EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 879
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
- محل اقامت: سلماس
- سپاسهای ارسالی: 1256 بار
- سپاسهای دریافتی: 1595 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
من فکر کنم آتش از موتوری که چسبیده به سکان عمودی شروع شده و همین امر باعث قطع فرامین کنترل کننده دم شده و خلبان نتوسته دم رو کنترل کنه و هواپیما به سرعت به زمین خورده ولی حالا دو سوال پیش می اد یکی اینکه ایا هواپیما سیستم خاموش کننده اتش نداشته و دوم : طبق گفته کارشناسان هواپیما 270 درجه چرخش داشته که همین امر نشان میده که هواپیما دچار نقص فنی شده ولی خلبان ان را زیاد جدی تلقی نکرده وگرنه می تونست فرود اظطراری کنه ولی ترجیح داده به فرودگاه مادر برگرده
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
Reza 313 نوشته شده:اه اه گند زدند با این گفت و گوی ویژه خبری امشب![]()
اگر یکی دو تا از بچه های اینجا یا سایت ایرو اسپیس را گذاشته بودند جای این به اصطلاح کارشناس ها و کاپیتان ها ، به شعور مردم احترام بیشتری گذاشته میشد ....![]()
یارو رو به عنوان کارشناس گذاشتند جلوی حیدری ، چنان کاپیتان کاپیتان بهش میگند که آدم متعجب میشه ، حضرت آقا کلاهش رو جوری جلوی دوربین گذاشته که ...اونوقت در جواب حیدری میگه که فکر میکنم هواپیما در ارتفاع 100 هزار پایی
بوده ، تنها چیزی هم که از سانحه فهمیده این بوده که پرنده با نوز خورده زمین ...
![]()
والله بچه های آماتور اینجا یا ایرواسپیس نسبت به این سانحه خیلی مطلعتر هستند تا این جناب کاپیتان کارشناس ...
بسم الله و بالله....
بنده هم به تمام ايرانينان و بستگان اين عزيزان عرض تسليت دارم.
موضوعي كه بنده رو وادار به جواب دادن نمود كم لطفي و كم اطلاعي برخي عزيزان به گفتگوي ديشب شبكه 2 بود.
لازم مي دونم به عرض برسونم كه استاد خلبان كاپيتان دهقان پور از با تجربه ترين و متبحرترين خلبانان هواپيماهاي مسافربري ايران هستند.
ساعت بالاي پروازي و نيز گواهينامه هاي تايپ هاي متعدد پرنده هاي مختلف خود گواه اين موضوع است. هم اكنون هم با 747 پرواز مي كنند.
بي انصافي هم حدي داره...ايشون گفتند:" با توجه به مدت پرواز احتمالا هواپيما در ارتفاع 27 -28 هزارپايي بوده ".
همچنين در ادامه :
بااشاره به تغيير مسير ناگهاني 270 درجه اي هواپيما احتمال نقص فني را نسبتبه خطاي انساني قوي تر دانست وگفت: بر اساس شواهد اين هواپيما با سر بهزمين برخورد كرده است كه نشان مي دهد سيستم فرامين و كنترل هواپيما دچارنقص و از كنترل خلبان خارج شده است.
در ضمن ابتدا نيز گفتند:" كه بايد ابتدا جعبه سياه بررسي شود تا بتوان درباره علت سانحه توضيح داد".
-
- پست: 152
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۹:۱۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 180 بار
- سپاسهای دریافتی: 201 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
درود،وباعرض تسلیت خدمت تمامی هم وطنان ودوستان
به نظر من به دلیل این که هرسه موتورهواپیما درانتهای هواپیما هست وباتوجه به این که یکی ازموتورها آتش
[FONT=Arial (Arabic)] ، درنتیجه یک جریان هوای همرفتی به زیر قسمت دم هواپیما وارد میشه که دراثراین نیرو دماغه هواپیما به سمت پایین کشیده میشه[FONT=Arial (Arabic)]. و نیروی رانش کافی ای هم برای غلبه به این جریان هم رفتی نیست. این فرضیه وقوع هم زمانی دواشکال اساسی مثل آتش گرفتن موتوروازکارافتادن سیستم هدایتی روتوجیه می کنه[FONT=Times New Roman].
