Fariborz نوشته شده:مصطفی جان دوست عزيز اول از همه از اينکه نظرت رو بيان کردی ممنونم .اما در مورد مطالبت : ۱. درمورد توليد بالگرد من شخصأ معتقدم توليد بالگرد با پيشرفت خوبی در جريان است و به خودم اين اجازه رو نميدم که بقول معروف بيرون از گود نشسته و صرفأ بدنبال جستجوی کمبود ها باشم . همونطور که در فيلمی که اتفاقأ خود شما لينکش رو معرفی کرديد کاملأ تلاش جوانان ايرانی مشهود است .من قبلأ بارها نظرم رو در مورد نحوه نگاه به موضوع بيان کردم و نيازی به تکرار نميبينم . در بعضی از فرومها کاربران با ادعای اينکه موتور بکار رفته در بالگرد شاهد ساخت داخل نيست بدنبال زير سئوال بردن کل قضيه هستند که من بشدت مخالفم . تمام شرکتهای بزرگ توليد کننده وسايل پرنده نيروی محرکه مورد نيازشون رو از چند شرکت بخصوص ( منجمله رولزرويس و پرات اند ويتنی ) تهيه می کنند . بالگرد شباويز هم با اينکه بروش مهندسی معکوس ساخته ميشود اما در جای خود امری با ارزش محسوب ميشه . ۲.در زمينه تحريم چون شخصأ اطلاعی ندارم پس از اظهار نظر خودداری ميکنم .من فقط نقل قولی از متن مقاله کردم واعتقاد دارم افراد داخل ايران آگاهی به مراتب بيشتری نسبت به من دارند ۳. در مورد پرستيژ و جايگاه کشور بايد ۲ نکته رو مجزا کرد . چنانچه بخش خصوصی متولی پروژه باشد فقط سود مادی مد نظر است . اما شرکت هسا وابسته به وزارت دفاع وپشتيبانی مسلمأ تنها در فکر سود دهی نخواهد بود و اين پروژه ملی است . ۴. اما دوست عزيز سئوال من اين است . در سال ۲۰۰۱ ميلادی پروژه ايران ۱۴۰ بدست رئيس جمهور وقت افتتاح گشت . امروز بعد از ۵ سال تنها ۳ يا ۴فروند به مرحله توليد رسيده است . مسبب اين مسئله چيست ؟ آنهم در شريطی که توليد حداقل ۶ فروند در سال برنامه ريزی شده بود . ببينيد مصطفی جان تلاش متخصصان ايرانی رو ما به زيرسئوال نبايد ببريم و اصلأ سئوال من از مجموعه زحمت کش هسا نيست . اما آيا قبول داريد که در رده مديريت در ايران ضعف احساس ميشه ؟ مديريت خوب دوست عزيز سهم بالائی در وجهه کل مجموعه داره .شايد مديريت تيمسار قاليباف در نيروی انتظامی مثال خوبی باشه . قبل از ورود ايشان همان پرسنل در نيروی انتظامی خدمت ميکردند ولی با ورود ايشون وجهه ناجا دچار تحولات زيادی شد . پس اصل مديريت و نقش بزرگ اون قابل انکار نيست . البته دوست خوب مخاطب سئوال من شما نيستيد بلکه اين سئوال کلی بود. ۴. در مورد مقاله من اطلاعاتی راجع به سايت آويا ندارم اما برای پايه ريزی بحثی مستدل من اصل مقاله رو پيدا کردم که براتون قرار ميدم . اميدوارم در رفع ابهامات تا حدودی موثر باشه . موفق و پيروز باشيد .
