آغاز رزمايش فدائيان حريم ولايت نيروي هوايي

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

آذرخش همان F-5E هست بدون هيچ تغييري تنها تغيير آن از سوي نهاجا تغيير رنگ آن است.

JSF عزیز واضح است که اذرخش از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با F-5E ندارد. ولی ایا هیج تغییری در ایونیک یا رادار انها صورت نگرفته است؟ اخه منطقی به نظر نمیرسه نیروی هوایی همینجوری الکی یه تعدادی از F-5E های خود را رنگ کنه. به نظر میرسه برنامه ای برای ارتقای اونها بوده و پس از ارتقا انها به این رنگ در امده اند. وگرنه چرا همه ی F-5E ها را به این رنگ در نمیاورد؟ میتونه تعداد بیشتری رو به این رنگ در بیاره. از طرفی شاهد هستیم این رنگ امیزی دفعی نیست و کم کم F-5 ها دارند به این رنگ در می ایند که خود همین موضوع میتونه دلیل ارتقای اونها باشه.
این فرماندهان ارتش و وزیر دفاع از خودشان حرفی نمی زنند.بلکه باید این حرفها را بزنند و احتمالا دستور می رسه که این حرفها رو بزنند.
اینها هم عمدا طوری صحبت می کنند که آدم های معمولی خیال کنند خبریه!ولی لحن صحبتشان طوری هست که آدمهای متخصص رو زیاد گیج نمی کنند و لابلای حرفهایشان میشه فهمید که دقیقا چکار کردند

محمد جعفر عزیز حق با شماست. فرماندهان یه چیزی رو کلی میگن و ما باید از لابه لای سخنان انها سخنان درست رو بیرون بکشیم.
ولی این ارتقای برد F-14 ها به 1000 مایل که شما دورش خط زرد کشیدید غیر منطقی نبود ها!!

راستی کسی جواب سوال من رو نمیدونه؟ متصا مخفف چیه؟ ایا زیر مجموعه ی هسا است؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

بسيار خوب فکر ميکنم ديگه بحث صاعقه تموم شده است و ديگه نميشه بيشتر از اين ادامه اش داد
با اجازه دوستان بحث رو جمع ميکنم و نتايج بحث رو اعلام ميکنم:
1- صاعقه توان حمل انواع بمب هاي سقوط ازاد و هدايت شونده را دارد
2- احتمالا صاعقه از بدنه اف-5 هاي سابق استفاده ميکند
3- قابليت مانورپذيري صاعقه بيشتر از اف-5 است
4- صاعقه به سيستم هوک مجهز نيست
5- به علت نبود مدرک قانع کننده نميتوان راجع به رادار اين جنگنده و توانايي حمل سايدوايندر نظري داد
6-طرح صاعقه ادامه دارد و در همين مرحله متوقف نشده است و تلاش براي تجهيز اين جنگنده به ايونيک و رادار پيشرفته و انواع تسليحات هوا به هوا ادامه دارد. بديهي است که در صورتي که پروژه به اهداف نهايي خود برسد خط توليد اين جنگنده راه اندازي خواهد شد
اگر نکته ي ديگري به ذهن دوستان عزيز ميرسه بفرماييد
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

kpars, عزيز بهتره برگرديم سر بحث اصلي
اين آخرين جملهء من هست
شما يک عکس از AN/ALQ-126 قراردادي و گفتي در تامکت هم همين جوري هست بعد مشخص شد که اين حباب ها در تامکت نيست.
حال بگذريم هر کسي اشتباه ميکند چه من و چه شما اين بحث فرسايشي بود و پايان يافت به ياري دوست خوبمان کيوان

خوب برگرديم سر بحث اصلي يعني صاعقه و رزمايش
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

navid missle, عزيز

JSF عزیز واضح است که اذرخش از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با F-5E ندارد. ولی ایا هیج تغییری در ایونیک یا رادار انها صورت نگرفته است؟ اخه منطقی به نظر نمیرسه نیروی هوایی همینجوری الکی یه تعدادی از F-5E های خود را رنگ کنه. به نظر میرسه برنامه ای برای ارتقای اونها بوده و پس از ارتقا انها به این رنگ در امده اند. وگرنه چرا همه ی F-5E ها را به این رنگ در نمیاورد؟ میتونه تعداد بیشتری رو به این رنگ در بیاره. از طرفی شاهد هستیم این رنگ امیزی دفعی نیست و کم کم F-5 ها دارند به این رنگ در می ایند که خود همین موضوع میتونه دلیل ارتقای اونها باشه.

