کيارش جان
يادم رفت بگم نزر خودمه
البته بايد يک تعدادی هم برای قتع آت يدکی ميگفتم ولی خوب هواپيما را زياد نميشناسم
ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
Iran to buy 50 An-148 airliners from Ukraine
20:29 | 31/ 10/ 2008
اينم يک خبر جديد که ميگه ايران 50 تا ان 148 از اوکراين ميخره
البته منبع روسی است که اگر منزورش توليد باشه که خيلی خوبه
تا اينکه بريم تو کار موتورهای جديد توربوفن که جعبه دنده دارن
KIEV, October 31 (RIA Novosti) - Iran will buy 50 An-148 medium-haul airliners from Ukraine, Kiev's Unian news agency reported on Friday.
Iran's HESA company and four Ukrainian companies - the aircraft maker Antonov, the Kiev-based Aviant aircraft plant, the Motor Sich engine making plant, and the Kharkov production association - signed a letter of intent on Friday.
The two countries have yet to sign an intergovernmental agreement before the deal can move ahead.
In its basic modification, the An-148 is designed to carry 70-90 passengers up to 5,000 kilometers. It costs an estimated $20 million to build, less than Sukhoi's Superjet 100 (around $28 million).
20:29 | 31/ 10/ 2008
اينم يک خبر جديد که ميگه ايران 50 تا ان 148 از اوکراين ميخره
البته منبع روسی است که اگر منزورش توليد باشه که خيلی خوبه
تا اينکه بريم تو کار موتورهای جديد توربوفن که جعبه دنده دارن
KIEV, October 31 (RIA Novosti) - Iran will buy 50 An-148 medium-haul airliners from Ukraine, Kiev's Unian news agency reported on Friday.
Iran's HESA company and four Ukrainian companies - the aircraft maker Antonov, the Kiev-based Aviant aircraft plant, the Motor Sich engine making plant, and the Kharkov production association - signed a letter of intent on Friday.
The two countries have yet to sign an intergovernmental agreement before the deal can move ahead.
In its basic modification, the An-148 is designed to carry 70-90 passengers up to 5,000 kilometers. It costs an estimated $20 million to build, less than Sukhoi's Superjet 100 (around $28 million).
- پست: 1130
- تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 1197 بار
- سپاسهای دریافتی: 2065 بار
- تماس:
هواپيماي "ايران 140" مخصوص گشتهاي دريايي
خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح از توليد هواپيماي 140 مخصوص گشتهاي دريايي در كشورمان خبر داد.
مجيد هدايت مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به روند رو به افزايش توليد هواپيماهاي ايران 140 مسافربري، از طرحهاي جديد براي توليد انواع ديگر اين هواپيما خبر داد و گفت: با موافقتهاي صورت گرفته، هواپيماي ايران 140 در دو نوع ترابري و مخصوص گشتهاي دريايي، در كشور طراحي و توليد ميشود.
وي افزود: هواپيماهاي مخصوص گشت دريايي داراي تجهيزات و قابليتهاي خاص گشتزني بوده و يك كلاس مخصوص در ميان پرندهها به حساب ميآيند و توليد آنها توسط صنايع هوايي وابسته به وزارت دفاع نشان ميدهد سطح دانش و توان اجرايي متخصصان و كارشناسان صنعت هوايي ايران بسيار ارتقاء يافته است.
هدايت پيرامون ساخت مشترك بالگردهاي نيمه سنگين روسي كاموف در ايران نيز گفت: اين قرارداد مورد توافق پوتين و آقاي احمدينژاد بوده و اكنون نيز مراحل عقد قرارداد و آماده سازي مقدمات توليد اين پرندههاي پيشرفته در حال انجام است.
مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح در پاسخ به سوال ديگر فارس درباره توليد هواپيماهاي مسافربري آنتونوف 148 در ايران تاكيد كرد: هواپيماي آنتونوف 148 از جمله هواپيماهاي بسيار پيشرفته و ايمن مسافربري است كه اكنون با ظرفيت 75 نفر مسافر توليد ميشود اما قرار است طي دو سال آينده گنجايش اين هواپيما به 99 مسافر افزايش يابد كه هواپيماي خوبي محسوب ميشود كه فعلا در حال مذاكره و بررسي شرايط دو طرف هستيم.
وي همچنين موضوع ارائه پيشنهاداتي بالاتر از قيمت جهاني از سوي شركت آنتونوف براي توليد "آن 148" در ايران را رد كرد.
خبرگزاری فارس

خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح از توليد هواپيماي 140 مخصوص گشتهاي دريايي در كشورمان خبر داد.
مجيد هدايت مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به روند رو به افزايش توليد هواپيماهاي ايران 140 مسافربري، از طرحهاي جديد براي توليد انواع ديگر اين هواپيما خبر داد و گفت: با موافقتهاي صورت گرفته، هواپيماي ايران 140 در دو نوع ترابري و مخصوص گشتهاي دريايي، در كشور طراحي و توليد ميشود.
وي افزود: هواپيماهاي مخصوص گشت دريايي داراي تجهيزات و قابليتهاي خاص گشتزني بوده و يك كلاس مخصوص در ميان پرندهها به حساب ميآيند و توليد آنها توسط صنايع هوايي وابسته به وزارت دفاع نشان ميدهد سطح دانش و توان اجرايي متخصصان و كارشناسان صنعت هوايي ايران بسيار ارتقاء يافته است.
هدايت پيرامون ساخت مشترك بالگردهاي نيمه سنگين روسي كاموف در ايران نيز گفت: اين قرارداد مورد توافق پوتين و آقاي احمدينژاد بوده و اكنون نيز مراحل عقد قرارداد و آماده سازي مقدمات توليد اين پرندههاي پيشرفته در حال انجام است.
مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح در پاسخ به سوال ديگر فارس درباره توليد هواپيماهاي مسافربري آنتونوف 148 در ايران تاكيد كرد: هواپيماي آنتونوف 148 از جمله هواپيماهاي بسيار پيشرفته و ايمن مسافربري است كه اكنون با ظرفيت 75 نفر مسافر توليد ميشود اما قرار است طي دو سال آينده گنجايش اين هواپيما به 99 مسافر افزايش يابد كه هواپيماي خوبي محسوب ميشود كه فعلا در حال مذاكره و بررسي شرايط دو طرف هستيم.
وي همچنين موضوع ارائه پيشنهاداتي بالاتر از قيمت جهاني از سوي شركت آنتونوف براي توليد "آن 148" در ايران را رد كرد.
خبرگزاری فارس
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
پرواز 1960 كيلومتري «ايران 140» با موفقيت انجام شد
يكي از طولاني ترين پروازهاي هواپيماي ايران 140 صبح امروز با موفقيت انجام شد.
هواپيماي مسافربري ايران 140 كه توسط متخصصان سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح وابسته به وزارت دفاع ساخته ميشود، گنجايش حمل 52 مسافر و بيش از 5/1 تن بار را داراست و تاكنون 8 فروند از آن ساخته شده است.
اين هواپيما صبح امروز با حمل نمايندگان رسانههاي گروهي كه براي شركت در رزمايش اتحاد 87، از تهران عازم چابهار بودند،
توانست عليرغم وضعيت نامساعد جوي در فرودگاه مهرآباد، مسير 1960 كيلومتري تهران تا چابهار را به طور يكسره طي كرده و پس از 3 ساعت پرواز،
با موفقيت در فرودگاه اين شهر به زمين بنشيند.
نمايندگان رسانهها و مسئولان روابط عمومي ارتش به عنوان مسافران اين هواپيماي ساخت داخل، بررسي عملي و كاملي را از نحوه پرواز
هواپيماي ايران 140 به عمل آورده و با خلبان آن نيز به گفتگو پرداختند.