[External Link Removed for Guests]
من مخلص تو هم هستم عزیز. فکر کنم سوء تفاهم شده . خیلی از حرفهایی رو که در پستم گفتم با بعضی آقایون دیگه بودم . اگه دقت کنی جواب ادعاهای اونا رو دادم . بنده پستای شما رو در انجمنهای مختلف دیدم و میدونم که از سر انصاف صحبت میکنی و قضاوت منصفانه ای داری . اما در مورد بخش 4 پست شما باید عرض کنم همینطوره . بنده نگفتم مملکت گل و بلبله . خودمم میدونم خیلی مشکلا داریم . اما مگه چند ساله این مملکت شروع کرده به پیشرفت. ملت انقلاب کردن که با برقراری حکومت اسلامی به پیشرفت برسن و بعذ از انقلاب هم به شذت به دنبال رفع محرومیتها بودن . اما هنوز چند وقتی نگذشته بود که همین غربیهای حرامی صدام رو انداختن به جون ایران . اونقدر دروغ به خورد ملت عراق دادند که حتی بعضی شیعیان هم به چشم کافر به ایران نگاه میکردند و گاها در حمله به ایران شرکت میکردند . حالا شما حساب کن چقدر وقته این مملکت شروع کرده به ساخت و ساز . جنگ سال 67 تموم شد . یعنی حدود 18 سال پیش . مطمئنا من و شما انتظار نداریم توی این 18 سال معجزه بشه و ایران بشه اولین کشور صنعتی . نمیدونم سن شما قد میده یا نه . ویا اصلا اون موقع ایران بودی یا نه . اما اون سالها انقدر ایرانی جماعت بدبخت شده بود که همه چیز کپنی شده بود . یه پنیر دانمارکی اگه گیر ملت میومد فکر میکردن دیگه زندگیشون لردیه . اما حالا که بیشتر نیازهای مملکت توی خود ایران داره تولید میشه و کم کم غبار محرومیت داره از چهره ی مملکت زدوده میشه بعضیها باد افتاده توی قبقبشون . فکر میکنن مردم ایران پوادارترین مردم دنیا بودن و این انقلاب مملکتو پکونده . در صورتی که اگه از خیلی خونواده ها بپرسید قبل از انقلاب وضعیت بیشتر مردم نابسامون بوده . حال اگر منصف باشیم میبینیم اوضاع خیلی فرق کرده و به مرور داره بهتر میشه . هرچند که مطمئنا شتابش چندان دلخواه نیست و میتونه خیلی بهتر از این باشه اما بازم بسیار امیدوار کنندس. امثال قالیباف در این مملکت کم نیستند و بنده هم امیدوارم امور رو به دست امثال اینها بسپاردند ( البته با شناختی که فعلا از ایشون داریم . ) . مطئن باشید اگه توطئه ای برای این مملکت نچینند با شتاب کمتر از این هم ایران پیشرفت خواهد کرد . اصرار مسئولین هم برای شتاب بخشیدن بر رشد کشور بخاطر قدرتمند کشور و هشدار به دیگران هست که فکر حمله به این مملکت رو به خودشون راه ندن و برنامه های 5 ساله و 20 ساله در همین راستاست . به امید ایرانی آباد و آزاد و آزادیخواه . موفق باشی .
یاحق ...
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...
راجع به ايران 140 بنده عقيده دارم كه اين بي معني است كه يك پروژه اي را با اين سرو صدا راه بندازي بعد يواشكي تعطيلش كني ... اينجانب اعتقاد دارم كه همه اينها پوششي بوده كه كارهاي ديگه اي انجام بشه ... چه كاري خوب بايد راجع بهش بحث كرد ... به نظر من در واقع فيلمي بود با يك سناريوي مشخص !!!!!!!
نظر شما چيه ؟؟
موفق باشيد .
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم
JASON,
بنده به ايران140 به دليل مخارج سنگين و غيراقتصادي اون اعتقادي ندارم. اون طور که برخي دوستان سوار اين هواپيما شدت از کيفيت بسيار پائين مونتاژ تجهيزات داخلي اون هم گله داشتن.
اينکه گفته ميشه قرار هست به عنوان رادار پيش اخطار يا آواکس مورد استفاده قرار بگيره تا الآن که شايعه بوده و به نظر هم مياد به دليل شکست پروژه توليد ايران140 اين موضوع مطرح شده باشه تا بار رواني منفي قضيه کم بشه.
27درصد قطعات هواپیمای ایران 140 در ایران تولید میشود
معاون فروش شركت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع اعلام كرد: در حال حاضر 27 درصد قطعات هواپیمای ایران 140 در این شركت طراحی و تولید میشود و در آیندهای نزدیك ساخت قطعات آن در داخل كشور به 70 درصد خواهد رسید.
به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع جعفر زدوار در حاشیه مراسم گشایش سومین نمایشگاه بینالمللی هوایی خلیج فارس افزود: در نمایشگاه بینالمللی هوایی خلیج فارس،شركت هسا كه از صنایع قدرتمند وزارت دفاع در بخش هوایی محسوب میشود، آخرین توانمندیهای خود را ارایه كرده است.
وی خاطرنشان كرد: مدلهای جدید هواپیمای ایران 140 شامل هواپیمای گشت دریایی، باربری نظامی و نسل جدید هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، انواع قطعات هوایی، ساندویج پنل و شیشه هواپیما از محصولات شركت هواپیماسازی ایران (هسا) است كه در این نمایشگاه درمعرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.
زدوار اظهار داشت: شركت هسا همچنین ظرفیت تعمیر ونگهداری ارزان هواپیما وبالگرد و هاوركرافت را دارد.