وبه این ترتیب تمامی پرنده هایی که موتورآنهادرانتها هست می توانند به چنین مشکلی دچار بشند
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman][External Link Removed for Guests]
- پست: 3101
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵, ۴:۲۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 19718 بار
- سپاسهای دریافتی: 21369 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
با سلام
دوستان عزیز, کاربران محترم, این تاپیک مخصوص خبر حادثه هواپیمای مسافربری کاسپین هست.و هنوز خبر های زیادی در این موضوع باقی مانده!
خواهشمندم بحث های حاشیه ایی و غیره! را در تاپیک جداگانه در بخش متفرقه در مورد هوا فضا ایجاد کنید. از دوستان خواهش میکنم پست های اضافه رو در صورت ایجاد تاپیک جدید منتقل کنند.
با تشکر
دوستان عزیز, کاربران محترم, این تاپیک مخصوص خبر حادثه هواپیمای مسافربری کاسپین هست.و هنوز خبر های زیادی در این موضوع باقی مانده!
خواهشمندم بحث های حاشیه ایی و غیره! را در تاپیک جداگانه در بخش متفرقه در مورد هوا فضا ایجاد کنید. از دوستان خواهش میکنم پست های اضافه رو در صورت ایجاد تاپیک جدید منتقل کنند.
با تشکر
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
yasin1 نوشته شده:بسم الله و بالله....
بنده هم به تمام ايرانينان و بستگان اين عزيزان عرض تسليت دارم.
موضوعي كه بنده رو وادار به جواب دادن نمود كم لطفي و كم اطلاعي برخي عزيزان به گفتگوي ديشب شبكه 2 بود.
لازم مي دونم به عرض برسونم كه استاد خلبان كاپيتان دهقان پور از با تجربه ترين و متبحرترين خلبانان هواپيماهاي مسافربري ايران هستند.
ساعت بالاي پروازي و نيز گواهينامه هاي تايپ هاي متعدد پرنده هاي مختلف خود گواه اين موضوع است. هم اكنون هم با 747 پرواز مي كنند.
دوست عزیز ، کسی مشکلی با سوابق پروازی و تجارب این آقای کاپیتان نداره

بحث سر این موضوع هست که شخصی که به عنوان کارشناس در این برنامه ظاهر شده و قرار هست که در مورد چرایی سقوط این پرنده صحبت کنه ، باید حداقل از یکسری از جزییات سانحه مطلع باشه ؟ نه ؟
تنها چیزی که این آقا در مورد سانحه گویا مطلع بودند این بود که پرنده با نوز خورده زمین ، همین را هم گویا زحمت کشیده بودند و از روی فیلم یک دقیقه و چند ثانیه ای اخبار سیما متوجه شده بودند !!!!


از اون دو به اصطلاح کارشناس دیگر (معاون کمیته بحران وزارت راه و مدیرکل فرودگاههای کشور) هم که بگذریم ...یارو مثلا عضو کمیته بحران وزارت هست و باید پاسخگو باشه ، اما جوابهاش ....

...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

- پست: 3101
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵, ۴:۲۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 19718 بار
- سپاسهای دریافتی: 21369 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
متاسفانه خیلی از مسافران این هواپیما همشهری های ما در خرم آباد بودند. چند نفر از تیم جودو (امین زینی وند و ...) و الان هم رفتم بیرون پسر عموی همسایه مان هم در این هواپیما بوده.
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
- پست: 1606
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۵ آذر ۱۳۸۷, ۱:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 18344 بار
- سپاسهای دریافتی: 12308 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
ارمنستان روز پنجشنبه را عزاي عمومي اعلام کرد
مسکو - "سرژ سرکيسيان " رييس جمهوري ارمنستان در پي سقوط هواپيماي مسافربري کاسپين ايران که شماري از شهروندان ايراني و ارمني در اين حادثه جان خود را از دست داده اند ، روز پنجشنبه را در اين کشور عزاي عمومي اعلام کرد.
به گزارش ايرنا از مسکو، بخش مطبوعاتي رياست جمهوري ارمنستان اعلام کرد: درحادثه سقوط هواپيماي مسافربري در ايران شماري از اتباع ارمنستان نيز کشته شدند .
