EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6708 بار
- سپاسهای دریافتی: 12102 بار
- تماس:
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
به هر حال ! هلند جز کشورهای شرقی محسوب نمیشه !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
قطعات موتور هواپيماي سانحه ديده به روسيه منتقل مي شود
سازمان هواپيمايي کشوري گفت : قطعات موتور هواپيماي سانحه ديده توپولف 154 متعلق به شرکت کاسپين براي بررسي هاي بيشتر به آزمايشگاه هاي
روسيه منتقل مي شود.
محمد علي ايلخاني در پايان دومين جلسه گزارش جامع کارگروه ويژه بررسي اين سانحه افزود : در اين جلسه که با حضور کارشناسان داخلي و بين المللي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد ؛
قرار شد بخشي از قطعات موتور براي کشف علت بروز مشکل در موتور شماره يک هواپيما به مسکو فرستاده شود.
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد : بررسي هاي اوليه نشان مي دهد موتور هواپيما پيش از بروز سانحه ، چک شده بود و زمان مناسب را براي پرواز داشت و کارشناسان همچنان به دنبال علت بروز اشکال در موتور هستند.
ايلخاني گفت : کارشناسان شرکت سازنده هواپيماي توپولف 154 ، در حال بررسي بيشتر موتورهاي اين نوع هواپيما هستند.
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري افزود : پس از بازگشت قطعات و نتايج بررسي ها از روسيه و بررسي در کارگروه ويژه و تلفيق آن با ساير بررسي ها ، نتايج به اطلاع همگان خواهد رسيد.
در اين جلسه تعدادي از مسئولان کميته هاي 11 گانه بررسي سانحه سازمان هواپيمايي گزارشي از آخرين نتايج بررسي ها را ارائه کردند.
يک فروند هواپيماي توپولف 154 متعلق به شرکت کاسپين 24 تيرماه در نزديکي قزوين دچارسانحه شد و همه سرنشينان جان خود را از دست دادند.
مرکزي خبر
سازمان هواپيمايي کشوري گفت : قطعات موتور هواپيماي سانحه ديده توپولف 154 متعلق به شرکت کاسپين براي بررسي هاي بيشتر به آزمايشگاه هاي
روسيه منتقل مي شود.
محمد علي ايلخاني در پايان دومين جلسه گزارش جامع کارگروه ويژه بررسي اين سانحه افزود : در اين جلسه که با حضور کارشناسان داخلي و بين المللي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد ؛
قرار شد بخشي از قطعات موتور براي کشف علت بروز مشکل در موتور شماره يک هواپيما به مسکو فرستاده شود.
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد : بررسي هاي اوليه نشان مي دهد موتور هواپيما پيش از بروز سانحه ، چک شده بود و زمان مناسب را براي پرواز داشت و کارشناسان همچنان به دنبال علت بروز اشکال در موتور هستند.
ايلخاني گفت : کارشناسان شرکت سازنده هواپيماي توپولف 154 ، در حال بررسي بيشتر موتورهاي اين نوع هواپيما هستند.
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري افزود : پس از بازگشت قطعات و نتايج بررسي ها از روسيه و بررسي در کارگروه ويژه و تلفيق آن با ساير بررسي ها ، نتايج به اطلاع همگان خواهد رسيد.
در اين جلسه تعدادي از مسئولان کميته هاي 11 گانه بررسي سانحه سازمان هواپيمايي گزارشي از آخرين نتايج بررسي ها را ارائه کردند.
يک فروند هواپيماي توپولف 154 متعلق به شرکت کاسپين 24 تيرماه در نزديکي قزوين دچارسانحه شد و همه سرنشينان جان خود را از دست دادند.
مرکزي خبر
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 2371
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷, ۱۱:۰۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 6261 بار
- سپاسهای دریافتی: 11083 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
نتایج بررسی: موتور توپولف-154 در هوا از کار افتاده است

"نلی چرچینیان" دبیر مطبوعاتی اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان روز پنجشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که کمیسیون ایرانی که وظیفه بررسی سانحه سقوط هواپیمای توپولف-154 شرکت هوایی کاسپین را بر عهده دارد، روشن کرد که موتور هواپیما بدون غیر منتظره ای در هوا از کار افتاده است.
