ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد

پست توسط Shahbaz »

 [External Link Removed for Guests] 



وزير راه و ترابري با اشاره به آماده تحويل بودن 5 فروند هواپيماي «ايران 140» ساخت داخل گفت: اين هواپيماها براي پرواز در مسيرهاي كوتاه حداكثر تا يك ساعت و نيم مناسب مي‌باشد.


حميد بهبهاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به آخرين وضعيت استفاده از هواپيماي ساخت داخل «ايران 140» اظهار داشت: سفارش ساخت 10 فروند آن داده شده بود كه 5 فروند آن آماده تحويل است.

وي افزود: اين هواپيماها براي مسيرهاي كوتاه حداكثر تا يك ساعت و نيم مناسب مي‌باشد. ظرفيت آن نيز حدود 52 مسافر است.
به گفته وي، شركت‌هاي هواپيمايي ايران اير و يا ايران ايرتور در درجه اول و يا بخش خصوصي در صورت تمايل مي‌توانند از اين هواپيما‌ها استفاده نمايند.

قرارداد ساخت اين نوع هواپيما در داخل با وزارت دفاع منعقد شده است. در حال حاضر 20 درصد از هواپيماي 52 نفره ايران 140 در داخل كشور ساخته مي‌‏شود و براساس قرارداد ‏ميان شركت هسا و شركت آنتونوف، اين هواپيما در سه نوع مسافري، باري و گشت دريايي توليد خواهد شد.

اين گزارش حاكي است: مصرف سوخت و هزينه كم تعمير و نگهداري به علت عدم نياز به سرويس‌‏هاي كامل دوره‌اي، توانايي فرود و برخاست در شرايط اضطراري در باندهاي خاكي و توانايي پرواز در ارتفاع 16 هزار پايي با يك موتور از ويژگي‌‏هاي ممتاز اين هواپيما به شمار مي‌‏رود




.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

هواپيماي ايران 140 در کلاس خودش هواپيماي خوبيه و فعال شدن خط توليدش خبر واقعا خوشحال کننده ايه
اين هم اطلاعاتي از اين هواپيما براي کساني که ميخان بيشتر با اين هواپيما اشنا بشوند

هواپيماي توربوپراپ منطقه اي (Regional Turboprop Aircraft )
هواپيماي مسافربري منطقه اي، هواپيمايي است كوچك براي حمل 35 تا 100 نفر مسافر از يك منطقه به منطقه اي ديگر كه براساس بهترين كارايي(اقتصادي، عملكرد) طراحي مي شود. اين نوع هواپيما به دو گروه جت وتوربوپراپ قابل تقسيم است.

هواپيماي مسافربري منطقه اي داراي سه گروه بهره بردار مي باشد:
1- خطوط هوايي كه بليط خود را با تخفيف ارائه مي كنند يا هر روز
از حومه به شهر و بلعكس سفر مي كنند و همچنين هواپيماهاي بزرگ امكان پرواز در آن مسير ها را ندارند (Commuter Airlines).
2- مراكز نظامي براي جابجايي پرسنل از يك منطقه به منطقه ديگر (Government Militaries).
3- شركت هاي بزرگ باربري براي استفاده در خطوط منطقه اي (Large Legacy Carriers).


در دهه 60 كه هواپيماهاي جت وارد بازار مسافربري شدند، پيش بيني مي شد هواپيماهاي پراپ به طور كامل از رده خارج شوند. ولي هواپيماهاي بزرگ جت براي مسيرهاي كمتر از 400 مايل (740 كيلومتر) اقتصادي نبودند لذا خطوط هوايي در دهه 80 نسل جديد توربوپراپ ها را سفارش دادند(مثل هواپيماي Havilland Canada Dash 8) از طرفي در دهه 90 با پيشرفت موتورهاي جت و كاهش مصرف سوخت آنها، هواپيماهاي جت منطقه اي نيز وارد عرصه شدند. در حال حاضر بين اين دو نوع هواپيما رقابت سختي به وجودآمده به طوري كه ازحدود 5400 فروند هواپيماي منطقه اي در جهان بيش از نيمي از آن راهواپيماهاي توربو پراپ به خود اختصاص داده اند.
چرا هزينه هاي هواپيماي توربوپراپ نسبت به جت كمتر است؟

• مصرف سوخت %28-
• وزن سازه %20-
• هزينه تعمير و نگهداري سازه %26-
• هزينه تعمير و نگهداري موتور تا %83-
• هزينه خدمه پروازي %14-



