مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 اسامی 9 قربانی قزاقستانی سانحه هوایی پرواز 1625  

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون پشتیبانی اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی اسامی 9 قربانی کادر پرواز قزاقستانی را اعلام کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد باقر قاسم زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد اسامی کشته شدگان گروه پروازی هواپیمای ایلوشین سانحه دیده در فرودگاه مشهد را به شرح زیر اعلام کرد:

1- نیکولای اودین تسو،2- آباد شادیاروف، 3- بادی بین الکساندر، 4- چش لاکایوف سرگئی، 5- آخ متژان نیرسیکوف، 6- نچاوف وایا چسلاف، 7- آرینوف گابدسمت، 8- خاتون تسف سرگئی و 9- ایوانف ایگوردانست.
وی اظهار داشت: یک نفر از اعضای این گروه پروازی قزاقی نیز به نام "بالاش الکساندر" مجروح و در بیمارستان مشهد بستری است علاوه بر این افراد هفت ایرانی که چهار نفر از اعضای گروه پروازی و سه نفر دیگر مسافر این هواپیما بودند نیز کشته شدند.

پرواز شماره 1625 تهران - مشهد ساعت 18 و 5 دقیقه عصر دیروز هنگام فرود در باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل نقص فنی از باند خارج شد و پس از عبور از دیوار فرودگاه و قطع دکلهای برق در زمینهای کشاورزی از حرکت ایستاد.

در این حادثه 16 نفر کشته و 31 نفر مجروح شدند همچنین شماری از مسافران به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 
[HIGHLIGHT=#000000]خلبان ایلوشن 62 تمرکز نداشت / 90 درصد سوانح هوایی خطای انسانی است   
شنود مکالمات کابین خلبان /

