین نمایشگاه هوائی روسیه تا به این تاریخ بوده است، شاید این دلیل خوبی برای تحقق برگشت سرمایه گذاری انجام شده در سازماندهی آن باشد. شرکت کنندگان از بالا بودن هزینه های فضای نمایشگاهی ناراضی هستند که برای مثال از نرخهای نمایشگاه «برژه» (پاریس) امسال بالاتر بود.
بازدید کنندگان از پائین بودن کیفیت خدمات و بالا بودن نرخ غذا و نوشیدنی صحبت می کنند، اما آنچه که بیش از هر چیز هر کسی را دیوانه می کند طی 40 کیلومتر راه دسترسی به محل برگزاری از مسکو می باشد، بزرگراه ها به اندازه تمامی فضای موجود آنها مملو از وسایل نقلیه است که باعث می شود از 5 تا 7 ساعت برای رسیدن به محل وقت صرف شود، اما برای خیلی از خانواده ها در واقع یک اتفاق بزرگ محسوب می گردد و آنها تمامی دردسرهای آن را بجان می خرند.
این رویداد هر دو سال یکبار اتفاق می افتد و تعداد زیادی از مردم آن را در تقویم خویش قرار می دهند و بسیاری از آنها که مدت زیادی انتظار نمایشگاه را کشیده اند پی انتظار در صفهای طولانی مختلف را به تن خود مالیده اند. این شامل تجربیاتی است که ممکن است تنها یکبار در تمامی طول زندگی برای تعدادی از بازدیدکنندگان اتفاق افتد.
برای بچه ها یک تجربه و اتفاقی خاص محسوب می شود، از زاویه دیگر آیا آنها شانس نشستن در داخل کابین خلبان را خواهند داشت، می توانند هواپیماهای کنترل از راه دور را لمس کنند و خود را همچون خلبان واقعی در داخل شبیه ساز پروازی احساس نمایند؟
پدر «Pavel» کشیش ارتدوکس مسافت 300 کیلومتر را برای دیدن نمایشگاه طی کرده است، او اعتراف می کند که هر پسر بچه ای به پرواز علاقمند است و او نیز در زمان نوجوانی آرزوی خلبان شدن را در سر می پرورانده است.
اما زمانی که بازدید کنندگان از سرگرمی های آن لذت می برند، جامعه تجارتی بدنبال آنند که چگونه در روزهائی که به گروههای بازرگانی اختصاص دارد معاملات موفقی انجام دهند، روسیه بعنوان دومین صادر کننده بزرگ هواپیماهای نظامی امیدوار است که از این نمایشگاه برای کمک به توسعه بیشتر صنایع هوائی خود استفاده نماید.
«Rosoboronexport»، سازمان دولتی مسئول معاملات تسلیحاتی روسیه هر دو سال یکبار معادل یک میلیارد دلار به دارائی های خود اضافه می کند که نصف آن از درآمد فروش هواپیماهای رزمی بدست می آید،طی چند سال گذشته مالزی، ونزوئلا و مکزیک در زمره کشورهائی قرار گرفته اند که خریدهای نظامی خود را به سمت روسها سوق داده اند.
«Sergey Chemezov» از سرویس فدرال برای همکاریهای نظامی و فنی می گوید: امسال ارزش تسلیحات صادراتی بین 5/5 تا 7 میلیارد دلار خواهد بود که از این رقم 3 میلیارد دلار به صادرات هواپیما اختصاص دارد و از اینکه از برنامه عقب بیافتیم نگرانی نداریم، ما تقریباً معادل 3 میلیارد دلار از جنگ افزارهای سفارشی را به کشورهای خارجی تحویل داده ایم.
اما در نمایشگاه امسال دستیابی به سفارشات جدید دور از انتظار خواهد بود و تنها قراردادی که به امضاء رسید با اندونزی در ارتباط با تهیه شش فروند هواپیمای شکاری «سوخوی» بود، ارزش معامله با جاکارتا حدود 350 میلیون دلار بود که با امضای آن تعداد شکاریهای روسی آن کشور به ده فروند رسید، در همین ارتباط کشورهای دیگری نیز بمنظور خرید مذاکراتی داشتند ولی سفارش ثابتی ثبت نشد.

