فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

قفل شده
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2732
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۵, ۱۰:۳۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 12804 بار
سپاس‌های دریافتی: 4580 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط كيارش »

Miliali نوشته شده:این پست نقل قول از رادیو فرداست .
------------------------------------


هواپيماهاى يك موتوره اف ۵ ايران ساخت كمپانى نورتورپ است. اين هواپيما طى دهه ۶۰ و اوائل دهه هفتاد در جنگ ويتنام بيشترين ميزان كاركرد خود را به نمايش گذاشت. عمر هواپيماهاى بازمانده اف پنج ايران نيز در حدود ۴۵ سال است.


دستاوردهاى بومى نيروى هوايى ايران نيز كه در نمايش هوايى تهران به پرواز درآمدند يعنى هواپيماهاى آذرخش و صاعقه تركيبى از هواپيماهاى اف ۵ و ميگ ۲۳ است كه تاكنون ۵ فروند از آنها توليد شده و به پرواز نمايشى پرداخته‌اند.

هواپيماهاى ياد شده طى ۸ سال گذشته در كارگاه‌هاى تعميراتى نيروی هوايى با استفاده از قطعات منفصله و كاركرده دو نوع هواپيماى آمريكايى و روسى و افزودن ۱۷ سانتي‌متر به طول دماغه يكى و چند سانتي‌متر به طول بال ديگرى ساخته شده و در عمل فاقد قابليت رزمى به‌ شمار مى‌روند.



رادیو فردا



نویسنده این مقاله هم مثل بقیه برادران و خواهرانش در CIA خیلی خرفت تشریف داره ! تصویر
 [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]  این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود,    
  [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]ور نه هیچ از دل بی‌رحم تو تقصیر    
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط DJ Dani »

با سلام به همه دوستان خوبم.

امیدوارم حال همه خوب باشد.







با آنکه قصد داشتم خودم را وارد بحث هایی از این قبیل نکنم که نه آغاز و نه پایان درستی دارد و نه به نتیجه مشخص ختم می شود در آخر هم با کنایه و غرض ورزی و بدون احترام جواب داده می شود اما دیدم که نمی شود.

من نمی دانم چرا برخی از افراد دوست دارند خود را فریب دهند...

با آنکه واقعیت کاملا مشخص است اما باز این چه کاری ایست که انجام می دهند برای من که مبهم است.

البته چیز تازه ای نیست...این مسئله سر درازی دارد.

هیچ حد و حدودی را نیز نمی شناسد!



به لطف خدا در یک رژه که به ساعت هم کشیده نشد یک سقوط دادیم و یک سانحه تا مرز مرگ!

آواکس عدنان یا به قولی رادار پرنده سیمرغ از دست رفت...

یک میگ 29 هم که دیگر نیازی به توضیحش نیست...!

البته بارها گفتم که این سوانج مواردی هستند که ما میدانیم...



همه عالم و آدم می دانستند که آواکس ما تنها برای نمایش هست و بس...

اما همواره دوستانی تاکید داشتند که نه...

حرفتان درست نیست...

آواکس ما یک رادار هوابرد پیشرفته قوی تر از کلیه آواکس های جهان با فناوری داخل است که توانایی اسکن تا برد ... (بردی که انتهایش مشخص نیست...!) و کنترل تعداد عظیمی از جنگنده ها و انجام سایر عملیات ها را ه طور همزمان داراست...

من مانده بود قدرت غیبی هم در دستان اپاتور های این آواکس قرار گیرد.

دیگر حرفی نزدیم گفتیم بله...شما درست می فرمایید.

باز می رویم با سقوط میگ 21 های هند مقایسه کنیم.



اما چه شد آن آواکس قدرتمند؟

آواکسی که در یک پرواز ساده مانده است توانایی عملیات جنگی را دارد؟

خجالت آور است...خجالت آور از آن جهت که افراد بی گناه و البته متخصص را تنها سوار بر فرشته های مرگ کرده به ملکوت می فرستیم.

آخر هم با یک تسلیت خشک و خالی آن را به پایان می بریم.

