آغاز رزمايش فدائيان حريم ولايت نيروي هوايي

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۶:۳۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 21 بار

پست توسط kpars »

عزیز اسمم سعید نیست و نمیدونم چرا سعید صدام میکنی؟ نه که سعید اسم بدی باشه خیلی هم خوبه!

خوب برادر ای سی امها تو عکس شما هم هستش. انتنهای سیستم در جلو زیر دماغ ودر زیر بالها در نزدیک موتور هااست .انتن ای سی ام که برای سامهای جدید درست نشده و مثل سیستمهای جدید هنوز حبابی از بیرون دیده نمیشند. فرکانسی که استفاده میکند شکل و طول انتنها را تعیین میکنه. رهگیر بودنشون احتیاج به مقابله با رادارهای سامهای عملیاتهای هوا به زمین را نداشت و برای همین با تامکتهای نسبتا جدید نیروی دریایی امریکا قرق دارند.


اگر به هر کدوم از پایگاههای شکاری رفتی دوباره بدون تلفن همراه و بدون دوربین از چشمهای خودت تو خاطرت یک عکس از کابین عقب از اون سویچهای ای سی ام سمت راست بنداز و برامون تعریف کن.

اون سویچها الکی نیستند و یک چیزی را روشن میکنند :-)

دیر وقته شبت بخیر .
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1297
تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1856 بار
سپاس‌های دریافتی: 3546 بار

پست توسط sand_fighter »

JSF نوشته شده:
دوست عزيز من به خاطر ندارم طي دو سال گذشته به کسي توهين کرده باشم.
تصويري که قراردادي متعلق به يک تامکت نيروي دريايي آمريکاست.
اين تصوير بايد جديد باشد و صد البته عقيدتي سياسي هم نميگذارد چنين تصويري از درون کابين هاي تامکتهايش بيرون برود فقط در شرايط خواص آن هم به صورت ناواضح به طوري که اسکوپ رادار ديده نشود!!!!

.

به به یک سخن از مادر عروس آقای JSF شما فقط 20 بار به من تو این انجمن و ديگر انجمنها توهین کردی ماشا... حافظه خدا رو شکر من تمام تاپیک های نیرو هوایی و ... آنجار وخوندم شما تا حالا 1000 دفعه با kpars عزیز درگیری پیدا کردی !!!!
تا هرکی هم میاد می گه بابا نیرو هایی قوی است شما به او می گی عرب
من نمیدونم کدوم عرب میاد می گه نیرو هایی ایران قوی است و تمام نیرو هوایی ها منطقه رو به زانو در می آورد (حرفی که من همیشه میگم ) بعد شما یهو می گید ای عرب فلان فلان و...
من نمی دونم چند سالته یا یا تو کدوم شهرستانی به شما هم ایراد نمی گیرم ولی من نمیدونم مشکلت با رژیم چیه من خودم طرفدار این رژیم هستم و دلایل قانه کننده هم دارم ولی از شما می خوام اگر مشکلی دارید انتقاد سازنده بکنید نه با فحش عرب عرب گفتن تشنژ ایجاد کنید !!!
امیدوارم تو رفتارت تژدید نظر کنی !!!!


راستی kpars فکر کنم 4 یا 5 بار به شما گفته بود اسمش سعید نیست :x
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

دوستان به عنوان یه برادر کوچیک تر عاجزانه خواهش میکنم بحث رو شخصی نکنید. به فکر رو کم کردن نباشید. خواهش میکنم. این جور که دارید پیش میرید تاپیک چند صفحه دیگه قفل میشه.
منظورم رو اشتباه بیان کردم
منظور من این بود که کار نیمه تمام هست!
و منظورم از سمبل کاری این بود که توضیحاتی که در رسانه ها داده می شود حالت سمبل کاری دارد.
یعنی به جای اینکه بیایند و مشخصات صاعقه فعلی را بگویند ,مشخصات صاعقه ای که قرار بوده کامل بشه رو می گویند و تازه از آن هم پا را فراتر گذاشته و صحبت از برتری نسبت به اف-18 و... می کنند.

