صادقي در گفتوگو با ايسنا،درباره بروز سوانح هوايي اخير و كاهش تقاضاي سفرهاي هوايي به ويژه باناوگان روسي و از سوي ديگر روسي بودن اغلب ناوگان اين شركت و همچنينانعقاد قراردادهاي خريد هواپيماهاي توپولوف اظهار كرد: سوانح و حوادثهوايي امري طبيعي و اتفاقي است كه در همه جهان رخ ميدهد و به هواپيماهايشرقي و غربي مرتبط نيست. اما در كشور ما گاهي اوقات موضوع از حوزه تخصصيخود خارج ميشود و بحثهايي كه اساسا واقعيتي ندارد مطرح و باعث تشويشخاطر مردم ميشود.
تاكيد كرد: توپولوف نيز همچون بقيههواپيماهاي ديگر ايمن است و حتي به دليل قدرت بالاي موتوري نسبت به برخيهواپيماهاي ديگر از ايمني بالاتري برخوردار است لذا ايمني اين هواپيماهاتاييد شده و خدشهناپذير است اما مطرح شدن اين موضوعات در جامعه و ناايمنبودن هواپيماهاي شرقي، طبيعتا اثر منفي رواني بر جامعه ميگذارد؛ اماواقعيت ندارد.
[External Link Removed for Guests]
با تاكيد بر اينكه توپولوفهاهواپيماهاي بسيار خوبي هستند، اظهار كرد: موتور هواپيما قطعه اصلي و بحثجدي در ايمني هواپيما است كه توپولوفها موتور بسيار قوي دارند و تنهاتفاوت هواپيماي شرقي و غربي در طراحي، راحتي صندليها و فضاي داخلي وزيبايي هواپيماست اما به لحاظ ايمني هيچ فرقي با هواپيماهاي غربي نداردبلكه بعضا از قوت و قدرت بيشتري هم برخوردار است.
شركت هواپيمايي ايرتور دربارهقرارداد خريد 10 فروند هواپيماي ايران 140 با شركت هسا، گفت: اين قرارداداوليهاي است كه وضعيت آن نامشخص است و هنوز هيچ تعدادي تحويل داده نشده؛مشكلات داخلي در اين راستا وجود دارد كه بايد با سازمان هواپيمايي كشوريرفع گردد.
وي درباره ورود پنج فروند هواپيمايتوپولوف 204 از روسيه، عنوان كرد: منتظر هستيم طرف روسي مراحل اجرايي كاررا انجام دهد كه حداقل 18 ماه پس از آغاز مراحل اجرايي، اولين فروند آنتحويل داده ميشود؛ البته ممكن است پروسه اداري روسيه طولاني گردد.