چرچینیان گفت: هواپیما 24 روز قبل از این سانحه تحت بازدید فنی قرار گرفته و هیچ نقص فنی مشاهده نشده بود. حال کمیته بازرسی اعلام کرده که موتور در هنگام پرواز از کار افتاده است.
این کمیته همچنین این گزینه که احتمال سقوط هواپیما ممکن است سوختگیری بیش از حد بوده باشد را رد کرد.
چرچینیان همچنین اعلام کرد که روند پرداخت بیمه به خانواده قربانیان این سانحه به میزان 54 هزار دلار آغاز شده است.
یادآوری می کنیم که هواپیمای توپولف-154 شرکت هوایی کاسپیان در مسیر تهران-ایروان، روز چهارشنبه 15 جولای دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران در حومه قزوین سقوط کرد. هر 153 سرنشین هواپیما و 15 خدمه آن در اثر این سانحه کشته شدند. بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ارمنستان 35 نفر از ارامنه از جمله پنج نفر از اتباع ارمنستان جز سرنشینان این هواپیما بودند.
ایروان، 29 مرداد، [External Link Removed for Guests]

"نلی چرچینیان" دبیر مطبوعاتی اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان روز پنجشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که کمیسیون ایرانی که وظیفه بررسی سانحه سقوط هواپیمای توپولف-154 شرکت هوایی کاسپین را بر عهده دارد، روشن کرد که موتور هواپیما بدون غیر منتظره ای در هوا از کار افتاده است.
چرچینیان گفت: هواپیما 24 روز قبل از این سانحه تحت بازدید فنی قرار گرفته و هیچ نقص فنی مشاهده نشده بود. حال کمیته بازرسی اعلام کرده که موتور در هنگام پرواز از کار افتاده است.
این کمیته همچنین این گزینه که احتمال سقوط هواپیما ممکن است سوختگیری بیش از حد بوده باشد را رد کرد.
چرچینیان همچنین اعلام کرد که روند پرداخت بیمه به خانواده قربانیان این سانحه به میزان 54 هزار دلار آغاز شده است.
یادآوری می کنیم که هواپیمای توپولف-154 شرکت هوایی کاسپیان در مسیر تهران-ایروان، روز چهارشنبه 15 جولای دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران در حومه قزوین سقوط کرد. هر 153 سرنشین هواپیما و 15 خدمه آن در اثر این سانحه کشته شدند. بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ارمنستان 35 نفر از ارامنه از جمله پنج نفر از اتباع ارمنستان جز سرنشینان این هواپیما بودند.
ایروان، 29 مرداد، [External Link Removed for Guests]
دانستني که تو را اصلاح نکند گمراهي است. حضرت علي (ع)
[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================

[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================
-
- پست: 143
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 21 بار
- سپاسهای دریافتی: 115 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
اگر موتورهاي هواپيما از همه با هم و بلافتصله از كار بيفتند هم هواپيما چنين باسرعت و مانند موشك به زمين برخورد نميكند . در چنين شرايطي خلبان فرصت تماس با برج مراقبت و هدايت هواپيما را تا مسافتي به صورت گلايدر را دارد .
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
پرداخت خسارت به بازماندگان سقوط هواپیمای کاسپین
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در پی سقوط هواپیمای توپولوف شرکت هواپیمایی کاسپین در قزوین، شرکت بیمه ایران 9 میلیون و 200 هزار یورو ، خسارت بیمه بدنه، مسافر و خدمه پرداخت می کند.
جواد فرشباف ماهریان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود : به منظور جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای بیمه در پرداخت خسارت در حوادث بزرگی مانند سقوط هواپیمای توپولوف در قزوین معمولا با شیوه اتکایی از مشارکت شرکت های بیمه ای در داخل و خارج از کشور هم استفاده می شود.