تسلیتی که نه تنها تسلی خاطر بازمانگان نیست بلکه دل آنها را خون می کند.

من از یک چیز بسیار ناراحت هستم...

چرا آواکسی را که با نمایش آن تنها زیبایی خاصی به رژه هوایی داده می شد از دست دادیم.

جالب آنکه پرسنل فنی هم خیلی به آن می رسیدند...

نکته جالب تر آن است که در ماه های اخیر هواگرد های اکتیو نابود می شوند.

این هم داستانی دیگر از روزگار...



اما...

این بار دیگر خانه از پایه ویران است...

نیروی هوایی که نتواند یک رژه ساده را انجام دهد در میدان جنگ چه می کند؟

البته این مشخص و واضح است که خلبانان ما از هوش و استعداد سرشاری برخوردار هستند اما این تنها ملاک نیست...

نمی توان از یک جنگنده که دیگر چیزی برایش باقی مانده است انتظار داشت...

اینها عمر خود را کرده اند...

خلبان باید آرامش داشته باشد نه آنکه همواره اضطراب و دلهره نابودی را داشته باشد...

آن وقت با دست خالی هم در مقابل دشمن بیاستد...گوشت روبهروی توپ...خدا را خوش می آید؟



به خدا قسم یک انسان در سن بالا اگر به خودش هم برسد از پا می افتد آن وقت چه رسد بر سر تکه ای آهن؟

شما یک پیکان را برایش موتور بنز هم بگزاری باز هم پیکان است...

حال ما فانتوم های خود را در حد رپتور ارتقا دهیم...آن وقت چه می شود؟

باز هم همان فانتوم باقی می ماند...

ارتقا پشت سرهم...

فایده ای ندارد...تنها عمرشان را اندکی زیاد می کند.



خلبانی نمی تواند یک فرمیشن ساده را اجرا کند و دسته را بی نظم می کند که البته حق هم دارد.

تمرینات آنقدر کم است که دیگر زمانی برای این کارها باقی نمی ماند.

با آنکه برای 31ام امسال تمرینات خوب بود اما باز هم کاستی های فروانی به چشم می خورد که در تصاویر مشهود است.



ولی...

متاسفانه آن قدر دروغ گفته شده است که دیگر یک سخن راست هم اگر در میان باشد شنیده نخواهد شد...

ما که قدرتمان گوش همه عالم را کر کرده است...پس چرا از یک سقوط می هراسیم؟

چرا نباید با مردم روراست باشیم؟

چرا با بی شرمی تمام سقوط در حین رژه یک سانحه آموزشی می پنداریم؟

مردم را چه فرض کرده ایم؟

چند نفر از کشور دیگر نمی گویند این دیگر چه شکل تکذیب کردن هست!

باید خجالت کشید...

البته اگر فهمی در میان بود.

گوش همه از دروغ های رنگارنگ پر است...

گل بود به سبزه هم آراسته شد...

دسته گلی دیگر در عرصه هوایی کشور تقدیم ملت.



جالب آنجاست که تمام پرواز ها را از ساعت 7 الی 11 به قولی کنسل کردند...

آنوقت یک آواکس آن هم روز رژه در آسمان چه تمرین آموزشی داشته است؟

تمرین آموزشی در حالی که رژه هوایی و ترافیک هوایی وجود دارد؟

آن هم با آواکس.

عجب!

به لطف خدا ما فقط همین را کم داشتیم که در آن هم به خود کفایی رسیدیم...

هر روز به شکلی جدید چیزی می بافیم...

یک روز اسکادران چهار فروندی صاعقه! (معنای اسکادران را در ایران فهمیدیم!)

یک روز رادار پرنده!

یک روز جنگنده نظامی ایران 140.

امروز هم رژه عظیم تنها با 55 هواپیما...کامل در ناقص ترین شکل ممکن و مجموعه منظمی از بی نظمی!

فردا هم حرفی دیگر...!



اگر 29 فروردین آن رژه هوایی ناکام که به نوعی کاملترین شکل ممکن در سالهای اخیر انجام می شد و تنها به دلیل یک بی نظمی دسته های پروازی تایگر لغو نمی شد ما امروز بحث پرواز ابدی یکی دیگر از هواگردهایمان را نمی کردیم.