سومین نمایشگاه بینالمللی هوایی خلیج فارس از هفتم تا دهم آذرماه در جزیره كیش برگزار می شود.
هفت فروند هواپیما ایران - ۱۴۰به ایران ایرتور تحویل میشود
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، از تحویل هفت فروند هواپیمای ایران -140 طی دو هفته آینده به شركت ایران ایرتور خبرداد.
[External Link Removed for Guests]
نورالله رضایی نیاركی روز پنجشنبه درحاشیه نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل و ترافیك به خبرنگاران، گفت: مجموع هواپیماهایی كه قرار است تحویل ایران ایرتور داده شود،۱۰فروند است كه مابقی نیز به زودی تحویل میشود.
هواپیماهای ایران -۱۴۰در مركز فعالیتهای اصفهان ساخته میشود. (احتمالن منظور شرکت صنایع هواپیماسازی ایران - هسا - است!)
نمایشگاه بینالمللی حمل ونقل و ترافیك كه از ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به كار كرده تا دوم دی ماه امسال دایر است.
نیاركی در خصوص وضعیت قرارداد میان سفیران و هسا، گفت: چندی پیش میان شركت سفیران و هسا در خصوص تحویل هواپیما به شركت سفیران قراردادی امضا شد كه به دلیل اختلافات مالی این قرارداد به سرانجام نرسید.
وی با اشاره به آماری درباره اضافه شدن یك هزار و ۱۴۰ صندلی به ناوگان هوایی كشور طی روزهای اخیر، افزود: هفته آینده نیز ۳۸۰ صندلی به ناوگان هوایی كشور اضافه میشود.
نیاركی در ادامه گفت: با به كارگیری چهار فروند هواپیمای دورپرواز بین قارهای و طول پرواز ۱۶ ت ا۱۸ساعته این امكان میسر میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: تا پایان امسال نیز ۲۸ فروند هواپیمای آموزشی مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ وارد كشور میشود.
نیاركی در خصوص چگونگی تعمیر هواپیماهای بوئینگ توسط آمریكاییها در كشور ثالث گفت : در نشستی كه با حضور نماینده جنرال الكتریك در لندن برگزار گردید، قرار شد این تعمیرات در یكی از چهار كشور اروپایی انجام دهد.
وی اعتقاد دارد كه به كار بردن عنوان ناوگان فرسوده برای سیستم هوایی كشور نادرست است و درحال حاضر نیز برخی از هواپیماههای بین قارهای جهان از قدمت۴۰ساله برخوردار هستند.
رییس سازمان هواپیمایی كشوری در ادامه متوسط عمر هواپیماهای كشور را 15 تا 16سال بیان كرد.
وی گفت:درحال حاضر روزانه۷۵۰هواپیما - حدود۴۰۰فروند در فضای كشور و بیش از۳۰۰هواپیما در داخل كشور - رفت وآمد میكنند كه كنترل كردن روزانه آنها كار سادهای نیست .
معاون وزیر راه، بازرسی ،شفافسازی و مدیریت سیستم را سه شعار سازمان هواپیمایی بینالمللی (ایكائو) درسال جاری بیان كرد و افزود: سازمان هواپیمایی كشوری پیوسته به دنبال یافتن نقائص و رفع آنها است .
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص پرواز برخی هواپیماها با نقص فنی گفت: هیچ هواپیمایی با نقص فنی از روی باند بلند نمیشود.
نیاركی تصریح كرد : بروز برخی مشكلات همچون ایجاد اشكال در سیستم ناوبری و یا برخورد پرنده با هواپیما برخی علل بروز نقصهای فنی هواپیماها در آسمان است.
معاون وزیر راه درعین حال معتقداست كه۹۵درصد سوانح هوایی ناشی از خطای انسانی است.
وی در پاسخ برخی خبرنگاران مبنی بر وقوع برخی مسائل هوایی موجب ایجاد ذهنیت منفی درباره سفر با هواپیما ساخت كشورهای شرق میشود ، در تفاوت هواپیماهای ساخت شرق و غرب جهان گفت: تمامی هواپیماهای كشور تابع استانداردهای جهانی است و هیچ تفاوتی میان هواپیماهای ساخت كشورهای شرقی وغربی نیست.
نیاركی با طرح این پرسش كه چرا باید مردم به دنبال علت بررسی سانحههای هوایی باشند،تصریح كرد: دراین خصوص باید متخصصان و آگاهان از هواپیما به دنبال جواب باشند.
وی درعین حال گفت كه بررسی سانحه به این دلیل نیست كه به دنبال ملامت برخی افراد باشیم بلكه هدف اصلی شناسایی عوامل حادثه ساز و ارایه راهكارهایی برای رفع این مسائل است.