محمد جعفر عزیز از رسانه ها چه انتظاری داری؟ وقتی رسانه ملی با اون عظمتش میاد تو مستند دفاع مقدس سالروز عملیات 140 فروندی رو 2 مهر میگه چه انتظاری میشه از بقیه داشت؟ تازه این برنامه ای بود که مثلا کلی براش کار تحقیقاتی؟! شده بود.
همچنین وجود باقی مانده HOOK هواپیما

میشه تو عکس باقی مانده هوک رو نشون بدید؟
این هم یه عکس از پشت هواپیما
[External Link Removed for Guests]

اگر در همان عکس زیر دماغه که خاکستری است را خوب نگاه کنید خطهایی را خواهید دید

محمد جعفر عزیز ماشالله خیلی ریز بینانه به تصویر نگاه میکنید بله من هم وقتی زوم کردم یه خط دیدم ولی به نظر نمیاد اون خط فقط برای رادوم باشه اون خط همینجور امتداد پیدا کرده. به نظر من بازتابش نور و سایه باعث شده این جور به نظر بیاد.
راستی JSF عزیز مثل اینکه سوال من رو مشاهده نکردید. دوباره میپرسم
اگر اون لوله های نوک تیز انتن رادار نیست پس منظور از انتن رادار در منابع علمی چیست؟

در مورد بحث اف-14 هم بنده تخصصی ندارم ولی باز خواهش میکنم بحث رو شخصیش نکنید.
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۱۰ ب.ظ
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12686 بار
سپاس‌های دریافتی: 11782 بار
تماس:

ALQ-100

پست توسط kayvan6079 »

با سلام

اولا که از دوستان تقاضا دارم موضوعات مربوط به خارج از این انجمن و موضوعات خصوصی فی ما بین را در خارج از این انجمن حل و ‏فصل نمایند و از مطرح کردن مسائل غیر علمی-فنی نیز شدیدا پرهیز نمایند.‏

دوما، دوستان مطالبی را در خصوص سامانه ‏AN/ALQ-100‎‏ جنگنده ‏F-14A‏ مطرح نمودند که هر چند پیگیری این موضوع بیش از این در این ‏تاپیک خارج از فایده است، اما برای اطلاع دوستان چند مورد رو متذکر می شم:‏
‏1-‏ جنگنده های تامکت تحویلی به ایران همانند همنوعان آمریکایی خود همگی مجهز به سامانه "اخلالگر الکترونیکی" (همان ‏ECM‏)، ‏AN/ALQ-100‎‏ بودند. ‏
این سیستم مجهز به دو آنتن، یکی در زیر دماغه برای پوشش محوطه جلو و دیگری روی سکان عمودی راست برای پوشش محوطه عقب ‏هواپیما، بود که مدیریت بر عملکرد آن جز وظایف "افسر رهگیری راداری" (‏RIO‏) بود و طبعا کلیدهای مربوطه نیز در کابین وی قرار ‏داشتند. ‏

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

البته تامکتهای ایرانی مجهز به نمونه "ضعیف شده" (‏Downgrade‏) سامانه مذکور بودند. ‏

‏2-‏ ظاهرا اختلاف نظر ایجاد شده مربوط به وجود "زائده هایی در زیر ریشه بال تامکتهای آمریکایی" می شود.‏
دوستان توجه داشته باشند که از سری 110 تامکت به بعد (سال 1980) نیروی دریایی آمریکا برای بهبود کارآیی تامکتهای خود (که البته ‏یکی از علل آن هم انقلاب ایران بود) سامانه ‏ALQ-100‎‏ را با سامانه پیشرفته تر ‏ALQ-126‎‏ جایگزین نمود.‏
سامانه جدید علاوه بر زیر دماغه و سکان عمودی، در ریشه بالها و دم سگ آبی مانند تامکت هم نصب گردید. (برای پوشش کامل محوطه ‏پیرامون) ‏
طی مراحل بهینه سازی، تمامی تامکتهای فعال آمریکا به این سیستم مجهز گشتند.‏
طبیعی است که تامکتهای ما (تولید بین سری 90 و 95، ولی با استاندارد 95) از این سیستم بی بهره اند.‏

[External Link Removed for Guests]
تامکت آمریکایی قبل از سری 110‏

[External Link Removed for Guests]
تامکت آمریکایی مجهز به آنتنهای ‏ALQ-126‎‏ در زیر ریشه بال‏