اين کاملا درسته ولي اين ارتقا در ايران صورت نگرفته.
اين رنگ آميزي تنها بر روي چهار F-5 صورت گرفته
که از اين چهار فروند
3 فروند F-5E
1 فروند F-5F
ميباشد
از اين ميان 2 فروند از F-5E ها جزو چهار F-5E هستند که به سفارش نيروي هوايي ايران پيش از تحويل در مردادماه سال 1364 در يکي از کشورهاي خارجي به رادار گريفو ساخت التا مجهز شدند.
علاوه بر اين تجهيز اويونيک آنها به روز شد HUD و RWR و Hotas و IFF و نمايشگر هاي جديد و صندلي مارتين بيکر به روز دههء 1980 و.... ميباشند.
از اين 4 فروند 2 فروند به رنگ آذرخش و يکي به رنگ عادي ساير اف 5 هاي نهاجا در تبريز در حال خدمت است.

توضيحات بيشتر در صفحهء زير

http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... 8&start=60

ولی این ارتقای برد F-14 ها به 1000 مایل که شما دورش خط زرد کشیدید غیر منطقی نبود ها!!

نويد جان به غير از مخازن سوخت اضافي که هرگز نيروي هوايي ما آنها را براي تامکتهايمان نخريد سوخت تامکت را نميتوان در جاي ديگري از آن جاي داد اين حرف کاملا غير معقول است
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۶:۳۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 21 بار

پست توسط kpars »

navid missle نوشته شده:....
اگر نکته ي ديگري به ذهن دوستان عزيز ميرسه بفرماييد


یک نکته دیگر اگر تا بحال ذکر نشده .
تو عکس پایین اگر دقت کنید می بینید که بدنه ورودی موتور دیگر شکل شیشه کوکالوی کلاسیکی را نداره و یک برامدگی بخصوص خودش داره. اگرچه هنوز ورودیهای کمکی موتور وجود دارند.


تصویر

حدسم اینه اگر این درست باشه برای قرار دادن موتور بزرگتره که تا حدی دو سکان عمودی را هم توجیه میکنه.
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

در صاعقهء S 110-001 يا 7366-3
ساختمان نگهدارنده هاي تيل داراي اسکلت متفاوتي نسبت به دو نمونهء بعدي بود اين اسکلت باعث بزرگ شدن اون ناحيهء بدنه و همچنين انتهاي بدنهء هواپيما و بين دو موتور شده بود.
همچنين در اين صاعقهء دريچهء موتور نيز براي بازدهي بيشتر موتورها به حالت مستطيلي تغيير يافت.
Furious Poster
Furious Poster
نمایه کاربر
پست: 368
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵, ۳:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 221 بار
سپاس‌های دریافتی: 216 بار

پست توسط iran4946 »

به نظر شما منظور فرمانده نيروي هوايي در مورد اينکه جنگنده صاعقه پيشرفته تر از جت جنگنده سوپرهورنت است چيست؟ اخه يک شخصيت بلندپايه ديگه اينقدر نبايد اغراق کند :?
1- صاعقه توان حمل انواع بمب هاي سقوط ازاد و هدايت شونده را دارد
2- احتمالا صاعقه از بدنه اف-5 هاي سابق استفاده ميکند
3- قابليت مانورپذيري صاعقه بيشتر از اف-5 است
4- صاعقه به سيستم هوک مجهز نيست
5- به علت نبود مدرک قانع کننده نميتوان راجع به رادار اين جنگنده و توانايي حمل سايدوايندر نظري داد
6-طرح صاعقه ادامه دارد و در همين مرحله متوقف نشده است و تلاش براي تجهيز اين جنگنده به ايونيک و رادار پيشرفته و انواع تسليحات هوا به هوا ادامه دارد. بديهي است که در صورتي که پروژه به اهداف نهايي خود برسد خط توليد اين جنگنده راه اندازي خواهد شد