گرچه این هم عادتی ایست برای خودش که هر چند وقت دلمان از یک سانحه خون شود...

گویند که ترک عادت موجب مرض است...پس ادامه خواهیم داد.



سخن من در پایان یک چیز است...

حال هر حرفی هم گفته شود من ناراحت نخواهم شد...

چرا که همیشه دوستانی بوده اند که به صورت آلرت آماده حمله به حرف های من باشند...

نیروی هوایی که توانایی انجام یک رژه را ندارد نمی تواند به طور موثر ماموریت خود را انجام دهد.

با آنکه من از صمیم قلب IRIAF و تک تک هواگردهای نازنینش را دوست دارم اما سعی می کنم بر پایه عقل و منطق تصمیم بگیرم و نه احساس!

خواست خدا هر چه باشد همان خواهد شد.

برای شادی روح شهیدان این حادثه هم فاتحه و صلواتی بفرستید.





موفق باشید.

یا علی.
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷, ۱۰:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط Morteza313 »

دانيال جان ،‌ببخشيد ولي با اجازتون اقا مرتضي مي خود دوباره خودش رو گول بزنه! اجازه هست؟

فرمايش فرموديد:


گر 29 فروردین آن رژه هوایی ناکام که به نوعی کاملترین شکل ممکن در سالهای اخیر انجام می شد و تنها به دلیل یک بی نظمی دسته های پروازی تایگر لغو نمی شد ما امروز بحث پرواز ابدی یکی دیگر از هواگردهایمان را نمی کردیم.



اما در همون زمان رژه 29 فروردين دقيقا با همين لحن احساس و با اب و تاب كنسل شدن رژه رو به ضعف تسليحاتي نيروي هوايي و جور نشدن پرنده ها نسبت داديد!
دانيال ،‌هر چقدر خواستم خودم رو گول بزنم متاسفانه اين تناقض رو نتونستم براي خودم حل كنم !

ايا سه چهار ماه ديگه وقتي فوران احساسات فروكش كرد بازهم شاهد همچين چرخش هاي 180 درجه اي از اين پست بلند بالا خواهيم بود؟

جالبه همه ما مي دونيم در اين رژه به دور از برخورد غير تخصصي رسانه ها ( كه تو خبر ساعت 2 747 رو نشون مي داد مي گفت ايران 140 ) اتفاقهايي افتاد كه حقيقتا جاي مانور دادن داشت و ناگفته موند ،‌

جناب عالي چنان سقوط اواكس ايليوشين رو خاتمه نيروي هوايي مي دوني كه انگار ايليوشينهاي ما تو تحريم هستند ،‌ نه فانتومهاي ما ،‌فانتومهايي كه به كوب لانگ رنج از بوشهر به رژه اومدن و برگشتن ،‌اگر قرار بود اين سقوط ناشي از تموم شدن نيروي هوايي باشه چرا فانتومي كه پير ترين پرنده نهاجاست ، اونهمه تنش پرواز در ارتفاع پائين داشته ، اين پرواز سنگين رو به دور از هر گونه هياهوي رسانه اي بدون هيچ مشكلي انجام ميده؟ اينهم دروغه ؟ حتي اگه بيان نشده دروغه ؟ هرچيزي كه موافق تفكرات ما نباشه دروغه؟

اين سقوطها يعني مشكل ،‌مشكل جدي در مديريت نهاجا ولي اين اظهار نظرهاي تهي از استدلال و عقلانيت و نسبت دادن يك واقعه به هر اونچه كه ميتونيد با احساسي ترين لحن فقط عرصه رو براي انتقاد كردن از نهاجا تنگ ميكنه و بس! يعني با شعار دادن داريد اونچه رو كه به خاطرش شعار ميديد تخريب مي كنيد!