‏3-موضوع دیگری که ممکن است دوستان رو دچار اشتباه کند این است که "سیستم ضد ضد الکترونیک" (‏ECCM‏) تامکتهای ایرانی از ‏روی آنها برداشته شده بود (همانند برخی سیستمهای حساس دیگر)، که ممکن است دوستان آن را با "سیستم ضد الکترونیک" (‏ECM‏) اشتباه ‏گرفته باشند.‏

موفق باشید
آخرین ويرايش توسط 1 on kayvan6079, ويرايش شده در 0.
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
Major I
Major I
پست: 812
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4044 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

پست توسط Mohammad.Jafar »

منظورم رو اشتباه بیان کردم
منظور من این بود که کار نیمه تمام هست!
و منظورم از سمبل کاری این بود که توضیحاتی که در رسانه ها داده می شود حالت سمبل کاری دارد.
یعنی به جای اینکه بیایند و مشخصات صاعقه فعلی را بگویند ,مشخصات صاعقه ای که قرار بوده کامل بشه رو می گویند و تازه از آن هم پا را فراتر گذاشته و صحبت از برتری نسبت به اف-18 و... می کنند.

محمد جعفر عزیز از رسانه ها چه انتظاری داری؟ وقتی رسانه ملی با اون عظمتش میاد تو مستند دفاع مقدس سالروز عملیات 140 فروندی رو 2 مهر میگه چه انتظاری میشه از بقیه داشت؟ تازه این برنامه ای بود که مثلا کلی براش کار تحقیقاتی؟! شده بود

بله ولی توی مجله صنایع هوایی هم همینطوره
ولی کلا نگاه کنید متوجه می شوید که خود مسؤولین هم اصلا دوست ندارند دروغ بگویند و عمدا دو پهلو صحبت می کنند.
چند ساعت بعد همین جا یک پست می زنم و درباره این ادعای خودم توضیح می دهم و مدرک می آورم.
همچنین وجود باقی مانده HOOK هواپیما

میشه تو عکس باقی مانده هوک رو نشون بدید؟
این هم یه عکس از پشت هواپیما
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV1W_ruA]تصویر[/url
]
این هم عکس:البته منظورم از بقایای هوک همان نگهدارنده آن بود.
[External Link Removed for Guests]
اگر در همان عکس زیر دماغه که خاکستری است را خوب نگاه کنید خطهایی را خواهید دید

محمد جعفر عزیز ماشالله خیلی ریز بینانه به تصویر نگاه میکنید بله من هم وقتی زوم کردم یه خط دیدم ولی به نظر نمیاد اون خط فقط برای رادوم باشه اون خط همینجور امتداد پیدا کرده. به نظر من بازتابش نور و سایه باعث شده این جور به نظر بیاد.

در عکس هوا ابری است از روی سایه های نا واضح هواپیما روی زمین می توان متوجه شد پس زیاد سایه تشکیل نمی شود و همه جای هواپیما تقریبا یک دست دیده می شود.به علت پخش شدن نور خورشید در ابرها از همه جهات به جسم نور تابیده می شود.
خط شکسته شده.
این خطوط مربوط به همان برآمدگی زیر دماغه هستند
تازه اگر نگاه کنید می بینید که یک درز عمود بر همین خطی که ما در موردش بحث می کنیم وجود داره.این خط نشان دهنده محل باز کردن دماغه نمی تواند باشد چون خط مربوط به باز کردن دماغه عقبتر از این خط هست.

اگر اون لوله های نوک تیز انتن رادار نیست پس منظور از انتن رادار در منابع علمی چیست؟


آنتن رادار فکر کنم منظور همان آنتنهای گیرنده رادار باشه که روی بشقاب وصل می شوند.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1297
تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1856 بار
سپاس‌های دریافتی: 3546 بار

پست توسط sand_fighter »

از دوستانی که در این بخش چیزهایی میدونم می پرسم !!! آیا صاعقه دارای سیستم اخلال گر ECM است ؟ اگر است ساخت داخل است یا مطعلق به بلوک شرق است یا غربی ؟؟؟؟؟
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

kayvan6079, عزيز ممنون از توضيحاتي که قراردادي
همان طور که گفتم هيچ تامکت ايراني مجهز به AN/ALQ-126 نيست و تنها مجهز به نمونه هاي ضعيفتر AN/ALQ-100 هست.
در ضمن طبق گفتهء دوست عزيزمان اين ئي سي ام دو آنتن در تامکت دارد و در همه جاي بدنهء تامکت پخش نيست!!!

