تولید هواپیمای مسافربری مافوق صوت در روسیه

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1249
تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1041 بار
سپاس‌های دریافتی: 1699 بار

تولید هواپیمای مسافربری مافوق صوت در روسیه

پست توسط Achilles »

تولید هواپیمای مسافربری مافوق صوت در روسیه

اولين هواپيماي مافوق صوت جهان در شهر اوليانفسک روسيه به نمايش گذاشته شده است.

تصویر

به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا هواپيماي افسانه اي تو-144 در موزه تاريخ هوانوردي دانشکده عالي هوايي اوليانفسک در معرض ديد علاقمندان گرفته است و سرگي استپاشين رئيس ديوان محاسبات روسيه و استاندار منطقه اولين کساني کستند که به طور رسمي از ان بازديد خواهند کرد.

گفتني است هواپيماي مافوق صوت تو-144 که در سال هزار و نهصد و شصت و هشت ساخته شده به خاطر طراحي و مشخصات فني منحصر به فرد مردم جهان را متحير کرده بود و اولين جايزه طراحي نمايشگاه بين المللي هوايي را به خود اختصاص داد.

غربيها که از ساخت اين هواپيما به راستي شگفت زده شده بودند ان را کنکورد روسي ناميدند.

سرعت اين هواپيما به دو هزار و پانصد کيلومتر در ساعت يعني دو برابر سرعت صوت مي رسيد و هواپيما قابليت حمل يکصد و پنجاه مسافر را به مسافت شش هزار و پانصد کيلومتر داشت. تنها نقطه ضعف اين هواپيما قيمت بسيار بالاي ان بوده است.



توضیح : هواپیماهای مافوق صوت، بدلیل گرمای حاصل از اصطکاک هوا بروی بدنه، حدود 30% از قدرت موتور آنها صرف تهویه میشود و بهمین دلیل نیز قطعات بدنه آن منبسط شده و طول هواپیما تا 30 سانت افزایش می یابد !!!

fardanews
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 134
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶, ۵:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط black bird »

achilles
سلام

از ديگر از نقاط هاي ضعف اين هواپيما مي توان

وجود اشکالات فني فراوان و هزينه نگهداري بالا را نام برد (من فيلم انفجار يکي از آنها را در آسمان به علت نقص فني ديده ام. در يک کلام فجيع بود)

بد از چند مدت پرواز هم که به طور کل زمين گير شد.

شاهکار آن است که از نام و آوازه اش دفاع کند.يعني کونکورد که سال ها خدمت کرد و آن حادثه اي که منجر به سقوط يک فروند کنکورد و توقف پروازش براي هميشه شد (علاوه بر عمر بالايش) به طور غير مستقيم به هواپيما مربوط مي شد.


در مورد انبساط بدنه هواپيما مطلبي به يادم مي آيد که برايتان مي نويسم

در SR_71 ملقب به BLACK BIRD هيچ ماده اي نمي توانست حرارت بالاي بدنه آن را تحمل کند و آبندي درز ها در آن ممکن نبود بنابراين بعد از گرم شدن بدنه هواپيما در هنگام پرواز و انبساط صورت گرفته فاصله قطعات بيروني پر مي شد و اين امر ممکن مي گرديد.

زماني که اين پرنده جاودانه بر روي زمين بود به علت نشت سوخت و ريزش قطرات آن صدا توليد مي کرد که علاقه مندان با توجه به اين صدا مي گفتند SR_71زنده است و نفس ميکشد.
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”