در اين رژه اولين بار نمايش رسمي غلاف علامت گذار ليزري نهاجا رو داشتيم نمايشي كه با جفاي رسانه ها رو برو شد ، اونهم دروغ بود ؟

در اين رژه دوباره رادارهاي كاستا و نبو رو داشتيم ، كاستا و نبو در معادلات نظامي به اندازه سيمرغ ارزش ندارن؟ نپرداختن به ائونها هم دروغ بود؟

اون بيانيه ابلهانه راديو فردا به زودي جوابي سخت خواهد گرفت ،‌ولي اگه اين بيانيه رو فارس مي داد چه رفتاري مي كرديد ؟ بازهم دروغ دروغ نمي كرديد؟ ايا در گفتارتون صادق و بي ريا هستيد؟

بازهم ميگم ، اعتراض به اين واقعه و برخورد بد نهاجا حقه ،‌حقي كه ادمي مثل محمد با متانت بيان ميكنه اما شما با يه اقدام از سر احساسات فقط داريد فرصت اين اعتراض منطقي و همراه با احترام به توانايي هاي نهاجا رو ميگيريد!
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط Hadi1001 »

سلام بر دوستان

برگزاری چنین رژه های هوایی که هیچ سودی به حال نیروی هوایی نداره چه فایده می تونه داشته باشه

آیا جز نمایشی عامه پسند هدف دیگه داره واقعا دلم به حال پرسنل نیروی هوایی می سوزه

جنگنده ای که نتونه در یک پرواز بسیار ساده پرواز کنه می تونه در صحنه رزم سر بلند از میدان نبرد بیرون بیاد

نیروی هوایی مظلوم بود ، مظلوم هست و تا زمانی که یک فرمانده لایق نداشته باشه مظلوم خواهد بود

حادثه ایولوشن رو به گردن تیمسار دادپی انداختند چیزی ننوشتم تیمساری که طراح عملیات 140 فروندی بود تیسماری که طراح عملیات 7 آذر بود. گفتند نیروی هوایی نسبت به 30 پیش در قوی ترین شرایطه چیزی نگفتم
آیا کسی که این حرف رو می زنه مردم رو ... حساب کرده
و باز هم وقتی سقوطی اتفاق می افته به مردم راستش رو نمی گند از چی می ترسید از این که این همه تبلیغات کردید که نیروی هوایی ما این جوری و اونجوری و می ترسید یه شب همه تبلیغاتهاتون به باد بره

چرا یکی به حرفای ما گوش نمی کنه تا کی باید خلبانان با هواپیماهای 40 سال پیش که هر کدومشون هم 8 سال شدیدترین پرواز ها را داشتند پرواز کنند اگه دوست ندارن نیروی هوایی باشه خب منحلش کنن چرا خودشون و جمعیت عوام رو فریب می دن

با جان این همه خلبان بازی می کنند تا فرمانده نیروی هوایی بیاد جلوی آقای احمی نژاد پز بده

برای همه فرماندهان متاسفم

وعدو لهم مستطئتم من قوه . آیا جز حرف و شعار این نصف آیه را در عمل هم به کار بردیم
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1297
تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1856 بار
سپاس‌های دریافتی: 3546 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط sand_fighter »

Morteza313, جان من زیاد نمی خوام وارد بحث بشم من اون روز اونجا نبودم ولی یکی از دوستان سمیم اونجا بود که با یکی از فرمانده هان نیرو هوایی صحبت هم داشت این رفیق ما بر گشته بود گفته بود آقا چرا ما فلان کا رو تو نیرو هوایی نمی کنیم یا فلان هواپیما رو می شه با دور زدن تحریم ها خرید این برادر فرمانده ما گفته بود ما اصلا نیازی به خرید هیچی ندارید همینا که داریم بسه همینه که هست !!!! این نشون می ده که چقدر مسولان ما بی فکرن علان هم چون فانتوم ها می پرن همش به خاطر همسایه ی ترک زبان ماست که قطعات کافی به ما می رسه و فانتوم ها کیلویی پرواز می کنند
در مورد رادیو فردا هم اصلا فکر نکن وقتی می گه اف 5 یک موتورست دیگه واقعا معلومه هیچی سرش نمی شه !
ولی قبول کن که IRIAF اگر بش هواپیما ی جدید وارد نشه کمرش خواهد شکست دیر یا زود داره سوخت و سوز نداره
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ مهر ۱۳۸۶, ۹:۴۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط AMIR-Z »