ساخت هواپيماي ايران 140

كشور ما بعد از انقلاب اسلامي با تحريم ابر قدرت ها در زمينه صنعت هوايي روبرو شد لذا در درجه اول مجبور شديم داشته هاي خود (هواپيماهاي مدرن و به روز دنيا) را كه توسط آمريكائيها اداره مي شد حفظ و به نحو احسن مخصوصاً در زمان جنگ تحميلي از آنها استفاده كنيم. اكنون كه بيش از 30 سال از زمان انقلاب مي گذرد بيشتر اين هواپيماها فرسوده شده وبايد از رده خارج شوند، اين مسئله باعث شده ايمني پرواز در ايران كاهش يابد. در دوران سازندگي به دلايل زير دولت تصميم به ساخت هواپيماي مسافربري در ايران گرفت:
• تقويت ناوگان حمل و نقل هوايي كشور
• انتقال تكنولوژي ساخت هواپيما
• تعليم نيروهاي متخصص در صنعت و دانشگاه
• ايجاد اشتغال براي افراد با تخصص بالا (جلو گيري از فرار مغزها)
• پشتيباني نيروهاي مسلح


انتخاب هواپيماي توربوپراپ با ظرفيت حمل 6 تن بار و با توان جابجايي 60 مسافر و بار همراه براي مسيرهاي در حد 700 km و با زمان پرواز 1.5 ساعت در سال 1375 با حضور كارشناسان وزارتخانه هاي راخ و ترابري ، صنايع و دفاع و نمايندگان خطوط هوايي كشور انجام پذيرت. به دنبال انتخاب نوع هواپيما از كليه سازندگان اين نوع هواپيما دعوت به مشاركت گرديد. با توجه به مسائل اقتصادي و روابط بين المللي كشورمان هواپيماي آنتونف 140 از كشور اكراين انتخاب گرديد. شركت طراحي آنتونف بزرگترين طراح هواپيماي در بلوك شرق مي باشد كه با تجربه صد سال طراحي و توليد هواپيما تا كنون بيش از 10 خانواده هواپيما توليد نموده و افتخار توليد بزرگترين هواپيماي دنيا در انحصار اين شركت مي باشد و از هواپيماهاي طراحي شده اين موسسه در دهها كارخانه توليد هواپيما در سراسر جهان بيش از دهها هزار فروند توليد شده است.

در زمان عقد قرارداد (سال 1375) اين هواپيما در هرحله تكميل طراحي و توليد اولين نمونه هاي آزمايشي قرار داشت.

شركت صنايع هواپيماسازي ايران (هسا) واقه در شاهين شهر به عنوان محل توليد اين هواپيما انتخاب گرديد. ميزان مشاركت ايران در ساخت اين هواپيما، دريافت مدارك طراحي و توليد و امتياز به مقدار صد در صد و اجراي عمق عملي ساخت در حدود 70% مي باشد. (صرفا به علت رعايت مسائل اقصادي و صرفه و صلاح كشور ، هسا هر زمان اراده نمايد مي تواند صد در صد هواپيما را توليد نمايد.)
عليرغم انعقاد قرارداد در دسامبر سال 1995 به علت تاخير در تكميل مراحل طراحي و تست نمونه هاي اوليه و اخذ گواهينامه تايپ اين هواپيما از طرف اكراين و عدم تامين اعتبارات كافي براي آماده نمودن تاسيسات و خريد تجهيزات مورد نياز عملا اولين فروند هواپيماي توليدي هسا در سال 1379 از خط توليد خارج گرديد. در سالهاي 1379 تا 1383 به علت كاهش شديد قيمت نفت و عدم پرداخت اعتبارات مورد نياز، پروژه با بي مهري روبرو گرديد و هسا نتوانست اقلام وندور هواپيما (موتور،‌سيستمها و اويونيك) كه بيش از 60%‌قيمت هواپيما را تشكيا مي دهد، تهيه نمايذ و در نتيجه توليد مستمر و قابل اعتماد برقرار نگرديد و در نتيجه قراردادهاي فروش قابل توجهي با مشتريان منعقد نگرديد. همچنين به علت اينكه براي اولين بار توليد هواپيما مسافربري در ايران انجام مي گرفت، هيچ كدام از ساختارهاي قانوني و تجاري آن مانند نحوه بيمه كردن و نرخ بيمه، نحوه تامين اعتبارات بانكي و سود مشاركت، نحوه ثبت هواپيما و گرفتن تضمينهاي لازم بانكي و دهها مسائل قانوني ديگر در ايران شكل نگرفته بود و هنوز نيز برطرف نشده است و همچنين قيمت فوق العاده پايين بليط هواپيما در ايران، خريد هيچ نوع هوپيماي نو را توجيه پذير نمي داند كه اين خود بزرگترين دليل بر وضعيت كنوني ناوگان پير و فرسوده حمل ونقل هوايي در ايران است.
با روي كار آمدن دولت دكتر احمدي نژاد عنايت بيشتري به اين پروژه شد و بخشي از بدهي هاي پروژه بخشيده شد و اعتباراتي جهت خريد اين هواپيما براي خطوط هوايي كشور تخصيص داده شد و پروژه از سال كذشته بسيار فعال شده است. در حال حاضر چهار فروند از اين هواپيما توليد و آماده واگذاري به خطوط هوايي مي باشد.