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درپی بررسی های اولیه و شنود مکالمات کابین خلبان، حضور مدیرعامل هواپیمایی آریا به عنوان عاملی برای برهم خوردن تمرکز خلبان مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ایلخانی در گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما که بررسی موضوع سانحه هواپیمای پرواز تهران - مشهد اختصاص داشت ، علت سانحه را تا نزدیک به قطعیت به سرعت زیاد در هنگام فرود مرتبط دانست و گفت: این سرعت زیاد موجب شد تا هواپیما پس از طی باند فرود 1100 متر نیز وارد مناطق بیابانی شود.
وی افزود: براساس کتاب عملیات این نوع هواپیما، سرعت فرود باید بین دستکم 145 تا حداکثر 165 ناتیکال مایل باشد که بررسی رادار نشان داد، سرعت هواپیما 197 ناتیکال مایل بوده و این امر جای شکی را باقی نمی گذارد که خلبان سرعت زیادی داشته است، و همچنین مسافت تهران تا مشهد هم که معمولا باید در یک ساعت و 10 دقیقه طی می شود، در این مورد 1 ساعت و 5 دقیقه طی شده بود.
ایلخانی با اشاره به بررسی اطلاعات جعبه سیاه دوم که ویژه ثبت متغیرهای پروازی است (FDR) و همچنین استخراج اطلاعات رادار مرکز کنترل است، گفت:‌ این اطلاعات موجب می شوند که علت بروز حادثه و چگونگی رخداد آن خیلی شفاف شود.
فرامرز صدری، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این گفتگو ایران را مانند دیگر کشورهای عضو پیمان بین المللی شیکاگو، موظف به پیروی از استاندارهای پروازی دانست و گفت: این هواپیما متعلق به شرکت دلتای قزاقستان بود که به صورت چارتر 4 ماه پیش وارد کشور شده و 2 ماه و 10 روز قبل توانست خود را به سطح استانداردهای کیفی مورد نظر کشور ما برساند.
وی افزود: ‌درباره گروه پروازی نیز مقررات خاص خود وجود دارد، ما هم کارشناسان خود را به کشور بهره بردار اعزام کردیم و از رعایت همه مقررات لازم اطمینان حاصل شد، خلبان این پرواز هم استاد خلبان بوده و 14 هزار ساعت سابقه پرواز داشته است.
همچنین ایلخانی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سئوال که با وجود این سابقه پروازی چرا چنین اتفاقی روی داده است گفت: بنابر هنجارها و مقررات بین المللی ما به اطلاعات داده شده از سوی طرف قزاقستانی اطمینان کرده ایم و باید هم چنین باشد، ولی براساس آنچه از صداهای ضبط شده در جعبه سیاه ویژه ثبت مکالمات کابین (CVR) به دست آمده است، بی نظمی هایی در کابین خلبان موجود بوده و خلبان تمرکز لازم را نداشته است.
وی درباره منشا این بی نظمی ها گفت: به نظر می رسد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آریا در کابین حضور داشته و همین امر با توجه به موقعیت و مسئولیت وی موجب کاهش تمرکز خلبان شده است.
وی افزود: 90 درصد سوانح هوایی به علت خطای انسانی به وجود می آید و این امری اجتناب ناپذیر است؛ به ویژه این که به علت سرعت بالای هواپیما هر گونه خطا برخلاف مسافرت های زمینی می تواند غیرقابل جبران باشد.
ایلخانی تصریح کرد: اگر هواپیما نا امن بود، خود رئیس شرکت از سوار شدن در آن خودداری می کرد.
صدری هم بروز سوانح را براثر اتصال حلقه های مختلف خطا اعلام کرد و گفت: ورود مدیرعامل شرکت به کابین خلبان و صحبت های متفرقه ما را به حلقه های کامل کننده سانحه نزدیک می کند از این رو همیشه توجه به رعایت کوچکترین نکات ایمنی توصیه شده است.
استاد خلبان میرروشن نیز با ذکر وظیفه خلبان در رعایت دستورالعمل های پروازی و بررسی تجهیزات و بدنه براساس کتاب هواپیما گفت: هر گونه اشکالی باید گزارش و برطرف شود.
وی افزود: شاید اعلام این که خلبان اشتباه کرده کمی زود باشد زیرا باید اطلاعات متغیرهای پروازی از جعبه سیاه FDR خوانده و مشخص شود که آیا ترمزها کاملا سالم بودند ، آیا بازدارنده های سرعت (speed breakers) استفاده شده یا نه، زیرا که در تصویر باز بودن این ترمزها در روی بال مشاهده نمی شود.