 و سیمرغ نیز پر کشید!
سه شنبه 31 شهریور 1388
[External Link Removed for Guests]
دوستان عزیز در روزی که می رفت روز فراموش نشدنی برای دوستداران نیروی هوایی کشورمان باشد و از مدت ها قبل نیز خود را آماده این روز می نمودیم متاسفانه حادثه ناگواری این شیرینی را به تلخی بدل نمود و آن سقوط یگانه هواپیمای آواکس ایران -سیمرغ- در آسمان تهران بود و از آن ناگوارتر شهادت تعدادی از عزیزترین و شریفترین خادمان مردم ایران زمین.این فاجعه اندوهبار را به همه شما علاقمندان نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای روح دوستان سفر کرده طلب مغفرت می نماییم. امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم.  عکس های بیشتر از این هواپیما زیبا در زمان خدمت
[External Link Removed for Guests]تصویرتصویر
عکس های از این پرنده بعد از سقوط

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]  منبع : مجله هوایی [External Link Removed for Guests]  " دردناکه ! این روز را باید روز عبرت نام نهاد ! علاوه بر جان عزیزان از دست رفته مان ، یکی از قدرتمندترین ارکان نیروی هوایی که سالها بدان غبطه میخوردیم از دست رفت . 
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط N@VID »

اما در همون زمان رژه 29 فروردين دقيقا با همين لحن احساس و با اب و تاب كنسل شدن رژه رو به ضعف تسليحاتي نيروي هوايي و جور نشدن پرنده ها نسبت داديد!

مرتضی خان ممکنه شما برای ما دلایل لغو رژه ی 29 فروردین رو بفرمایید. نکنه واقعا فکر میکنید به خاطر شرایط جوی رژه لغو شده بود؟
جناب عالي چنان سقوط اواكس ايليوشين رو خاتمه نيروي هوايي مي دوني كه انگار ايليوشينهاي ما تو تحريم هستند ،‌ نه فانتومهاي ما ،‌فانتومهايي كه به كوب لانگ رنج از بوشهر به رژه اومدن و برگشتن ،‌اگر قرار بود اين سقوط ناشي از تموم شدن نيروي هوايي باشه چرا فانتومي كه پير ترين پرنده نهاجاست ، اونهمه تنش پرواز در ارتفاع پائين داشته ، اين پرواز سنگين رو به دور از هر گونه هياهوي رسانه اي بدون هيچ مشكلي انجام ميده؟ اينهم دروغه ؟ حتي اگه بيان نشده دروغه ؟ هرچيزي كه موافق تفكرات ما نباشه دروغه؟

چه اتفاقی باید بیفته تا باور کنیم که نیروی هوایی ما به یک نیروی نمایشی تبدیل شده؟ چند تا سقوط باید بدیم؟ از اول امسال تا الان نیروی هوایی چند تا سقوط داده؟ پارسال چند تا سقوط داشتیم؟ چه عملیات بزرگی انجام دادیم که این همه سقوط دادیم؟ هر اتفاقی بیفته شما یه جور میخوای توجیه کنی. سقوط فانتوم و اف-5 رو در تیر ماه یادته؟ اون موقع هند و امریکا رو مثال زدی و گفتی که اونها هم سقوط دارند. بدون اینکه تعداد سورتی ما رو با تعداد سورتی اونها مقایسه کنی. الان این سقوط پیش اومده میای میگی پس چرا فانتوم ها سقوط نکردن؟ اخه مگه قراره همه ی جنگنده ها خدای نکرده با هم سقوط کنن تا شما باور کنی که نیروی هوایی نمایشی شده؟ ما برای یک رژه Crash دادیم که قطعی شده. شایعاتی هم در مورد دیگر پرنده ها هست. یک نقص فنی جدی داشتیم که خوشبختانه به خیر گذشت . برای یک رزمایش معمولی 2 Crash دادیم. برای جنگ با قویترین نیروهای هوایی دنیا چند Crash میدیم. واقع بین باش مرتضی خان. چی شد یک اسکادران صاعقه؟ چی شد جنگنده ی نسل 5؟ چی شد پهپاد هجومی رادارگریز؟

