تکمیل موفقیت آمیز اولین پرواز آزمایشی F-35

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

شركت BAE توليد جنگنده‌هاي F-35 را سرعت مي‌بخشد
BAE Systems معادل British Aerospace

تصویر

شركت BAE تمايل‌نامه‌هايي را براي تسريع توليد دم و تجهيزات جنگنده‌هاي F-35 با شركت‌هاي سازنده سيستم‌ها و بدنه از كشورهاي كانادا، استراليا و هلند به امضا رسانده است. اين تمايل‌نامه‌ها نشانگر ارزش‌هاي بالقوه شركت BAE علاوه بر سرمايه 454 مليون پوندي اين شركت در انجام اين پروژه است.

شركت‌هاي مذكور شامل شركت ماژلان، اوكورپ، بروئنس، مانارد، متالتك و ترما مي‌شود. شركت هاوكر نيز در ژوئن سال جاري تمايل‌نامه را براي همكاري در اين پروژه به امضا رسانده بود.

شركتBAE يكي از شركاي اصلي پروژه F-35 و مسئول طراحي و توليد بخش عقب بدنه و دم كامل اين هواپيماست.

BAE پس از شش ماه تحقيق و ارزيابي، شركت‌هاي مذكور را بهترين انتخاب تشخيص داده است.

طبق اين تمايل‌نامه‌ها شركت اوكورپ مسئوليت نصب موتور را برعهده دارد درحالي كه توليد دم‌هاي افقي معولي به شركت ماژلان كانادا محول شده است.ترما براي توليد دم‌هاي مخصوص جنگنده‌هايي كه توانايي نشست و برخاست عمودي را دارند انتخاب شده و شركت استراليايي بروئنس، مانارد و متالتك در زمينه تجهيزات سرويس ارائه خواهند داد و شركت هاوكر نيز توليد دم‌هاي عمودي معمولي را برعهده خواهد داشت.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2087&T=%20شركت%20BAE%20توليد%20جنگنده‌هاي%20F-35%20را%20سرعت%20مي‌بخشد]منبع خبر[/url]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

جنگنده تهاجمی مشترک F-35 به نوع بدون سرنشین تبدیل خواهد شد

پست توسط Reza6662 »

جنگنده تهاجمی مشترک F-35 به نوع بدون سرنشین تبدیل خواهد شد

[External Link Removed for Guests]

شرکت لاکهید مارتین، جنگنده تهاجمی مشترک F-35 خود را برای رقابت با سایر پرنده‌های بدون سرنشین آماده می‌کند. قرار است با توسعه سیستمهای این هواپیما و ایجاد تغییراتی در پیکربندی آن، نوع بدون سرنشین این جنگنده نیز تولید شود. این پرنده بدون سرنشین، بلند برد بوده و در ارتفاعات بالا پرواز خواهد کرد. به جای کابین خلبان نیز تانکر سوخت خارجی اضافه می‌گردد.

شرکت لاکهید فعلن قصد دارد دو فروند از این جنگنده و دو فروند F-22 را به نمونه بدون سرنشین تبدیل کند و از طریق نصب تسلیحات جدید برروی این هواپیما به جای برخی سنسورها، قیمت آنرا کاهش دهد. لاکهید امیدوار است که نیروی هوایی آمریکا علاقمند به خرید این هواپیما گردد.

این پرنده بدون سرنشین عمود پرواز دارای فنهای تولید برا بر روی بال بوده و قابلیت برخاست از روی باند را دارد. به نظر لاکهید این پرنده توانایی رقابت با گلوبال‌هاوک شرکت نورثروپ‌گرومن را خواهد داشت.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2314&T=%20جنگنده%20تهاجمی%20مشترک%20F-35%20به%20نوع%20بدون%20سرنشین%20تبدیل%20خواهد%20شد]منبع[/url]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

تاخير در نخستين پرواز JSF

پست توسط Reza6662 »

[align=right]تاخير در نخستين پرواز  

[align=right][External Link Removed for Guests] 

فرمانده برنامه‌ريز پروژه F-35 اعلام نمود که نخستين پرواز جنگنده JSF که قرار بود در ماه اوت صورت پذيرد ، به اواخر دسامبر موکول شد. وی همچنين گفت اين پرواز حتی در 31 اکتبر -که لاکهيد مارتين جديدا همه برنامه‌ها را به آن روز اختصاص داده بود- نخواهد رسيد.