وی درباره وجود فرضیه دیگری در کنار فرضیه خطای خلبان گفت: اکثر حوادث با خطای انسانی توام است، از آنجا که جو مسیر بسیار آرام بوده حتی اگر نقص فنی روی داده باشد، چگونگی برخورد گروه پروازی و اجرای روشهای برخورد با خطا بسیار مهم است که باید این عملکردها براساس دستورالعمل کارخانه و هواپیمایی کشوری بررسی شود.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری هم با اعلام این که الزامی برای عدم ورود افرادی غیر از گروه پروازی به کابین خلبان وجود داشته باشد را رد کرد و گفت:‌ اما این حضور نباید تداخلی در مسئولیت و کار خلبان ایجاد کند که در این مورد با توجه به سابقه مرحوم دادپی و مسئولیت وی می تواند منجر به دست پاچگی خلبان شده باشد.
وی درباره چگونگی برخورد با این گونه تخلفات گفت: اگر این سانحه روی نمی داد، قطعا برخورد قانونی با خلبان در فرودگاه مشهد صورت می گرفت همانگونه که در48 ساعت گذشته گواهینامه گروه پروازی دو شرکت که استاندرادهای کتاب هواپیما را رعایت نکرده بودند گرفته شد، در اینجا هم کنترل کننده فرودگاه مشهد دو تا 3 بار به خلبان هواپیمای ایلیوشین تذکر داده بود که سرعتش زیاد است.
محمد حسین مقیمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز به تشکیل جلسه ای در کمیسیون عمران با حضور وزیر راه، سرپرست هواپیمایی کشوری، مدیرعامل کاسپین و تعدادی از کارشناسان در باره حادثه سقوط هواپیمایی مسیر تهران - ایروان اشاره کرد و گفت:‌ این جلسه با توجه به این که نتایج قطعی مشخص نشده بود به جلسه سه شنبه این هفته منجر شد.
وی افزود: در مورد حادثه اخیر هم باید همان بررسی ها دوباره صورت گیرد، البته آنچه برای مجلس و کمیسیون عمران مطرح است، ریشه یابی این حوادث است و باید با توجه به دیگر حوادثی هم مانند باز نشدن چرخ، آتش گرفتن موتور و مانند آن که در یکی دو ماه اخیر تعدادش خیلی زیاد بوده، بحث هایمان را جدی تر و کارشناسی تر انجام دهیم.
مقیمی درباره خرید هواپیما هم گفت: ما محدودیتی برای شرکت های دولتی ایجاد نکرده ایم و غیردولتی ها هم می توانند از منبع صندوق ذخیره ارزی استفاده کنند ولی باید از در سیاست ارزان خریدن و ارزان اجاره کردن تجدید نظر کنیم.
صدری با ادامه صحبت ایلخانی درباره توجه و رسیدگی به خطاهای پروازی گفت : براساس
دستورالعمل های ایکائو، شرکت های هواپیمایی باید همه عملکردهای گروه پروازی را با استفاده از جعبه سیاه های کمکی استخراج و بررسی کنند تا اگر عوامل مخاطره آمیزی مشاهده شد، بلافاصله گزارش شود.
وی افزود: استانداردهای پروازی و ایمنی در همه کشورها یکسان است و اگر دیده می شود پرواز برخی هواپیماها در کشورهای اروپایی منع شده است، به عللی مانند سر و صدای موتور برمی گردد که ما این نوع مسائل رابه شدت آنها رعایت نمی کنیم.
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز با شرکت دراین بحث در موضوع تحریم ها گفت: با توجه به سهم 90 درصدی خطای انسانی ما باید در مورد 10 درصد بقیه صحبت کنیم و در این بخش هم ما با روسیه مشکلی نداریم و این دو هواپیما هم روسی بودند از این رو مسئله تحریم نمی تواند مطرح باشد.
وی افزود: در مورد هواپیماهای غربی هم از راه قرارداد با شرکت های غربی و نیز بازار آزاد اگر چه با هزینه بالاتر، قطعات لازم تهیه می شود، بنابر این تردید نشود که هواپیمایی به علت نبودن قطعه اجازه پرواز پیدا نکند.
بروجردی تصریح کرد:‌البته تحریم آثار خود را دارد و کشورهای غربی با وجود ادعای خود در مورد حقوق بشر تحریم خود را در این زمینه که به هواپیماهای غیرنظامی ارتباط دارد مانند تحریم پرتوداروها در زمینه سلامتی گسترش داده اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار بیشتر شدن سخت گیری ها در امنیت هوایی و وارد نشدن هواپیماهای دست چندم شد و گفت: عصر یکشنبه جلسه ای با حضور رئیس مجلس، وزیر راه و دیگر مسئولان و کارشناسان برای دریافت گزارش این دو سانحه تشکیل خواهد شد و امیدواریم تصمیمات خوبی در آن اتخاذ شود.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری علت خارجی بودن گروه پروازی هواپیمای ایلیوشین سانحه دیده را نداشتن خلبان متخصص این نوع هواپیما در کشور اعلام کرد و گفت: شرکت ها در این موارد قراردادی که در آن عواملی شامل بیمه، تعمیر و نگهداری و گروه پروازی لحاظ شده باشد، می بندند.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