مساله فقط اینها نیست. کاش فقط نقص فنی بود. اما ما حتی تو فورمیشن گرفتن هم مشکل داریم. البته بعضی از دسته ها انصافا فورمیشن های بدون نقصی رو گرفته بودند ولی بعضی دسته ها واقعا ابروبر بودند.
این عکس رو نگاه کنید
تصویر
به نحوه ی فورمیشن گرفتن میگ-29 نگاه کنید. این میگ-29 الان فورمیشن سوختگیری از بوم گرفته؟ حالا بماند که اصلا میگ-29 ها ما اساسا نمیتونن از اون قسمت(بوم) سوختگیری کنن
شما بگو دیروز 140 فروند هواپیما در رژه شرکت کردند؟ مشکل ما این دروغگویی هاست. تا زمانی که نیروی هوایی بخواد با دروغگویی کارش رو پیش ببره همین وضع ادامه خواهد داشت. چون تبلیغات دروغین شاید تو یه بازه کوتاه جواب بده ولی وقتی دروغ بودنش معلوم شد دیگه نمیشه اون اعتماد از دست رفته رو جبران کرد
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط DJ Dani »

آقا مرتضی.
اول سلام.

من نمی دانم طرز بیان من چگونه است که شما همواره معکوس آن را متوجه شده و آن را توهین به خود می پندارید.
بنده که با کسی درگیری و پدرکشتگی ندارم.
من همانطور که گفتم از صحبت هیچ یک از دوستان ناراحت نخواهم شد...فقط نمی دانم بحث در مورد چیز دیگری است و آخر تبدیل می شود به درگیری بین دو نفر!
اینجاست که بحث منطقی زیر سوال می رود.
اما یک بار دیگر سعی می کنم بر اساس واقعیت ها صحبت کنم.

اما اول از همه یک سوال دارم...
خبر رادیو فردا چه ربطی به صحبت های من داشت؟
من به طور رسمی بیانیه در دفاع از آن صادر کردم که اینگونه من را به آنها ارتباط می دهید؟
جالب است...من در مورد چیز دیگری صحبت می کنم و در آخر کار به کجا می کشد...
دوست عزیز اگر چیزی برای گفتن ندارید لازم نیست دیگر به این شکل هم پاسخ دهید.

اما در مورد صحبت های من در رژه قبلی که شما آن را با احساسات اشتباه می گیرید که این هم جای تعجب دارد.
دوست عزیز...تصمیم گیری در هر زمانی بستگی به شرایط آن دارد...
من هنوز هم بر روی حرفم هستم که چرا رژه هوایی 29ام فروردین ماه آنگونه ناکام شد...چرا که آن همه جار و جنجال تبلیغاتی که نیروی هوایی به پا کرد و همه عالم را منتظر یک اتفاق بزرگ گذاشت با یک حرکت ناشیانه خراب شد...
تنها به دلیل یک بی نظمی در حالی که همه در نقطه مورد نظر بودند...حتی من به چشم هرکولس های شیرازی را دیدم که همراه اوریون ها و ایلوشین ها آمده بودند...
خوب لغو رژه اشکالی ندارد...خودشان کرده اند...خودشان هم درست می کنند...اما چرا با یک بهانه مسخره این خبر را رسانه ای می کنند که مسخره خاص و عام شویم؟
ما مردم خودمان را چه فرض کرده ایم آقا؟
چرا ما باید خودمان را دور بزنیم؟
چرا نباید با مردم روراست باشیم...مگر ناف ما را با دروغ بریده اند؟

مطمئن باشید اگر جهان بینی ما تا نوک بینی مان نبود به این بلا گرفتار نمی شدیم.
اگر آن رژه انجام می شد و تنها به دلیل بی نظمی که در رژه های هوایی ما به دلیل تمرین های کم اجتناب ناپذیر است لغو نمی گشت ما امروز داغ عزیزانی دیگر را نداشتیم...
نیروی هوایی رژه قبلی را تنها به دلیل نبود نظم کافی لغو کرد...
حال برخی می گویند اگر نظم نبود سانحه هم اتفاق می افتاد...این حرف هم صحیح است...اما بهتر بود با دلیلی قابل قبول آن را رسانه ای می کردند.