فارس
يكي از طولاني ترين پروازهاي هواپيماي ايران 140 صبح امروز با موفقيت انجام شد.
هواپيماي مسافربري ايران 140 كه توسط متخصصان سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح وابسته به وزارت دفاع ساخته ميشود، گنجايش حمل 52 مسافر و بيش از 5/1 تن بار را داراست و تاكنون 8 فروند از آن ساخته شده است.
اين هواپيما صبح امروز با حمل نمايندگان رسانههاي گروهي كه براي شركت در رزمايش اتحاد 87، از تهران عازم چابهار بودند،
توانست عليرغم وضعيت نامساعد جوي در فرودگاه مهرآباد، مسير 1960 كيلومتري تهران تا چابهار را به طور يكسره طي كرده و پس از 3 ساعت پرواز،
با موفقيت در فرودگاه اين شهر به زمين بنشيند.
نمايندگان رسانهها و مسئولان روابط عمومي ارتش به عنوان مسافران اين هواپيماي ساخت داخل، بررسي عملي و كاملي را از نحوه پرواز
هواپيماي ايران 140 به عمل آورده و با خلبان آن نيز به گفتگو پرداختند.
فارس
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد

حضور 10 فروند هواپيماي "ايران 140" در ناوگان هوايي كشور
حميد بهبهاني درباره آخرين وضعيت سه فروند هواپيماي ايران 140 كه تحويل ايران ايرتور شده، اظهار داشت:
در حال حاضر كادر پروازي اين نوع هواپيماها مشغول گذراندن دورههاي مختلف آموزشي از جمله تعليم خلبان براي هدايت اين قبيل هواپيماها هستند.
وي افزود: يك مجموعه 12 نفره «كرو» هماكنون دورههاي مختلف پروازي را طي ميكنند كه با اتمام دورههاي آنان و اخذ گواهينامهها و مجوزهاي لازم از سازمان هواپيمايي كشوري، اين هواپيماها عملاً به ناوگان حملونقل هوايي كشور خواهد پيوست.
به گفته وي، برنامه داريم 10 فروند ازاين نوع هواپيما وارد خطوط هوايي كشور شود. پس از تحويل آن سه فروند به شركت ايران ايرتور، مقرر شده بود كه به فاصله چند ماه 2 فروند ديگر نيز تحويل ما شود كه منتظر دريافت پول هستند.
بهبهاني يادآور شد:
در نهايت قرار شده با آمدن اين سه فروند هواپيماي تحويل شده به تهران و قرار گرفتن در برنامههاي پروازي پول مربوطه نيز پرداخت شود و دو فروند ديگر تحويل ما شود.
قرارداد ساخت اين نوع هواپيما در داخل با وزارت دفاع منعقد شده است. در حال حاضر 20 درصد از هواپيماي 52 نفره ايران 140 در داخل كشور ساخته ميشود و براساس قرارداد ميان شركت هسا و شركت آنتونوف، اين هواپيما در سه نوع مسافري، باري و گشت دريايي توليد خواهد شد.
اين گزارش حاكي است: مصرف سوخت و هزينه كم تعمير و نگهداري به علت عدم نياز به سرويسهاي كامل دورهاي، توانايي فرود و برخاست در شرايط اضطراري در باندهاي خاكي و توانايي پرواز در ارتفاع 16 هزار پايي با يك موتور از ويژگيهاي ممتاز اين هواپيما به شمار ميرود.
فارس
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 1130
- تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 1197 بار
- سپاسهای دریافتی: 2065 بار
- تماس:
Re: ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد
آموزش پرواز با "ايران 140" به خلبانان ايران ايرتور

خبرگزاري فارس: 21 خلبان شركت هواپيمايي ايران ايرتور، در حال آموزش پرواز با هواپيماي ايران 140 هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، پس از تحويل 3 فروند از مجموع 10 فروند هواپيماي ايران 140 خريداري شده توسط شركت هواپيمايي ايران ايرتور و برنامه عملياتي كردن پروازهاي مسافري توسط اين هواپيماها، تعداد 21 نفر از خلبانان منتخب شركت ايران ايرتور آموزش دوره خلباني هواپيماي ايران 140 را از آذرماه سال جاري در مركز آموزش علوم و فنون هوايي شركت هسا وابسته به صنايع هوايي نيروهاي مسلح آغاز كردند.