سرعت 380 كيلومتر بر ساعت ايلوشين 62 هنگام فرود

برج مراقبت پرواز فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد پس از مشاهده سرعت بالاي ايلوشين 62 هنگام فرود، به خلبان پرواز اين هواپيما تذكر داد كه سرعت شما هنگام فرود بالا است.
مجيدي افزود: اين هواپيما هنگام فرود ميزان 200 نات معادل 380 كيلو‌متر بر ساعت، سرعت داشته است در حالي كه لازم است هواپيما هنگام فرود 300 كيلومتر در ساعت، سرعت داشته باشد.
معاون كارآفريني و مديريت بحران وزارت راه و ترابري خاطرنشان كرد: سرعت بالا مانع كنترل مناسب هواپيما توسط خلبان پرواز شده است و اين هواپيما پس از فرود، سه هزار و 810 متر طول باند پرواز را طي كرده و پس از آن ميزان يك‌هزار و 800 متر به سمت جلو حركت كرده و سپس به ديواره فرودگاه برخورد مي‌كند و پس از فرو ريختن ديوار حدود 150 متر نيز به سمت جلو حركت مي‌كند و سپس مي‌ايستد.
وي تصريح كرد: اشتباه فاحش خلبان در عدم كاهش سرعت هواپيما هنگام فرود، علت اصلي وقوع اين سانحه است، اما لازم است علت‌هاي ديگر وقوع سانحه در FDR (نوار پارامتر‌هاي موتور) و CVR (نوار مكالمات خلبان) بررسي و بازبيني شود.
معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: در حال حاضر همه پروازهاي شركت هواپيمايي آريا قشم به حالت تعليق در آمده است تا بررسي گسترده‌تري در رابطه با تمامي هواپيما‌هاي ديگر اين ايرلاين انجام شود.

[External Link Removed for Guests]
----------------------------------------------------------------------------------------
دوستان عزیز همینطور که در جریان هستین FDR مخفف عبارت Flight Data Recorder هستش و متاسفانه در بالا معاون وزیر راه این جعبه را که تمام اطلاعات پروازو توی خودش ذخیره میکنه فقط محدود به " پارامترهای موتور " کرده اند !!! تصویر
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3309
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶, ۵:۵۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3096 بار
سپاس‌های دریافتی: 11996 بار

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط Mil@d »

ماپتان با عنایت به این خود شما هم دستی بر آتش دارید!

خبر بالا به طور ضمنی در محکومیت زنده یاد تیمسار در دادپی است و به نحوی از انحا تقصیر را به گردن مرحوم دادپی که از خلبانان به نام اف-4 و فرمانده پایگاه مهرآباد در دوران دفاع مقدس بوده است می اندازد که یک جورایی برای من غیر منطقی است! کسی خودش خلبان است و سالها به این اامر اشتغال داشته است یعنی بدی هی یات را نمی داند و می آید حواس خلبان دیگری را پرت کند :eek:

امیدی به کشف صدق علت این حادثه با توجه به تجربیات قبلی ندارم و باز هم مقصرین جز به لقا الله پیوستگان هستند!
  بی  
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

لاريجاني در پاسخ به تذكر اسدي خبر داد:
بررسي سوانح هوايي اخير با حضور مسئولان هواپيمايي در مجلس

خبرگزاري فارس: رئيس مجلس در پاسخ به تذكر نماينده مشكين شهر گفت: امروز از مسئولان هواپيمايي درخواست كرديم كه به مجلس بيايند و در خصوص سوانح هوايي اخير توضيح دهند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، يونس اسدي نماينده مشكين‌شهر در آغاز جلسه علني امروز يكشنبه مجلس در تذكري با استناد به مواد 193 و 64 آئين‌نامه داخلي مجلس اظهار داشت: بر اساس ماده 64 سوانح هوايي اخير و سقوط هواپيماها ما انتظار داشتيم كه امروز شما مسئولين مربوطه را به مجلس دعوت كنيد تا در اين زمينه توضيحات لازم را ارائه دهند.
لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر وي گفت: ما هم همين كار را كرديم و امروز از مسئولين هواپيمايي كشور دعوت شده تا به مجلس بيايند و بعد از جلسه نتايج را به نمايندگان اعلام مي‌كنيم.
اسدي همچنين با استناد به اصل 193 آيين‌نامه داخلي مجلس نسبت به دستور قرار نگرفتن سوالش از وزير فرهنگ و ارشاد در خصوص استفاده از افراد ناكارآمد در پست‌هاي مهم تذكر داد.
لاريجاني در پاسخ به تذكر وي خاطرنشان كرد: سوال شما مربوط به كميسيون فرهنگي مجلس است لذا از آقاي حداد عادل مي‌خواهيم در اين زمينه توضيح دهند.

غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: ما توضيحات لازم را به هيئت رئيسه به صورت كتبي ارائه داديم.
لاريجاني در ادامه گفت: با توجه به اينكه آقاي اسدي در كميسيون حضور نداشتند اين سوال در دستور كار مجلس قرار نگرفته است لذا از آقاي اسدي مي‌خواهيم با حضور در كميسيون مربوطه و ارائه نظرات خود به وزير موضوع سوال را بررسي كنند تا بعدا در دستور كار مجلس قرار گيرند.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

Mil@d نوشته شده:ماپتان با عنایت به این خود شما هم دستی بر آتش دارید!

خبر بالا به طور ضمنی در محکومیت زنده یاد تیمسار در دادپی است و به نحوی از انحا تقصیر را به گردن مرحوم دادپی که از خلبانان به نام اف-4 و فرمانده پایگاه مهرآباد در دوران دفاع مقدس بوده است می اندازد که یک جورایی برای من غیر منطقی است! کسی خودش خلبان است و سالها به این اامر اشتغال داشته است یعنی بدی هی یات را نمی داند و می آید حواس خلبان دیگری را پرت کند :eek:

امیدی به کشف صدق علت این حادثه با توجه به تجربیات قبلی ندارم و باز هم مقصرین جز به لقا الله پیوستگان هستند!

میلاد جان سلام تصویر

قربان من به هیچ عنوان همچین منظوری نداشتم و فقط خبرو از روی خبرگزاری فارس برای دوستان قرار دادم. تصویر

بر هیچ یک از ما مهارت و توانایی های بلقوه تیمسار دادپی پوشیده نیست و حتی تا اون جایی که من میدونم کرو پرواز (کاپیتان و کمک) روس بوده اند و فکر نمیکنم تیمسار دادپی عزیز هدایتو عهده دار بوده باشند تصویر

به هر حال اگر سوء تفاهمی پیش اومده من از شما عذر خواهی میکنم تصویرتصویرتصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط Shahbaz »

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times]     [FONT=Times New Roman,serif]   [FONT=Times New Roman,serif]    امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .  
           
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 بيش از 103 پارامتر بر روي FDR ضبط شده است

ايلخاني درباره روند پيشرفت بازخواني جعبه‌هاي سياه توپولف 154 تصريح كرد: نوار مكالمات خلبان (CVR) به علت ضربه شديد و پارگي زياد، كماكان در حال بازسازي توسط كارشناسان روسي و كارشناسان كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي است كه پس از بازسازي، عمليات بازخواني ‌آغاز خواهد شد و كمك بزرگي به كشف علت وقوع سانحه خواهد كرد.
معاون وزير راه و ترابري افزود: در نوار پارامتر‌هاي موتور (FDR)، بيش از 103پارامتر ضبط شده است كه لازم است كارشناسان ثانيه به ثانيه و گاهي در حد يك دهم ثانيه، اين پارامتر‌ها را بررسي كنند تا به جمع‌بندي مناسب درباره علت سانحه دست يابند‌.
وي ادامه داد: هم‌اكنون، كارشناسان در حال تجزيه و تحليل اطلاعات نوار پارامتر‌هاي موتور هستند.