حال دوباره یک رژه هوایی انجام شده است...سانحه هایی در آن اتفاق افتاده است...
خوب این اتفاقات در تمام رژه های هوایی دنیا ممکن است اتفاق بیافتد اما چرا نیروی هوایی آن را با یک دلیل عجیب و با وقاحت کمال به موضوعی دیگر ربط می دهد؟
نمی توانستند به راحتی آن را بیان کنند یا لااقل به شکلی که نه سیخ بسوزد و نه کباب؟
چرا ما خودمان دشمنان را شاد می کنیم؟
چرا مضحکه خاص و عام شویم؟
از همه مهمتر به خودمان دورغ بگوییم؟
یک مورد که خیلی دل من را درد آورد وقاحت کمال و نام بردن از تانکر 707 و 747 به عنوان هواپیماهای ساخت داخل بود.

در مورد فانتوم ها باید یک مسئله را یادآوری کنم...
این فانتوم ها به احتمال زیاد به دوستان همدانی خود پیوسته بودند.
یعنی فانتوم های بوشهری و بندرعباسی با حضور در پایگاه نوژه به همراه هم عازم تهران شدند و به هنگام بازگشت نیز در آن محل توقفی
کرده اند.
انجام چنین پروازی از بوشهر و شرکت عبوری و بازگشتن شامل پروازی دوربرد خواهد بود که قطعا بدون سوخت گیری از عهده فانتوم های ما خارج است.

اما پایان صحبت هایم.
آقا مرتضی...هواپیماهای حاضر در رژه هوایی دیروز بهترین های نیروی هوایی بودند...اگر قرار باشد بهترین ها که شدیدا به آنها رسیدگی می شود به این شکل نابود شوند دیگر از بقیه چه کاری ساخته است؟
به لطف خدا به سوانح دو فروندی دیروز یک فروند دیگر هم اضافه شد...حال خدا خواست و خلبانان نجات پیدا کردند...اما اگر آنها هم در راه ایران شهید می شدند چه کسی جواب آنها را می داد؟
جز آنکه بایکوت خبری می شدند؟
این کار درست است؟
کمی منطقی فکر کنیم...
کسی نمی گوید نیروی هوایی نابود شده است...اما با این منوال دیگر چیزی باقی نخواهد ماند...مگر چند فایتر اکتیو داریم که با آنها اینگونه کنیم؟
چرا نباید آنها را برای شرایطی مناسب تر و خطیر تر نگاه داشت؟
شما سوانح همین امسال را بررسی کن...به یک نتیجه عجیب می رسی...IRIAF در ادامه حیات خود با این هواپیماهای پیر و فرسوده به مشکل خواهد خورد...
حال شما یا باور می کنی و یا نه...
باز هم شما در مقالات خود از ارتقاهایی در حد آزمایش نام ببر...به لطف خدا دوستان متخصص در سایت کم نیستند...من هم که همواره گفته ام ادعایی در دانستن ندارم...بحث ها هم بین دوستان ادامه خواهد یافت...اما روزی فرا خواهد رسید که شما در خواهید یافت که نیروی هوایی ما هر چند هم خلبانان در آن تلاش کنند که واقعا هم این کار را می کنند و من به چشم دیده ام اما در نهایت با یک ضعف ذاتی روبه روست که آن هم با هیچ موردی جز خرید پر نخواهد شد...
بله ضعف جنگنده های پیر و فرسوده مان...!
از خدا می خواهم روزی نیروی هوایی مان به قدرت سابق خود بازگردد.

موفق باشید.
یا علی.