اين هم تصويري از آنتن AN/ALQ-100 زير دماغهء 6024-3
تصویر


kpars, عزيز فکر کنم من تو را با کس ديگري اشتباه گرفتم.

در مورد اون دوستي که ادعاي توهين دارد بايد بهش بگويم که من تا توهين نشنوم توهين نميکنم.


در مورد هوک صاعقه تصويري هست که شايد بهتر بتونه به دوستان کمک کنه
تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

این هم عکس:البته منظورم از بقایای هوک همان نگهدارنده آن بود.

بله من اطلاع نداشتم هوک اف-5 این قدر از موتور فاصله داره فکر میکردم زیر موتوره و اونجا دنبالش میگشتم. بله در این مورد حق با شماست.
ولی نکته جالب این جاست که اذرخش هوک دارد.
[External Link Removed for Guests]
در عکس هوا ابری است از روی سایه های نا واضح هواپیما روی زمین می توان متوجه شد پس زیاد سایه تشکیل نمی شود و همه جای هواپیما تقریبا یک دست دیده می شود.به علت پخش شدن نور خورشید در ابرها از همه جهات به جسم نور تابیده می شود.
خط شکسته شده.
این خطوط مربوط به همان برآمدگی زیر دماغه هستند
تازه اگر نگاه کنید می بینید که یک درز عمود بر همین خطی که ما در موردش بحث می کنیم وجود داره.این خط نشان دهنده محل باز کردن دماغه نمی تواند باشد چون خط مربوط به باز کردن دماغه عقبتر از این خط هست.

بله در این عکس هم خطوطی در بالای رادوم مشاهده میشه
[External Link Removed for Guests]
ولی فکر نمیکنم اینا خیلی به عملکرد رادار ربط داشته باشه ها. اخه رو رادوم اذرخش هم چند تا خط هست
[External Link Removed for Guests]

راستی متصا مخفف چیه؟ و ایا زیر مجموعه ی هسا است؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۶:۳۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 21 بار

پست توسط kpars »

JSF نوشته شده:

kayvan6079
, عزيز ممنون از توضيحاتي که قراردادي
همان طور که گفتم هيچ تامکت ايراني مجهز به AN/ALQ-126 نيست و تنها مجهز به نمونه هاي ضعيفتر AN/ALQ-100 هست.
در ضمن طبق گفتهء دوست عزيزمان اين ئي سي ام دو آنتن در تامکت دارد و در همه جاي بدنهء تامکت پخش نيست!!!

اين هم تصويري از آنتن AN/ALQ-100 زير دماغهء 6024-3


kpars, عزيز فکر کنم من تو را با کس ديگري اشتباه گرفتم.

در مورد اون دوستي که ادعاي توهين دارد بايد بهش بگويم که من تا توهين نشنوم توهين نميکنم.




البته این چیزی بود که شما قبلا میگفتید

JSF نوشته شده:
...

سیستم AN/ALQ-100 از همان ابتدای خرید از روی تامکتهای ما حذف شده بود و هیچ یک از تامکتهای ما این سیستم را نداشتند.
....
[External Link Removed for Guests]

.... باز هم تکرار میکنم که.
هیچ کدام از تامکتهای ما این سیستم را ندارند.
من دیگر نیازی نمیبینم که ادعاهای واهی شما را جواب بدهم.

[External Link Removed for Guests]


حالا هم خوشحالم که قبول کردی که اشتباه کردید و تمام اون ناراحتیها که در aerospacetalk بود هم نباید درست میشده.