آقای «Ruslan Pukhov » از مرکز ارزیابی استراتژیها و تکنولوژیها توضیح می دهد:
از زمانی که اهمیت هواپیماهای برخوردار از تکنولوژی مدرن به اثبات رسید، مشتریان عمده ای همچون هند و چین تقریباً نیازهای خود را برآورده کردند و اجازه مونتاژ آنها را نیز گرفتند، برای سایر کشورها این هواپیماها بطور نسبی گران محسوب می شوند در نتیجه بسیاری از کشورها همچون ویتنام و اندونزی با توجه به نیاز و علاقمندی موجود به تعداد کمتری خرید می کنند.
سازمان دهندگان«ماکس» این موضوع که نمایشگاه را بعنوان معیاری برای سنجش پتانسیل تجاری هواپیماهای نظامی در نظر دارند کتمان نمی کنند، در «MAKS 2007 » امید فراوان و این تفکر وجود دارد که برای بالا کشیدن صنعتی که روزی دچار بحران بوده زمان زیادی لازم نیست.
در پایان اضافه می کنم که در بعضی فیلمهای خبری در احتزازبودن پرچم ایران برایم جالب بود و زمانیکه به لیست شرکت کنندگان مراجعه کردم با نام «بخش علمی- صنعتی سفارت ایران» و «نمایشگاه هوائی کیش» برخورد کردم، امیدوارم که مسئولین برگزاری نمایشگاه هوائی کیش تجربه و درسهائی را گرفته باشند و در نمایشگاه آتی خود بکار برند.
برخی مطالب از سایت ماهواره ایRussia Today نقل شده است.
توضیح: در صورت ذکر منبع امکان استفاده از مطالب این گزارش آزاد است.Tomcat380
پايان مهمترين نمايشگاه هوائي تاريخ روسيه
دوستان عزيز
از آنجائیکه یکشنبه آخرین روز نمایشگاه بود گزارش نهائی را دوشنبه تقدیم حضورتان می کنم.
با احترام
[External Link Removed for Guests]
از آنجائیکه یکشنبه آخرین روز نمایشگاه بود گزارش نهائی را دوشنبه تقدیم حضورتان می کنم.
با احترام
[External Link Removed for Guests]
گزارش ویژه روز پایانی نمایشگاه «MAKS 2007 »
گزارش ویژه روز پایانی نمایشگاه «MAKS 2007 »
«MAKS 2007 » تمامی رکوردهای مورد انتظار را تغئیر داد
[External Link Removed for Guests]
همانگونه که انتظار می رفت هزاران بازدید کننده در روز یکشنبه، روز پایانی « MAKS 2007 » بعنوان آخرین فرصت جهت دیدن شاهکارهای خلبانان مشهور به محل نمایشگاه مراجعه کردند، گرچه در راه رسیدن به محل نمایشگاه واقع در فرودگاه ژوکوفسکی بایستی ازدحام مردم و ماشینها را تحمل می کردند اما می توانستند از نزدیک تعداد زیادی هواپیمای تازه و قدیمی روسی را بهمراه هواپیماهای نظامی آمریکائی و فرانسوی مشاهده نمایند.
[External Link Removed for Guests]
یکی از بازدیدکنندگان می گوید: از آنجائیکه قطار مملو از جمعیت بود مثل این بود که رفته بودیم سونا، کلی عرق ریختیم و طی مسیر همچون عمری گذشت ولی خوشحالیم از اینکه توانستیم اینجا باشیم، نمایشگاه زیبائی بود.
دو گروه نمایشی روسیه (The Swifts and The Russian Knights ) شاهکاری هوائی را بنمایش درآوردند که انتظار می رود در کتاب رکوردهای «Guinness» ثبت شود.
با ثبت رکورد تعداد بازدید کنندگان، میلیونها دلار معاملات تجاری و افزایش سود حاصل ازبازرگانی خارجی، «MAKS 2007 » نوید بخش موفقیتی همه جانبه بوده است.