وی توضيح داد که اين تاخيرات يک ساله ، می‌تواند در حدود 4 تا 6 ميليون دلار به هزينه‌های تمام شده برای هر پرنده بيافزايد.

يکی ديگر از مقامات مسئول اين پروژه ادعا نمود که تا زمانی که نيروی هوايی آمريکا بخواهد وقت و انرژی خود را بر روی پروژه‌هايی چون F-22 و F-15E صرف نمايد ، پروژه JSF با تاخيراتی اينچينی مواجه خواهد شد.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2358&T=%20تاخير%20در%20نخستين%20پرواز%20JSF]منبع[/url]
آخرین ويرايش توسط 1 on Reza6662, ويرايش شده در 0.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

برکناری 300 کارمند پروژه JSF

پست توسط Reza6662 »

برکناری 300 کارمند پروژه JSF

[External Link Removed for Guests]

هم اکنون و پس از توسعه و پيشرفت پروژه F-35 (JSF) ، لاکهيد مارتين قصد دارد 300 نفر از کارکنانی را که در زمان توسعه اين پروژه به استخدام در آورده بود، از اين برنامه کنار بگذارد. به گفته مسئولان طرح،قرار است که تعدادی از مهندسان اين طرح به ديگر بخشهای کمپانی و به پست‌های جديدی منتقل شوند، چرا که در گذر از مرحله طراحی به توليد، نياز به ايشان کمتر خواهد شد.
ايشان اعتقاد دارند که اين جابجايی و کاهش تعداد کارمندان، اتفاقی است که در هر پروژه بزرگ هوافضايی روی می‌دهد.
در حال حاضر 8500 نفر در پروژه F-35 مشغول به کار می‌باشند.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2366&T=%20برکناری%20300%20کارمند%20پروژه%20JSF]منبع[/url]


تاخير پروژه‌های عظيم به دليل تبعات جنگ

[External Link Removed for Guests]

خبرگزاری رويترز گزارش کرده است که به زودی شاهد تاخيرات و يا کم نمودن بودجه مربوط به دو طرح JSF و MV-22 از سوی نيروی دريايی آمريکا خواهيم بود، چرا که نيروی دريايی قصد دارد هزينه‌های مربوط را برای جنگ‌های عراق و افغانستان، به نيروهای جنگنده خود تزريق نمايد.
در چند روز گذشته نيز اعلام شده بود که برای قوی‌تر شدن نيروها و بدست آوردن سرمايه‌ای 1 ميليارد دلاری برای کمک به ايشان، احتمالا پروژه عظيم JSF با تاخيری 14 ماهه مواجه خواهد شد.
اين امر و تاخير بزرگترين پروژه جنگنده دنيا، نشان‌دهندهء اهميت فوق‌العاده اين دو جنگ منطقه، برای دولت و نيروهای آمريکا می‌باشد.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2372&T=%20تاخير%20پروژه‌های%20عظيم%20برای%20قوی‌تر%20شدن%20در%20جنگ!<br><br>]منبع[/url]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

آیا F-35 بدون خلبان پرواز خواهد کرد؟

پست توسط Reza6662 »

آیا F-35 بدون خلبان پرواز خواهد کرد؟

[External Link Removed for Guests]

به تازگی شرکت لاکهید مارتین پیشنهاد ساخت مدل جدیدی از جنگنده تهاجمی مشترک F-35 خود را داده است که می‌تواند بدون خلبان پرواز کند. در صورت موفقیت، این اولین هواپیمای جنگنده در ابعاد واقعی خواهد بود که می‌تواند بدون خلبان پرواز نماید.

فرنک مائورو مدیر شرکت لاکهیدمارتین اعلام نمود که این طرح دو سال در دست بررسی بوده است. وی با بیان جزئیات کمی در این مورد افزود که این هواپیما می‌تواند در بعضی مأموریتها با خلبان و در بعضی دیگر بدون خلبان باشد.