 
 بازخواني جعبه‌هاي سياه ايلوشين 62 ادامه دارد

ايلخاني درباره جعبه‌هاي سياه ايلوش 62 كه در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد دچار سانحه شد،گفت: اين جعبه‌ها نيز به سازمان هواپيمايي كشوري منتقل شد و هم‌اكنون در حال بازخواني است اما يكي از دلايل اصلي وقوع اين سانحه، همان سرعت بالاي هواپيما هنگام فرود است.
سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري تأكيد كرد: هيئت روسي و كارشناسان كميسيون برسي سوانح سازمان هواپيمايي، ديروز جهت بررسي سايت سانحه ايلوشن62 به مشهد مقدس اعزام شدند.  
   
 [External Link Removed for Guests] 
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: مهم/ سانحه Il-62 آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 
[HIGHLIGHT=#000000]نشست بررسی سوانح هوایی اخیر با حضور رئیس مجلس و وزیر راه برگزار شد   

مسائل مربوط به سقوط هواپیمای توپولف و سانحه هواپیمای ایلویشن در جلسه ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ، وزیر راه و ترابری و مسئولان سازمان هواپیمای کشوری و همچنین روسا و برخی از اعضا کمیسیون امنیت ملی و عمران مجلس شورای اسلامی پیگیری شد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی لاریجانی در این جلسه ضمن تاکید بر مسئله مهم امنیت پرواز برای شهروندان، خواستار توضیح وزیر راه و ترابری و مسئولان مربوط شد.
وی اشاره کرد که دو حادثه اخیر که با فاصله کم اتفاق افتاد امنیت روانی مردم در ارتباط با پروازها را دچار اخلال نموده و ضرورت دارد در این خصوص اقدامات جدی صورت پذیرد و وزارت راه و ترابری به دقت مسئولیت خود را انجام دهد.
در ادامه وزیر راه و ترابری و مسئولان مربوط توضیحاتی ارائه کردند و مقرر شد جلسات کارشناسی در کمیسیون عمران ادامه یافته و موضوع به نتیجه ای متقضی برسد و گزارش آن نیز در اختیار مسئولان و مردم قرار گیرد.


بررسی وضعیت ناوگان هوایی با حضور لاریجانی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی ، رئیس مجلس ، وزیر راه ، دست اندرکاران صنعت هوایی از جمله سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما جهت بررسی راه های بهبود وضعیت ناوگان هوایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران همچنین خبر داد : کمیته‌ای به ریاست پرویز سروری از امروز فعالیت خود را درباره وضعیت حوادث هوایی اخیر آغاز کرده است و از کمیسیون آموزش، اصل نود و قضایی در این کمیته نمایندگانی حضور دارند.
وی از کاظم جلالی و کرمی به عنوان دیگر اعضای این کمیسیون نام برد.
بروجردی در پاسخ به خبرنگاری که شائبه بمب گذاری در حادثه هوایی اخیر را مطرح کرد، گفت: هیچ نظری در این مورد بدون بازخوانی سه جعبه سیاه هواپیما قابل اعلام نیست و دلیل بارزی هم برای این قضیه وجود ندارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت بازداشت شدگان اخیر گفت: ما از همه می خواهیم اطلاعاتی که در مورد وضعیت بازداشت شدگان اخیر دارند، ارایه کنند و البته همه کسانی که دراین زمینه شکایت دارند، می توانند طرح شکایت خود را نیز ارایه دهند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمایندان مجلس قصد بازید از همه بازداشت گاه ها را دارند گفت : ما از هر مکانی که اطلاعاتی از آن به دستمان برسد، بازدید خواهیم کرد و قرار هم براین شده که با هماهنگی قوه قضاییه بازدیدهایی را از برخی بازداشتگاه ها داشته باشیم که البته نتیجه این بازدیدهارا متعاقبا اعلام خواهیم کرد.
بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که به کشته شدگان محسن روح الامینی اشاره داشت، گفت: عصر امروز حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس درمراسم ختم روح الامینی شرکت خواهد کرد.
به گزارش مهر ، این مراسم لغو شد .

مهر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”