وی گفت: در حادثه سقوط هواپیمای توپولف نیز هفت شرکت بیمه ای دخیل بودند که 43 درصد خسارت را بیمه ایران، 36 درصد را بیمه مرکزی ، بخشی را بیمه های داخل کشور و مبلغ 5 میلیون یورو را شرکتهای بیمه خارجی پرداخت خواهند کرد.
فرشباف ماهریان افزود: حدود دو میلیون یورو هزینه بیمه بدنه هواپیما ، 53 میلیون تومان بیمه دیه به هر نفر اعم از زن و مرد و بخشی نیز بابت خسارات کشاورزان آسیب دیده در منطقه در حال پرداخت است.
.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
رئيس كل بيمه مركزي ايران :
5 ميليون يورو از خسارت سقوط هواپيماي كاسپين پرداخت شد
خبرگزاري فارس: رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: 5 ميليون يورو خسارت توسط بيمه اتكايي در خارج از كشور براي سقوط هواپيماي كاسپين پرداخت شد.
جواد فرشباف ماهريان امروز در حاشيه سفر به قزوين اظهار داشت: ما در كشور 12 ميليون ساختمان شهري و 5 ميليون ساختمان روستايي داريم كه يك ميليون و 200 هزار ساختمان زير پوشش بيمه آتشسوزي در كشور هستند. وي ادامه داد: اين در حالي است كه در بحث بيمه ساختمان حق بيمه يكهزار تا يكهزار و 500 تومان است و مردم ميتوانند با پرداخت چنين مبلغ پاييني ساختمان خود را بيمه كنند.
رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: پايين بودن سطح پوشش بيمه در بحث ساختمان نشان ميدهد كه بر روي فرهنگ بيمه خيلي كار نشده است چراكه مردم ميتوانند با رقم پاييني سرمايه و دارايي خود را بيمه كنند. وي افزود: صنعت بيمه در كشور ميتواند ساختمانها را در مقابل تمام زلزلههايي كه مانند زلزله رودبار ممكن است رخ دهد، بيمه كند به جز زلزلهاي كه در تهران ممكن است رخ دهد كه گفته ميشود زلزله شديدي است و حالت سونامي دارد.
فرشباف ماهريان با اشاره به بيمه خودرو و موتورسيكلت در كشور بيان داشت: در پوشش بيمهاي خودروها در كشور، 95 درصد خودروها به جز خودروهاي فرسوده، پوشش بيمه شخص ثالث هستند البته اين رقم خوبي است ولي بايد بكوشيم كه پوشش بيمهاي به 100 درصد برسد.
وي تصريح كرد: در خصوص موتورسيكلتها نيز 7 ميليون و 700 هزار پلاك موتورسيكلت صادره در كشور داريم كه از اين تعداد 2 ميليون و 200 هزار بيمه هستند و متأسفانه تعداد زيادي از موتورسيكلتها بيمه نيستند كه اين خطر عظيمي است. رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در ادامه در خصوص پرداخت خسارت بيمه به هواپيماي تهران – ايروان گفت: كل خسارت وارده با توجه به كشتهشدگان اين حادثه و خسارت بدنه هواپيما، 9 ميليون و 200 هزار يورو است كه 5 ميليون يورو از ميزان خسارت توسط بيمه اتكايي در خارج از كشور پرداخته شده است.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه اين هواپيما در اطراف قزوين و در زمينهاي كشاورزي سقوط كرده قسمتي از خسارت نيز به كشاورزان توسط بيمه ايران پرداخت شده است.
5 ميليون يورو از خسارت سقوط هواپيماي كاسپين پرداخت شد

خبرگزاري فارس: رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: 5 ميليون يورو خسارت توسط بيمه اتكايي در خارج از كشور براي سقوط هواپيماي كاسپين پرداخت شد.