جنگنده تهاجمی مشترک F-35 که با سرمایه‌گذاری چندین کشور دیگر انجام شده با هدف جایگزین شدن به جای F-16 در نیروهای ایالات متحده و هم پیمانان نزدیک آن پدید آمده است. با اینکه این هواپیما از F-22 لاکهید که یک جنگنده برتر هوایی بوده و برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است، تقریبا ضعیفتر عمل می‌کند، اما طراحی آن بگونه‌ایست که می‌تواند با سرعت مافوق‌صوت پرواز کرده و تا 15000 پوند بمب و موشک حمل کند.

قائم‌ مقام وزارت دفاع ایالات متحده، گوردن انگلند در ماه ژوییه از جنگنده تهاجمی مشترک پرده‌برداری کرد.

انتظار می‌رود که تستهای پروازی F-35 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود. مقامات شرکت گفته‌اند که ایده نمونه کنترل از راه دور هواپیما هنوز به نیروی هوایی پیشنهاد نشده هرچند که طراحی مفهومی آن به پایان رسیده است.

طرح هواپیمای بدون‌سرنشین F-35 می‌تواند از نظر استراتژیک برای شرکت لاکهید اهمیت زیادی داشته باشد چرا که با توجه به تمایل روز افزون پنتاگون به سیستم‌های بدون‌سرنشین در سالهای اخیر، لاکهید از نگاه عمومی به حاشیه رانده شده بود.

در حال حاضر رقبای دیگر لاکهیدمارتین مانند شرکت نورثروپ‌گرومن و بویینگ جای خود را با محصولات بدون سرنشین‌شان نه تنها در بازار آمریکا بلکه در سایر نقاط جهان نیز محکم کرده‌اند.

شرکت لاکهید در اواخر دهه نود با صرف تمام انرژی خود برای پیشبرد پروژه جنگنده تهاجمی F-35 که به عقیده بسیاری از کارشناسان آخرین جنگنده سرنشین‌دار نیروی هوایی است، بخش عظیمی از سهم بازار خود را واگذار کرد. کارشناسان معتقدند ترس لاکهید از این بود که بازار هواپیماهای بدون‌سرنشین، بازار جت‌های گران‌قیمت لاکهید را از بین ببرد.

به هر حال بنابر ادعای مسؤولان لاکهید در طی سه - چهار سال گذشته، حدود 30 تا 40 درصد بودجه داخلی تحقیق و توسعه شرکت صرف سیستم‌های بدون‌سرنشین شده است. این هزینه شامل 21 میلیون دلار صرف شده برای هواپیمای بدون‌سرنشین پل‌کت (Polecat :هواپیمای بدون‌سرنشینی که برای ارتفاع 60000 پایی طراحی شده است) نیز می‌شود.

هم اکنون شرکت لاکهیدمارتین مدعی تولید انبوهی از سیستم‌های بدون‌سرنشین نیز می‌باشد که می‌توانند روی زمین، وسایل و تجهیرات افراد را حمل کنند و یا در زیر آب به دنیال مین و زیر دریایی بگردند. بعضی از این سیستم‌ها در حال توسعه بوده و برخی دیگر در جنگ عراق به کار رفته‌اند.

مائورو در طی سخنان خود گفته است که قسمتی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای بدست آوردن دلارهایی است که دولت در تکنولوژی بدون‌سرنشین صرف ‌می‌کند و قسمتی از آن نیز متعلق به سیستم‌هایی فراتر از سیستم‌های موجود می‌باشد.

پنتاگون برای صرفه‌جویی اقتصادی، بعد از واقعه 11 سپتامبر به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بدون‌سرنشین شتاب داده است. در سال جاری پنتاگون 2 میلیارد دلار بودجه به هواپیماهای بدون‌سرنشین اختصاص داده است. این بودجه به غیر از میلیونها دلاری است که به صورت جانبی صرف این کار می‌شود. در سال 2001 این بودجه فقط 363 میلیون دلار بود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دهه میلادی بودجه مذکور به 3 میلیارد دلار برسد.