موتور توربوپراپ (Turboprop Engine)
موتور توربوپراپ يك موتور توربين گاز يا همان جت مي باشد كه نيروي جلوبرندگي هواپيما (thrust) را با چرخش پراپ (propeller) ايجاد مي كند در صورتي كه در موتور جت توربوفن اين نيرو توسط عكس العمل گاز خروجي از موتور توليد مي شود. به طور كلي تمام اجزاء اصلي اين دو موتور با يكديگرمشابه است.
تنها در موتور توربوپراپ انرژي گاز خروجي توسط يك يا چند مرحله توربين به شافت چرخاننده پراپ منتقل مي شود.

دليل استفاده از توربوپراپ چيست؟
در طراحي هواپيما پارامترهاي متنوع وجود دارد كه بر اساس ماموريت هواپيما مشخص مي شود، البته ماموريت هر هواپيما نيز توسط مشتري آن تعيين مي گردد. مسائلي همچون سرعت، قيمت، ارتفاع پروازي و... . اگر پارامتر سرعت را در نظر بگيريم اين نوع موتورها در سرعت هاي زير 600 كيلومتر بر ساعت راندمان بيشتري نسبت به موتورهاي جت توربوفن دارند يعني با مصرف سوخت كمتر نيروي پيشرانه لازم را ايجاد مي كنند. از طرفي قيمت كمتري هم خواهند داشت لذا در هواپيماهاي برد كوتاه، طراح موظف است از جديدترين موتورهاي توربوپراپ استفاده كند چراكه بين 10% تا 30% هزينه ها را كاهش مي دهد. به طور مثال جديدترين هواپيماي ايرباس با نام A400M كه در سال 2008 به بازار مي آيد از اين نوع موتور استفاده مي كند.
هواپيماي ايران 140 نيز از يك موتور توربو پراپ به نام TV3-117VMA-SBM1 با قدرت 2500 اسب بخار استفاده مي كند كه توسط كامپيوتري به نام RED 2000 كنترل مي شود. شايان ذكر است كه پراپ اين نوع موتورها نسبت به ملخ موتورهاي پيستوني قديمي كه در ذهن بيشتر ما مي باشد از تكنولوژي خاص و پيچيده اي برخوردار است استفاده از مواد گران قيمت كامپوزيتي، تغيير زاويه پيچش با فرمان گيري از كامپيوتر مركزي و... باعث شده از نظر قابليت اطمينان هيچ چيز از موتورهاي جت توربوفن بكار رفته در هواپيماهاي بزرگ مانند بوئينگ و ايرباس كم نداشته باشد.

مزاياي هواپيماي ايران 140 :
- مسافربري/باربري ، براي شرايط گرم، مرتفع و بد آب و هوايي
- مجهز به سيستمهاي APU و FADEC
- مجهز به درب ورودي پله دار
- مصرف سوخت پايين و نيروي پساي كم
- بهره برداري و تعمير و نگهداري با هزينه اندك
- بي نيازي از تجهيزات زميني
- داراي تجهيزات كامل IFR

مشخصات كلي هواپيماي ايران 140 :
- حداكثر وزن برخاست 21.5 تن
- حداكثر بار 6 تن
- تعداد مسافر 52 نفر
- خدمه پروازي 2 نفر
- حداكثر سرعت كروز 535 كيلومتر بر ساعت
- ارتفاع كروز 600-7200 متر
- طول باند مورد نياز 1925 متر


منبع: سايت شرکت سازنده(hesa.r)
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

 سه فروند هواپيماي ايران 140 فردا تحويل "ايران‌اير‌تور" مي‌شود  




حميد بهبهاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت:
فردا سه فروند هواپيمايي ايران 140ساخت داخل تحويل شركت هواپيمايي ايران ايرتور خواهد شد.