[External Link Removed for Guests]
بیش از نیم میلیون نفر از دروازه های امنیتی عبور کردند تا هواپیماهای مختلفی را که سینه آسمان را می شکافتند و مانورهای مختلفی را اجرا می کردند ببینند، آنها همچنین این شانس را پیدا کردند که از نزدیک هواپیماهای مسافری و شکاری نظامی پارک شده در کنار یکدیگر بر روی زمین را ببینند و حتی با خلبانان آنها از نزدیک گفتگو کنند.
نمایشگاه به پایان خود نزدیک می شد و مهمترین دست آورد آن از دید برگزار کنندگان و مقامات عالی رتبه رسمی تعداد بازدید کنندگان آن بود.
[External Link Removed for Guests]
«Boris Aleshin» رئیس آژانس صنایع فدرال می گوید: البته از مهمترین نتایج نمایشگاه هوائی امسال رقم بالای بازدید کنندگان آن بود، ارزیابی های اولیه حاکی از آنست که ششصد هزار نفر به اینجا آمده اند که این تعداد یکصدهزار نفر بیش از دو سال قبل است، بر اساس برآورد من حتی می توانست بیشترباشد، اما آب و هوا،مشکل حمل ونقل و سایر موارد، ممکن است مردم زیادی را از آمدن به نمایشگاه باز داشته باشد.
«Nikolay Dimidyuk »، مدیر کمیسیون ویژه سازمان صادرات دفاعی روسیه ( Rosoboronexport) اظهار می دارد: «MAKS 2007» بطور قطع و یقین یک موفقیت بود، مؤثرترین نکته مقیاس آن بود که در آن حدود 800 شرکت حضور پیدا کردند.
بلافاصله پس ازورودیها به ردیف محلهای فروش خوردنی و نوشیدنی وجود داشت که فروشندگان آن از وضعیت موجود رضایت کامل داشتند کاملاً بر خلاف بازدید کنندگان.
[External Link Removed for Guests]
از نکات بارز نمایشگاه شانس ورود به داخل هواپیما و دیدن بیرون از داخل کابین آن بود، گرچه بایستی برای این تجربه مدتی صبر می کردی، اما موضوعی که برای دیدن آن احتیاج به انتظار در صفهای طولانی نبود، نمایشهای تماشائی روز آخر بود که نه تنها دیدن حرکات زیبا و متحورانه را شامل می شد بلکه در کنار آن پرش چتربازان زیبائی آنها را دو چندان می کرد.
در ضمن در کنار آخرین پدیده ها و دست آوردهای تکنولوژی هوائی، تعدادی از پرندگان قدیمی روسیه نیز در نمایشگاه «ماکس» حضور داشتند.
[External Link Removed for Guests]
در ترافیک سنگین زمان مراجعت خیلی ها با یاد آوری صحنه های زیبای پروازی و مانورها و در کنار خاطرات زیبای بجای مانده در ذهن خود را مرور کرده تا سنگینی گذر زمان را کمتر احساس کنند وهر چه به مسکو نزدیکتر می شدند کم کم احساس می کردند که «MAKS 2007» پایان یافته است.
[External Link Removed for Guests]
«MAKS 2007 » تمامی رکوردهای مورد انتظار را تغئیر داد
[External Link Removed for Guests]
همانگونه که انتظار می رفت هزاران بازدید کننده در روز یکشنبه، روز پایانی « MAKS 2007 » بعنوان آخرین فرصت جهت دیدن شاهکارهای خلبانان مشهور به محل نمایشگاه مراجعه کردند، گرچه در راه رسیدن به محل نمایشگاه واقع در فرودگاه ژوکوفسکی بایستی ازدحام مردم و ماشینها را تحمل می کردند اما می توانستند از نزدیک تعداد زیادی هواپیمای تازه و قدیمی روسی را بهمراه هواپیماهای نظامی آمریکائی و فرانسوی مشاهده نمایند.
[External Link Removed for Guests]
یکی از بازدیدکنندگان می گوید: از آنجائیکه قطار مملو از جمعیت بود مثل این بود که رفته بودیم سونا، کلی عرق ریختیم و طی مسیر همچون عمری گذشت ولی خوشحالیم از اینکه توانستیم اینجا باشیم، نمایشگاه زیبائی بود.
