افزايش قيمت بليت و سوخت هواپيما براي ارتقاي ايمني پروازها

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

افزايش قيمت بليت و سوخت هواپيما براي ارتقاي ايمني پروازها

پست توسط CAPTAIN PILOT »

تصویر

خبرگزاري فارس: سرپرست سازمان هواپيمايي كشور از افزايش قيمت بليت و قيمت سوخت هواپيما و كاهش تعداد ايرلاين‌‌ها خبر داد و گفت: افزايش قيمت سوخت سبب مي‌شود شركت‌هاي هواپيمايي نتوانند هواپيماهاي فرسوده كه داراي تكنولوژي پايين و مصرف سوخت بالا هستند را به كشور وارد كنند.

محمدعلي ايلخاني سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: طي جلسه‌اي كه سازمان هواپيمايي با مديران شركت‌هاي مسافربري هوايي برگزار كرد، در خصوص تدوين استراتژي صنعت حمل و نقل هوايي و حركت به سمت سيستم هوايي پويا و مطمئن، مذاكراتي انجام شد.
وي افزود: در حال حاضر با بروز سوانح هوايي اخير و جان‌باختن تني چند از مسافران هواپيما‌ها، انتقاداتي از طرف مردم صورت گرفته كه صحيح و بجا است.
ايلخاني تصريح كرد: سازمان هواپيمايي كشوري نيز از حوادث به وجود آمده متأثر و متألم است و تصميم دارد با ارايه راهكارهاي گسترده، به ايمني بالاتري در صنعت جابجايي مسافر از طريق هواپيما، دست يابد.
سرپرست سازمان هواپيمايي ادامه داد: در جلسه‌اي كه برگزار شد هر كدام از مديران ايرلاين‌ها نظرات خود را درباره نحوه دستيابي به اهداف جلسه كه همان رسيدن به حمل و نقل هوايي ايمن بود، بيان كرده و خواستار اين شدند كه نظرات ارايه شده توسط آنها براي دستيابي به يك استراتژي مطمئن و ايمن در صنعت حمل و نقل هوايي غيرنظامي، پيگيري و دنبال شود.

*افزايش قيمت بليت براي ايجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر

ايلخاني با بيان اينكه مهمترين چالشي كه هم‌اكنون شركت‌هاي هواپيمايي در ايران با آن مواجه هستند، پايين بودن قيمت بليت است، افزود: مديران شركت‌هاي هواپيمايي خواستارند، قيمت بليت از حالت يارانه‌اي خارج شود و دولت در قيمت‌گذاري بليت هواپيما دخالت چنداني نداشته باشد.
ايلخاني با اشاره به اينكه در حال حاضر بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي فعال در ايران، كاملأ خصوصي هستند و با سرمايه افراد شخصي اداره مي‌شوند، افزود: مديران شركت‌هاي هوايي خصوصي خواستارند كه قيمت‌گذاري بليت توسط خود شركت‌ها انجام شود و مردم با توجه به نحوه ارائه خدمات و ميزان كيفيت ناوگان‌هاي هوايي شركت‌هاي خصوصي، ايرلاين برتر را جهت جابجايي انتخاب كنند.
ايلخاني تأكيد كرد: در اين صورت مقوله "رقابت " براي ارائه خدمان مطلوب‌تر و دريافت قيمت كمتر، در ناوگان هوايي كشور نمود بيشتري پيدا مي‌كند و اين خود باعث افزايش سطح ايمني، نوسازي ناوگان و از اين قبيل خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار فارس كه آيا افزايش قيمت بليت هواپيما موجب عدم استقبال مسافران از اين نوع حمل و نقل نخواهد شد، گفت: هواپيما مسافران مخصوص به خود را دارد و اگر اين نوع حمل و نقل با افزايش قيمت نيز مواجه شود، باز مسافران حمل و نقل هوايي كاهش نخواهد يافت.
ايلخاني با بيان اينكه افزايش قيمت بليت به طريق معقولي انجام خواهد گرفت، گفت: هواپيماها در كشورهاي اروپايي، به ازاء هر يك ساعت پرواز 100 تا 150 يورو از هر مسافر دريافت مي‌كنند در صورتي كه همان هواپيماها در ايران به ازاء هر يك ساعت پرواز و جابجايي مسافر، 35 دلار دريافت مي‌كنند.
وي گفت: پايين بودن ميزان قيمت بليت، توجيه اقتصادي مطلوبي براي شركت‌‌هاي هواپيمايي ندارد، بنابراين اين ايرلاين‌ها نمي‌توانند به راحتي هواپيماهاي مدرن روز با تكنولوژي بالا را به ايران وارد كنند، لذا هواپيماهاي مدرن خود را تنها براي مسيرهاي خارجي اختصاص مي‌دهند.
سرپرست سازمان هواپيمايي اظهار داشت: لازم است سازمان هواپيمايي با مواردي نظير افزايش قيمت بليت در مسيرهاي داخلي، براي شركت‌هاي هواپيمايي ايجاد انگيزه كند تا آنها بتوانند از هواپيماهاي مدرن خود در مسيرهاي داخلي نيز استفاده كنند.
ايلخاني ادامه داد: تمامي مديران شركت‌هاي هواپيمايي خواستار افزايش قيمت بليت هواپيما هستند كه سازمان نيز در جهت ايجاد ساختار‌ها براي جلوگيري از رخ دادن سوانح بعدي، با اين افزايش قيمت بليت موافقت خواهد كرد.

*افزايش قيمت سوخت ورود توپولف‌ها را به ايران كاهش مي‌دهد

ايلخاني خاطرنشان كرد: در حال حاضر قيمت سوخت هواپيما در ايران بسيار پايين است و اين باعث شده است هر نوع هواپيمايي با هر ميزان مصرف سوخت به راحتي بتواند در آسمان ايران پرواز كند كه اين امر مورد قبول سازمان هواپيمايي نيست.
وي ادامه داد: لازم است هواپيماهاي ايرلاين‌هاي ايران از لحاظ ايمني در سطح بسيار بالايي باشند و از نظر ميزان مصرف سوخت، در جايگاه هواپيماهاي كم‌مصرف قرار داشته باشند.
ايلخاني خاطرنشان كرد: هواپيمايي كه ميزان مصرف سوخت آن بالا است، نشان از تكنولوژي پايين اين هواپيما دارد كه به عقيده سازمان هواپيمايي اين نوع هواپيماها نبايد در آسمان ايران پرواز كنند.
سرپرست سازمان هواپيمايي با بيان اينكه افزايش قيمت سوخت موجب افزايش قيمت بليت نخواهد شد، افزود: برخي هواپيماهاي پيشرفته به ازاء هر يك ساعت پرواز، سه تن سوخت مصرف مي‌كنند و برخي ديگر نظير توپولف‌ها، به ازاء هر يك ساعت پرواز، 5/6 تن سوخت مصرف مي‌كنند‌.
معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: افزايش قيمت سوخت موجب مي‌شود كه شركت‌هاي هواپيمايي نتوانند به راحتي هر نوع هواپيماي فرسوده را كه داراي تكنولوژي پايين و مصرف سوخت بالا است، به كشور وارد كنند.
ايلخاني اضافه كرد: سازمان هواپيمايي معتقد است با تمهيداتي نظير افزايش قيمت سوخت هواپيما، ايرلاين‌ها به سمتي سوق داده مي‌شوند كه استفاده از هواپيماهاي پرمصرف براي آنها مقرون به صرفه نباشد.

*تعداد شركت‌هاي هواپيمايي در ايران‌ كاهش خواهد يافت

معاون وزير راه و ترابري در پاسخ به اين سوال خبرنگار فارس كه چرا تاكنون سازمان هواپيمايي براي هواپيماهاي فرسوده و فاقد تكنولوژي، مجوز پرواز صادر مي‌كرد، گفت: هر دو نوع هواپيماهاي "كم مصرف و داراي تكنولوژي بالا " و يا هواپيماهاي "پرمصرف و داراي تكنولوژي پايين "، ملزم به رعايت تمامي استانداردهاي پرواز بود‌ه‌اند و سازمان هواپيمايي كشوري نيز بر استاندارد و ايمن بودن اين هواپيماها نظارت داشته‌ است و در صورت عدم رعايت استاندارد‌ها، مجوز پرواز براي آنها صادر نمي‌كند.
‌وي اظهار داشت: از نظر سازمان‌ هواپيمايي، در حال حاضر تعداد شركت‌هاي هوايي كه در ايران فعاليت مي‌كنند‌، زياد است و اين سازمان نه تنها اجازه افزايش ايرلاينهاي هوايي را تا اطلاع ثانوني صادر نمي‌كند، بلكه به دنبال كاهش همين تعداد ايرلاين‌ها نيز است.
معاون وزير راه و ترابري تأكيد كرد: سازمان هواپيمايي كشوري در جهت پايين آمدن سن ناوگان هوايي از افزايش قيمت سوخت و افزايش قيمت بليت حمايت مي‌كند.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ مهر ۱۳۸۶, ۹:۴۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: افزايش قيمت بليت و سوخت هواپيما براي ارتقاي ايمني پروازها

پست توسط AMIR-Z »

با سلام – خوشبختانه در کشور ما برای رفع همه مشکلات تنها یک راه بظاهر حل وجود داره و والسلام ، اونم افزایش قیمته ! اگر قیمت نان را افزایش دهیم به کیفیت آن افزوده می شود ! اگر بهای هر لیتر بنزین و گازوئیل را بیشتر کنیم از قاچاق آن جلوگیری می شود ! اگر قیمت بلیط ناوگان ریلی کشور را افزایش دهیم خدمات بهتری عاید مسافران خواهد شد ! اگر قیمت کاغذ را افزایش دهیم ازمصرف بی رویه آن جلوگیری کرده ایم ! اگر بهای هر متر مکعب آب مصرفی را افزایش دهیم کمبود و جیره بندی آب نخواهیم داشت ! اگر به هزینه انرژی مصرفی بیفزائیم از اسراف در آن جلوگیری می شود ! اگر قیمت بلیط هواپیما و سوختش را افزایش دهیم تعداد سوانح هوایی کمتر می شود ! ووو ... واقعا" که ... این خضعبلات جوابی نداره ! بنظر شما تنها راه حل همینه ؟ تا زمانیکه مقامات نخواهند مشکلات را ریشه ای درمان کنند و فقط کارشان پاک کردن صورت مساله باشه همین یک راه بی حل را بیشتر نخواهیم داشت ! واقعا" باید به کارشناسانی که اینچنین راه حلهایی را پیشنهاد می کنند جایزه نبوغ فکری داد ! تصویر
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”