وي افزود: پس از تحويل اين سه فروند، حدود 5 الي 6 ماه طول مي‌كشد تا وارد خطوط هوايي كشور شده و به جابجايي مسافر بپردازند.

به گفته وي
برخي مجوزها براي پروازهاي عملياتي اين هواپيما بايد از سازمان هواپيمايي كشوري اخذ شود و 300 ساعت نيروي مورد نياز اين نوع هواپيما نيز بايد تعليمات لازم را ديده و آموزش ببينند؛ زيرا از اين نوع هواپيما در خطوط پروازي داخل تاكنون نداشته‌ايم.

وزير راه و ترابري در خصوص امنيت پروازي اين هواپيما يادآور شد:
تاييد امنيت و ايمني پروازي اين هواپيماها با سازمان هواپيمايي كشوري است اما در مجموع اين هواپيماها از امنيت لازم پروازي برخوردارند و سازمان هواپيمايي بايد مجوز پرواز آنها را صادر كند


.
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

هزينه ساخت هر فروند هواپيماي ايران 140 حدود 5 ميليون دلار ارزانتر از قيمت خريد مشابه خارجي برآورد شده است.

معاون برنامه هاي آينده شركت هواپيما سازي ايران ( هسا) هزينه ساخت هر فروند هواپيماي ايران 140 را 14 ميليون دلار اعلام كرد و گفت:
اين در حال است كه هواپيمايي با امكانات مشـابه و حتي كمتر از ايـران 140 در حـوزه بين الملـل بـا قيمتي بين 17 تـا 19 ميليون دلار خريداري مي شود.

محمد علي وزيري افزود : در نخستين مـرحله تحويل اين نوع هواپيما هر فروند آن به قيمت 10 ميليون دلار به متقاضيان فروخته شد.

وي به سرمايه گذاري 200 ميليون دلاري بـراي ايجاد سـاختـار صنايع هواپيما سازي از نوع مسافربري درشركت هسا اشاره كرد وگفت:

درشرايط عادي براي فراهم كردن چنين ساختاري 800 تا 900 ميليون دلار سرمايه گذاري لازم بود كه بـا همت متخصصان داخلي ايـن هـزينه كاهش يافت.

**

وزير راه و ترابري گفت : با توليد انبوه هواپيماي ايران 140 ، تحول بزرگي در حمل و نقل هوايي كشور رخ مي دهد .
حميد بهبهاني در مراسم تحويل 5 فروند هواپيماي مسافربري ايران 140 در صنايع هواپيماسازي ايران افزود : اين هواپيماي ايراني مي تواند از 17 فرودگاه کشور پرواز کند .
وي تاکيد کرد : صنعت هواپيماسازي از صنايع نوپاي كشور است كه بايد مورد حمايت و پشتيباني مسئولان قرار گيرد .
وزير راه و ترابري ، متخصصان صنايع هوايي كشور را تحسين کرد و گفت : آنان با همت و اراده قوي خود ، تاثير تحريم ها را خنثي كرده اند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم در اين مراسم ، هواپيماي ايران 140 را نماد وفاق وزارتخانه هاي دفاع و راه و ترابري توصيف كرد و گفت:
90 درصد صنايع هواپيمايي ايران در اختيار وزارت دفاع است .

سردار سرتيپ مصطفي محمد نجار ، طراحي جنگنده هاي سبك ، هواپيماهاي بدون سرنشين و مطالعه ساخت زيردريايي كلاس نيمه سنگين را از اقدامات مهم وزارت دفاع اعلام کرد .

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران نيز گفت : بيش از 90 درصد تجهيزات سخت افزاري و 100 درصد تجهيزات نرم افزاري نيروي انتظامي در داخل كشور توليد مي شود .
سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم افزود : با همت و تلاش متخصصان داخلي توانسته ايم نيازهاي كشورهاي ديگر را در زمينه صنايع دفاعي تامين كنيم.

خانلري ، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري نيز در اين مراسم گفت: هواپيماي ايران 140 علاوه بر دارا بودن مجوزهاي لازم از سازمان هواپيمايي كشوري از استانداردهاي جهاني و ايمني لازم پرواز برخوردار است.

مديرعامل شركت هواپيماسازي ايران نيز گفت :
هواپيماي ايران 140 با بهره مندي از فناوري هواپيماسازي كشور اوكراين توليد شده است .
هدايت افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد با استفاده از نيروي انساني توانا و متخصص در صنعت هواپيماسازي در اين زمينه گام هاي بلندتري بردارد.

