کمک كشورهاي صنعتي براي كاهش انتشار آلاينده های هوانوردی

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

کمک كشورهاي صنعتي براي كاهش انتشار آلاينده های هوانوردی

پست توسط CAPTAIN PILOT »

  [SIZE=85][External Link Removed for Guests]   
    
  وب سايت رسمي گروه هشت اعلام كرد: رهبران هشت كشور صنعتي جهان از اتخاذ رويكردي جهاني براي كاهش آلاينده هاي زيست محيطي در صنعت هوانوردي حمايت مي كنند.   
    
     اساس اين گزارش مقرر شده است از سال 2012 برنامه اي آغاز شود كه مطابق آن، بايد تا سال 2050 ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي در صنعت هوانوردي به بيش از 50 درصد ميزان كنوني كاهش يابد.   
   بيانيه ي گروه هشت آمده است: ضروري است سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) و كنوانسيون تغييرات آب و هوايي سازمان ملل، زير مجموعه هاي مختلف صنعت هواپيمايي كشوري را از اهداف گروه هشت براي كاهش 50 درصدي آلاينده هاي زيست محيطي تا سال 2050 آگاه سازند و آنان را براي مشاركت در اين امر مهم ترغيب نمايند. همچنين، بايد تهميداتي انديشيده شود كه بخش خصوصي فعال در صنعت هوانوردي نيز به سرمايه گذاري در اين خصوص، و تعامل هر چه بيشتر با بخش دولتي و ساير اجزاي صنعت ترغيب گردد.  
   همين راستا، "جوواني بسيگناني"، مدير كل ياتا، با استقبال از اين طرح گفت: پرداختن به مساله ي تغييرات آب و هوايي از اولويت هاي صنعت هوانوردي است. وي افزود: صنعت هوانوردي، صنعتي جهاني است و كاهش انتشار آلاينده هاي زيست محيطي ناشي از فعاليت اين صنعت نيز تدبيري جهاني مي طلبد.  
   مدير ارشد صنعت هوانوردي ياد آور شد: ياتا مشتاقانه منتظر آغاز اين طرح است تا با هماهنگي ايكائو و نهادهاي مرتبط سازمان ملل، دولت ها را براي مقابله با تغييرات آب و هوايي بسيج نمايد. آقاي بسيگاني با اشاره به اهداف تبيين شده براي كاهش آلودگي هاي زيست محيطي، خاطر نشان كرد: صنعت هوانوردي تجاري با سه هدف موافق است:  [FONT=Symbol]             1- بهينه سازي مصرف سوخت با ميانگين 5/1 درصد در سـال، از سال جاري تا سال 2020       [FONT=Symbol] 
 2-
  50 درصدي آلاينده هاي زيست محيطي تا سال 2050 در مقايسه با سال         [FONT=Symbol]  3- عدم انتشار آلاينده هاي كربني تا سال 2020      [FONT=Symbol]    [FONT=Symbol]        ادامه داد: طرح گروه هشت با اهداف فوق كاملا در يك راستاست و هوانوردي تجاري، پيشگام ساير صنايع در رسيدن به هواي بدون كربن است. آقاي بسيگناني خاطر نشان كرد: در 48 ماه اخير، ياتا اقدامات ارزنده اي را براي جلوگيري از آلودگي محيط زيست داشته است كه مهم ترين اين اقدامات، حذف صدور بليت هاي كاغذي و جاگزين شدن بليت هاي الكترونيك بوده است.               با اشاره به راهبرد چهار محوري ياتا افزود: مطابق اين راهبرد، صنعت هوانوردي از طريق ارتقاي فن آوري، بهسازي عمليات ها، كار آمد نمودن زير ساخت ها، و اتخاذ راهبرد هاي اقتصادي مناسب، به حفظ محيط زيست كمك مي نمايد.    ياد آور شد: در سال جاري، صنعت هوانوردي موفق شد ميزان انتشار آلاينده هاي كربن را نسبت به مدت مشابه در   ، هفت درصد كاهش دهد كه پنج درصد آن به دليل كاهش پروازها و دو درصد ديگر، به دليل اجراي راهبرد چهار محوري بوده است؛ اما توفيق دراز مدت صنعت هوانوردي در اين راه، منوط به حمايت دولت هاست.              بسيگناني تصريح كرد: دولت ها بايد علاوه بر توسعه ي زير ساخت ها، در چارچوب قانون و يا نرخي منطقي، به توليد سوخت هاي گياهي نيز كمك نمايند. وي خاطر نشان كرد: دولت ها و صنعت هوانوردي بايد با يكديگر همكاري نمايند.    كل اتحاديه ي بين المللي فرودگاه ها در جمع مديران ارشد صنعت هوانوردي گفت: در شرايط خوب و بد اقتصادي، فرودگاه ها ملزم به توسعه ي زر ساخت هاي خود مي باشند كه مدت زمان تكميل اين پروژه ها، از 5 تا 25 سال متغير است.         
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”