
سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام
نتیجه تحقیقات اولیه :
مشکل موتور و سوخت در هواپیما وجود نداشته و از طرف متخصصان احتمال توربولانسی که بوسیله یک هواپیمای دیگر لحظاتی قبل از حادثه بوجود آمده بوده، مورد بررسی قرار میگیرد.
توربولانس
تصویر اصلی هواپیما قبل از حادثه
[External Link Removed for Guests]
مشکل موتور و سوخت در هواپیما وجود نداشته و از طرف متخصصان احتمال توربولانسی که بوسیله یک هواپیمای دیگر لحظاتی قبل از حادثه بوجود آمده بوده، مورد بررسی قرار میگیرد.
توربولانس

تصویر اصلی هواپیما قبل از حادثه

[External Link Removed for Guests]
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام
با توجه به اینکه اخبار مربوط به این حادثه رو بدقت دنبال کردم و گفته های مسافرین نجات یافته رو هم سبک و سنگین کردم، باحتمال زیاد حادثه بصورت زیر اتفاق افتاده :
هواپیما در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده، پس بطور حتم ارتفاع هواپیما و قدرت موتور در سطح پایینی قرار داشته .
ناگهان هواپیما بدرون خلا ناشی از توبولانس میفته و ارتفاع هواپیما بطور ناگهانی کم میشه، حال اینجا خلبان هل میشه و آخرین اشتباه
زندگی اش رو انجام میده :
خلبان هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خودش میکشه و نوک هواپیما کمی بلند میشه ولی چون قدرت موتور پایین بوده هواپیما استال میکنه.
این حادثه و حادثه C130 از جهاتی بهم شبیه اند.
در حادثه C130 هم خلبان در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده و دوتا از موتور ها و سیستمهای ناوبری اش هم از کار افتاده بوده و
بدلیل آلودگی هوا متوجه نبوده که داره به ساختمانهای شهرک توحید نزدیک میشه و احتمالا برج مراقبت هم متوجه اینکه هواپیما داره
به چه سمتی میره نبوده .
پس موقعی که خلبان، ساختمانها رو از پنجره جلوی هواپیما رویت میکنه، هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خوش میکشه و چون
موتورها نیروی کافی برای بالا کشیدن هواپیما نداشتن، هواپیما مثل یه تیکه آهنی که از اون بالا ولش کرده باشن تلپی میخوره زمین.
روح رفتگان این صوانح شاد.
هواپیما در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده، پس بطور حتم ارتفاع هواپیما و قدرت موتور در سطح پایینی قرار داشته .
ناگهان هواپیما بدرون خلا ناشی از توبولانس میفته و ارتفاع هواپیما بطور ناگهانی کم میشه، حال اینجا خلبان هل میشه و آخرین اشتباه
زندگی اش رو انجام میده :
خلبان هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خودش میکشه و نوک هواپیما کمی بلند میشه ولی چون قدرت موتور پایین بوده هواپیما استال میکنه.
این حادثه و حادثه C130 از جهاتی بهم شبیه اند.
در حادثه C130 هم خلبان در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده و دوتا از موتور ها و سیستمهای ناوبری اش هم از کار افتاده بوده و
بدلیل آلودگی هوا متوجه نبوده که داره به ساختمانهای شهرک توحید نزدیک میشه و احتمالا برج مراقبت هم متوجه اینکه هواپیما داره
به چه سمتی میره نبوده .
پس موقعی که خلبان، ساختمانها رو از پنجره جلوی هواپیما رویت میکنه، هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خوش میکشه و چون
موتورها نیروی کافی برای بالا کشیدن هواپیما نداشتن، هواپیما مثل یه تیکه آهنی که از اون بالا ولش کرده باشن تلپی میخوره زمین.
روح رفتگان این صوانح شاد.
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام
این دو انیمیشن از طرف شرکت Airrebels با اطلاعات گرفته شده از شاهدان عینی صحنه حادثه را بازسازی میکند.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام
علت سقوط رمز گشایی شد :
- همه چیزنرمال بود
- پرواز بدون تاخیر بود، اجازه کم کردن ارتفاع به 2000 فوت داده شد
- فرود با اتوپایلوت شروع شد
در هنگام فرود مشکل شروع شد
- در ارتفاع 1950 فوت در جعبه سیاه یک ارتفاع عجیب ثبت شده : - 8 فوت!
- ارتفاع سنج رادیویی بطور نرمال ارتفاع رو اندازه میگیره
- دوتا ارتفاع سنج تو هواپیما وجود داره، یکی از ارتفاع سنجها سالمه، مشکل ارتفاع سنج سمت چپی رو خلبانها متوجه شدن ولی
بهش اهمیت نمیدن، ولی از بخت بد کامپیوتر هواپیما ارتفاع رو از این ارتفاع سنج سمت چپی میگیره.
- با توجه به این مشکل بعد ار طی مسافتی کوتاه اتوپایلوت گاز رو بطور اتوماتیک قطع میکنه و هواپیما سرعت از دست میده و اخطار
مربوط به مینیموم سرعت بکار میفته
- هوک شروع به لرزیدن میکنه و خلبان با درآوردن هواپیما از حالت اتوپایلوت، شروع به گاز دادن میکنه ولی برای فرار از این حادثه یکم دیر
بفکر افتاده !!
عکسهای مربوط به این حادثه :
[External Link Removed for Guests]
منبع :
[External Link Removed for Guests]
- همه چیزنرمال بود
- پرواز بدون تاخیر بود، اجازه کم کردن ارتفاع به 2000 فوت داده شد
- فرود با اتوپایلوت شروع شد
در هنگام فرود مشکل شروع شد
- در ارتفاع 1950 فوت در جعبه سیاه یک ارتفاع عجیب ثبت شده : - 8 فوت!
- ارتفاع سنج رادیویی بطور نرمال ارتفاع رو اندازه میگیره
- دوتا ارتفاع سنج تو هواپیما وجود داره، یکی از ارتفاع سنجها سالمه، مشکل ارتفاع سنج سمت چپی رو خلبانها متوجه شدن ولی
بهش اهمیت نمیدن، ولی از بخت بد کامپیوتر هواپیما ارتفاع رو از این ارتفاع سنج سمت چپی میگیره.
- با توجه به این مشکل بعد ار طی مسافتی کوتاه اتوپایلوت گاز رو بطور اتوماتیک قطع میکنه و هواپیما سرعت از دست میده و اخطار
مربوط به مینیموم سرعت بکار میفته
- هوک شروع به لرزیدن میکنه و خلبان با درآوردن هواپیما از حالت اتوپایلوت، شروع به گاز دادن میکنه ولی برای فرار از این حادثه یکم دیر
بفکر افتاده !!
عکسهای مربوط به این حادثه :
[External Link Removed for Guests]
منبع :
[External Link Removed for Guests]