معاون وزیر راه درخصوص ادغام شركتهای كوچك هواپیمایی در قالب شركتهای بزرگ گفت: این اقدام با هدف بالابردن سطح كارایی و افزایش كیفی فعالیتهای هوایی در كشور صورت میگیرد.
نیاركی درپاسخ به پرسشی مبنی براینكه چه تعداد از شركتها قرار است در قالب شركتی بزرگ فعال شوند،افزود: این موضوع بستگی تصمیم شركتهای كوچك هواپیمایی دارد.
رییس هواپیمایی كشوری با بیان اینكه هم اكنون در بسیاری از نقاط جهان فعالیتهای هوایی توسط شركتهای بزرگ هواپیمایی صورت میگیرد، افزود: به هر میزان سازگاری شركتهای داخلی بیشتر باشد احتمال نزدیك تر تشكیل این شركتها بیشتر میشود.
وی عواملی چون میزان سرمایه،تعداد ناوگان،مدیریت ، تعداد پرسنل و امكانات جانبی و خدماتی را در ایجاد شركتهای بزرگ هواپیمایی موثر بر شمرد.
نیاركی در خصوص نقش سازمان هواپیمایی كشوری در روند ایجاد شركتهای بزرگ هواپیمایی گفت: این سازمان علاوه بر برعهده گرفتن مدیریت این فعالیتها، شركتهای متقاضی تسهیلات از حساب ذخیره ارزی به بانكها معرفی می كند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب برخی خلبانان در دیگر كشورها گفت: تربیت خلبان جزو وظایف هواپیمایی كشوری است و با توجه به توانمندیهای موجود ، فعال شدن خلبانان ایرانی در دیگر نقاط جهان به نوعی صادرات در تخصص و آموزش است.
نیاركی درباره وضعیت سیستمهای راداری در فرودگاههای كشور گفت: درحال حاضر تمامی فرودگاههای كشور به سیستم دستگاههای ناوبری و هدایت هواپیما فعال میباشند.
درحال حاضر هیچ شركت هواپیمایی خارجی اجازه تردد در داخل كشور و جابجایی میهمانان خارجی را ندارند، عبارتی بود كه نیاركی در پاسخ به پرسش خبرنگاری ارائه كرد و افزود: شركتهای داخلی این توانمندی را دارند و نیازی به خارجیها نیست.
وی درباره روند اجرایی شدن خصوصیسازی دربخش حمل ونقل هوایی گفت: شركتهای دولتی هواپیمایی كه تعداد محدودی را نیز دربر میگیرند در حال انجام مراحل مطالعاتی و انجام مقدمات خصوصیسازی در جهت اجرای دستورات و بخشنامههای دولت هستند.
نیاركی درباره چگونگی به كارگیری هواپیمای یاك۴۰ گفت: در زمان حاضر این هواپیما در فضای كشور مورد استفاده قرار نمیگیرد.
نیاركی با طرح این پرسش كه چرا باید مردم به دنبال علت بررسی سانحههای هوایی باشند،تصریح كرد: دراین خصوص باید متخصصان و آگاهان از هواپیما به دنبال جواب باشند.
اگه من اونجا بودم خیلی محترمانه به این آقا میگفتم شما خیلی غلط فرمودی . مردک مردم باید سوار این هواپیماها بشن نه عمه ی محترم شما که میگی حق ندارن دنبال علتش باشن . ( این آقا محترمانه به مردم گفته به شما ربطی نداره !!! )
معاون وزیر راه درعین حال معتقداست كه۹۵درصد سوانح هوایی ناشی از خطای انسانی است.
این آقا مثل اینکه همه رو مثل خودش فرض کرده . بازم باید بهش گفت مردک با این حرفا میخوای از زیر بار مسئولیت در بری ؟؟؟؟
هر موجودی میتونه اینو درک کنه که حتی اگه صد درصد سوانح هم از خطای انسانی ( که همون خلبان منظورش بوده ! ) ناشی بشه بازم چیزی از خطای خود این آقایون مسئول کم نمیکنه . خلبان که اکثرا جونشو روی این خطاها میذاره ... اما باید برن خِر مسئولین آموزشی اینا رو بگیرن که چرا به این بنده خداها درست آموزش ندادن تا توی مواقع حساس بدونن چیکار کنن ؟؟؟؟ خوبه توی خیلی از کشورای دیگه تعداد پروازا بسیار بسیار بیشتر از ایرانه اما سوانحشون کمتر از ما هست !!!
/
مخلص آقا فریبرزم هستیم .
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...