جواد فرشباف ماهريان امروز در حاشيه سفر به قزوين اظهار داشت: ما در كشور 12 ميليون ساختمان شهري و 5 ميليون ساختمان روستايي داريم كه يك ميليون و 200 هزار ساختمان زير پوشش بيمه آتشسوزي در كشور هستند. وي ادامه داد: اين در حالي است كه در بحث بيمه ساختمان حق بيمه يكهزار تا يكهزار و 500 تومان است و مردم ميتوانند با پرداخت چنين مبلغ پاييني ساختمان خود را بيمه كنند.
رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: پايين بودن سطح پوشش بيمه در بحث ساختمان نشان ميدهد كه بر روي فرهنگ بيمه خيلي كار نشده است چراكه مردم ميتوانند با رقم پاييني سرمايه و دارايي خود را بيمه كنند. وي افزود: صنعت بيمه در كشور ميتواند ساختمانها را در مقابل تمام زلزلههايي كه مانند زلزله رودبار ممكن است رخ دهد، بيمه كند به جز زلزلهاي كه در تهران ممكن است رخ دهد كه گفته ميشود زلزله شديدي است و حالت سونامي دارد.
فرشباف ماهريان با اشاره به بيمه خودرو و موتورسيكلت در كشور بيان داشت: در پوشش بيمهاي خودروها در كشور، 95 درصد خودروها به جز خودروهاي فرسوده، پوشش بيمه شخص ثالث هستند البته اين رقم خوبي است ولي بايد بكوشيم كه پوشش بيمهاي به 100 درصد برسد.
وي تصريح كرد: در خصوص موتورسيكلتها نيز 7 ميليون و 700 هزار پلاك موتورسيكلت صادره در كشور داريم كه از اين تعداد 2 ميليون و 200 هزار بيمه هستند و متأسفانه تعداد زيادي از موتورسيكلتها بيمه نيستند كه اين خطر عظيمي است. رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در ادامه در خصوص پرداخت خسارت بيمه به هواپيماي تهران – ايروان گفت: كل خسارت وارده با توجه به كشتهشدگان اين حادثه و خسارت بدنه هواپيما، 9 ميليون و 200 هزار يورو است كه 5 ميليون يورو از ميزان خسارت توسط بيمه اتكايي در خارج از كشور پرداخته شده است.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه اين هواپيما در اطراف قزوين و در زمينهاي كشاورزي سقوط كرده قسمتي از خسارت نيز به كشاورزان توسط بيمه ايران پرداخت شده است.
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2371
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷, ۱۱:۰۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 6261 بار
- سپاسهای دریافتی: 11083 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
معاون وزير راه و ترابري در گفتوگو با فارس تشريح كرد:
بازخواني نوارهاي مكالمه خلبان و پارامترهاي موتور هواپيماي كاسپين در روسيه
خبرگزاري فارس: معاون مديريت بحران وزارت راه و ترابري گفت: نوار مكالمات خلبان، نوار پارامترهاي موتور و تعدادي از قطعات هواپيماي توپولف 154 براي بررسي بيشتر به كشور سازنده منتقل شده است.
احمد مجيدي معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري در گفتوگو با خبرنگار اقصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص آخرين نتايج بررسي علت وقوع سانحه توپولف شركت هوايي كاسپين، اظهار داشت: شركت سازنده هواپيماي روسي توپولف 154 اعلام كرده بود لازم است در جهت كسب اطلاعات بيشتر از جعبههاي سياه اين هواپيما، اين جعبهها كه شامل نوارهاي CVR (مكالمات خلبان) و FDR (پارامترهاي موتور) است، به روسيه منتقل شود، زيرا روسها مدعي بودند امكانات فني براي خواندن اطلاعات نوارهاي مذكور در كشور روسيه بيشتر است.
وي با بيان اينكه در ايران علي رغم تلاش تمامي كارشناسان هيئت بررسي سوانح سازمان هواپيمايي، از جعبه نوار مكالمات خلبان اطلاعات كاملي به دست نيامد، ادامه داد: پس از يافته شدن تمامي تكههاي نوار مكالمات خلبان (CVR) در محل سانحه و چسباندن قطعات و تكهها به يكديگر، 30 متر نوار تهيه شد كه به دليل وجود پارازيتاي فراوان در روي آن، كارشناسان ايراني قادر به بازخواني كامل آن نبودند و به اجبار اين نوار براي بازخواني به كشور روسيه فرستاده شد.
معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري، تأكيد كرد: پس از بازخواني نوار اطلاعات موتور (FDR) توسط كارگروه يازده نفره تخصصي و دو كارگروه امنيتي، از اين نوار تنها 50 درصد اطلاعات به دست آمد.
معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه از اين 13 كارگروه بررسي، تنها شش گروه گزارش خود را ارائه داده و اخبار تكميلي آن را منوط به دريافت اطلاعات بيشتر از اين جعبهها دانستند، تصريح كرد: هفته گذشته نوار FDR (پارامترهاي موتور)، تعدادي از قطعات هواپيما به همراه مسئول كارگروه بررسي جعبههاي سياه به روسيه منتقل شدند.
معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري با بيان اينكه در حال حاضر اين وزارتخانه منتظر بررسي روسها و كارشناسان ايراني و ارائه نظريات آنها است، اظهار داشت: پس از بازخواني و كسب اطلاعات بيشتر، نتايج در اختيار هفت كارگروه ديگر قرار خواهد گرفت و آنها پس از جمعبندي اطلاعات دريافت شده از كارشناسان كشور سازنده و اطلاعات خود، نتيجه اصلي و نهايي علت وقوع سانحه را بيان خواهند كرد.
مجيدي اظهار داشت: هيات روسي تا اين لحظه زمان مشخصي براي اعلام نتيجه نهايي به كارشناسان بررسي سوانح ايران، اعلام نكرده است.
به گزارش فارس هواپيماي مسافربري شركت هواپيمايي كاسپين به شماره پرواز 7908 با 168 سرنشين در تاريخ 24 تيرماه سال جاري در حومه قزوين سقوط كرد و تمامي مسافران آن جان باختند.
اين هواپيما از فرودگاه امام خميني (ره) تهران به مقصد ايروان پايتخت ارمنستان در حركت بود.
[External Link Removed for Guests]
بازخواني نوارهاي مكالمه خلبان و پارامترهاي موتور هواپيماي كاسپين در روسيه
خبرگزاري فارس: معاون مديريت بحران وزارت راه و ترابري گفت: نوار مكالمات خلبان، نوار پارامترهاي موتور و تعدادي از قطعات هواپيماي توپولف 154 براي بررسي بيشتر به كشور سازنده منتقل شده است.

احمد مجيدي معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري در گفتوگو با خبرنگار اقصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص آخرين نتايج بررسي علت وقوع سانحه توپولف شركت هوايي كاسپين، اظهار داشت: شركت سازنده هواپيماي روسي توپولف 154 اعلام كرده بود لازم است در جهت كسب اطلاعات بيشتر از جعبههاي سياه اين هواپيما، اين جعبهها كه شامل نوارهاي CVR (مكالمات خلبان) و FDR (پارامترهاي موتور) است، به روسيه منتقل شود، زيرا روسها مدعي بودند امكانات فني براي خواندن اطلاعات نوارهاي مذكور در كشور روسيه بيشتر است.
وي با بيان اينكه در ايران علي رغم تلاش تمامي كارشناسان هيئت بررسي سوانح سازمان هواپيمايي، از جعبه نوار مكالمات خلبان اطلاعات كاملي به دست نيامد، ادامه داد: پس از يافته شدن تمامي تكههاي نوار مكالمات خلبان (CVR) در محل سانحه و چسباندن قطعات و تكهها به يكديگر، 30 متر نوار تهيه شد كه به دليل وجود پارازيتاي فراوان در روي آن، كارشناسان ايراني قادر به بازخواني كامل آن نبودند و به اجبار اين نوار براي بازخواني به كشور روسيه فرستاده شد.
معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري، تأكيد كرد: پس از بازخواني نوار اطلاعات موتور (FDR) توسط كارگروه يازده نفره تخصصي و دو كارگروه امنيتي، از اين نوار تنها 50 درصد اطلاعات به دست آمد.
معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه از اين 13 كارگروه بررسي، تنها شش گروه گزارش خود را ارائه داده و اخبار تكميلي آن را منوط به دريافت اطلاعات بيشتر از اين جعبهها دانستند، تصريح كرد: هفته گذشته نوار FDR (پارامترهاي موتور)، تعدادي از قطعات هواپيما به همراه مسئول كارگروه بررسي جعبههاي سياه به روسيه منتقل شدند.
معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري با بيان اينكه در حال حاضر اين وزارتخانه منتظر بررسي روسها و كارشناسان ايراني و ارائه نظريات آنها است، اظهار داشت: پس از بازخواني و كسب اطلاعات بيشتر، نتايج در اختيار هفت كارگروه ديگر قرار خواهد گرفت و آنها پس از جمعبندي اطلاعات دريافت شده از كارشناسان كشور سازنده و اطلاعات خود، نتيجه اصلي و نهايي علت وقوع سانحه را بيان خواهند كرد.
مجيدي اظهار داشت: هيات روسي تا اين لحظه زمان مشخصي براي اعلام نتيجه نهايي به كارشناسان بررسي سوانح ايران، اعلام نكرده است.
به گزارش فارس هواپيماي مسافربري شركت هواپيمايي كاسپين به شماره پرواز 7908 با 168 سرنشين در تاريخ 24 تيرماه سال جاري در حومه قزوين سقوط كرد و تمامي مسافران آن جان باختند.
اين هواپيما از فرودگاه امام خميني (ره) تهران به مقصد ايروان پايتخت ارمنستان در حركت بود.
[External Link Removed for Guests]
دانستني که تو را اصلاح نکند گمراهي است. حضرت علي (ع)
[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================

[FONT=tahoma, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][COLOR=#444444]==================================
دانلود مقاله در
انجمن علمي تامين رايگان مقالات گيگا پيپر
[External Link Removed for Guests]
==================================
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
*كشف اطلاعات جديد درباره علت سقوط توپولوف كاسپين*
مجيدي:
با مطالعهFDR در روسيه50 درصد اطلاعات جديد بهدست آمده است
كليه اطلاعات جعبه صوت خلبان خوانده شد

پيرو سفر مسوولان كارگروه بررسي سانحه هواپيمايي كشوري به همراه جعبههاي سياه و تعدادي از قطعات هواپيماي توپولوف 154 شركت هواپيمايي كاسپين كه تيرماه در قزوين سقوط كرده بود، براي انجام آزمايشات و كسب اطلاعات بيشتر از بازخواني در دستگاههاي روسيه به اين كشور، اعلام شد كه 50 درصد اطلاعاتي كه در اختيار نبوده نيز به دست آمده است.
رييس كارگروه سانحه سقوط هواپيماي توپولوف كاسپين اعلام كرد: با مطالعه ميكروسكوبي و ميليمتري FDR ، پنجاه درصد اطلاعاتي كه در اختيار نداشتيم به دست آمده و كارشناسان در حال كار كردن براي دستيابي به اطلاعات بيشتر هستند.
احمد مجيدي در گفتوگو با خبرنگار ايسنا، درباره بررسي جعبه سياه هواپيمايي توپولف در روسيه اظهار كرد: جعبههاي FDR و CVR به همراه مسوول گروه بازخواني جعبههاي اطلاعات به روسيه فرستاده شد.
درباره جعبه صوت خلبان يا CVR اذعان كرد: كليه اطلاعات مربوط به اين جعبه خوانده شده است.
افزود: تعدادي قطعه را به روسيه فرستاديم كه تا به امروز از گمرك روسيه ترخيص نشدند! اما اميدواريم بهزودي ترخيص شوند تا بتوانيم با آزمايش آنها اطلاعات كاملي را به دست بياوريم و درباره گزارشها تصميم بگيريم.