دو گروه نمایشی روسیه (The Swifts and The Russian Knights ) شاهکاری هوائی را بنمایش درآوردند که انتظار می رود در کتاب رکوردهای «Guinness» ثبت شود.
با ثبت رکورد تعداد بازدید کنندگان، میلیونها دلار معاملات تجاری و افزایش سود حاصل ازبازرگانی خارجی، «MAKS 2007 » نوید بخش موفقیتی همه جانبه بوده است.
[External Link Removed for Guests]
بیش از نیم میلیون نفر از دروازه های امنیتی عبور کردند تا هواپیماهای مختلفی را که سینه آسمان را می شکافتند و مانورهای مختلفی را اجرا می کردند ببینند، آنها همچنین این شانس را پیدا کردند که از نزدیک هواپیماهای مسافری و شکاری نظامی پارک شده در کنار یکدیگر بر روی زمین را ببینند و حتی با خلبانان آنها از نزدیک گفتگو کنند.
نمایشگاه به پایان خود نزدیک می شد و مهمترین دست آورد آن از دید برگزار کنندگان و مقامات عالی رتبه رسمی تعداد بازدید کنندگان آن بود.
[External Link Removed for Guests]
«Boris Aleshin» رئیس آژانس صنایع فدرال می گوید: البته از مهمترین نتایج نمایشگاه هوائی امسال رقم بالای بازدید کنندگان آن بود، ارزیابی های اولیه حاکی از آنست که ششصد هزار نفر به اینجا آمده اند که این تعداد یکصدهزار نفر بیش از دو سال قبل است، بر اساس برآورد من حتی می توانست بیشترباشد، اما آب و هوا،مشکل حمل ونقل و سایر موارد، ممکن است مردم زیادی را از آمدن به نمایشگاه باز داشته باشد.
«Nikolay Dimidyuk »، مدیر کمیسیون ویژه سازمان صادرات دفاعی روسیه ( Rosoboronexport) اظهار می دارد: «MAKS 2007» بطور قطع و یقین یک موفقیت بود، مؤثرترین نکته مقیاس آن بود که در آن حدود 800 شرکت حضور پیدا کردند.
بلافاصله پس ازورودیها به ردیف محلهای فروش خوردنی و نوشیدنی وجود داشت که فروشندگان آن از وضعیت موجود رضایت کامل داشتند کاملاً بر خلاف بازدید کنندگان.
[External Link Removed for Guests]
از نکات بارز نمایشگاه شانس ورود به داخل هواپیما و دیدن بیرون از داخل کابین آن بود، گرچه بایستی برای این تجربه مدتی صبر می کردی، اما موضوعی که برای دیدن آن احتیاج به انتظار در صفهای طولانی نبود، نمایشهای تماشائی روز آخر بود که نه تنها دیدن حرکات زیبا و متحورانه را شامل می شد بلکه در کنار آن پرش چتربازان زیبائی آنها را دو چندان می کرد.
در ضمن در کنار آخرین پدیده ها و دست آوردهای تکنولوژی هوائی، تعدادی از پرندگان قدیمی روسیه نیز در نمایشگاه «ماکس» حضور داشتند.
[External Link Removed for Guests]
در ترافیک سنگین زمان مراجعت خیلی ها با یاد آوری صحنه های زیبای پروازی و مانورها و در کنار خاطرات زیبای بجای مانده در ذهن خود را مرور کرده تا سنگینی گذر زمان را کمتر احساس کنند وهر چه به مسکو نزدیکتر می شدند کم کم احساس می کردند که «MAKS 2007» پایان یافته است.
[External Link Removed for Guests]
تصاويري از نمايشگاه MAKS-2007
تقدیم به دوستانی که در مدت نمایشگاه با مطالعه مطالب مرا همراهی کردند.
با احترام
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با احترام
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پايان موضوع نمايشگاه MAKS-2007
با توجه به اينکه نمايشگاه MAKS-2007 به پايان رسيد علاقمندم که در طرح موضوع جديد نظر دوستان را بدانم، در مورد اين گزارشات اگر نظري داريد و اينکه هريک از شما اگر موضوعي را دنبال مي کنيد اطلاع داده تا آنها را از نزديک ببينم.
به اميد ديدار
به اميد ديدار