این سرمایه‌گذاری کلان منجر به مجموعه آشفته‌ای از محصولات شده است؛ از روباتهای خنثی‌کننده بمب که در کوله‌پشتی جای می‌گیرند تا هواپیماهای شناسایی که می‌توانند چندین روز به صورت متمادی به عملیات خود ادامه دهند. به هر حال سیستم‌های بدون‌سرنشین مرتبا بزرگتر و پیچیده‌تر می‌شوند. برای مثال پریدیتور و گلوبال‌هاوک، پهنای بالی در حدود 134 پا دارند که تقریباً به اندازه بویینگ 737 است.

لارن تامپسن تحلیلگر صنایع دفاعی و مشاور لاکهید گفت: "لاکهید سعی می‌کند خودش را به بازار برساند و مطمئناً وسایل بدون‌سرنشین را در برنامه اصلی خود حفظ خواهد کرد. البته واضح است نفوذ به بازاری که رقبا خود را در آن تثبیت کرده‌اند کار چندان ساده‌ای نخواهد بود."

لازم به ذکر است که به گفته مسئولان لاکهید این شرکت تنها در صورتی به تکمیل پروژه بدون‌سرنشین F-35 ادامه خواهد داد که از انتخاب آن توسط پنتاگون مطمئن شده باشد و فعلا تمرکز اصلی شرکت برروی به پرواز در آوردن نمونه سرنشین‌دار F-35 است.

در حالی که بسیاری از کارشناسان این ایده را غیر‌محتمل دانستند، اما می‌توان طرح جدید لاکهید را مهر تأییدی بر این واقعیت دانست که احتمالاً پنتاگون از سفارش اولیه این هواپیما در سال 2000 ، منصرف شده است؛ خصوصا اینکه این پروژه به تازگی با مشکلاتی از جمله افزایش شدید هزینه‌ها نیز مواجه شده است. انصراف پنتاگون از خرید F-35 تا حدودی معلول پیشرفتهای فن‌آوری هواپیماهای بدون‌سرنشین نیز می‌باشد. کارشناسان معتقدند ایده F-35 بدون‌سرنشین شاید روزی که دیگر هواپیمای سرنشین‌داری در نیروی‌های مسلح باقی نماند به کار بیاید.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2404&T=گزارش%20ويژه%20آویا:%20آیا%20F-35%20%20بدون%20خلبان%20پرواز%20خواهد%20کرد؟]منبع[/url]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, به نظر من حذف انسان از هواپيما يکي تاسف برانگير ترين تبعات پيشرفت تکنولوژي بوده
که خود من در بسياري از موارد با آن موافق نيستم. هواپيماهاي پريديتور و ... مي توانند بدون انسان پرواز کنند
چون طبيعت آن ها به همين صورت است اما جنگنده هايي چون F-35 ديگر چرا؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان, جان
اين مبحث خيلي گسترده است، فقط مي تونم بگم که با حذف مهندس پرواز در هواپيماهاي مسافربري جديد، به زودي شاهد حذف کمک خلبان هم خواهيم بود و تنها کاپيتان مسئوليت فني و نه هدايت را بر عهده خواهد داشت.
اين امر يعني حذف خدمه، بسيار سودآور هست و هزينهء آموزش و پرداخت دستمزد به نيروي انساني، صرف تجهيز و خريداري تجهيزات ميشه.
با توجه به پيشرفت علوم کامپيوتر و ساخت برنامه هاي شبيه ساز پيشرفته و همچنين ماهواره هاي هواشناسي و جاسوسي، به نظر من تا 20 يا 30 سال آينده، انسان به طور کامل از داخل هواپيماهاي نظامي حذف ميشه. :-(
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

مشکلات جدید بودجه‌بندی F-35

تصویر

هواپیمای جنگندهء جدید لاکهید مارتین در حال مواجهه با مشکلات بسیار جدی است. بودجه‌ای که کنگره در سال 2007 برای برنامه‌های جدید نیروهای مسلح ایالات متحده تصویب کرده است، از مقدار مورد نظر پنتاگون کمتر است. این در حالی است که سه نیروی مسلحی که این جنگنده را سفارش داده‌اند، از تعداد اولیه سفارش خود در بازه 2008 تا 2013 کاسته‌اند که این امر موجب افزایش قیمت تمام شده هواپیما می‌شود. نیروی هوایی 72 فروند و نیروی دریایی 35 فروند از تقاضای اولیه خود کم کرده‌اند. این امر باعث شده است که تعداد تقاضای فروش در این بازه زمانی حدوداً یک سوم کاهش یافته و در نتیجه هزینه تقریبی هر فروند هواپیما بین 12 تا 16 میلیون دلار افزایش یابد. به این ترتیب قیمت این هواپیماها بسته به نوع آن بین 45 تا 60 میلیون دلار خواهد شد که احتمالاً بسیاری از مشتریان بالقوه خارجی آن مانند بریتانیا، هلند و استرالیا را از خرید آن منصرف می‌کند.