شبکه تلويزيوني "زويوزدا " روسيه گفت: براثر سقوط هواپيماي مسافربري توپولف شرکت کاسپين ايران ،168 نفر از سرنشينان و خدمه هواپيما جان باختند.
اين منبع همچنين افزود: يک گروه از کارشناسان کميته هواپيمايي دولتي روسيه که مقر آن در مسکو است، براي تحقيق در باره علت اين سانحه هوايي راهي تهران شد.
براساس گزارش ديگري ، سفارت جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان امروزچهارشنبه در اطلاعيه اي با ابراز تاسف و تاثر از بروز اين سانحه دلخراش هوايي ، به بازماندگان و بستگان قربانيان حادثه تسليت گفت.
مسکو - "سرژ سرکيسيان " رييس جمهوري ارمنستان در پي سقوط هواپيماي مسافربري کاسپين ايران که شماري از شهروندان ايراني و ارمني در اين حادثه جان خود را از دست داده اند ، روز پنجشنبه را در اين کشور عزاي عمومي اعلام کرد.
به گزارش ايرنا از مسکو، بخش مطبوعاتي رياست جمهوري ارمنستان اعلام کرد: درحادثه سقوط هواپيماي مسافربري در ايران شماري از اتباع ارمنستان نيز کشته شدند .
شبکه تلويزيوني "زويوزدا " روسيه گفت: براثر سقوط هواپيماي مسافربري توپولف شرکت کاسپين ايران ،168 نفر از سرنشينان و خدمه هواپيما جان باختند.
اين منبع همچنين افزود: يک گروه از کارشناسان کميته هواپيمايي دولتي روسيه که مقر آن در مسکو است، براي تحقيق در باره علت اين سانحه هوايي راهي تهران شد.
براساس گزارش ديگري ، سفارت جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان امروزچهارشنبه در اطلاعيه اي با ابراز تاسف و تاثر از بروز اين سانحه دلخراش هوايي ، به بازماندگان و بستگان قربانيان حادثه تسليت گفت.
منم مرگ، مادر تو، منم که دوباره تو را از نو میزایم.
- پست: 1249
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵, ۷:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1041 بار
- سپاسهای دریافتی: 1699 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
علت سقوط هواپیمای توپولف: کنده شدن دم هواپیما یا انفجار کابین؟
میهن خبر: علت اصلی سقوط هواپیمای توپولف، جدا شدن قطعهای از هواپیما یا وقوع یک انفجار در هواپیما بوده است.
هواپیمای توپولف در ساعت 50/11 روز گذشته و در شرایطی که مشغول افزایش ارتفاع بوده است، در ارتفاع 28700 پایی ناگهان دچار تغییر مسیر شده و با سرعت غیرقابل تصوری سقوط میکند.
سرعت سقوط این هواپیما که تا ارتفاع 14 هزار پایی در صفحه رادار دیده میشده است، حدود 300 پا در ثانیه بوده است، در حالی که سرعت کاهش ارتفاع و فرود عادی یک هواپیما حداکثر 300 پا در دقیقه است و این به معنای سرعت 60 برابر سقوط این هواپیماست.
احتمالاتی نظیر نقص فنی و اشتباه خلبان در این سانحه منتفی بوده و چنین سقوطی تنها میتواند به علت جدا شدن ناگهانی یکی از قطعات اصلی هواپیما مانند دم هواپیما یا وقوع انفجار که موجب از بین بردن قدرت هدایت هواپیما میشود رخ داده باشد و احتمالاً بر اثر کم شدن ناگهانی ارتفاع، خلبان و مسافرین هواپیما بیهوش شده و امکان تماس با برج مراقبت را از دست دادهاند.
بنابر اظهار این منبع، هواپیمای مذکور از مدلهای قدیمی توپولف بوده که به تازگی در روسیه تعمیر شده بود.
در همین حال شب گذشته کاپیتان دهقانپور، کارشناس مسایل پروازی، علت احتمالی سقوط هواپیمای توپولف را، از کار افتادن سیستم فرمان هواپیما اعلام کرد.