موفق باشید.
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

kpars, جان شما هم به قدر کافي بنده را گمراه کرده بوده شما گفتي ئي سي ام همه جاي تامکت پخشه من هم فکر کردم شما عمدا داري دروغ ميگويي.
در ضمن حال شما هم مطمئن شدي که AN/ALQ-126 در تامکت هاي ما وجود ندارد

بله من اطلاع نداشتم هوک اف-5 این قدر از موتور فاصله داره فکر میکردم زیر موتوره و اونجا دنبالش میگشتم. بله در این مورد حق با شماست.
ولی نکته جالب این جاست که اذرخش هوک دارد.

navid missle, عزيز آذرخش همان F-5E هست بدون هيچ تغييري تنها تغيير آن از سوي نهاجا تغيير رنگ آن است.
اون شيار هاي روي رادوم طبق گفتهء نويد عزيز هيچ تاثيري روي عملکرد رادار ندارد اين شيار هاي روي رادوم تايگر هاي ارتقا يافته با رادارهاي گريفو طولش بيشتر از تايگرهاي معمولي هست!!!!
Major I
Major I
پست: 812
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4044 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

پست توسط Mohammad.Jafar »

MOHAMMAD JAFAR نوشته شده:ولی کلا نگاه کنید متوجه می شوید که خود مسؤولین هم اصلا دوست ندارند دروغ بگویند و عمدا دو پهلو صحبت می کنند.
چند ساعت بعد همین جا یک پست می زنم و درباره این ادعای خودم توضیح می دهم و مدرک می آورم.

توضیحات:
این فرماندهان ارتش و وزیر دفاع از خودشان حرفی نمی زنند.بلکه باید این حرفها را بزنند و احتمالا دستور می رسه که این حرفها رو بزنند.
اینها هم عمدا طوری صحبت می کنند که آدم های معمولی خیال کنند خبریه!ولی لحن صحبتشان طوری هست که آدمهای متخصص رو زیاد گیج نمی کنند و لابلای حرفهایشان میشه فهمید که دقیقا چکار کردند.
در مجله صنایع هوایی شماره 197 در گزارش "جشن پرواز صاعقه" نگاه کنید:
[External Link Removed for Guests]
جملاتی که دورشان خط قرمز کشیده شده:جملات عاقلانه که به نظر درست می رسند.
جملاتی که دورشان خط زرد کشیده شده:جملات غیر منطقی
جملاتی که دورشان خط سبز کشیده شده:جملاتی که از نادرستی وارد مرحله خنده داری شده اند.
به عنوان مثال در مورد آخرین جملاتی که دورش خط قرمز کشیدم.همانی که مربوط به تولید انبوه صاعقه هست:
خود رییس صنایع هوایی ایران "صها" دارد می گوید در آینده قراره صاعقه به تولید انبوه برسه.بعدا وزیز دفاع می گوید که تولید انبوه شروع شده.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۶:۳۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 21 بار

پست توسط kpars »

JSF نوشته شده:
kpars

, جان شما هم به قدر کافي بنده را گمراه کرده بوده شما گفتي ئي سي ام همه جاي تامکت پخشه من هم فکر کردم شما عمدا داري دروغ ميگويي.
در ضمن حال شما هم مطمئن شدي که AN/ALQ-126 در تامکت هاي ما وجود ندارد
.....


فکر نمیکنم مناسب باشه که برگردیم و همه چی را تکرار کنیم ولی این چیزیکه من گفتم پس لطفا حرف تو دهن ما نگذار.

این جوابم به شما در مقابل تکذیب وجود AN/ALQ-100 بود:
Kpars نوشته شده:اول اعتراف میکنم که من خودم اطلاعات کافی ندارم که به این بحث بچگانه که کی بیشتر میدونه اتمام بدهیم.

دوم راجب سیستم AN/ALQ-100 که روی اف-۱۴ ادعا دارید نیست یک کمی زحمت بکشید واینها را بخونید.

The Tomcat initially entered service with the Sanders Associates AN/ALQ-100 noise deception jammer, but this has been replaced with the Sanders AN/ALQ-126A.

ترجمه:تامکتها اول با سیستم ECM AN/ALQ-100 وارد سرویس شدند یعنی F-14Aها بعدا سیستم AN/ALQ-126A استفاده شد.
منبع:http://home.att.net/~jbaugher1/f14_2.html


[External Link Removed for Guests]


از اون اولش که من میگفتم ما AN/ALQ-126A نداریم و بلکه AN/ALQ-100 داریم..حالا کجاش دروغه؟


هنوز هم فکر میکتم که قسمت مهمی از انتنهای موج بلند در زیر بالهاست ولی همونطور که گفتم من هم همیشه در حال یاد گیری هستم و اشتباه کردن هم قسمت مهمی از یاد گیری است
قفل شده

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”