اگه اين طور باشه که اف 15 ها و تايفون هاي عربستان هواپيماهاي صاعقه را يک جا مي خورند :-O
يه سوال ديگه :همينطور که مي دانيد روسيه ظاهرا دوست ايران است و هدف مشترکي با ايران دارد(مقابله با امريکا)
و از طرف ديگر صنايه نظامي روسيه تشنه سرمايه گزاري و فروش تسليحات هستند و با توجه به اينکه بازار بسياري
از کشورهاي دنيا زير سلطه غرب به خصوص امريکا و فرانسه و انگليس است چرا ايران از روسيه هواپيماهاي نظامي
جديد از جمله سوخو 35 نمي خرد حداقل روسيه تا حدودي زير بار تحريم ايران نرفته است :-(
جنگنده بمب افکن سوخو 35 چندمنظوره و مدرن ونسل 4+ است و به گفته کارشناسان سوخو 35 رقيبي جدي در
مقابل f-35 , f-22 است با جرات ميتونم بگم 80 الي 90 فروند سوخو35 مي تواند ايران را به يکي از قدرتمندترين نيروهاي
هوايي تبديل کند به غير از روسيه کشورهاي چين و الجزاير وهند نيز به شدت مشتاق در اختيار گرفتن اين نوع جنگنده
هستند :)
اگه به بعضي از دوستان بر نخوره هواپيماي صاعقه هرچه قدر هم روش کار بشه هيچگونه امکاني براي تبديل شدن به
يک جنگنده مدرن که بتواند پاسخگوي امروز ايران باشد را ندارد و شانسي در رويارويي با جنگنده هاي مدرن امروزي
يا سيستم هاي پدافند امروزي ندارد ولي ميتوان از ان به عنوان يک هواپيماي اموزشي پيشرفته يا يک هواپيماي پشتيبان
نزديک استفاده کرد.
خدایا کشور ما را از دروغ و فساد و چاپلوسی و فقر نجات بده
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

نويد جان به غير از مخازن سوخت اضافي که هرگز نيروي هوايي ما آنها را براي تامکتهايمان نخريد سوخت تامکت را نميتوان در جاي ديگري از آن جاي داد اين حرف کاملا غير معقول است

JSF عزیز مسلمه که منظور فرمانده نیروی هوایی افزایش برد با مخازن خارجی نبوده است. ممکنه این امر با بهینه سازی موتور و یا افزایش فضای مخازن سوخت طی فرایند های بهینه سازی انجام شده باشه

تو عکس پایین اگر دقت کنید می بینید که بدنه ورودی موتور دیگر شکل شیشه کوکالوی کلاسیکی را نداره و یک برامدگی بخصوص خودش داره. اگرچه هنوز ورودیهای کمکی موتور وجود دارند.

بله نکته ی خوبی بود. جالب تر اینکه این برامدگی در صاعقه شماره 2 (S-110-002 یا 7367-3) اتفاق افتاده و صاعقه شماره 1 (S-110-001 یا 7366-3) همون فرورفتگی کلاسیک رو داره. یعنی این ارتقا در شماره های بعدی نیز اعمال خواهد شد
Major I
Major I
پست: 812
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4044 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

پست توسط Mohammad.Jafar »

kpars نوشته شده:
navid missle نوشته شده:....
اگر نکته ي ديگري به ذهن دوستان عزيز ميرسه بفرماييد


یک نکته دیگر اگر تا بحال ذکر نشده .
تو عکس پایین اگر دقت کنید می بینید که بدنه ورودی موتور دیگر شکل شیشه کوکالوی کلاسیکی را نداره و یک برامدگی بخصوص خودش داره. اگرچه هنوز ورودیهای کمکی موتور وجود دارند.


تصویر

حدسم اینه اگر این درست باشه برای قرار دادن موتور بزرگتره که تا حدی دو سکان عمودی را هم توجیه میکنه.