در اين مراسم كه امروز در شركت هواپيماسازي ايران هسا برگزار شد
سه فروند هواپيماي ايران 140 به شركت هوايي ايران ايرتور و دو فروند آن به نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تحويل شد.




واحد مرکزي خبر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

پست توسط Shahryar »

اصفهان - خبرگزاری مهر: مراسم تحویل 5 فروند هواپیمای ایران 140 به نیروی انتظامی و هواپیمایی کشوری صبح امروز با حضور نجار وزیر دفاع، بهبهانی وزیر راه و ترابری و احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اصفهان برگزار شد.

 تصویر 

 تصویر 

 تصویر 

 تصویر 

 تصویر 

 تصویر 

عکس/ وحید رضا علایی - اصفهان
خبرگزاری مهر
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

600 آزمايش پروازي روي ايران 140 انجام شده است

تصویر


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سردار مصطفي‌ محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌‌هاي مسلح پيش از ظهر امروز سه شنبه در آيين بهره‌برداري از 5 فروند هواپيماي ايران 140 در شركت هواپيماسازي ايران (هسا) با اشاره به توليد انبوه هواپيماي مسافربري در داخل كشور افزود: هواپيماي ايران 140 هواپيمايي امن، پيشرفته و مدرن است كه در دو كلاس مسافربري و تاكتيكي در داخل كشور توليد مي‌شود.
وي اظهار داشت: با توليد انبوه اين هواپيما قادريم نيازمندي‌هاي ناوگان هوايي كشور در مسير‌هاي كوتاه را تامين كنيم.
نجار با تاكيد بر اينكه ايران 140 از مشابه خارجي خود بسيار امن‌تر است، افزود: بيش از 600 آزمايش پروازي توسط متخصصان بر روي ايران 140 انجام شده است و اكنون اين هواپيما نقطه عطف ايستادگي ايران در برابر تحريم‌هاي بيگانگان است.
وي ساخت ايران 140 در داخل كشور را يك حركت استراتژيك دانست و تصريح كرد: ما در وزارت دفاع در هر جايي كه احساس خطر براي تحريم شدن كنيم، بر روي همان نقطه سرمايه‌گذاري خواهيم كرد و در حال حاضر بيش از 95 درصد از صنايع هوايي كشور در اختيار اين وزارتخانه است.
نجار با اشاره به اينكه پيش از انقلاب اسلامي آمريكايي‌ها در ايران اختيار كامل صنايع هوايي كشور را داشتند، اظهار داشت: در آن سال‌ها حتي به متخصصان ايراني حتي اجازه نزديك شدن به صنايع هوايي را نمي‌دانند و تصور مي ‌كردند كه ايران مانند كشور‌هاي ديگر به آنان محتاج خواهد بود، اما پس از انقلاب اسلامي تمام معادلات آنان با تلاش جوانان و نخبه‌هاي ايراني بر‌هم ريخت.
وي خاطرنشان كرد: پس از انقلاب اسلامي به دليل تحريم‌هاي آمريكا ما مجبور به ايستادن بر روي پاهاي خود و تكيه بر توانمندي‌هايمان شديم و نتيجه اين ايستادگي امروز خود را در زمينه‌هاي مختلف امنيتي، دفاعي، پيشرفت‌هاي تكنولوژي و علمي نشان مي‌دهد.
وزير دفاع با اشاره به اينكه در زمان جنگ تحميلي برخي از كشور‌ها با مشكلات و بهانه‌هاي زيادي به ما اسلحه، مهمات، تجهيزات پزشكي و نظامي مي‌فروختند، اظهار داشت: امروز تمام معادلات جهاني با پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي به بركت انقلاب اسلامي و تدابير حكيمانه امام راحل(ره) تغيير كرده است و آن كشور‌ها كه روزي با ناز و اكراه با ما برخورد مي‌كردند، الان نيازمند به تجهيزات و كمك‌هاي ما هستند.
وي بيان داشت: صنعت هوايي ما امروز شاهد حضور جنگنده‌هاي صاعقه، آذرخش و هواپيماي مسافربري ايران 140 است كه موتور، بدنه و بال آن را به طور كاملا بومي در كشور توليد مي‌كنيم.
وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌‌هاي مسلح خاطرنشان كرد: در آينده نزديك در صدد طراحي، ساخت و توليد هواپيما‌هاي سنگين مسافربري 200 نفره هستيم
.

نجار با تاكيد بر اينكه امروز نظام جمهوري اسلامي ايران با رهبري و وجود ولايت فقيه براي تمام كشور‌ها به عنوان الگو معرفي مي‌شود، تصريح كرد: نظام جمهوري اسلامي در 30 سال گذشته هيبت آمريكا را در دنيا شكسته است و بايد با اتكا به خدا و پشتكار قدم‌هاي خود را شجاعانه به سمت پيشرفت بر‌داريم.
هواپيماي مسافربري ايران 140 از نوع توربورپراپ و با ظرفيت 52 مسافر با برد پروازي 2100 كيلومتر است.


خبرگزاری فارس- 17/7/1387
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

ان شا الله به زودي آواکس اون هم پرواز کنه
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

 توليد 2 فروند ايران 140 تا دو ماه ديگر 
بهبهاني:طي دوماه گذشته11فروند هواپيما وارد ناوگان هوايي کشور شده است
بندرعباس- وزير راه وترابري گفت: از زمان راي اعتماد مجلس تا کنون 11 فروند انواع هواپيماي مسافري مختلف وارد ناوگان هوايي کشور شده است.

حميد بهبهاني،پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در کيش افزود: علاوه بر اين هواپيماها، تا دو ماه ديگر دو فروند هواپيماي مسافربري ايران 140 نيز در ناوگان هوايي کشور مورد استفاده قرار
مي گيرد.
وي مزيت هاي هواپيماي ايران 140 را يادآورشد وافزود: به تدريج از سال هاي آينده اين هواپيما در شرکت هاي هوايي مورد استفاده قرار مي گيرد.
بهبهاني گفت: پل ميان گذر درياچه اروميه در آينده نزديک افتتاح مي شود که افتتاح آن، مردم استان هاي آذربايجان شرقي و غربي را خوشحال خواهد کرد.
وزير راه افزود: ساخت اين پل بيش از 27 سال طول کشيده و بانظر سنجي انجام شده از مردم اروميه آنان اعلام کرده اند در طي دو سه ماه گذشته به اندازه 27 سال گذشته بر روي اين پروژه کار شده است.
بهبهاني اظهاراميدواري کرد با راه اندازي اين پل ميان گذر بر روي درياچه اروميه در تامين رفاه حال مردم و مسافران قدمهاي بيشتري برداشته شود

ایرنا
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

 ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد  


محمد علیزاده مدیر موسسه "هسا" به «ریا نووستی» اطلاع داد که ایران درآینده نزدیک به 20 فروند دیگر هواپیمای "آن140" برای گشتزنی مرزها نیاز دارد.

ایران این هواپیماهای دو موتوره را در اصفهان بر اساس مجوز روسیه-اوکراینی همراه با کمپانی "آنتونوف" و با اتکا به کارشناسان محلی که در روسیه و اوکراین دوره دیده اند، تولید می کند.

رییس "هسا" که در کار نمایشگاه هوایی Iran Kish Airshow - 2008 شرکت می کند توضیح داد:
دفتر ریاست جمهوری ایران از ما خواسته که 20 فروند هواپیمای "آن-140" تکمیلی برای اداره مرزبانی کشوری تولید کنیم.
کلا در هشت-ده سال آینده ما به حدود 100 فروند از چنین هواپیماهای در نمونه های مختلف نیاز داریم.

به گفته وی تاکنون موسسه "هسا" توانسته که پنج فروند "آن-140" تحت مجوز روسیه تولید و هشت فروند دیگر هم در مراحل مختلف مونتاژ قرار دارند.


.
Senior Poster
Senior Poster
پست: 797
تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۶, ۹:۱۱ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط TOPGUN »

هوانيروز 20 تا ترابری

گشت دريايی هوادريا 6 تا شمال 14 تا جنوب ، ترابری 5 تا رويه هم 25 تا

نيروی هوايی اواکس 20 تا، ترابری 25 تا

سپاه 10 تا

شرکتهای هواپيمايی 100 تا

رويه هم 155 تا


30 تا زخيره از همه مدلها

50 تا صادرات

ميشه 235 تا
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2732
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۵, ۱۰:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 12804 بار
سپاس‌های دریافتی: 4580 بار

پست توسط كيارش »

TOPGUN, جان

اين چيه نظر خودته يا از جايي ديدي؟ :-(
 [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]  این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود,    
  [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]ور نه هیچ از دل بی‌رحم تو تقصیر    
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”