سلام
كاربران اين هواپيما را مي توان برشمرد
آمريكا,كانادا,استراليا,انگلستان,هندوستان و نيروهاي ناتو در اروپا با مديريت آمريكا
و در اين اواخر درمنطقه ما
قطر و امارات
نيروي هوايي كويت نيز سه چهار سال پيش اين پرنده را سفارش داده است
گويا تنها يك فروند تحويل خواهد گرفت(ترديد از بنده است بايد بيشتر جستجو كرد)
كه آن هم در راه آماده سازي است
تصوير زير را هم مي توانيد ملاحظه بفرماييد
Long Beach - Daugherty Field (LGB / KLGB
USA - California, January 6, 2014
[External Link Removed for Guests] اما يك خبر ديگر درباره گلابمستر
كه يكي از دوستان گرامي در انجمن هوافضا ارسال كردند
با تشكر از جناب 777300
شرکت بوئینگ اعلام کرد با تحویل آخرین فروند C17 در سال 2015 خط تولید این هواپیما و همچنین لانگ بیچ را خواهد بست.
طبق گفته بخش دفاعی بوئینگ این تصمیم را سخت و دشوار خواند اما ادامه کار این خط تولید را به نفع منافع این شرکت نمیباشد و پس از پایان تولیدC17 این خط تولید بسته می شود.
تا به امروز C17 بیش از 2.6 میلیون ساعت پروازی پشت سرگذاشته و 257 فروند از این هواپیما به ارتش آمریکا-ناتو-بریتانیا-استرالیا-قطر-امارات-هند و کانادا تحویل داده شده است.
با بسته شدن این خط تولید بیش از 3000 کارمند مشغول به کار در لانگ بیچ نیز حذف خواهند شد.هرچند بوئینگ اعلام کرده طی یک برنامه از اوایل 2014 بخش زیادی از کارمندان به بخش های سنت لوئیس-Macon, Ga.و Mesa, Ariz منتقل خواهند شد.
بوئینگ و شرکت های تامین کننده قطعا جمعا بیش از 20 هزار کارمند برای ساخت این هواپیما مشغول به کار میباشند.
لانگ بیچ یکی از قدیمی ترین بخش های سابق مکدانل داگلاس میباشد که پس از ادغام با بوئینگ به مالکیت این شرکت درآمد.
بوئینگ میزان تولید فعلی 10 فروند در سال را ادامه خواهد داد.بوئینگ نزدیک به 22 فروند دیگر C17 باید تحویل دهد.
[url]http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php/52933-تعطیلی-خط-تولید-C17-تا-سال-2015[/url]