:razz:
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط Present »

آقا به قول یکی از دوستان اگر نیروی هوایی رو منحل کنند وفقط چند تا رهگیر اونم چندتا باقی بذارند و بقیه بودجه رو صرفه تحقیقات روی موشکهای دوربرد کنند که تو این مقطع بیشترین کارایی رسانه ای رو بر علیه صهیونیست داره بهترین کار ممکن رو کردن
به نظر م پول خرج نیروی هوایی در این مقطع که ورود هواپیمای جنگنده نو غیر ممکن و سر پا نگه داشتن این ابو طیاره ها کمر نیروی هوایی رو داره میشکنه بیخوده و بودجه اش رو بدن به دیگر قسمتهای ارتش و سپاه خیلی بهتره
اگر بدجه نیروی هوایی رو خرج تحقیقات و ساخت جنگنده بکنند الان حداقل 40 یا 50 صاعقه داشتیم که لاقل اینقدر سقوط نکنه
اقا اصلا خرج انرژی هسته ای می کردن یا خرج عملیات های انتحاری در اسرائیل می کردن الان فلسطین مدتها بود که ریشه اسرائیل رو زده بود
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط Fariborz »

 تنها آواكس ايران سقوط كرد 



[COLOR=#005]جام جم آنلاين:   غربي امروز چهارشنبه ادعا كردند هواپيمايي كه روز گذشته مقارن با برگزاري «مراسم گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس» حوالي ورامين سقوط كرد تنها هواپيماي نظارت هوايي و هشدار سريع ارتش ايران موسوم به آواكس (AWACS) بوده است.


 تصویر 



  گزارش جام جم آنلاين، سايت امريكايي "ديفنس نيوز" (اخبار دفاعي) در اين زمينه نوشت: سانحه هوايي روز سه‌شنبه در حوالي ورامين به دليل برخورد 2 هواپيماي جنگي اتفاق افتاد كه يكي از آن‌ها تنها هواپيماي آواكس موجود در نيروي هوايي ايران بود. 

  سايت ادعا كرده است اين هواپيما كه با اسم رمز سيمرغ و با پشتيباني چند جت جنگنده با هدف هماهنگ كردن عمليات رژه هوايي بر فراز تهران به پرواز درآمده بود با يكي از هواپيماهاي محافظ خود كه جتي از نوع F5 بوده برخورد داشته است. 
 
منابع رسمي ايران تاكنون ادعاي غربيها را تاييد نكرده اند.

   اين زمينه، روابط عمومي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران روز گذشته با اعلام موفقيت آميز بودن رژه يگانهاي هوايي ارتش در مراسمي که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در جوار بارگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، اعلام کرد که سقوط يک فروند هواپيما در قرچک ورامين ارتباطي با اين مراسم نداشته است. 
 
ارتش به نوع هواپيماي يادشده اشاره اي نكرد اما واحد مركزي خبر، آن را هواپيمايي ترابري خواند كه به دلايل نامعلوم حوالي روستاي ولي‌آباد در حومه ورامين سقوط كرده و بر اثر آن 7 تن جان باخته اند.


 
 [COLOR=#005]جام جم آنلاين
 
 
Junior Poster
Junior Poster
پست: 143
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 21 بار
سپاس‌های دریافتی: 115 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط iran_f14 »

خيلي جالب هست فردم را چي تصور كردن . در زمان رژه 4 ساعت فرودگاه هاي كشور بسته بود . يك هواپيما بيخ گوش مسير رزژه سقوط ميكنه اونوقت ميفرمايند مربوط به رژه نبوده !!!
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 837
تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۶:۱۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 231 بار
سپاس‌های دریافتی: 1917 بار

Re: فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک

پست توسط میهن پرست »

دوستان جز غم و اندوه چی میشه گفت.تا کی باید دعا کنیم که روزی شفق به پرواز در بیاد یا فلان بشه.تو رو خدا این مسئولین رو ببینید.یادمه شاه صفی گفته بود هواپیمای رادار گریز تو مقیاس یک هفتم ساخته شده و اماده تولید انبوهه.خوب چرا تو این جو بد نمیان تا اون هواپیما رو نشون بدن تا یکم اندوه این ملت کم بشه.چرا نمیان تا یه خبر الکی هم که شده از شفق بدن.بچه ها واقعا انگار که حتی تبلیغات ما هم دیگه ضعیف شده.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...
قفل شده

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”