لا اله الا ا...
یکی میاد میگه خاصیت کوکاکولایی(یا همون قانون مساحت در هواپیما)در صاعقه بیشتره یکی میاد میگه کمتره.
اگر اتفاقی افتاده باشه مربوط به بیشتر شدن حالت کوکا کولایی هست به خاطر گشادتر شدن ورودی هوا.
بین صاعقه 1 و2 هم هیچ فرقی از لحاظ آن برآمدگب مختصر وجود نداره.
[External Link Removed for Guests]

راستی به نظرم میاد پوسته بال صاعقه رو کامپوزیتی کرده باشند.درسته؟البته هیچ کسی از این مورد تاکنون حرف نزده.
این عکس رو نگاه کنید روی سطح بال هیچ خط و خطوطی دیده نمیشه
بعدا دوست عزیز اون برامدگی که شما میفرمایید رو باید از روی عکسهایی که از کنار صاعقه گرفته شده بررسی کرد.

[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 812
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4044 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

پست توسط Mohammad.Jafar »

navid missle نوشته شده:
نويد جان به غير از مخازن سوخت اضافي که هرگز نيروي هوايي ما آنها را براي تامکتهايمان نخريد سوخت تامکت را نميتوان در جاي ديگري از آن جاي داد اين حرف کاملا غير معقول است

JSF عزیز مسلمه که منظور فرمانده نیروی هوایی افزایش برد با مخازن خارجی نبوده است. ممکنه این امر با بهینه سازی موتور و یا افزایش فضای مخازن سوخت طی فرایند های بهینه سازی انجام شده باشه
شما خیلی نکته خوبی اشاره کردی!
شاید عوض اویونیک و سیستم های خراب اف-14 ها مخزن بنزین گذاشته باشند.البته باید دید که همچنین چیزی امکان داره یا نه.با نمای برش خورده اف-14 باید بررسی کرد.
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 225
تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶, ۹:۳۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3045 بار
سپاس‌های دریافتی: 1123 بار

پست توسط shaman »

دوستان

اون برام دگی برایinterference drag وقتی 2 شی آيردينميکی کناره هم قرار ميگيرن رويه هم تأثير ميزرن تا شب واستون ميزرم اکسشو الان کتابم همرم نيست
:-)
ways of the West
wisdom of the East
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

لا اله الا ا...
یکی میاد میگه خاصیت کوکاکولایی(یا همون قانون مساحت در هواپیما)در صاعقه بیشتره یکی میاد میگه کمتره.
اگر اتفاقی افتاده باشه مربوط به بیشتر شدن حالت کوکا کولایی هست به خاطر گشادتر شدن ورودی هوا.
بین صاعقه 1 و2 هم هیچ فرقی از لحاظ آن برآمدگب مختصر وجود نداره

محمد جعفر عزیز نمیدونم منظور شما از خاصیت کوکاکولایی چیه ولی اون چیزی که من از صحبت های kpars عزیز برداشت کردم اینه که در صاعقه شماره 2 در میانه ی ورودی هوا فرورفتگی وجود نداره. این فرورفتگی در اف-5 ها و همچنین صاعقه شماره 1 دیده میشه
به این عکس ها توجه کنید:
صاعقه1
[External Link Removed for Guests]

صاعقه2
[External Link Removed for Guests]


راستی به نظرم میاد پوسته بال صاعقه رو کامپوزیتی کرده باشند.درسته؟البته هیچ کسی از این مورد تاکنون حرف نزده.
این عکس رو نگاه کنید روی سطح بال هیچ خط و خطوطی دیده نمیشه

جالبه. تا حالا توجه نکردم. این امر میتونه باعث سبک تر شدن هواپیما بشه. راستی تو صاعقه شماره 1 ( ابی روشن) اون قسمت سیاه رنگ که در ریشه سکان های عمودی نصب بود چیه؟ ایا اون هم کامپوزیته؟
[External Link Removed for Guests]

نمای برش خورده اف-14 باید بررسی کرد.

مجله صنایع هوایی در شماره 208 نمای برش خورده این جنگنده رو گزاشته بود. بنده هم قبلا اونو تو سایت قرار دادم
تصویر
تصویر
تصویر
قفل شده

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”