در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که با حضور دهقانپور، کارشناس مسایل پروازی، مجیدی، معاون مدیریت بحران وزارت راه و مومنیرخ، مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد هواپیمای توپولف در ساعت 33/11 از فرودگاه امام پرواز کرد و در ساعت 50/11 دقیقه در ارتفاع 288 پایی دقیقاً در وسط کوریدور پروازی به سوی مقصد قرار داشته است، اما در این لحظه به دلایلی نامعلوم، ناگهان 270 درجه تغییر مسیر داده و سپس ظرف حدود یک دقیقه سقوط آزاد کرده و سپس در ارتفاع 14 هزارپایی از صفحه رادار محو میشود.
به گفته مومنیرخ، خلبان هواپیما هیچ مشکلی را به برج مراقبت، کنترل پرواز و هواپیماهای مجاور اعلام نکرده است. معاون مدیریت بحران نیز با اعلام اینکه کلیه اجساد متلاشی شده و جز از طریق DNA قابل شناسایی نیست و حتی جعبه سیاه هواپیما نیز آسیب جدی دیده است، علت این رخداد را وجود 20 تن بنزین در باک هواپیما هنگام سقوط اعلام کرد.
حیدری، مجری برنامه نیز به نقل از شاهدان عینی، سقوط هواپیما را به صورت افقی و در حالی که موتورهای آن آتش گرفته بود، اعلام کرده و افزود: با تماس مردم محلی آتشنشانی و امداد از سقوط هواپیما باخبر شده و به محل آمدند که از مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در پاسخ گفت: به دلیل اینکه از مشخصات پروازی و رادارها، تعیین دقیق محل سقوط ممکن نیست، ما محل تقریبی را متوجه شدیم و برای تعیین محل دقیق سانحه نیاز به عضویت در انجمن سوانح تولوز هست که تا کنون با درخواست عضویت ما موافقت نشده است.
مجیدی درباره مشخصات هواپیما گفت: این توپولف ماه گذشته برای تعمیرات اساسی به روسیه فرستاده شده بود و بنابر اعلام شرکت روسی، تا سال آینده مجوز پرواز داشت، اما وی به عمر هواپیماها اشارهای نکرد.
مومنی رخ ترکیب کشتهشدگان را 152 مسافر و 16 عضو گروه پروازی اعلام کرد که دو نفر از آنها تبعه گرجستان و 5 نفر نیز تبعه ارمنستان بودند، اما خلبان و کمک خلبان ایرانی بودند.
دهقانپور با اعلام اینکه با توجه به ارتفاع و سرعت هواپیما، امکان اشتباه انسانی در سقوط منتفی است، گفت: خلبان زمان لازم برای هدایت هواپیما را داشته و اگر مشکل فشار داخل کابین به وجود بیاید، خلبان آنرا به برج مراقبت اعلام میکند، و حتی اگر سه موتور هواپیما با هم از کار بیفتد، در این ارتفاع خلبان فرصت دارد 30 مایل هواپیما را به سوی محل فرود اضطراری هدایت کند، اما هیچ کدام از این اتفاقها نیفتاده و بدون تماس هواپیما و اشکالی نظیر از کار افتادن دم و قرار گرفتن هواپیما در مسیر سقوط عمودی بوده است که کاری از دست خلبان ساخته نبوده است.
در پایان این برنامه، حیدری خطاب به مجیدی گفت: امیدواریم مثل سوانح قبلی اعلام علت این سانحه طولانی نشده و تقصیر به گردن خلبان نیفتد و غیر از مسئولان، مردم نیز از علت این سانحه و مرگ هموطنان خود باخبر شوند.
میهن خبر: علت اصلی سقوط هواپیمای توپولف، جدا شدن قطعهای از هواپیما یا وقوع یک انفجار در هواپیما بوده است.
هواپیمای توپولف در ساعت 50/11 روز گذشته و در شرایطی که مشغول افزایش ارتفاع بوده است، در ارتفاع 28700 پایی ناگهان دچار تغییر مسیر شده و با سرعت غیرقابل تصوری سقوط میکند.
سرعت سقوط این هواپیما که تا ارتفاع 14 هزار پایی در صفحه رادار دیده میشده است، حدود 300 پا در ثانیه بوده است، در حالی که سرعت کاهش ارتفاع و فرود عادی یک هواپیما حداکثر 300 پا در دقیقه است و این به معنای سرعت 60 برابر سقوط این هواپیماست.
احتمالاتی نظیر نقص فنی و اشتباه خلبان در این سانحه منتفی بوده و چنین سقوطی تنها میتواند به علت جدا شدن ناگهانی یکی از قطعات اصلی هواپیما مانند دم هواپیما یا وقوع انفجار که موجب از بین بردن قدرت هدایت هواپیما میشود رخ داده باشد و احتمالاً بر اثر کم شدن ناگهانی ارتفاع، خلبان و مسافرین هواپیما بیهوش شده و امکان تماس با برج مراقبت را از دست دادهاند.
بنابر اظهار این منبع، هواپیمای مذکور از مدلهای قدیمی توپولف بوده که به تازگی در روسیه تعمیر شده بود.
در همین حال شب گذشته کاپیتان دهقانپور، کارشناس مسایل پروازی، علت احتمالی سقوط هواپیمای توپولف را، از کار افتادن سیستم فرمان هواپیما اعلام کرد.
در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که با حضور دهقانپور، کارشناس مسایل پروازی، مجیدی، معاون مدیریت بحران وزارت راه و مومنیرخ، مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد هواپیمای توپولف در ساعت 33/11 از فرودگاه امام پرواز کرد و در ساعت 50/11 دقیقه در ارتفاع 288 پایی دقیقاً در وسط کوریدور پروازی به سوی مقصد قرار داشته است، اما در این لحظه به دلایلی نامعلوم، ناگهان 270 درجه تغییر مسیر داده و سپس ظرف حدود یک دقیقه سقوط آزاد کرده و سپس در ارتفاع 14 هزارپایی از صفحه رادار محو میشود.
به گفته مومنیرخ، خلبان هواپیما هیچ مشکلی را به برج مراقبت، کنترل پرواز و هواپیماهای مجاور اعلام نکرده است. معاون مدیریت بحران نیز با اعلام اینکه کلیه اجساد متلاشی شده و جز از طریق DNA قابل شناسایی نیست و حتی جعبه سیاه هواپیما نیز آسیب جدی دیده است، علت این رخداد را وجود 20 تن بنزین در باک هواپیما هنگام سقوط اعلام کرد.
حیدری، مجری برنامه نیز به نقل از شاهدان عینی، سقوط هواپیما را به صورت افقی و در حالی که موتورهای آن آتش گرفته بود، اعلام کرده و افزود: با تماس مردم محلی آتشنشانی و امداد از سقوط هواپیما باخبر شده و به محل آمدند که از مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در پاسخ گفت: به دلیل اینکه از مشخصات پروازی و رادارها، تعیین دقیق محل سقوط ممکن نیست، ما محل تقریبی را متوجه شدیم و برای تعیین محل دقیق سانحه نیاز به عضویت در انجمن سوانح تولوز هست که تا کنون با درخواست عضویت ما موافقت نشده است.
مجیدی درباره مشخصات هواپیما گفت: این توپولف ماه گذشته برای تعمیرات اساسی به روسیه فرستاده شده بود و بنابر اعلام شرکت روسی، تا سال آینده مجوز پرواز داشت، اما وی به عمر هواپیماها اشارهای نکرد.
مومنی رخ ترکیب کشتهشدگان را 152 مسافر و 16 عضو گروه پروازی اعلام کرد که دو نفر از آنها تبعه گرجستان و 5 نفر نیز تبعه ارمنستان بودند، اما خلبان و کمک خلبان ایرانی بودند.
دهقانپور با اعلام اینکه با توجه به ارتفاع و سرعت هواپیما، امکان اشتباه انسانی در سقوط منتفی است، گفت: خلبان زمان لازم برای هدایت هواپیما را داشته و اگر مشکل فشار داخل کابین به وجود بیاید، خلبان آنرا به برج مراقبت اعلام میکند، و حتی اگر سه موتور هواپیما با هم از کار بیفتد، در این ارتفاع خلبان فرصت دارد 30 مایل هواپیما را به سوی محل فرود اضطراری هدایت کند، اما هیچ کدام از این اتفاقها نیفتاده و بدون تماس هواپیما و اشکالی نظیر از کار افتادن دم و قرار گرفتن هواپیما در مسیر سقوط عمودی بوده است که کاری از دست خلبان ساخته نبوده است.
در پایان این برنامه، حیدری خطاب به مجیدی گفت: امیدواریم مثل سوانح قبلی اعلام علت این سانحه طولانی نشده و تقصیر به گردن خلبان نیفتد و غیر از مسئولان، مردم نیز از علت این سانحه و مرگ هموطنان خود باخبر شوند.
-
- پست: 122
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷, ۹:۲۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 289 بار
- سپاسهای دریافتی: 1424 بار
- تماس:
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
دوباره گمانه زنی ها در مورد توپولف شروع شد. ظاهرا شانس هم حداقل در ایران با هواپیماهای روسی یار نیست و البته باید قبول کرد که فرق زیادی بین کیفیت هواپیمایی مانند توپولف با نمونه های غربی وجود داره.
هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU- 154 Mبه عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.
شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.
نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.
هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد.
هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU- 154 Mبه عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.
شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.
نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.
هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد.
[FONT=Verdana]IRANIAN SPOTTERS
-
- پست: 122
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷, ۹:۲۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 289 بار
- سپاسهای دریافتی: 1424 بار
- تماس:
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
جالبه هنوز چند هفته از سالگرد هدف قرار دادن ارباس ایران ایر توسط ناو وینسنس نگذشته.
وزارت خارجه آمريكا روز گذشته به خانوادههاي قربانيان سقوط هواپيماي شركت كاسپين در شمال غربي ايران پيام تسليت فرستاد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، آمريكا روز گذشته به خانوادهاي 168 نفري كه در سانحه سقوط هواپيماي خطوط هوايي كاسپين در شمال غربي ايران جان خود را از دست دادند، تسليت گفت.
"يان كلي " سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در بيانيهاي اعلام كرد: آمريكا تسليت خود را به خانواده جانباختگان سقوط هواپيماي خطوط هوايي كاسپين در روز چهار شنبه كه حامل مسافراني از تهران به ايروان پايتخت ارمنستان بود، ابراز ميدارد.
وي گفت كه وزارت امور خارجه آمريكا در تلاش است تا از طريق سفارت آمريكا در ايروان و سفارت سوئيس در ايران از امكان وجود شهروندان آمريكايي در اين هواپيما مطلع شود.
ظهر ديروز يك فروند هواپيماي مسافربري توپولوف متعلق به شركت كاسپين كه در مسير تهران-ايروان در حال حركت بود، دچار حادثه شد و در اطراف قزوين سقوط كرد كه بر اثر اين حادثه تمام 168 سرنشين آن جان باختند.

وزارت خارجه آمريكا روز گذشته به خانوادههاي قربانيان سقوط هواپيماي شركت كاسپين در شمال غربي ايران پيام تسليت فرستاد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، آمريكا روز گذشته به خانوادهاي 168 نفري كه در سانحه سقوط هواپيماي خطوط هوايي كاسپين در شمال غربي ايران جان خود را از دست دادند، تسليت گفت.
"يان كلي " سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در بيانيهاي اعلام كرد: آمريكا تسليت خود را به خانواده جانباختگان سقوط هواپيماي خطوط هوايي كاسپين در روز چهار شنبه كه حامل مسافراني از تهران به ايروان پايتخت ارمنستان بود، ابراز ميدارد.
وي گفت كه وزارت امور خارجه آمريكا در تلاش است تا از طريق سفارت آمريكا در ايروان و سفارت سوئيس در ايران از امكان وجود شهروندان آمريكايي در اين هواپيما مطلع شود.
ظهر ديروز يك فروند هواپيماي مسافربري توپولوف متعلق به شركت كاسپين كه در مسير تهران-ايروان در حال حركت بود، دچار حادثه شد و در اطراف قزوين سقوط كرد كه بر اثر اين حادثه تمام 168 سرنشين آن جان باختند.
[FONT=Verdana]IRANIAN SPOTTERS
- پست: 2371
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷, ۱۱:۰۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 6261 بار
- سپاسهای دریافتی: 11083 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
عمر هواپیمایی که در ایران سقوط کرد 22 سال بود، نه 15 سال

"نلی چرچینیان" دبیر مطبوعاتی اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان روز پنجشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که از هواپیمای توپولف-154 شرکت هواپیمایی کاسپین که روز گذشته در ایران دچار سانحه شد، 22 سال بود که استفاده می شد و نه 15 سال، آنطور که قبلاً اطلاع داده شده بود.
به گفته چرچینیان هواپیما ساخت سال 1987 بود. وی افزود: "شرکت هواپیمایی کاسپین در سال 1993 تاسیس شده بود و این که تا قبل از این چه کسی از این هواپیما استفاده می کرد را من نمی دانم".
در نمایندگی کاسپین در ایروان نیز نتوانستند به «ریا نووستی» اطلاع دهند که تا قبل از سال 1993 چه کسی از این هواپیما استفاده می کرد.
پیشتر نیز "آرسن پاگاسیان" معاون رییس اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان به خبرنگاران اطلاع داده بود که هواپیمای توپولف-154 شرکت هواپیمایی کاسپین تست فنی لازم را طی کرده بود و مجوز ثبت ایران را داشت و کلیه خدمات فنی را بر اساس استاندارد در خاک ایران می گذراند. به گفته پاگاسیان، تجهیزات نصب شده در هواپیما مطابق مطالبات سازمان هواپیمایی بین المللی (IKAO) است.
به گفته وی، مدت ساخت این هواپیما 15 سال بود که برای بهره برداری از چنین هواپیماهایی عادی محسوب می شود.
در عین حال، یکی از شبکه های تلویزیونی عربی به نقل از کارشناسان اطلاع داده بود که برخی از شرکت های هواپیمایی خاور نزدیک پول کافی برای تجدید هواپیماهای خود و خرید ایرباس یا بوئینگ جدید ندارند.
ایروان، 25 تیر، [External Link Removed for Guests]

"نلی چرچینیان" دبیر مطبوعاتی اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان روز پنجشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که از هواپیمای توپولف-154 شرکت هواپیمایی کاسپین که روز گذشته در ایران دچار سانحه شد، 22 سال بود که استفاده می شد و نه 15 سال، آنطور که قبلاً اطلاع داده شده بود.
به گفته چرچینیان هواپیما ساخت سال 1987 بود. وی افزود: "شرکت هواپیمایی کاسپین در سال 1993 تاسیس شده بود و این که تا قبل از این چه کسی از این هواپیما استفاده می کرد را من نمی دانم".
در نمایندگی کاسپین در ایروان نیز نتوانستند به «ریا نووستی» اطلاع دهند که تا قبل از سال 1993 چه کسی از این هواپیما استفاده می کرد.
پیشتر نیز "آرسن پاگاسیان" معاون رییس اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان به خبرنگاران اطلاع داده بود که هواپیمای توپولف-154 شرکت هواپیمایی کاسپین تست فنی لازم را طی کرده بود و مجوز ثبت ایران را داشت و کلیه خدمات فنی را بر اساس استاندارد در خاک ایران می گذراند. به گفته پاگاسیان، تجهیزات نصب شده در هواپیما مطابق مطالبات سازمان هواپیمایی بین المللی (IKAO) است.
به گفته وی، مدت ساخت این هواپیما 15 سال بود که برای بهره برداری از چنین هواپیماهایی عادی محسوب می شود.
در عین حال، یکی از شبکه های تلویزیونی عربی به نقل از کارشناسان اطلاع داده بود که برخی از شرکت های هواپیمایی خاور نزدیک پول کافی برای تجدید هواپیماهای خود و خرید ایرباس یا بوئینگ جدید ندارند.
ایروان، 25 تیر، [External Link Removed for Guests]
دانستني که تو را اصلاح نکند گمراهي است. حضرت علي (ع)
[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================

[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================
- پست: 1045
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵, ۱۲:۰۵ ب.ظ
- محل اقامت: بزقوش?؟قافلانکوه
- سپاسهای ارسالی: 2945 بار
- سپاسهای دریافتی: 2310 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
ببخشید من نتونتستم همه مطالب اینجارو بخونم میشه بگید چرا اینجا عزای عمومی اعلام نشده؟
[External Link Removed for Guests]
Atlantis اگر اومدی به من pm بده منتظرتم
Atlantis اگر اومدی به من pm بده منتظرتم