گفته او كارگروه، گزارش نهايي خود را منوط به اطلاعات كاملتر از FDR و CVR كرده است.
از اعزام مجدد تعدادي از كارشناسان براي همكاري با كارشناسان روسي خبر داد.
[COLOR=#004000]رييس كارگروه بررسي سانحه هوايي اخير درباره سقوط يك فروند هواپيماي نظامي در روز گذشته نيز گفت: اطلاعات كاملي ندارم اما اين هواپيما از نوع ايلوشين و حامل دو خلبان و 5 سرنشين بوده است.
به ذكر است 24 تير ماه يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از تهران عازم ايروان بود نزديك قزوين سقوط كرد و تمام 168 نفر مسافر و كادر پروازي آن جان باختند.
مجيدي:
با مطالعهFDR در روسيه50 درصد اطلاعات جديد بهدست آمده است
كليه اطلاعات جعبه صوت خلبان خوانده شد
پيرو سفر مسوولان كارگروه بررسي سانحه هواپيمايي كشوري به همراه جعبههاي سياه و تعدادي از قطعات هواپيماي توپولوف 154 شركت هواپيمايي كاسپين كه تيرماه در قزوين سقوط كرده بود، براي انجام آزمايشات و كسب اطلاعات بيشتر از بازخواني در دستگاههاي روسيه به اين كشور، اعلام شد كه 50 درصد اطلاعاتي كه در اختيار نبوده نيز به دست آمده است.
رييس كارگروه سانحه سقوط هواپيماي توپولوف كاسپين اعلام كرد: با مطالعه ميكروسكوبي و ميليمتري FDR ، پنجاه درصد اطلاعاتي كه در اختيار نداشتيم به دست آمده و كارشناسان در حال كار كردن براي دستيابي به اطلاعات بيشتر هستند.
احمد مجيدي در گفتوگو با خبرنگار ايسنا، درباره بررسي جعبه سياه هواپيمايي توپولف در روسيه اظهار كرد: جعبههاي FDR و CVR به همراه مسوول گروه بازخواني جعبههاي اطلاعات به روسيه فرستاده شد.
درباره جعبه صوت خلبان يا CVR اذعان كرد: كليه اطلاعات مربوط به اين جعبه خوانده شده است.
افزود: تعدادي قطعه را به روسيه فرستاديم كه تا به امروز از گمرك روسيه ترخيص نشدند! اما اميدواريم بهزودي ترخيص شوند تا بتوانيم با آزمايش آنها اطلاعات كاملي را به دست بياوريم و درباره گزارشها تصميم بگيريم.
گفته او كارگروه، گزارش نهايي خود را منوط به اطلاعات كاملتر از FDR و CVR كرده است.
از اعزام مجدد تعدادي از كارشناسان براي همكاري با كارشناسان روسي خبر داد.
[COLOR=#004000]رييس كارگروه بررسي سانحه هوايي اخير درباره سقوط يك فروند هواپيماي نظامي در روز گذشته نيز گفت: اطلاعات كاملي ندارم اما اين هواپيما از نوع ايلوشين و حامل دو خلبان و 5 سرنشين بوده است.
به ذكر است 24 تير ماه يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از تهران عازم ايروان بود نزديك قزوين سقوط كرد و تمام 168 نفر مسافر و كادر پروازي آن جان باختند.
[External Link Removed for Guests]
- پست: 446
- تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۸:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1062 بار
- سپاسهای دریافتی: 3155 بار
Re: EP-CPG توپولف کاسپین سقوط کرد...
دو روز دیگه سالگرد سقوط پرواز 7908 کاسپین به ارمنستان هستش
جا داره یادی بکنیم از اون عزیزان
خداروشکر بالاخره شر این ابوقراضه های روسی از سرمون کم شد
جا داره یادی بکنیم از اون عزیزان
خداروشکر بالاخره شر این ابوقراضه های روسی از سرمون کم شد
[External Link Removed for Guests]