کاهش بودجه تسلیحاتی آمریکا تا حد زیادی ناشی از جنگ عراق و افغانستان می‌باشد که درصد بالایی از هزینه‌های این کشور را در بر می‌گیرد چرا که باید بین پرداخت هزینه، از بین رفتن و استهلاک تجهیزات، خریدن گلوله ، بمب و پرداخت حقوق سربازها از یک سو و سرمایه‌گذاری در سلاح‌ها و تجهیزات آینده تعادلی منطقی برقرار کنند.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2496&T=%20مشکلات%20جديد%20بودجه‌بندي%20F-35]منبع[/url]
اخراج شده
پست: 299
تاریخ عضویت: دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵, ۸:۲۵ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

پست توسط tall »

خدا لعنت کنه کساني که اف 14 دي تامکت رو بازنشسته کردند
آتش انسان را در لباس ابراهيم نمي سوزاند

شما پست حذف مي کنيد پس هستيد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

tall,
خدا لعنت کنه کساني که اف 14 دي تامکت رو بازنشسته کردند

طرح JSF موسوم به F-35 قراره F-16 ها رو از رده خارج کنه. البته نوع درياپايهء اين F-35 هم قراره ساخته بشه و به تدريج، جايگزين F-18E/F Super Hornet تو نيروي دريايي بشه. :-)
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

توافق برسر بودجه دفاعی ایالات متحده آمریکا

[External Link Removed for Guests]

مذاکره‌کنندگان کنگره با بودجه 6/377 میلیارد دلاری دفاعی برای تولید جنگنده F-22A، دو فروند هواپیمای F-35 و همچنین تمام مخارج هواپیمای بدون سرنشین گلوبال‌هاوک موافقت کردند.

لایحه نهایی که پس به توافق رسیدن سنا و نمایندگان حاصل شد و بر اساس آن 3/4 میلیارد دلار به تحقیق و توسعه برنامه F-35 اختصاص یافت. با این حال این لایحه درخواست تولید پنج فروند F-35 را به دو فروند کاهش داد؛ در نتیجه این لایحه سرمایه گذاری در این طرح نیز از 869 میلیون دلار درخواستی به 480 میلیون کاهش پیدا کرد.

همچنین برای تولید 20 فروند F-22A، 7/2 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. در عین حال 386 میلیون دلار هم به پروژه اسکای‌هاوک تعلق دارد. در نهایت 6/631 میلیون دلار برای طراحی نوعی لیزر هوابرد که قابلیت از بین بردن موشکهای بالستیک را داشته باشد اختصاص یافت. حدود 750 نفر در مرکز تحقیقاتی ادواردز در حال پیاده کردن چنین سیستمی بر روی یک هواپیمای 747 هستند.

[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=2632&T=%20توافق%20برسر%20بودجه%20دفاعي%20ايالات%20متحده%20آمريکا]منبع[/url]
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 335
تاریخ عضویت: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵, ۱:۵۵ ق.ظ
محل اقامت: iran
سپاس‌های ارسالی: 594 بار
سپاس‌های دریافتی: 994 بار

پست توسط hany »

F-35 برای جايگزينی هواپيماهايی چون AV-8B ، A-10 ، F-16 ، F/A-18 و هرير انگليسی GR-7 طراحی شده است.

گفته شما به اين معني است که امريکا قصد داره تمام ناوگان هوايي خود رو F35 تبديل کنه
Reza6662,
نظر شما در باره هواپيماهاي مانندMIG31.SU30.SU37 در برابر F35 چيه .اصلا توان مقابله و برابري دارند
گر به خود آیی به خدا رسی
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”