پيشبيني ميشود كه از اوايل سال آينده پروازهاي برنامهريزي شده شركت ايران ايرتور با اين خلبانان آموزش ديده انجام شود.
بر اساس تفاهم نامهاي كه بين مسئولان شركت هسا و ايران ايرتور امضاء شده، مقرر است تا زمان آمادگي كامل اين خلبانان، كادر پروازي مركز عمليات هسا وظيفه اجراي پروازها را بر عهده داشته باشند.
فارس

خبرگزاري فارس: 21 خلبان شركت هواپيمايي ايران ايرتور، در حال آموزش پرواز با هواپيماي ايران 140 هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، پس از تحويل 3 فروند از مجموع 10 فروند هواپيماي ايران 140 خريداري شده توسط شركت هواپيمايي ايران ايرتور و برنامه عملياتي كردن پروازهاي مسافري توسط اين هواپيماها، تعداد 21 نفر از خلبانان منتخب شركت ايران ايرتور آموزش دوره خلباني هواپيماي ايران 140 را از آذرماه سال جاري در مركز آموزش علوم و فنون هوايي شركت هسا وابسته به صنايع هوايي نيروهاي مسلح آغاز كردند.
پيشبيني ميشود كه از اوايل سال آينده پروازهاي برنامهريزي شده شركت ايران ايرتور با اين خلبانان آموزش ديده انجام شود.
بر اساس تفاهم نامهاي كه بين مسئولان شركت هسا و ايران ايرتور امضاء شده، مقرر است تا زمان آمادگي كامل اين خلبانان، كادر پروازي مركز عمليات هسا وظيفه اجراي پروازها را بر عهده داشته باشند.
فارس
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: ایران به 20 فروند "آن-140" برای گشتزنی مرزی نیاز دارد
سعيد حسامي، مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران "هما "، در جمع خبرنگاران خاطر نشان كرد: تمامي عملياتي كه لازم است يك ايرلاين در پروازهاي تأخيري انجام دهد، هماكنون در ترمينال دو فرودگاه مهرآباد مشخص شده است.
وي با بيان اينكه اگر كمكاري در زمينه كاهش تأخيرات انجام گيرد، لازم است مورد رسيدگي جدي قرار گيرد، افزود: سيستمي كه در حال حاضر جهت پروازهاي تأخيري تهيه شده است به شكل يك قانون براي تمامي پروازها اجرا ميشود و مشخص ميكند كه در صورت تأخير چه عملياتي لازم است انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: پروازهايي كه به خاطر بدي آب و هوا كنسل ميشوند، براساس قوانين بينالمللي هيچ تعهدي بر دوش ايرلاينها قرار نميدهند ولي شركت هما هيچ تفاوتي از لحاظ تأخير به علت بدي آب و هوا و تأخير به علت مسائل فني، در جهت پاسخگويي به مسافران، قائل نيست.
*ورود 10 هواپيماي ايران 140 به ناوگان ايران ايرتور
راجع به هواپيماي ايران 140 كه توسط شركت ايران ايرتور خريداري شده است، خاطرنشان كرد:
قرارداد خريد 10 هواپيماي ايران 140 با شركت سازنده بسته شده است و به محض اينكه هواپيماها مورد تأييد سازمان هواپيمايي كشوري قرار بگيرد و آماده تحويل شوند.
وي با بيان اين كه 4 فروند از اين هواپيماها آماده تحويل هستند، افزود: به زودي اين هواپيماها به ايرتور تحويل خواهد شد و اين در حالي است ايران ايرتور در حال واگذاري به بخش خصوصي است و از شركت هما جدا خواهد شد.
حسامي اظهار داشت:
هر هواپيمايي از جمله هواپيماي ايران 140 براساس ضوابط و استانداردهاي موجود موفق به كسب مجوز پرواز از سازمان هواپيمايي كشوري شود، ميتواند پرواز كند و در صورتي كه مجوز از طرف سازمان هواپيمايي كشور صادر نشود، هواپيماها اجازه ندارند در شركتهاي هواپيمايي پرواز كنند.
مدير عامل هما ادامه داد:
حال حاضر چهار فروند از هواپيماهاي ايران 140 آماده تحويل است و كارخانه سازنده مدعي است تمام مجوزهاي لازم را از سازمان هواپيمايي كشوري كسب كرده است و يا كسب خواهد كرد.
وي تأكيد كرد:
مهم اين است كه هواپيماي ايران 140 هنگام تحويل، تمامي مجوزهاي پرواز سازمان هواپيمايي كشوري را دارا باشد و گرنه پرواز اين نوع هواپيما و يا هر هواپيماي ديگري كه مجوز سازمان هواپيمايي كشوري را نداشته باشد، امكانپذير نيست.
وي با بيان اينكه اگر كمكاري در زمينه كاهش تأخيرات انجام گيرد، لازم است مورد رسيدگي جدي قرار گيرد، افزود: سيستمي كه در حال حاضر جهت پروازهاي تأخيري تهيه شده است به شكل يك قانون براي تمامي پروازها اجرا ميشود و مشخص ميكند كه در صورت تأخير چه عملياتي لازم است انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: پروازهايي كه به خاطر بدي آب و هوا كنسل ميشوند، براساس قوانين بينالمللي هيچ تعهدي بر دوش ايرلاينها قرار نميدهند ولي شركت هما هيچ تفاوتي از لحاظ تأخير به علت بدي آب و هوا و تأخير به علت مسائل فني، در جهت پاسخگويي به مسافران، قائل نيست.
*ورود 10 هواپيماي ايران 140 به ناوگان ايران ايرتور
راجع به هواپيماي ايران 140 كه توسط شركت ايران ايرتور خريداري شده است، خاطرنشان كرد:
قرارداد خريد 10 هواپيماي ايران 140 با شركت سازنده بسته شده است و به محض اينكه هواپيماها مورد تأييد سازمان هواپيمايي كشوري قرار بگيرد و آماده تحويل شوند.
وي با بيان اين كه 4 فروند از اين هواپيماها آماده تحويل هستند، افزود: به زودي اين هواپيماها به ايرتور تحويل خواهد شد و اين در حالي است ايران ايرتور در حال واگذاري به بخش خصوصي است و از شركت هما جدا خواهد شد.
حسامي اظهار داشت:
هر هواپيمايي از جمله هواپيماي ايران 140 براساس ضوابط و استانداردهاي موجود موفق به كسب مجوز پرواز از سازمان هواپيمايي كشوري شود، ميتواند پرواز كند و در صورتي كه مجوز از طرف سازمان هواپيمايي كشور صادر نشود، هواپيماها اجازه ندارند در شركتهاي هواپيمايي پرواز كنند.
مدير عامل هما ادامه داد:
حال حاضر چهار فروند از هواپيماهاي ايران 140 آماده تحويل است و كارخانه سازنده مدعي است تمام مجوزهاي لازم را از سازمان هواپيمايي كشوري كسب كرده است و يا كسب خواهد كرد.
وي تأكيد كرد:
مهم اين است كه هواپيماي ايران 140 هنگام تحويل، تمامي مجوزهاي پرواز سازمان هواپيمايي كشوري را دارا باشد و گرنه پرواز اين نوع هواپيما و يا هر هواپيماي ديگري كه مجوز سازمان هواپيمايي كشوري را نداشته باشد، امكانپذير نيست.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .